Citat:
Rad berem te forume, ampak sedaj moram pa še nekaj napisati... glede na to, da mislim, da smo naredili pravo stvar, čeprav nismo na dolgo in široko razlagali zakaj smo to naredili.
Zakaj 193.189.160.11 in 193.189.160.12 več ne delujeta po pričakovanjih:
1. oba strežnika sta bila in "forwarding" in "authoritative" DNS strežnika, kar je zaradi varnosti sporno. Situacija je bila zatečena, reševali smo jo tako, da smo v 2005 dodali nova dva DNS strežnika, ki sta samo "forwarding", originalna strežnika pa smo namenili samo "authoritative" zahtevam. Ker pa smo se zavedali, da bo ta prehod težek in boleč, smo si vzeli 2 leti, preden smo na "originalih" izklopili "forwarding" način delovanja.
2. V zadnjem letu ga skoraj ni bilo dneva, da ne bi nekdo klical in težil, da mu od vsepovsod vidijo strežnike, samo iz SiOL-a ne. Variacija na temo pa je bila, da se iz SiOL-a ne da pošiljati mailov. Na koncu pa se je vedno izkazalo, da je bila težava v temu, da je človek svojo domeno odnesel na druge strežnike, nam pa nič povedal. Potem se je pa po forumih nabijalo o nekih filtrih, TTL-ih, nedelovanju in podobnih neumnostih, ki jih menda počnemo. Tega je sedaj konec. Ljudje bodo vedno pozabljivi, sistem pa je sedaj takšen, da več ne bo težava.
Kar se pa tiče obveščanja:
1. Za DNS naslove se je 2 leti (!) obveščalo in čakalo, da bo čim več strank ugotovilo, da imamo nove DNS strežnike na novih IP naslovih. V sporočilih, ki jih nekateri tako radi gledate kot SPAM je bilo v vseh teh letih večkrat napisano, da se bo to spremenilo. Ni problema, v zadnjih tednih smo še enkrat posebej obveščali na e-mail in telefonsko. In kaj na koncu ugotovimo? Na koncu so se še vedno našli nekateri, ki jih boli k***c, dokler jim vse ne crkne, potem pa tulijo o krivicah in nesposobnosti. Nesposobnost je v tem primeru izključno njihova.
2. Vsako podjetje, ki ima neke naročnike ima tudi bazo teh naročnikov. V tej bazi so kontaktni podatki naročnika, da ga lahko o čemu obvestimo, ga na kaj opozorimo, ali mu kaj pošljemo. Kdor si misli, da imamo napredna slutilna vezja s katerimi točno vemo kdo od 200.000 naročnikov v katerem trenutku kaj misli, je očitno na drugem svetu in ne več na tem. Izbrali smo za nas najcenejši način obveščanja: e-mail. Če kdo e-mail naslova, ki ga je imel pri registraciji več ne bere, hkrati pa nazaj na firmo ni sporočil, da to več nji njegov kontakten podatek, potem lahko velik del krivde pripiše samemu sebi. Če bi človek imel mobilni telefon, potem se bi pa preselil in nikoli sporočil spremembe naslova, bi po njegovem mnenju valjda bila kriva mobi-firma, ker mu je na napačen naslov pošiljala račune in opomine. V bazi so pri nas še vedno stranke, ki imajo telefonske, ki se začnejo z "061". Kaj naj sedaj naredimo? Najemamo detektive, da bodo iskali kje kdo živi in kaj počne v prostem času?
3. Če v bazi ni bilo e-maila, se je klicalo na telefon. Več se ni dalo narediti. Kdor je pustil v bazi napačne podatke, pač ni bil obveščen.
4. PPP in PPPoE pri povezavi posredujeta tudi IP naslove DNS strežnikov. 90% ljudem to zadošča, ostali pa imajo posebne zahteve. Nekateri pač zato, ker vedo kaj delajo, drugi zato, ker so prebrali kakšen bistroument nasvet iz forumov, tretji pa zato, ker so itak preveč pametni. Zanimivo, da ima s tem težave samo mularija in nekaj amaterjev, ki so mislili, da je vzdrževanje omrežja na nekaj firmah easy money. Potem smo pa mi krivi, ker ljude ne vedo, da je samo 10% dela v klikanju in tipkanju, 90% pa v spremljanju vsega, kar bi lahko na to klikanje in tipkanje vplivalo. Tisti, ki pa se tega zavedajo in vedo tudi katere so tudi njihove OBVEZNOSTI, pa začuda niso imeli težav, pa čeprav so tudi oni eni izmed 10% izjem.
