Podmazovanje verige

kadunnc

Pripravnik
1. avg 2007
868
15
18
Kakšne imate izkušnje z mazivi za verige, kateri so dobri, kateri so slabi...
Kje imajo največjo izbiro v Lj?
Sistemi za avtomatsko podmazovanje mi glih ne dišijo...
rolleyes-1.gif
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Preizkusil sem več kettensprayev in najbolje se je obnesel S100. DID-ovega je razmetalo vsepovsod, Valvoline je kar precej gost in je zapacal verigo, Motul je tudi ok. Sem ravno pred kratkim v Eurotonu kupil veliko piksno (400 ml) S100, cena je ugodnejša kot v Louisu, mislim da je okoli 12 EUR.
Na motorju imam tudi scootoiler, ampak mi ni preveč všeč.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Na začetku sem imel nek sprej, ki je lepo mazal, vendar je malo preveč packal, tako da je bila na strani umazana tudi guma (preveč tekoč).

Nato sem nabavil še enega "boljšega", ki je bil tudi za moje pojme pretekoč.

Nato pa sem našel od nemške firme Nigrin sintetični sprej (kupujem v Avstriji), ki se res dobro sprime na verigo in ne oddaja svinjarije (mislim da sem celo videl firmo v Baumaxu ali Bauhausu).
http://www.nigrin.de/produkte-7/produktsortiment-149/technik-motorradauto-158.html (tretji od spodaj gor).

In sedaj samo s tem mažem. Imam pa še enega iz Louisa (S100 - zmagovalec testov), ki deluje enako kot nigrin. Mazivo je pod pritiskom, hladno (srebrne barve) in se kmalu po nanosu spremeni v gel, ki se zalepi na ketno.

Mažem pa nekje na 600-1000km, pa tudi 1500 je že bilo vmes. Pa seveda po dežju ali pranju.

Sistem za avtomatsko podmazovanje mi ni všeč, vzame preveč prostora.

Tistih 10 minut da namažeš ketno si ni problem vzeti. No, tu pa tam jo tudi očistim ali z wd40 oziroma S100 čistilom za ketne.

Za LJ pa ne vem kje kaj imajo.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Sem slišal za to, so samo govorice, poznam kar nekaj ljudi, ki čistimo s tem
smile-1.gif

Imam tudi pravo čistilo S100.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
WD, bremsreininger, nitro, terpentin itd. napihnejo gumijaste dele in AFAIK majo te moto ketne na rolicah o-ringe.
Lahko pa bp pereš s kakim bencinom za pranje ali pa white spiritom, ker sta na petrolejski bazi in gumic ne napihneta.
 

vizzzi

Pripravnik
10. okt 2007
370
0
16
Jaz za čiščenje uporabljam petrolej, kakšno krtačko in cujno.
Za mazanje pa S100 ali Motul. Gledam pa na to, da jo mažem po vsakem dežju, pranju ali pa na max 1000km.
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Tudi jaz za čiščenje uporabljam petrolej, opral pa sem jo tudi že z nafto. V manjšo kantico nalijem petrolej/nafto, motor postavim na zadnje stojalo in s čopičem izdatno namočim verigo, tako da kar teče od nje. Pustim nekaj minut, da se maščova in umazanija nekoliko raztopi, potem pa verigo očistim s ščetko/čopičem/... Sperem z vodo in našpricam s kettensprayem. Prejšnji teden sem kupil tudi čistilo verige od S100, bom poročal, če je kakšna razlika.
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.235
1
38
KSZ.
Na tem motorju imam sedaj 48.000 km, tako da sem porabil kar nekaj sprejev in po pravici povedano mi čist noben ni všeč. Vsi pacajo, eni manj, eni več. Verige nisem nikoli še čistil in sem s prvo verigo naredil 47.000 km. Na koncu je bila res že dokaj glasna. Pri mazanju pa tudi nisem ne vem kaj ažuren, včasih na 500km, večino na kake 1000km, zgodi se pa tudi da kdaj na 2000 našpricam.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Strošek zamenjave verige in zobnikov pa tudi ni prevelik.
Bolj morajo biti na to pozorni dirkači in enduraši.
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.235
1
38
Ja, dokaj normalen strošek je. Moja Yamaha ima tudi močnejšo verigo (530) kot kaki športniki (ožja veriga, manjše izgube), zato dalj drži. Se pa verige veliko bolj splača kupovat preko ebaya (Anglija ali Nemčija). Najprej preveriš stanje zobnikov, nato se odločiš kaj bi rad, naročiš, počakaš kake 14 dni in jo imaš. 20€ ali več pa se prihrani pri nakupi prek ebaya, kar je pa tudi nekaj.
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Kakašna pa naj bi bila življenjska doba verige? Pri mojem motorju jo kar dobro razteguje, sicer ima "le" 120 konj, ampak navor trivaljnika je kar spodoben, zato je včasih deležen tudi malo bolj ostre vožnje. Ponavadi se menja tudi verižnike, kajne?
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.235
1
38
Pomoje je sama doba odvisna od načina vožnje, vzdrževanja in koliko je sama veriga močna, tako da lahko menjaš pri 10.000 ali pa kakor jaz pri 47.000 km. Gre pa sigurno lahko še navzgor.
Verižnike se seveda priporoča menjati, vendar nekateri pravijo, da jih menjajo na vsako drugo verigo. Vsekakor se splača najprej preveriti v kakšnem stanju so. Enega novega zraven tvojega rabljenega, pa se takoj vidi, ali je še dober, ali pa se ga uporabi za žaganje drv.
evil.gif
 
