Zastoj ni enak zastoju
Sistem TMC. Država bo vzpostavljala svoj sistem, ko je tehnologija že odpeljala naprej.
Naj počakam v zastoju ali bom hitrejši po obvozu?
TMC Pro je v takšnih situacijah precej zmogljivejši, saj podaja natančnejše informacije o prometu.
(Foto: Garmin)
Medtem ko tehnologija RDS, prek katere navigacijske naprave z osnovnim sistemom TMC (Traffic Message Channel) voznike opozarjajo na nepredvidene dogodke na cesti, počasi že postaja zastarela, namerava Slovenija šele v prihodnjih letih vzpostaviti povsem javni servis za TMC, ki v Zahodni Evropi deluje že vrsto let. Kot pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo, bodo servis vzpostavili v okviru novega nacionalnega centra za vodenje prometa in obveščanje, ki naj bi začel delovati prihodnje leto.
Zgrajen bo za tujce
Glavna in ena od redkih prednosti v primerjavi s sistemom TMC Pro, ki zadnji dve leti in pol že deluje pri nas v okviru javno-zasebnega partnerstva, bo možnost uporabe za vse navigacijske naprave s funkcijo TMC, tudi tiste, s katerimi prek Slovenije potujejo tujci. Dejstvo je, da so vsi največji proizvajalci (razen TomToma in proizvajalcev naprav z Androidom) z madžarsko družbo TrafficNav že sklenili ustrezne pogodbe za uporabo njenih lokacijskih tabel Slovenije in s tem sistema TMC Pro pri nas, tako da za slovenske uporabnike, ki so si delovanje servisa zagotovili z nedavnim nakupom naprave pri nas ali so jih ustrezno posodobili, ne bo sprememb.
Na boljšem bodo tako v prvi vrsti le tujci, saj na njihovih napravah brez TMC Premium sprejemnika slovenski TMC Pro ne deluje.
TMC Premium ažurnejši in natančnejši
Prednost TMC Premiuma je ob uporabi tehnologije XML ažurnješe in natančnejše informiranje, denimo glede dolžine zastoja ali trenutnih prometnih trendov, saj se med drugim zanaša na povratne informacije navigacijskih naprav samih, ki tako sporočajo, ali vozilo v sicer zabeleženi gneči stoji, se premika ...
"Dejstvo je namreč, da se navigacijski sistemi ne uporabljajo le za navigacijo od točke A do točke B po neznanih terenih, ampak tudi za doseganje znanih ciljev po cestah s čim manj prometa. Za to je potreben dober TMC servis," pravijo pri Garmin Slovenijia, ki obvladuje večinski delež cestnih navigacij pri nas.
Ta tehnologija sicer pri nas doslej ni bila v celoti izkoriščena, a na Radiu SI, ki je znotraj partnerstva skrbnik za servis, v prihodnje obljubljajo celovito 
obveščanje, saj je po njihovih informacijah družba TrafficNav že v fazi posodobitev sistema.
Plača se z nakupom
Posredno. Čeprav je uporaba obstoječega sistema pri nas za slovenske uporabnike na videz zastonj, ceno zanj plačajo ob nakupu naprave z ustreznim sprejemnikom.
Vir
Sistem TMC. Država bo vzpostavljala svoj sistem, ko je tehnologija že odpeljala naprej.
Naj počakam v zastoju ali bom hitrejši po obvozu?
TMC Pro je v takšnih situacijah precej zmogljivejši, saj podaja natančnejše informacije o prometu.
(Foto: Garmin)
Medtem ko tehnologija RDS, prek katere navigacijske naprave z osnovnim sistemom TMC (Traffic Message Channel) voznike opozarjajo na nepredvidene dogodke na cesti, počasi že postaja zastarela, namerava Slovenija šele v prihodnjih letih vzpostaviti povsem javni servis za TMC, ki v Zahodni Evropi deluje že vrsto let. Kot pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo, bodo servis vzpostavili v okviru novega nacionalnega centra za vodenje prometa in obveščanje, ki naj bi začel delovati prihodnje leto.
Zgrajen bo za tujce
Glavna in ena od redkih prednosti v primerjavi s sistemom TMC Pro, ki zadnji dve leti in pol že deluje pri nas v okviru javno-zasebnega partnerstva, bo možnost uporabe za vse navigacijske naprave s funkcijo TMC, tudi tiste, s katerimi prek Slovenije potujejo tujci. Dejstvo je, da so vsi največji proizvajalci (razen TomToma in proizvajalcev naprav z Androidom) z madžarsko družbo TrafficNav že sklenili ustrezne pogodbe za uporabo njenih lokacijskih tabel Slovenije in s tem sistema TMC Pro pri nas, tako da za slovenske uporabnike, ki so si delovanje servisa zagotovili z nedavnim nakupom naprave pri nas ali so jih ustrezno posodobili, ne bo sprememb.
Na boljšem bodo tako v prvi vrsti le tujci, saj na njihovih napravah brez TMC Premium sprejemnika slovenski TMC Pro ne deluje.
TMC Premium ažurnejši in natančnejši
Prednost TMC Premiuma je ob uporabi tehnologije XML ažurnješe in natančnejše informiranje, denimo glede dolžine zastoja ali trenutnih prometnih trendov, saj se med drugim zanaša na povratne informacije navigacijskih naprav samih, ki tako sporočajo, ali vozilo v sicer zabeleženi gneči stoji, se premika ...
"Dejstvo je namreč, da se navigacijski sistemi ne uporabljajo le za navigacijo od točke A do točke B po neznanih terenih, ampak tudi za doseganje znanih ciljev po cestah s čim manj prometa. Za to je potreben dober TMC servis," pravijo pri Garmin Slovenijia, ki obvladuje večinski delež cestnih navigacij pri nas.
Ta tehnologija sicer pri nas doslej ni bila v celoti izkoriščena, a na Radiu SI, ki je znotraj partnerstva skrbnik za servis, v prihodnje obljubljajo celovito 
obveščanje, saj je po njihovih informacijah družba TrafficNav že v fazi posodobitev sistema.
Plača se z nakupom
Posredno. Čeprav je uporaba obstoječega sistema pri nas za slovenske uporabnike na videz zastonj, ceno zanj plačajo ob nakupu naprave z ustreznim sprejemnikom.
Vir