Samogradnja vozila in homologacija

escort

Pripravnik
19. maj 2009
348
11
18
V naslednjem letu ali dveh se nameravam lotiti samogradnje avtomobila iz kita. Me pa čedalje bolj skrbi kako zadevo potem spraviti na cesto. Po tujini opažam da so pravila zelo jasna in se da dobiti nasvete tudi na internetu. Za naš kokošistan pa se zdi, da pravila sicer so zapisana v nekih pravilnikih, ki pa so razdrobljeni na cca milijon uradnih listov in uredb ministrstev. Cel pregled pa ni zbran nikjer in potem si na milost in nemilost odvisen od "strokovnjakov" na lpp, ki tudi sami nimajo pregleda nad situacijo.

Tako da me zanima, če je na tem forumu kdo, ki se mu kaj sanja o tej zadevi.

Predvsem me zanima, kako je t okoljskimi standardi za motor. A mora biti pri novogradnji motor evro4 (5,6, al karkoli bo že takrat aktualno) ali zadostuje, da motor izpolnjuje tiste standarde, za katere je bil zgrajen. Po Evropi je to namreč zelo različno, za Slovenijo pa tega podatka nisem našel nikjer.

Vsak nasvet je dobrodošel.
 

Earnhardt

Fizikalc
18. avg 2007
1.352
0
36
Srecno pri izgradnji. Lepo bi bilo, da bi od casa do casa pripopal kaksno slikico, da vidimo kako ti gre.
Ne obupaj, ker bos imel nervewrecking job!
 

escort

Pripravnik
19. maj 2009
348
11
18
Ni res, da ga lahko homologiraš kjerkoli v EU. Vsaka država ima svoja pravila. Še pri uvozu rabljenih avtov moraš narest homologacijo. samo tam samo pogledajo če je avto že tipsko homologiran v Sloveniji in dajo štampiljko. Pri avtomobilih ki pa niso tipsko homologirani, pa nastane problem. Poleg tega mi pa ne pomaga prav dosti, če ga lahko homologiram npr. v Estoniji.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.513
10.732
113
pri nas mojstri zahtevajo evro 5, tako da ga pri nas uradno ne bos mogel homologirat.
 

escort

Pripravnik
19. maj 2009
348
11
18
Lahko homologiram z evro 5 motorjem, samo to bistveno zakomplicira in podraži zadevo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.513
10.732
113
Citat:
Uporabnik escort pravi:
Lahko homologiram z evro 5 motorjem, samo to bistveno zakomplicira in podraži zadevo.

ja vem, a tega verjetno ne boš počel

drugače pa ne poznam primera, da bi kdo v SLO zgradil avto in ga homologiral, registriral in se vozil.. če je kak tak primer, pa kar javite
 

escort

Pripravnik
19. maj 2009
348
11
18
Sem bral zadnjič v eni reviji, da sta dva Mariborčana sestavila repliko kobre. Samo ne vem pa ali sta zadevo homologirala ali ne. Na slikah pa tudi ni bilo nobenih tablic. Slike so bile pa iz nekega dirkališča.

Sicer pa se ne mislim lotit zadeve, ker bi bilo enostavno, ampak ker mi je to izziv. Je pa tudi res, da če zadeve ni mogoče homologirati z enim normalno vloženim trudom je vprašanje, če se bom zadeve sploh lotil. Sploh, ker dirkališč pri nas ni, tako da nima smisla imet avto potem nehomologiran v garaži.
 

escort

Pripravnik
19. maj 2009
348
11
18
nisem še čisto odločen katerega. v vsakem primeru pa lotus 7 repliko.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
drugače pa ne poznam primera, da bi kdo v SLO zgradil avto in ga homologiral, registriral in se vozil.. če je kak tak primer, pa kar javite
Bratranec. Samo to je bilo že pred leti.
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Pa neki Šinkovec z Gorenjske je pred leti naredil eno hudo zadevo z motorjem Lamborghini Diabla. Podvozjem in zavorami od E34 M5 in notranjostjo od Toyote MR2. Me prav zanima, kje je zdaj to čudo. Samo 1x sem ga videl, bi rekel cca. 13 let nazaj.
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
U zanimivo. Ampak kot berem, nima Diablovega motorja..., imam pa v glavi, da se je takrat govorilo o vgradnji le tega. Ker ravno, ko se je ta avto izdeloval, je Roman Leljak razbil svojega Diabla pri Divači in vem, da so pogovarjali o odkupu motorja, ki naj bi ostal cel.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik escort pravi:
Ni res, da ga lahko homologiraš kjerkoli v EU. Vsaka država ima svoja pravila. Še pri uvozu rabljenih avtov moraš narest homologacijo. samo tam samo pogledajo če je avto že tipsko homologiran v Sloveniji in dajo štampiljko. Pri avtomobilih ki pa niso tipsko homologirani, pa nastane problem. Poleg tega mi pa ne pomaga prav dosti, če ga lahko homologiram npr. v Estoniji.
Je res, da lahko homologiraš kjerkoli v EU. Ko je avto enkrat registriran znotraj EU, homologacijaq pri nas ni več potrebna (in ugotavljanje istovetnosti tudi ne) - važno je le, da ustreza predpisom o uvozu rabljenega ((EURO razred ipd). Predpisi se spreminjajo ...
Kako misliš, da so pri ans tiste kitajske Lanwinde registrirali - imeli so namreč posamično homologacijo (ne tipske) iz Nizozemske ...
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Ta rumenec se še vozi, sme ga videl letos ene 2x ko ga je žulil čez Komendsko dobravo...to so bolj stranske ceste, morda nima registriranega
rolleyes-1.gif
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Me prav veseli! Sicer pa po obliki ne caplja ravno preveč za takratnimi oblikovalskimi smernicami, seveda je treba upoštevati, da izhaja iz "popoldanske delavnice"
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.513
10.732
113
Citat:
Uporabnik Notranjc pravi:
U zanimivo. Ampak kot berem, nima Diablovega motorja..., imam pa v glavi, da se je takrat govorilo o vgradnji le tega. Ker ravno, ko se je ta avto izdeloval, je Roman Leljak razbil svojega Diabla pri Divači in vem, da so pogovarjali o odkupu motorja, ki naj bi ostal cel.

tako je, sem se pogovarjal takrat ko sozadevo predstavljali, načrti so bili strašni, a verjetno se je zapletlo kot vedno pri birokraciji
 

Spot

Pripravnik
2. apr 2008
48
0
6
Je kdo odprl sliko strankega pogleda tega rumenega čuda? Sam sem skoraj umrl od smeha! A blatniki so nemerno tako "neokroglo" narejeni?