I

Izbrisan uporabnik #488

V papirjih se omenja, da se menja tedaj, ko se raztegne preko limita.
To je pri meni 5mm na 20 členov
smile-1.gif
oziroma na celi dolžini 28,5mm.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Rule of thumb je, da se verige na rolice menjavajo pri 3% nategnjenosti, pa če je to pecikel, motor ali ketna za odmične pri avtu. To, kar ti pišeš, je skoraj 20% razlike in po nobeni logiki ne bi špilalo, ker bi ti ketna preskakovala. Itak bi pa bilo vse skup že prej nevozno
Prej 0,5 mm na 20 členov. En člen je ponavadi en inč.

Verižnike lahko počekiraš kar na roke. Novo ketno daš okrog starega verižnika, postaviš proti svetlobi in takoj vidiš, koliko lufta ma.

Veriga se raztegne samo zaradi vpliva okolja, navor motorja ne vpliva na to (prej vpliva na verižnik). Ponucajo se rolice in zatiči, ker vmes pride prah, ki to fino pobrusi. KMC je delal test v sterilnih pogojih pa ma nekontaminirana veriga praktično neomejeno življenjsko dobo, tudi če je minimalno namazana.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

28,5mm = je slabe 3cm... na CELI ketni. Ne vem kako si ti prišel do 20%
smile-1.gif


Uradni manual:

20 členov je dolgih med 317,5-318,2 mm, ko se raztegnejo na 323 (5mm) je zadevo potrebno menjat. To je pa po moji matematiki dobrega 1,5% in ne 3% po tvojem rule of thumb.

Členov pa je 114...
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Citat:
Uporabnik Naglfar pravi:
Rule of thumb je, da se verige na rolice menjavajo pri 3% nategnjenosti, pa če je to pecikel, motor ali ketna za odmične pri avtu. To, kar ti pišeš, je skoraj 20% razlike in po nobeni logiki ne bi špilalo, ker bi ti ketna preskakovala. Itak bi pa bilo vse skup že prej nevozno
Prej 0,5 mm na 20 členov. En člen je ponavadi en inč.
Po moje imata oba prav in si malo prehitro prebral, slabe 3 centimetre raztega niti ni tako veliko, sploh pa ne 20%. Predvidevam, da ima 114 člensko verigo. Na vilicah imaš ponavadi označen maksimum, do katerega lahko napneš verigo, če gre čez to oznako, je veriga preveč raztegnjena. Na zzdajšnjem motorju ima sicer enoročno vpetje zadnjega kolesa, ampak koliko se spomnim s prejšnjih motorjev, sem imel do teh oznak vedno več kot centimeter fore.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
28,5mm = je slabe 3cm... na CELI ketni. Ne vem kako si ti prišel do 20%
smile-1.gif


Uradni manual:

20 členov je dolgih med 317,5-318,2 mm, ko se raztegnejo na 323 (5mm) je zadevo potrebno menjat. To je pa po moji matematiki dobrega 1,5% in ne 3% po tvojem rule of thumb.

Členov pa je 114...

Ej pardon, sem se konkretno zakalkuliral.
redface-1.gif
Računal sem 5mm od 28,3, nisem pa skapiral, da je teh 3 cm dejanski nateg po celi dolžini, ne pa interval 20 členov. Torej je 5 mm v dolžini 20 členov oz. 3 cm po celi dolžini ketne, which makes sense, ja.

My bad, pa noben ne pametuje. We just share opinions, zato pa so forumi, kajnede. Ko ne veš, se te popravi, ne pametuje vsak po defaultu, ki ve nekaj, vsega pa ne.
wink-1.gif


EDIT: 5x zafookal, preden sem napisal prav.
grin1.gif