Sekvenca prižiganja svečk

dijo_porko

mona
6. sep 2007
2.134
70
48
123
Samo informativno me zanima, zakaj se svečke ne vžigajo v sekvenci 1-2-3-4-5, ampak recimo 1-2-5-3-4?

Hvala in LP
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.236
3
38
Nisem mehankar ampak je pomoje to zarad uravnoteženosti motorja, da pač tolk ne trese in mirno teče.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Zato, ker so postavljeni 1 + 4 navzgor in 2 + 3 navzdol (in obratno!). Ko je enka na vžigu, je štirka na sesanju - ko gre enka na izpuh, štirka pride na vžig itd. itd. Isto je s preostalimi cilindri. S tem je mašina mirnejša - po en par batov je zmeraj v isti pozicij in če na enki udari vžig, štirki ta sila pomaga pri kompresijskem taktu. V vsem tem času bi nekdo že prišel na trg z drugim layoutom, če bi bil tako dober, kot je sedanji.

1, 2, 3, 4 je lahko vrstni red, če imaš cilindre označene pač 1, 3, 4, 2.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
on govori za 5 valjni motor tam je popolnoma drugacna motorna gred ki nima po dveh batov v isti poziciji.Vrstni red je dolocen predvsem zaradi oblike motorne gredi ki mora biti optimalno uravnotezena.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
offtopic: a ni petvaljnik nastal, ker v skoljko mercedeza 114/115 (70 letih) niso uspeli stlaciti sestvaljnika in so obstojecemu stirivaljniku preprosto dodali samo en cilinder?
smile-1.gif
zadeva je bila uspesna in nekaj let kasneje je sledil audi (2.3 bencinar, ena najbolj bulletrpoof masin) potem VW.. danes pa samo še okoljevarstveniki serjejo..
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Vem to ... sem hotel že prej zapisat. Pri vseh layoutih velja, da mora bit čimbolj miren. Več cilindrov je, večja je šansa, da ti več batov drži glavno gred na mestu. Zato so linijski šestaki tako cenjeni, ker maš zmeraj dva bata, ki gred držita čisto na miru.

Se pa strinjam in je logično, da na petvaljnem motorju mogoče ni tako črno-belo kot na štiricilindrskem, ampak vseeno mora bit logika. Običajno je 1+4 in 2+3+5 ... Razlika je samo v tem, da je powerstroke zmeraj prisoten pri petvaljniku, v štiricilindrskem pa gre en za drugim.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
pri linijskem 5 valjnem motorju nista nikoli dva bata skupaj(v nicelni tocki) ampak vsak posebej.TAk motor ima se celo malo manj uravtezeno motorno gred kot vrstni stirivaljnik vendar se vseeno lepse vrti ker so pomembni se tudi drugi dejavniki ki vplivajo na mirnost teka.Nprimer sprememba hitrosti bata ki je pri ZMT in SMT 0 v sredini poti pa zelo velika.To pri petaku nima taksnega vpliva kot pri 4 valjnem vrstnem motorju.Zaporedje vzigov je 1-2-4-5-3 to znese vzig na 144 stopinj
534048-5valjnilinijski.gif
 

Priponke

  • 534048-5valjnilinijski.gif
    534048-5valjnilinijski.gif
    41,9 KB · Ogledi: 969
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
pri 6 valjnem vrstnem motorju sta pa po 2 bata naenkrat v ZMT in to 1in6, 2in5, 3in4. Zaporedje vzigov je 1-5-3-6-2-4 vzig se ponovi po vsakih 120 stopinah. Je pa tak motor najbolj uravnotozen, precej bolj kot V6 vendar je precej dolg.
Tako zgleda motorna gred.
534056-motornagred6valjnegalin.motorja.jpg
 

Priponke

  • 534056-motornagred6valjnegalin.motorja.jpg
    534056-motornagred6valjnegalin.motorja.jpg
    12,9 KB · Ogledi: 618
Nazadnje urejeno:

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Hkratni vžig imaš, ja, ker ti eden še gori, medtem ko se drugi vžiga, ker se na 5 cilindrov ne izide na polni obrat (180°) kot pri I4.

Mrtve točke so mi jasne, kaj pa vpliva na hitrost med hodom? Spet fora vžiga?
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
nikoli nimas hkratnega vziga pri 4,5,6 linijskem motorju pa ceprav sta pri (4in 6 valjnem linijskem motorju)po 2 bata naenkrat v ZMT.
Hitrost cesa?Bata?
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Malo čudno sem spisal tisto. Glavna gred se še ne zasuče za cel obrat od prvega vžiga, medtem ko pride do vžiga že na drugem cilindru. To, da bi bila oba hkrati na vžigu, tudi jaz zanikam. Samo malo bedno sem napisal.
smile-1.gif


Tole si ti zapisal pa mi ni jasno:
Citat:
Nprimer sprememba hitrosti bata ki je pri ZMT in SMT 0 v sredini poti pa zelo velika.

O kakšni hitrosti je govora - o tem, kako hitro se premika iz ene mrtve točke v drugo? Če ja, kaj mu da pospešek? To, da pride do drugega vžiga že "malo prej"?

Drugače pa že maš 5* za širjenje dobrih informacij.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Tudi jaz sem malo cudno napisal. V glavnem motor se lepse vrti ce ima vec valjev (ce se pogovarjamo za 4-6 valjne linijske motorje ker V so spet druga zgodba), ker motor z vecimi valji ima manjsi kot med dvema zaporednima detonacijama.Recimo R4 180 stopinj, R5 144 stopinj in R6 samo 120 stopinj.
TAm sem samo omenil za hitrost gibanja bata, ki ni ves cas sorazmerna z vrljaji motorja.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
offtopic: a ni petvaljnik nastal, ker v skoljko mercedeza 114/115 (70 letih) niso uspeli stlaciti sestvaljnika in so obstojecemu stirivaljniku preprosto dodali samo en cilinder?
smile-1.gif
zadeva je bila uspesna in nekaj let kasneje je sledil audi (2.3 bencinar, ena najbolj bulletrpoof masin) potem VW.. danes pa samo še okoljevarstveniki serjejo..





Saj Mercedes se ima sedaj 5valjni motor recimo 270CDI, tudi VW ima R5. Pri Mercedesu se je obdrzal vsa leta, legendaren je bil tudi v 190ki 2.5D ki se kljub letom neverjetno dobro pelje. Je pa kot si rekel, da so ponavadi popolnoma enaki motorni deli, bati in ojnice tako da res zgleda kot bi imel samo en valj manj.