Prihranki pri uvozu rabljenega vozila iz tujine

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.932
16.035
113
V financah je objavljen članek s prikazom uvoza mlajšega rabljenega vozila iz tujine. Morda pride komu prav pri izboljšanju splošne predstave kako vse to skupaj izgleda, če se spustiš v to
zmaga.gif


Citat:

Družina Žlajpah z nakupom avta v Nemčiji prihranila 2.500 evrov


Mitja Žlajpah
23.02.2015 11:23
Vsaka družina se na vsakih toliko let znajde pred dejstvom, da mora zamenjati avto; toda kje ga kupiti; mi smo se odločili, da gremo sami ponj kar v Nemčijo; zanimiva dogodivščina in velik prihranek.

Naš dosedanji avto je bil star sedem let, a kljub temu zanesljiv, uporaben, prostoren in domač. Razen rednih servisov ni zahteval drugega kot točenje goriva, tu in tam pa je pregorela še kakšna žarnica. Razlog za zamenjavo avta je bil zgolj in samo eden. Odločili smo se korenito spremeniti dosedanje preživljanje dopustov po apartmajih ter hotelih in v ta namen smo kupili prikolico. Ob tem smo morali sprejeti tudi odločitev, da bo nujno potrebna zamenjava avtomobila, saj je bil dosedanji za vleko prikolice premalo močan.

Nov ali rabljen avto?

Z ženo sva bila v naslednji fazi postavljena pred resno odločitev - kupiti nov ali rabljen avto. Po temeljitem tehtanju in predvsem po finančnih izračunih sva sprejela končno odločitev, da kupimo rabljen avto. Imela sva izdelana merila, odločilni sta bili dve: da je avtomobil star približno dve do tri leta in da je manjši enoprostorec. Tema in tudi drugim merilom je najbolj ustrezal VW touran.

Tako se je začelo intenzivno spremljanje trga rabljenih avtomobilov. Prve analize sem delal na največjem slovenskem spletnem mestu z avtomobilsko ponudbo [www.avto.net] . Ena analiza je zajemala podatke o tem, kakšni avtomobili se prodajajo, z namenom, da bom, ko bom prodajal svoj avtomobil, tega kar najhitreje prodal. Druga analiza pa je zajemala ponudbo vseh vozil, za katera je bila zainteresirana naša družina. In ta druga analiza je pri meni takoj zbudila nekaj sumov. Vsi tri leta stari tourani so imeli prevoženih med 140 in 150 tisoč kilometri, kar me je malo presenetilo. Seveda govorim o touranih, ki so jih prodajali preprodajalci, in, zanimivo, večina jih daje garancijo na kilometre. Kakšna naj bi ta garancija bila in kaj naj bi garantirala, mi ni znano, saj podatki o tem niso bili preverljivi. Vozila, ki so jih prodajale fizične osebe, pa so bila večinoma z osnovno opremo brez dodatkov. Zato sem se začel nagibati k tujini in tudi končna odločitev naše družine je bila, da avto kupimo v tujini oziroma v Nemčiji. Tam je namreč ponudba rabljenih avtomobilov veliko večja in kakovostnejša kot pri nas. Večja ponudba seveda pomeni tudi veliko možnost izbire in lažjo končno odločitev.
Avtomobil smo kupili v Böblingenu, ki je približno 20 kilometrov južno od Stuttgarta.

Ponudba več kot 1,4 milijona avtomobilov

Svoje iskanje sem začel na največjem nemškem spletnem ponudniku novih in rabljenih avtomobilov [www.mobile.de] , ki ima v svoji ponudbi več kot 1,4 milijona avtomobilov. Na portalu sem se tudi registriral in shranil merila iskanja. Tako sem vsako noč dobil e-pošto z novimi oglasi, ki so izpolnjevali moje zahteve. Ob prvem iskanju je mojim merilom ustrezalo okoli 250 avtomobilov. Izmed vseh oglasov sem si približno 20 najbolj zanimivih shranil in spremljal prodajo. Izogibal sem se prodajalcem, ki so prek tega portala prodajali manj kot dve leti. Spremljal sem, kako hitro se avtomobili prodajajo. Čez mesec dni, se pravi novembra, je bilo od prvotnih 20 shranjenih na voljo le še sedem avtomobilov, kar je pomenilo, da bo treba, ko se bomo odločili za kakšen avto, ukrepati sorazmerno hitro.

