reading a tire

I

Izbrisan uporabnik #488

Pa se ti zdi to zanimivo, če nisi dirkač?
smile-1.gif
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.724
147
63
hm, jaz moram imet konkretno zj**** nastavitve, ker imam te defekte zelo izrazite. Sem že gledal, kaj se to dogaja na teh kanalčkih, ker je en rob pobran, na drugem se pa guma nabira. Sem mislil, da je problem v dodajnju odvzemanju plina.

Kak dober tutorial za nastavitev vzmetenja? Sem delal po enem in je ratalo, da moram vzmeti čisto spustiti na mehko pa zdej ne vem, če je to ok ali ne.

lp
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
Meni osebno ja.

Drgac pa tko. Na obicajni cesti ne mores (morem) tako gnati motorja, da bi prislo do takih sprememb na gumi, to mi je jasno.

Veliko voznikov se odloci za amaterski trackday. Tam se bo pa ze marsikaj vidlo. In ce bom kdaj slucajno sel na trackday, je dobro vedet da ob pogledu na gumo lahko zves kaj se z motorjem dogaja. In vedet da lahko kam pogledam za informacije o tem. Pa ne zato da najdem se 2 desetinki na krog, ampak zato ker dober setup prakticno vedno vodi v bolj predvidljiv in varen motor, ter motor s katerim se ne 'boris' ampak je neopazen podaljsek tvojih misli. Glede na to, mislim da so tudi taki na tem forumu.

V nekem drugem videu je tip tudi reku enemu na trackdayu da mu gumo zre priblizno 40% hitreje samo zaradi napacne nastavitve. Glede na precej razlicne kilometrine ki jih folk dobiva na enakih gumah, podobnih motorjih in pri podobni voznji po obicajnih cestah, se najbrz tudi tu skriva del odgovora.



Na splosno pa. Lani sem preko celega leta pocasi rihtal setup in razlika med tem kar je prislo iz trgovine in tem kar imam sedaj je kot dan in noc. Ljudje imajo setup za bav bav in nekaj kar spreminjajo samo profici za najt desetinke na progi, pa to sploh ni tko. Dobro usklajen motor ti da neverjetno vec uzitkov v voznji in s svojo predvidljivostjo v varnosti.


In kar se setupa za cesto tice si jaz to predstavljam v dveh delih. Eno je, da sploh prilagodis motor svoji tezi, in to bi moral vsak narest:
http://www.onthethrottle.com/content/view/73/73/

Drugo pa da potem ves kaj ti posamezne nastavitve dajo v posameznih fazah zavoja, in se s tem igras neskoncno dolgo, da prilagodis motor svoji tehniki, dokler nisi happy.


No, to je moje misljenje in me je pripeljalo do vecjih uzitkov na motorju. Mogoce komu pomaga, predvsem taki, ki na voznjo gledate z malo bolj poglobljeno samokritiko in opazovanje motorja v posameznih fazah zavoja, ste pomoje bolj nagnjeni k temu, da vas take stvari zanimajo.

lp,
Sasa
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
Malo lahko se tu prebrskas:
http://www.onthethrottle.com/content/category/5/24/73/

Recimo 'two clicks out' prispevki. Mogoce dobis kaksno idejo. Pa tisti video, ki sem ga pripel v prejsnem postu za nastavit front/rear preload glede na tezo (to si najbrz mislu, da si po takih navodilih prisel na mehke vzmeti).

V tem videu sicer govori o priporoceni razdalji kar v.. absolutni razdalji, recimo 1 1/2". In tm ma SS motor. dejansko je tko, da od recimo 120mm celotnega travela, vzames dolocen procent za staticno posedanje z motoristom gori. Potem so pa stevilke razlicne, ce imas motor z 100mm hoda, ali 150mm hoda...

Drgac pa sem jaz na fz1 pri 70kg z zadnjim preloadom po meritvah tudi cisto na mehki strani.

Sprednjega lahko tudi tako korigiras, da okoli cilindra vilice zapnes vezico. Ko motor spredi potone, ti bo vilica porinla tisto vezico po cilindru dol do koder je pac bla stisnjena. In ob polnem zaviranju na bumpy podlagi, ti ne sme priti do konca - mora pa priti cim blizje koncu, da izkoristis celoten hod vzmetenja. Na obicajni cesti pustis ~2-3cm lufta, za primer ko mocno zaviras in zapeljes cez resen bump, kjer bi ti lahko prisel hod vilce do konca, in bi dobil neamortiziran sunek v motor. Loh tud odletis zarad tega.

lp,
Sasa
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.724
147
63
no, na ta sistem sem si jaz nastavil vzmetenje. Sicer še nisem imel vleiko priložnosti testirat, je pa preloada minimalno. Pa čeprav nisem najlažji - 85kg.
Nikjer pa nič ne piše o reboundu. To kar tako malo izkustveno nastaviš? Se mi zdi, da se zadek malce preveč gunca sedaj.

lp
 

Anzee

Pripravnik
24. sep 2007
679
0
16
41
Ljubljana - Siska
www.facebook.com
Te videe sem si ze pred nekaj casa ogledal, se mi zdijo kar poucne zadeve. Tezava ki jo opazim pri sebi je ta, da nimam obcutka po koliko casa se nastavitve "poznajo" na gumi - recimo pri navadni cestni voznji oz. tudi malo hitrejsi. Ali bi npr 2 hitri furi na jezersko prikazali drugacno stanje?

Nekaj imam sicer izkusenj z nastavljanjem vzmetenja (predvsem na biciklu), tezko je pa seveda povedati "splosne nastavitve", ker dejansko so za vsakega voznika drugacne, glede na podlago, tip voznje,...

Bi pa rad nekje nasel morda se kaksen suspension tuning manual, ki opisuje tudi sam tuning notranjosti amortizerjev. Ce je kdo zadevo ze kdaj razstavljal ve, da so npr. v zadnjem amortizerju nekaksne "podlozke", razlicnih debelin in premerov - katere krmilijo trdoto oz. karakteristiko amortizerja. Kako jih postaviti za zeljen ucinek pa nisem nikjer nasel.. s poskusanjem pa je malce prevec dela (razstavljanje amortizerja, olje, zracenje, montaza,...)

Bom pa sel morda slikati svoje gume, da vidim dejansko kako izgledajo sedaj. Ce se komu da slikat svoje naj nalima, pa primerjamo razlicne obrabe / tipe motorja / stile voznje.. morda pogruntamo kaj novega..

lp Anze