Prevoz tovora na nosilcu koles

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Pozdrav vsem.

Upam da bo kdo vedel kako je s tem pri nas ali npr na Hrvaškem. Imam namreč nosilec za 4 kolesa, ki se namesti na vlečno kljuko (tudi tu je bila objavljena tema in slike), zadj pa študiram ali je dovoljeno na tem nosilcu peljati npr šotor?. Po eni strani bi rekel da ne, po drugi strani pa ne vem zakaj ne. tovor ne sme zakrivati luči/tablice (oboje je na nosilcu), ne sme se raztresti, odpasti itd..
Videl sem npr. da se za točno določen nosilec dobi original kovček, ki pa je absolutno predrag, pa še uradno ni za moj nosilec.
Skratka - ali imam lahko težave, če na omenjenem nosilcu peljem nek tovor, ki bo seveda ustrezno pritrjen, ne pretežek itd.
 

Dale

Fizikalc
21. jul 2007
829
42
28
Hja, najbrž so ti nosilci točno namenski in izključno za kolesa, kot priporoča / dovoljuje prodajalec.
Brani ti nihče, da bi še kaj drugega vozli - v primeru nesreče (trk, padec tovora.. etc) bi se zavarovalnica
oz, oškodovanec zagotovo obesili na to.
Kako bi pa policist reagiral in kakšno ima zakonsko podlago za ukrepanje bo pa verjetno Appolo več vedel povedati.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Ja, saj to me zanima. V končni fazi je tudi strešni prtljažnik (prečke) namenen različnim rečem, v končni fazi lahko pelješ gor npr paket laminata.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Hvala, mogoče se res pozanimam. Podobnega sem že našel, pa torbo tudi, je pa za oboje cena krepka
smile-1.gif
.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Tudi ja
smile-1.gif

Nosilec imam za kolesa zaradi dopusta - glavnega. Vmes jo pa mahnemo v kamp, kjer koles ne rabi, prtljažnik je pa poln zaradi spalk, šotora, kuhalnika itd. Če bi samo en "paket" peljal na kljuki, je placa puna kapa. Ampak ne za 200 ali 300 evrov.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Jaz bi na tvojem mestu iskal kak alu-box ali transportne škatle, katere se menda dajo preko kanalov kupiti od ameriških vojakov iz NATO baze v Avianu, ter to prilagodil za montažo na prtljažnik.

EDIT: tole najdeš na bolhi:

http://www.bolha.com/iskanje?q=alu+zaboj
 
Nazadnje urejeno:

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
jaz sem lani tako na morje peljal otroški voziček, posteljico, stolček in peno (jogi). vse skupaj je tehtalo manj, kot pa recimo tri kolesa. najprej sem razmišljal, da bi si naredil škatlo, komor bi vse to zložil, potem pa sem videl, da je vse to samo nepotrebna dodatna teža in zračni upor. zato sem na mero izrezal cerado, tovor dobro pripel na nosilec s pajki in potem s cerado prekril. tovor sem oblikoval malo bolj "aerodinamično", kar je še dodaten plus proti postavljanju škatle. zadeva je uspešno prestala pot na morje in nazaj, na meji mi ni noben policaj težil. edini, ki je komentiral, je bil mornar na tajektu, ker je najprej mislil, da imam prikolico in da moram doplačati
smile-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Tole ne spremeni zadeve. Še vedno ostane vprašanje ali dam lahko gor drugi tovor namesto koles. Najsi bo to škatla z linka, škatla ki jo ima doma, torba ki se prodaja za 200 evrov ali cula, v kateri je šotor in 4 spalke.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Tole ne spremeni zadeve. Še vedno ostane vprašanje ali dam lahko gor drugi tovor namesto koles. Najsi bo to škatla z linka, škatla ki jo ima doma, torba ki se prodaja za 200 evrov ali cula, v kateri je šotor in 4 spalke.

Drži, a ob upoštevanju osnovnih fizikalnih zakonov se da od primera do primera pogledati kaj gre skozi.
smile-1.gif
Tvoje pomisleke lahko preslikaš tudi na strešne kovčke in prtljažnike, kjer je po moje precej več opcij, da se tja napačno namesti neprimeren tovor.

Še moj primer - ko na moj prtljažnik za kolesa (Atera Strada Sport 3) naložim trial motor, se zadovoljim za izpolnjevanjem naslednjih pogojev:
- teža motorja je za 1kg nižja od max. nosilnosti prtljažnika (67kg:68kg),
- težišče motorja je zaradi nizko postavljenega agregata nižje, pozicija motorja na prtljažniku je bolj v smeri vlečne kljuke, zato so ročice sil ugodnejše, kot če bi prtljažnik obremenil s štirimi 17kg težkimi kolesi,
- za pritrditev motorja na prtljažnik uporabim originalne nosilce-pritrdilne ročice (1x na okvir, 1x na vilico, 1x na platišče) in dodatno še dva profi transportna trakova-gurtni.
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
S korektno pritrditvijo lahko naložiš gor karkoli, kar ne presega gabaritov koles in teže, ki je vpisana v homologacijo nosilca (ali pa v tovarniška navodila, podatek zagotovo imaš). Če se tovor skrije za havbo (torej je ožji, kot so kolesa, globina pa sega le toliko ven, kot bi sicer segala kolesa, ne bi smel imeti nobenih težav. Če te resno skrbi, potem se zapelji do AMZS, ampak ne zgolj na "nam se zdi" fore, kjer bodo ravno tako "pametni", kot smo mi tule, ampak naj povejo, kaj pravijo dokumenti.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Dobra ideja glede amzs-ja. Ali pa še bolje - če ne bo direktnega odgovora bom ob priliki poslikal in povprašal policaje.

Mene ne skrbi nosilnost (deklarirana je 75kg skupne, nosilec ima 15kg; kljujka pa mislim da 80kg deklarirano) - tu ni težav. Da bi raztresel se ne bojim, varianta je enako ali pa manj tvegana kot strešni nosilci, nisem pa v zakonodaji našel nič, zato sprašujem. Saj veste - po 3 členu drugega dodatka zakona žblj, ki je bil dopolnjen v letu žnj, je po standardu 1, aneksu 2 in dopolnitvi standarda 3 prepovedana ... nenamenska uporaba nosilnih sredstev
smile-1.gif
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Tole ne spremeni zadeve. Še vedno ostane vprašanje ali dam lahko gor drugi tovor namesto koles. Najsi bo to škatla z linka, škatla ki jo ima doma, torba ki se prodaja za 200 evrov ali cula, v kateri je šotor in 4 spalke.

Lahko das, mislim da je imel Opel nekaj časa celo v ponudbi to.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
po moje, da če bi dal nek kufer, ki bi zgledal, da je original, se ne bi nihče spotaknil. če pa bi drva privezal gor, bi pa znal imet sitnosti.

bi pa znal imet probleme, če se ti recimo kak kolesar zabije v kufer in ker ni homologiran...
na enem drugem forumu je nekdo napisal, da imel velike težave, ker ni imela nekaj homologirano ob nesreči pa ni bil kriv za nesrečo...