Obenem sem se zavedal, da obstaja tudi mož­nost, da bo naša pot v Nemčijo zaman, če se avto izkaže za drugačnega, kot ga prikazuje prodajalec. Pomembno tveganje sem izključil tako, da sem se s pooblaščenim servisom v Sloveniji dogovoril, da za avto, ki ga bomo izbrali, na podlagi številke VIN preveri zgodovino servisnih in drugih posegov na avtomobilu. Tako smo izključili tudi možnost manipulacije s kilometri. Eno izmed pomembnejših meril je tudi bilo, da ima avto potrjeno servisno knjižico (po nemško Scheckheftgepflegt).


V vmesnem obdobju sem poklical nekaj posrednikov, ki ponujajo uvoz avtomobilov po naročilu. Ker takrat avtomobila še nisem izbral, so mi dali pavšalno oceno stroška, če bi nam uvozili določeni avto. Povprečna cena za tako storitev za recimo avto iz Frankfurta bi bila 800 evrov. Po finančnem izračunu smo ocenili, da ga lahko za to vsoto pripeljem tudi sam, zato sem se odločil za samostojen uvoz.

Prodaja prehitela nakup

Na začetku decembra 2014 smo se odločili, da poskusimo po spletu prodati naš avtomobil in da preverimo, ali so bili sklepi moje prve analize pravilni. Avto smo prodali v treh dneh, čeprav je bila cena, ki smo jo postavili, druga najvišja za ta letnik vozil. Tako smo ostali brez prevoznega sredstva in postavljeni pred neizpodbitno dejstvo, da v prakso spremenimo našo teorijo - dva meseca spremljanja in zbiranja informacij.

Po telefonu smo se s prodajalcem dogovorili za ceno, ki je bila za 450 evrov nižja od oglaševane.

Izmed takrat 25 shranjenih avtomobilov na [www.mobile.de] smo z družino naredili ožji izbor dveh avtomobilov. S prodajalcema smo vzpostavili stik po elektronski pošti oziroma prek spletne strani. Obema smo napisali enako sporočilo, da želimo izvedeti kaj več o avtomobilu - obstoj morebitnih prask, drugih poškodb, VIN-številko, prosili sem za kopijo servisne knjižice. V eni uri sem dobil odgovor prvega prodajalca z vsemi zahtevanimi informacijami, vključno z VIN-številko, ki sem jo preveril pri pooblaščenem serviserju. Ta je potrdil vse, kar je zapisal prodajalec.

Drugi prodajalec v dveh dneh ni odgovoril, zato sem ga poklical. V pogovoru je že na začetku ceno spustil za 500 evrov, čeprav do te teme sploh še nisva prišla. Na vprašanje o VIN-številki pa je odgovoril, da te številke ne more dati, ker je takšna pač njegova politika. Takšna izjava prodajalca je takoj sprožila opozorilni signal. Pogovor sva sicer prijazno, a hitro končala. Na podlagi tega smo se odločili za nakup vozila pri prvem prodajalcu, ki sem ga nato poklical po telefonu in se dogovoril za ceno, ki je bila 450 evrov nižja od oglaševane. Prodajalec je na elektronski naslov poslal zavezujočo ponudbo in v njej zapisal vse, kar sva se dogovorila po telefonu, avto pa nam je rezerviral za teden dni.

Z vlakom po avto

Pomembno tveganje pri nakupu avta v Nemčiji sem izključil tako, da sem se s pooblaščenim servisom v Sloveniji dogovoril, da na podlagi VIN-številke preveri zgodovino servisnih in drugih posegov na avtu.

