Pridobivanje-bencin/nafta

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
Torej malo bolj laična in logična razlaga - kaj je ceneje za pridobit in kako približno se ena in druga zadeva pridobiva.
Razlaga za otroke skratka.
Mogoče kdo zna lepo razložit?
 

Zetor5011

Fizikalc
14. dec 2010
639
28
28
lažje kot wiki ne gre :D

RefineryFlow.png
 

Zetor5011

Fizikalc
14. dec 2010
639
28
28
nč. rabiš celo linijo potem pa ono črno sranje predelaš do konca, kot včasih prašiča na farmi...
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
najmanj energije ob rafiniranju se porabi za plin in tako dalje.
1786696-Crude_Oil_Distillation-sl371446671.png
 

Priponke

  • 1786696-Crude_Oil_Distillation-sl371446671.png
    1786696-Crude_Oil_Distillation-sl371446671.png
    21,3 KB · Ogledi: 203

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
Tole mi sliči na nek referat iz osnovne šole. Ne vem...Bo nekdo bolj izobražen povedal.
 

hipnotik

Pripravnik
22. mar 2009
567
0
16
Citat:
Uporabnik yamahafazer pravi:
kaj ni kurilc pa dizel isto????

Kurilno olje in nafta sta eno in isto.
Na 30.000 litrov nafte se doda samo en liter rdeče barve in imaš kurilno olje.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.660
2.701
113
še v SLO - ampak komaj
ne-ne-1.gif


Temperaturo 400 plus potrebuješ, da surovo nafto "upliniš" - in potem v refrakcijskem pač ločiš različne frakcije pri različnih temeraturah utekončinjenja. Tako ne moreš reči, da za dizel "porabiš" več. Razliko v strošku pridobivanja lahko določiš le potem koliko utežnih (ali volumenskih) delež posamezne frakcije dobiš iz npr. 1 tone surove nafte.
V začetku je bil namen pridobiti bencine in asfalte - dizel je bil nusprodukt in skoraj odpadek - posledično je bil "poceni". Šele kasneje je potem bilo izumljeno crackanje - kjer se "daljši" ogljikovodiki razbijejo v "krajše"in tako v lažje frakcije. Tako je v bistvu pridobivanje bencinov (lažjih frakcij) dražje.

Trošarine so pa spet druga zgodba.
tongue-1.gif
 

tesfalar

Majstr
1. nov 2008
1.134
100
63
OFF;
nehajte dobesedno prevajat, to čemur amerikanci pravijo asphalt je pri nas bitumen.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.484
5.688
113
Citat:
Uporabnik hipnotik pravi:
Kurilno olje in nafta sta eno in isto.
Na 30.000 litrov nafte se doda samo en liter rdeče barve in imaš kurilno olje.

Načeloma naj bi blo to res........

Sam nafta za motorje osebnih vozil in tovornjakov ma pogoje....% žvepla ........% ostalih nečistoč....zarad piezo injektorjev in DPF filtrov.....in naj bi se tud v tem razlikovala od kurilca -------> kao "sam mal pobarvane" nafte

Pol maš še plavi dizel za propulzijo na morju.....s5 drug % žvepla ( višji)

Hrvati majo še D1/D2....s5 druge vrednosti žvepla glede na Eurodiesel k ga majo za novejše avte pa turiste polet

Tko da kjub enakemu slišanemu glede tega da je razlika samo barva........jst ne verjamem čist vsemu temu
 

hipnotik

Pripravnik
22. mar 2009
567
0
16
Saj nafta je čista in brez žvepla. Tisto z barvo se uporablja samo kot kurilno olje.
Pred kakšnimi desetimi leti sem vozil cisterno z gorivom.
Ko si imel nalog za kurilno olje si natočil nafto in potem ti je operater nalil liter barve med točenjem in to je vsa umetnost.

Tako, da kar verjemi.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.484
5.688
113
Pa barva je barvni prah pomešan z neko petrokemično tekočino....???

Ker če je barva v prahu je edina stvar kar ti zabaše injektorje potem ta barva-prah
smile-1.gif
 

hipnotik

Pripravnik
22. mar 2009
567
0
16
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Pa barva je barvni prah pomešan z neko petrokemično tekočino....???

Ker če je barva v prahu je edina stvar kar ti zabaše injektorje potem ta barva-prah
smile-1.gif

Imaš prav.
Lahko bi zabasalo injektorje.
Ampak te obarvane nafte oziroma kurilnega olja ne točiš v avto.