Kar se tiče direktnih vprašanj in komentarjev:
CyberDuck: Obveščali smo tako, kot pač smo. Gledano za nazaj, ko vidimo kako se stranke pritožujejo, bi res lahko kaj naredili drugače, ampak vsakdo je lahko general po bitki. Če bi bilo to obvestilo npr. na zadnji strani računa (ne, tam ga ni in žal mi je za to), me prav zanima koliko vas to zadnjo stran sploh pogleda. Je že tako, da bodo vedno ljudje, ki jih tudi najbolj obširno zastavljena akcija ne bo dosegla. Začuda so ravno ti ljudje potem takšni, da bodo najprej pomislili na vesoljne zarote, vnebovpijoče krivice in miljardne odškodninske tožbe.
krho, yjpe, ales85: Težava ni bila nikoli v menjavi strojarne, kar je pri DNS strežnikih trivialno in izvedljivo praktično brez prekinitev. Težava je bila v tem, da je nekdo leta 1997 naredil eno stvar, za katero smo leta 2005 ugotovili, da ni dobra in da povzroča cel kup drugih težav. Če mi pa najdeš človeka, ki bi za vsako IT odločitev zatrdil, da bo to tudi čez 10 let še vedno najboljša odločitev, bi ga rad srečal tudi jaz.
pivo, Brane2, Poldi112: Maili so bili poslani na kontaktne naslove. Kdor ne ve kakšne kontakte podatke kje pušča, pa si ji sam kriv. Na SiOL-u je to 1. e-mail račun, ki je bil ustvarjen, ko je bila sklenjena pogodba, ker je bil to v starih časih tako ali tako 1. e-mail naslov, ki ga je človek sploh dobil. Se pa lahko v CRM podatke kadarkoli zamenja ali pa izbriše, če več niso pravi. Razumem pa, da je to tečno, ker je to potrebno narediti pisno in ne samo po telefonu (da ne bi kakšen pametnjakovič spreminjal podatke drugih ljudi).
Brane2: če prevzameš odgovornost za vzdrževanje, potem prevzameš tudi odgovornost za spremljanje morebitnih sprememb. 2 LETI SMO ČAKALI NA TAKŠNE, KOT SI TI!
Težave imajo (imate?) tisti, ki ste sami želeli biti nekaj posebnega, ne da se bi zavedali kako veliko odgovornost so si naložili. Kdor hoče imeti lastne specifilne nastavitve (DNS strežnikov), ne glede na razloge, mora razumeti, da mora potem početi tudi stvari, ki jih sicer ne bi rabil: zakaj je tako težko brati en poštni predal v katerega prihajajo tudi takšna opozorila? Kot profesionalec moraš delati profesionalno in to velikokrat pomeni tudi delati stvari, ki ti niso všeč. Če neka firma ne bi brala svojega javnega info@ predala, samo zato, ker je tam preveč SPAM-a, bi bilo to neprofesionalno. Če nek profesionalec ne obvešča o spremembah svojih kontaktnih podatkov, ali če ne bere poštnega predala kamor dobiva obvestila, samo zato, ker je tam preveč SPAM-a, potem si ne more reči profesionalec. Odločitev kogarkoli, da ne bo sprejel avtomatizma, ki ga ponujamo laičnim strankam, pomeni, da se bo začel obnašati kot profesionalec. Če je nekatere izmed takšnih dolžnosti profesionalca zanemaril, pa se bo slej kot prej opekel. Kdor je spregledal spremembo namembnosti DNS strežnikov, je spregledal največjo in najbolj kritično spremembo, ki smo jo naredili v zadnjih dveh letih, jo oglaševali, nekajkrat prestavili in večkrat poskušali obvestiti vse stranke.
Na koncu pa še to: to ni mnenje firme, ampak je to moje osebno mnenje. Če sem komu stopil na žulj, naj pljuva po meni in ne po firmi, ki ni kriva, da sem jaz nekaj želel napisati.