Avtomobil je bil v Böblingenu, ki je približno 20 kilometrov južno od Stuttgarta. Preverili smo vse povezave s tem mestom in ugotovili, da je najbolj idealna in praktična pot do tja z vlakom. Na železniški postaji sem kupil enosmerno vozovnico z nočnim vlakom do Münchna za 39 evrov. Redna cena je sicer 79 evrov, vendar imajo na vsakem vlaku vedno tudi nekaj vozovnic po posebni ceni. Slaba stran teh vozovnic je, da jih denimo ni mogoče zamenjati, če vlak zamudiš. Prek spletne strani nemških železnic [reiseauskunft.bahn.de] sem poiskal in plačal še vozovnico od Münchna do Böblingena, ki je stala dodatnih 29 evrov. Prav tako sem prek spleta rezerviral hotelsko sobo za 56 evrov za noč. Na pot sem se odpravil v sredo ob 23.55 iz Ljubljane in v Böblingen sem s prestopanjem v Münchnu in Stuttgartu prispel ob 9.40. Ko sem prišel do prodajalca, čigar salon je bil približno 400 metrov oddaljen od postaje, mi je razkazal avto in odšla sva na testno vožnjo. Ker je avto ustrezal njegovemu predhodnemu opisu, sem poklical ženo v Slovenijo in ji sporočil, da lahko z nujnim nalogom nakaže denar na TRR prodajalca. Zakaj z nujnim nalogom? Ker banka zagotavlja, da bo denar takoj naslednji dan na TRR osebe v tujini. Sicer sem za to storitev plačal nekaj evrov, vendar je ta možnost zagotovo najbolj varna in hitra ter vsekakor finančno najugodnejša, saj bi v primeru nepravočasnega nakazila moral podaljšati svoje bivanje v Nemčiji za kakšen dan ali dva, kar bi dodatno povišalo stroške bivanja v tujini.

Uvoz v Slovenijo

Prodajalec mi je ponudil, da sam uredi začasne registrske tablice in zeleno karto, da bom avto lahko odpeljal v Slovenijo. Seveda sem se s tem strinjal in mu plačal 125 evrov za tablice in zavarovanje, veljavno pet dni. Naslednji dan ob 9. uri me je prodajalec poklical in povedal, da je denar na TRR in da me avto že čaka za prevzem. Predal mi je dvoje ključe, servisno knjižico in vse račune, originalno odjavljeno prometno dovoljenje, lastniški list, COC-dokument (potrdilo EU o skladnosti) in seveda račun. Ko sva vse to preverila, sem se usedel v avto in odpeljal proti Sloveniji. Na prvi bencinski črpalki sem seveda natočil poln rezervoar goriva in nalepil slovensko ter 10-dnevno avstrijsko vinjeto. Do Slovenije sem potem plačal še predornino 11,5 evra in pred predorom Karavanke še sedem evrov.

Ob prihodu v Slovenijo sem opravil homologacijo, ki je stala 96 evrov, in na finančni upravi oddal vlogo za odmero in hkrati še za oprostitev DMV. Ker imava z ženo tri otroke, smo morali dostaviti le potrdilo o skupnem gospodinjstvu, kar je bilo dovolj, da je pristojni finančni urad v nekaj dneh napisal odločbo, da smo oproščeni plačila DMV. S tem smo lahko avto zavarovali in registrirali v Sloveniji.

Zanimiva, poučna in finančno ugodna dogodivščina

Moja dogodivščina z nakupom novega osebnega avtomobila se je tako končala. Bila je nadvse zanimiva, poučna in predvsem finančno ugodna. Ob vnovičnem nakupu oziroma zamenjavi avtomobila bom postopek zagotovo ponovil. Razlogi so popolnoma jasni. Od tega, da je izbira avtomobilov v tujini veliko večja, da je stanje kilometrov realno v primerjavi s slovenskimi razmerami, oprema avtomobilov, ki jo dobiš za enako ali nižjo ceno, pa je neprimerljivo večja. Tisti teden, ko sem se odpravil v Nemčijo, se je na slovenskem spletu prodajal avto s podobno opremo, le motor je bil resnici na ljubo nekoliko močnejši. Oglaševana cena je bila za okoli 2.500 evrov višja od zneska, za katerega sem sam kupil avto in ga pripeljal do registracije. To pa je kar precejšen prihranek.

