Razlike med zadnjim amortizerjem pri kolesu

MUC

Majstr
4. sep 2007
1.733
100
63
Za sina (oz. z njim) kupujem kolo. Želi si voziti na izi downhill, vendar tudi po cesti, tako da nekaj vmes..
Da preidem k vprašanju - ko gledava rabljene, opažam dva tipa amortizerjev - na spodnjih slikah in me zanima, če je kakšna bistvena razlika med njima - eden ima klasično vzmet in zraven še "nekaj", drugi pa je samo hidravličen.
Ali je tudi kaka huda razlika, če je amortizer pokončen ali ležeč?
 

Priponke

  • am1.JPG
    am1.JPG
    54,5 KB · Ogledi: 137
  • am2.JPG
    am2.JPG
    27,8 KB · Ogledi: 143

MUC

Majstr
4. sep 2007
1.733
100
63
Sva pogledala, tale mu je všeč, meni samo cena ni :)
Kako je s tem karbonom, če zlomiš okvir, se da popravljat?
 

Priponke

  • kolo1.JPG
    kolo1.JPG
    136,7 KB · Ogledi: 180

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
Če zlomoš okvir, ti bo okvir še najmanjša skrb :)
Niso to cestna kolesa ko se zlomi kak veter gor zapiha.

Drugač pa glej zračni amortizer. Lažje prilagajaš. Fedro vzameš, ko veš kaj hočeš in znaš nastavit. Ker tam je treba fizično vzmet menjat za druge kile. Pri zračnem napumpaš na drug pritisk.
Oba sta hidravlična (dušenje), razlika je v vzmetnem delu. En ima zračno vzmet, drugi ima kovinsko. Tisto nekaj zraven je piggyback. Tam not se skriva olje in ventili za dušenje. Pri zračnem je to v notranjem delu vzmetenja. Zakaj piggyback, da pri bolj zahtevnih terenih bolj hladi olje in ni spremenjeno delovanje dušenja zaradi bolj toplega (druga viskoznost) olja.

Kot so rekly izi DH in cesta negre skupaj. V tem primeru 2 pecikla. Ali pa XC, ki bo ok za po cesti ne bo pa za zahtevnejše spuste. Ali pa AM, ki bo ok za vse nikjer pa dober, ampak po cesti je še vedno krnekaj. Lahko pa enduro ki bo super za dol. Po cesti pa trpelnje.
Oziroma tak. Če misli vozit parke si v vsakem primeru na dveh peciklih. Tu sploh ni debate. Če je pa tebi u izi dh to, da goni gor pol se pa po singli ali pa neki gozdni vlaki spusti dol bo pa vsak modern pecikl z 120-100 ali 120-120 hoda več kot odlično opravil svoje delo.

Pa kak koli obračaš po 2000k ne boš dobil vredu pecikla za tako uporabo.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.915
113
Tale devinci je top zadeva. Če je pubec začetnik, bo tale bajk 10x presegel vse, kar mu bo glava pustila, pa če je še taka kamikaza po duši.

Na trailu s furanjem ga ne bo zlomil nikol. Če se pubec razsuje tolk da zlomi karbonski frame, se bo to a se da picikl popravit zadnja stvar s katero se boš ubadal.

Pri karbonu je treba pač pazit, kako se ga odlaga, da ti ga ne odnese eno čist brezvezno nerodno naslanjanje in točkovni udarec ob kako skalo.

Mislim pa da se do neke mere celo da popravljat. Sem videl neko firmo, ki je specializirana za te stvari.

Tile
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
tudi točkovno odlaganje na skalo ga ne odnese. Lepo te prosim. Ni to kaljeno steklo. Mogoče nastane praska ali obkrušen lak. Vlakn pa nesme to poškodovat.
Popravlat se pa da vse bp. Vprašanje je samo ali si pripravljen plačat.

