Ne vem sicer kako daleč je ta nov projekt, niti kakšna je njegova zasnova. Rad pa bi opozori na nekaj stvari iz dosedanjega vodenja, ki jih (vsaj tako menim) lahko koristno uporabite v novem sistemu, ne glede na to, kakšen bo. Govorim predvsem o krožiščih, s katerimi imam doslej največ izkušenj. Sistem je bil strukturiran na naslednji način:
I. NAPOVED
ČEZ XXX METROV VSTOPITE V ROŽIŠČE IN UPORABIT X IZVOZ; ČEZ XXX METROV PREVOZITE KROŽIŠČE....; PRIPRAVITE SE NA PREČKANJE KROŽIŠČA...
II. OPOZORILO
VSTOPITE V KROŽIŠČE IN UPORABITE XX IZVOZ; PREVOZITE KROŽIŠČE IN UPORABITE ....
III. UKAZ
UPORABITE XX IZVOZ.
Lepo in prav a večina teh stavkov je slaba, skoraj neuporabna. V krožišče nikoli ne VSTOPAMO, saj nismo pešci, ampak se zapeljemo. Krožišča ne PREČKAMO... In logično je, da če se peljemo v krožišče, da je treba na drugi strani (v katerem koli izvozu) iz njega in je zato vsako PREČKANJE, PREVOŽENJE..: odveč.
Glasovno vodenje mora biti kratko, jedrnato, razumljivo in ne sme motiti voznika. Mora mu biti v pomoč. Zato lahko v takšni strukturi uporabimo dosti natančnejša in manj moteča navodila:
I. NAPOVED:
XXX METROV DO KROŽIŠČA. To je vse. Ni treba VSTOPATI, PREČKATI, PREVOZITI krožišča.
II. OPOZORILO
V KROŽIŠČU UPORABITE XX IZVOZ. Več ni treba
III. UKAZ
UPORABITE XX IZVOZ.
To je čisto dovolj za pravilno, jasno, nemoteče in razumljivo vodenje, ki ne obremenjuje voznika ali mu odvrača pozornost od prometa. Vsekakor pa je treba v novem vodenju paziti na napačna navodila: V KROŽIŠČU ZAVIJTE V LEVO. V večpasovnih krožiščih mora biti vodenje: V KROŽIŠČU ZAVIJTE NA LEVI (VOZNI) PAS.
Upam, da je v zapisanem kaj uporabnega in koristnega.