 

TMJ

Fizikalc
4. jul 2013
1.589
8
38
ma kaki! Če bi on moral plačati DMV bi bil kar že na isti ceni iz avto.net
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.533
71
48
Kranj
Če bi on ovrednotil čas, ki ga je porabil za vse analize in primerjave bi bila druga cifra. Pa bil je oproščen DMV zaradi treh otrok, kar spet ni primerjal s ceno v naših oglasih. Pa ponavadi je cena v oglasih pogajalska in gre skoraj gotovo pri takih zneskih kakšnih 500€dol.
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.348
305
83
39
Ljubljana
blagor njemu k ma 3 otroke, da mu ni bilo treba plačat DMVja
smile-1.gif


v izračun bi lahko napisali še DMV, da nebo folk mislu da mu tega ni treba plačat
smile-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik TMJ pravi:
ma kaki! Če bi on moral plačati DMV bi bil kar že na isti ceni iz avto.net
DMV pri 2 leti starem Touranu je daleč od 2500 eur.
Sedaj naj pa še nekdo opiše postopek nakupa pri naših "pravljičarjih".
evil.gif


Je pa tukaj ena druga razlika: slovenski Touran je še dve leti pod jamstvom. Koliko je to nekomu vredno je pa stvar posameznika.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.091
7.015
113
Poleg tega pa, kako je s garancijo, če se kaj pokvari? Pri nas ti diler mora zakonsko vsaj 1 mesec nuditi garancijo, velja za nakup iz nemčije enako? Da ne omenim kakšni bi bili stroški, če bi potem moral avto šlepat nazaj gor, ker dvomim da bi ti švabi krili?
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.348
305
83
39
Ljubljana
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Poleg tega pa, kako je s garancijo, če se kaj pokvari? Pri nas ti diler mora zakonsko vsaj 1 mesec nuditi garancijo, velja za nakup iz nemčije enako? Da ne omenim kakšni bi bili stroški, če bi potem moral avto šlepat nazaj gor, ker dvomim da bi ti švabi krili?

gor nimaš nobenih garancij.... po domače, lahko se samo slikaš
smile-1.gif
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.348
305
83
39
Ljubljana
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik TMJ pravi:
ma kaki! Če bi on moral plačati DMV bi bil kar že na isti ceni iz avto.net
DMV pri 2 leti starem Touranu je daleč od 2500 eur.
Sedaj naj pa še nekdo opiše postopek nakupa pri naših "pravljičarjih".
evil.gif


Je pa tukaj ena druga razlika: slovenski Touran je še dve leti pod jamstvom. Koliko je to nekomu vredno je pa stvar posameznika.

če je 2.0 TDI bluemotion 140KM pa ročni menjalnik je 2% DMVja
smile-1.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.173
3.637
113
Marlbor
Mene pa zanima, če je avto z vlakom v Slovenijo pripeljal, ali mu je prodajalec častil tudi poln rezervar goriva?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.091
7.015
113
Citat:
Uporabnik Narodnjak pravi:
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Poleg tega pa, kako je s garancijo, če se kaj pokvari? Pri nas ti diler mora zakonsko vsaj 1 mesec nuditi garancijo, velja za nakup iz nemčije enako? Da ne omenim kakšni bi bili stroški, če bi potem moral avto šlepat nazaj gor, ker dvomim da bi ti švabi krili?

gor nimaš nobenih garancij.... po domače, lahko se samo slikaš
smile-1.gif

Potem pa se ne splača, rabljeno vozilo je loterija, meni je recimo ta garancija pri nas prišla prekleto prav.

Edino, če bi kupil od res kakšneg priznanega dilerja, pa še to vprašanje...tako da...beden populistični članek.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.091
7.015
113
Ubog narod potem...