Glede moči karbona nehajte živet v letu 1990 in cestnih okvirjih. Zadeva je gladko bolj močna od aluminija, tudi več ciklov zdrži brez poškodb. Če je le bil primerno konstruiran okvir. In vsi priznani proizvajalci imajo že dobro dodelane zadeve, da je zadeva bullet proof.
Če si zlamal karbom, verjemi, da bo tudi alu poškodovan do neuporabnosti.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
Dajmo najprej razjasnit kaj se bo vozlo. Pol bomo pa debatirali dalje o modelih.

Drugač je pa tale stumpy čista osnova kaj se opreme tiče. Slabše praktično ne gre. Daj keri model devincija je. Zna bit par rangov višja oprema gor.
 

MUC

Majstr
4. sep 2007
1.733
100
63
No ja, doslej je imel mulo kolo za 500€ in tale stumpy je zanj rocket science :rolleyes:

Devinci je model Troy carbon 29
Vilice Rock Shox Pike 150 hoda,
Zadnji amortizer Rock Shox Deluxe150 hoda,
Zavore Formula XR spredaj, Sram 203 disk, zadaj Sram 180 disk,
Menjalnik SRAM NX Eagle, 12-speed
Gonilka Sram GX,
Sedežna opora Rock Shox Reverb 150 hoda

Ker je še mladoleten (14) se bo najprej moral peljati kakih 10km po cesti, nato na hrib (Orle, Toško čelo) in po kaki relativno urejeni gozdni (ne cestni) potki navzdol..
To je to :)
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
Ok torej relativno urejena gozna potka. Vredu
Realno preko 130 hoda ne potrebuje ta tako vožno. Tak da ja trail kolo je za njega. Kaki cube stereo 120 in podobno.
Če se mu gre bolj za hitrost gor naj gleda XC. Če mu je gor in cesta pač samo tolko da pride lahko gledaš tudi kak mm hoda več kot 130.

Troy carbon je doooosti več pecikla kot stumpy in tudi ne spadata v isto kategorijo. Tak da sta realno neprimerljiva. ČE bo mel v prihodnosti več želje po bolj zahtevnih terenih bolj na hard (torej neki skoki, dropi in podobno) furat je definitivno Troy bolši in bolj primern pecikl. Tu sploh ni debate. Ker je vse par rangov nad stumpiyem.

Tak, da najprej odločit kaj bo vozo in kak pol pa izbira.

Jaz recimo ne skačem in ne furam (več) parkov. Vozim pa levo in desno po pohorju in potem dol. Zvozim vse terene. Imel sem 2x Tranca. Zdaj imam Cube AMS 100 c:68. Čisti XC pecikl s 120-100 hoda. In na tem dosti bolj uživam. Ker je še vedno več pecikla kot moje jajce zmorejo na spustih. Kaj se pa tiče vožnje po trailih je pa neprimerljivo. Tudi vsi kaj skup vozimo imajo pecikle ranga 150mm (ampak noben ni nek profi). Na vzponih zvozim to kaj oni tišijo. Na spustih smo skupaj.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.915
113
Dejstvo je da je pubec mlad in če ga zadeva potegne bo Stumpy zelo zelo hitiro premalo. Najmanj bremze bo treba menjat prvič ko bo šel na kak mal bol resn spust. Pa to ne govorim o downhilu, ampak že o kakem mal daljšem flow trailu, kot je npr Peca al pa MB.
Troy zna držat neki cajta. Če mu pa ne bo zanimivo, ga pač prodaš naprej za praktično isto ceno. Z novim piciklom to zagotov ne drži.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.915
113
Pa fant je tud v letih ko še raste in lahk da mu v letu dveh že dimenzijsko ne bo ustrezal. In tu je spet Troy bolša izbira ker bo bol držal ceno.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
Lepo
Zaj pa zguglaj vse o nastavitvi vzmetenja in si vzamita cajt, da se v nulo nastavi.