Khm... dejmo definirat kaj pomeni črni:
Običajno ljudje menijo da so črni uni ki stojijo pred bachusom ipd. Ti so ravno toliko črni kot vsi ostali. Morda kateri nima licence, ampak licenca je pri celi zadevi še najmanjša stvar. Kaj povzroča nelojalno konkurenco med taksisti? Neprijavljanje dohodka. Taksisti delajo skoraj izključno samo z gotovino. Folk se plačuje na roke in zato tisti ki delajo po predpisih ne morejo dobiti delavcev, ker le-ti raje delajo pri nekomu ki jih na roko seveda lahko plača več itd.
Sicer pa spisek možnih kršitev v taksi vozilu (tko mal za orientacijo):
- vozilo nima dodatne obvezne opreme (gasilni aparat, deka itd)
- vozilo nima licence
- vozilo v prometni nima vpisane namembnosti "za javni prevoz potnikov" (toprivede do tehničnega na pol leta
- vozilo ni zavarovano kot taksi (30% visja premija)
- vozilo nima overjenega taksimetra
- voznik ni zaposlen (voznik mora vozilu vedno imeti izvod pogodbe o zaposlitvi)
Ampak vse te stvari je mozno izpolnjevati brez vecjega truda. Za izkoreninjenje nategovalcev pred klubi in na zelezniski postaji (kjer se tarifa giblje okrog 3,5 eur /km - obicajna okoli 0,8 eur/km - rekorder v ljubljani 7 eur/km) bi drzava morala zelo (ampak i mean it ZELO) represivno nastopit na podrocju davcne zakonodaje, kar bi privedlo do izkoreninjenja dela na črno (s stališča delovne zakonodaje), utaje davkov, ter izkoriscanja delavcev (vecina voznikov vozi 12 ur skoraj vsak dan).
Torej take kontrole niso napacne, vendar bi morale biti le del strategije za ureditev tega podrocja.