Čeprav sem slišal, da bojda obstajajo firme, ki ti nudijo zavarovanje, neodvisno od dilerja, proti doplačilu, tam nekje za 8000€ vreden voz bi naj bilo cca 240 €, kar se definitivno splača?
 

bigMIKE

Majstr
19. mar 2012
1.262
152
63
Se pravi ko se bo dotični avto prodajal, bo moral v SLO kupec ki nima treh otrok plačat še DMV?
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.490
4.256
113
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Mene pa zanima, če je avto z vlakom v Slovenijo pripeljal, ali mu je prodajalec častil tudi poln rezervar goriva?

Pa saj mu je dal popust ne biti malenkosten, pa še izlet je imel
cheer.gif
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.199
3.824
113
V dokaj kratkem času sta šla dva kolega po avte:

1. Honda CR-Z, letnik mislim da 2011, cca 25.000 prevoženih, kupljen od fizične osebe, prve lastnice. Avto kot nov, priložene zimske gume. Cena 10.500 eur + DMV(cena novega 32.000)

2. Mercedes C200CDI W204 (facelift), letnik 2011, 96.000 prevoženih, kupljen pri Mercedesovemu dilerju (Auto Bader), z Junge Sterne garancijo (2 leti, kritje kot pri novem). Avto je solidno ohranjen (pač službeno vozilo) in dokaj dobro opremljen. Cena 15.700 + DMV (cena novega 41.000)

Oba sta po pol leta zelo zadovoljna. Pri obeh so bili stroški odhoda v nemčijo en dober tank goriva + vinjete in preizkusne tablice, saj je bilo vse urejeno v enem dnevu.
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.348
305
83
39
Ljubljana
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ubog narod potem...

Čeprav sem slišal, da bojda obstajajo firme, ki ti nudijo zavarovanje, neodvisno od dilerja, proti doplačilu, tam nekje za 8000€ vreden voz bi naj bilo cca 240 €, kar se definitivno splača?

cena vozila nima veze

važno je kubikaža pa tip garancije (kaj krije), enoletna garancija za 2000ccm je cca. 300-400eur.

http://www.motiveservice.eu/

http://www.garancija-gsv.com/
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Narodnjak pravi:
če je 2.0 TDI bluemotion 140KM pa ročni menjalnik je 2% DMVja
smile-1.gif
Itak. Eni bi pa 2,5k EUR obesili na državo
hysterical-1.gif

Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Čeprav sem slišal, da bojda obstajajo firme, ki ti nudijo zavarovanje, neodvisno od dilerja, proti doplačilu, tam nekje za 8000€ vreden voz bi naj bilo cca 240 €, kar se definitivno splača?
Prav si slišal:
Garancija na rabljeno vozilo - nepotreben strošek ali dodatna varnost
Citat:
Uporabnik bigMIKE pravi:
Se pravi ko se bo dotični avto prodajal, bo moral v SLO kupec ki nima treh otrok plačat še DMV?
Ne, 3 leta lastnik ne sme prodati vozila, sicer mora plačati DMV. Po treh letih ni treba več plačati DMV.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.091
7.015
113
Po mojih izkušnjah je dovolj nekaj mesecev garnacije, oz vsaj toliko da se naredi nekaj 1000km, da se v tem času pokažejo morebitne skrite napake na motorju, menjalniku, ipd...to kar lahko dilerji skrijejo in naserjejo nekoga pošteno. Ker če je motor skup na hitro zmetan, toliko da se proda, se ziher pokaže feler v tem času.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.651
9.862
113
40
MB
ksz

TO JE TO, kar sem vam pisal že v ostalih temah, al narediš analizo, če pa sam nimaš časa ali znanja pa plačaš nekomu da ti naredi, pa je možnost za nateg bistveno zmanjšana, pa isto velja za nakup pri nas, ampak večina pač odpre temo na alterju pa napiše kaj naj kupim, kot da je tak težko malo poklikat pa si naredit kako tabelico primerjalno v excelu pa hitro vidiš kaj si lahko privoščiš in kaj ne.

se je pa nažalost odločil kupit avto, ki se pri nas noro prodaja, sem jih samo spremljal tud pred časom že, pa grejo rabljeni praktično takoj, tudi tisti prvi, z 200+k prevoženimi
grin1.gif
zgleda je res uporaben avto