Lahko ti povem za en primer, ki sem ga imel.
Ženska je registrirala zapustnikov avto, na UE je mahala s smrtovnico, zamolčala drugega dediča, ki ni bil gor napisan in so ji prvič registrirali.
Drugi dedič je ponorel, ni dovolil, niti dal soglasja, vendar UE ni mogla več razveljaviti registracije (itak so registrirali na pokojnega, ni panike).
So si pa naredili uradni zaznamek, da potrebuje soglasje ali sklep sodišča (pravnomočen). Tako da naslednje leto, ko je spet poskusila, je sledilo presenečenje
Nato je (ker zapuščinska obravnava zaradi pravde še kar teče oz. je prekinjena) sodišče na predlog dediča izdalo sklep o postavitvi skrbnika zapuščine (le za vozilo), ki tako nadomešča soglasje drugega dediča in je avto lahko registrirala spet na pokojnikovo ime.
Obrazložitev sicer ni bila smiselna, ker zapuščina, vozilo, mora ohranjati vrednost (torej je bolje da neregistriran stoji), ne pa da se registrira in se z njim vozi eden izmed dedičev. Raba namreč še bolj zmanjša vrednost in ohranjenost vozila.
---------------
To je pač tudi odvisno od UE. Se spomnim finte na isti enoti (koncesionar). Materi sem dal svoj avto, nisva delala prepisa, sem ji pa dal v prometno vpisati uporabo, tako da nimam z avtom praktično nič več (kazni, registracija, isto kot leasing).
Ko sem čez par mesecev dal še en avto očetu in hotel narediti enako, so rekli, da to ne gre, da lahko vpišejo le, če nimam vozniške.
Pa sem rekel, da je kolegica to pred kratkim naredila brez vprašanja
Seveda ni več šlo, po črki predpisa.
Pa še zakon za prvi primer oz. pravilnik.
Citat:
5. lastnik vozila je umrla oseba: dediči določijo uporabnika vozila z veljavnim vozniškim dovoljenjem ustrezne kategorije, ki ima vse pravice in obveznosti, kot jih ima lastnik vozila, razen odtujitve ali predelave vozila. V kolikor dediči ne določijo uporabnika vozila z veljavnim vozniškim dovoljenjem ustrezne kategorije, mora eden od dedičev vozilo odjaviti.
UE torej zahteva soglasje vseh dedičev, možna pa je tudi odločitev sodišča.