Opel Corsa C 1.3 CDTi - olje menjalnika?

rollingstones

800. registrirani uporabnik
3. sep 2007
514
0
16
Rožna dolina
Lep dober dan vsem zvestim uporabnikom foruma,

zopet se obračam na vas, kajti potrebujem pomoč!

Zaradi že kar lepega števila novo prevoženih kilometrov je napočil skrajni čas za menjavo olja v menjalniku.
Na uradnem servisu sicer trdijo, da se takšnega olja ne menja
shocked-1.gif
, je pa res, da vsakdo poda drugačno zgodbo...

Žal v servisni knjižici ni nikakršnih podatkov o tipu in viskoznosti olja.

Osebno vozilo je Opel Corsa serije C, letnik je 2006.
Poganja ga dizelski pogonski agregat 1.3 CDTi, oznaka motorja je Z13DT.

Kolikor mi je uspelo izbrskati, je oznaka menjalnika F17, notri gre 1.6 litra olja.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.256
5.638
113
Moderni trendi gredo k "filled for life" zadevam...sedaj pa od vsakega posameznika v kaj vrjame...jaz ne in sem in bom v svojem "filled for life" menjalniku menjal olje...

Bodi pozoren na to ali zahteva GL5 ali GL4 olje ker ti lahko 5 olje v menjalniku za 4 olje najeda barvne kovie (sinhrone)...ce nisi preprican potem vzami univerzalca GL4/5...

Za viskoznost ne vem
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
tule je ena možnost:

http://www.mobiloil.de/Germany-German-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

Piše: poglej v navodila, sicer pa "alternative Empfehlungen: Mobilube 1 SHC 75W-90"

Motor (DT) 1. Wahl Mobil 1 New Life 0W-40 3.2
2. Wahl Mobil Super 3000 XE 5W-30
Schaltgetriebe Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung) (a) 1.6
Automatisches Getriebe
Differential Vom Getriebe
Kühlmittel (50%) Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung) 6.3
Hydraulische Brems- und Kupplungsflüssigkeit Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Servolenkung 1. Wahl Mobil ATF 320
2. Wahl Mobil ATF 220
Radlager 1. Wahl Mobilgrease XHP 222
2. Wahl Mobilgrease MB2
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.684
392
83
Kras
www.mtl.si
Dobra odločitev, sam tudi menjavam olje v ročnem menjalniku, čeprav vsi pravijo, da ni potrebno.
Moj nasvet: pojdi po original olje in bo. Tistih 10 EUR, kolikor je dražje se ti ne bo nikjer poznalo, bo pa zadeva 100% pravilna.
Pa glej, da ga spraviš noter toliko kot si ga stočil ven, kar sicer ni vedno enostavno
grin1.gif
. Tako da, zajemi staro olje v eno posodo, da lahko oceniš, koliko ga je šlo ven.
Bo pa zadeva občutno lepše prestavljala (no, odvisno od avtomobila
grin1.gif
).
 

rollingstones

800. registrirani uporabnik
3. sep 2007
514
0
16
Rožna dolina
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Dobra odločitev, sam tudi menjavam olje v ročnem menjalniku, čeprav vsi pravijo, da ni potrebno.

Kolikor mi je znano, ima vsako olje omejen rok uporabnosti in trajanja!
Tudi sam močno dvomim, da se olja v menjalniku za časa življenske dobe vozila nikoli ne zamenja.
ne-ne-1.gif



Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Bodi pozoren na to ali zahteva GL5 ali GL4 olje ker ti lahko 5 olje v menjalniku za 4 olje najeda barvne kovie (sinhrone)...
Ce nisi preprican potem vzami univerzalca GL4/5...

Za viskoznost ne vem.

Zadnje čase se bolj ko ne držim kar produktov znamke MOTUL.
Sicer mi Motulov konfigurator kot najbolj primerno olje za menjavo da na razpolago sledeče olje - Gear 300 75W90.

http://www.motul.com/si/sl/products/oils-lubricants/gear-300-75w90
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.714
6.599
113
Citat:
Uporabnik rollingstones pravi:
Kolikor mi je znano, ima vsako olje omejen rok uporabnosti in trajanja!

Še posebej pa sintetika. Ta se stara kot pri norcih.

Citat:

Tudi sam močno dvomim, da se olja v menjalniku za časa življenske dobe vozila nikoli ne zamenja.
ne-ne-1.gif

Točno tako, vsi vemo kaj se zgodi z oljem v menjalniku, kjer je podvrženo groznim obremenitvam, sajam, in drugim neprilikam. Jaz pravim menjat, ker ne škodi in drugega razen denarja te ne stane! Menjalniki, še posebej ročni, pa ružijo kot po tekočem traku in nekako se je treba obvarovat!
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.256
5.638
113
Za motul ti pise da je uni... GL4/5...poglej teh. lastnosti

kar je ok
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
@hermann

Dobra
smile-1.gif


V navodilih za mojega japonca piše, da se olje menja na 120.000 ali šest let. "Lifetime" je malenkost omejena zgodba. Pri ročnih menjalnikih je bistveno manj haklih, pri avtomatstkih pa se jst RES ne bi zezal in bi menjal olje redno, kljub navodilom proizvajalca.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
ksz

Takole bom rekel - pri ročnih menjalnikih roko na srce, v večini primerov ni nobene razlika za uporabnika po menjavi olja. So izjeme, vendar jih je precej malo. Recimo na mojem Golfu 4 sem menjal olje pri 200.000 km in ni bilo nobene bistvene razlike. Velikokrat pa se opazno lepše prestavlja če samo podmažeš zalje, ali jih celo zamenjaš. Te se namreč z leti nategnejo in čeprav niso poškodovane, ne opravljajo več funkcije tako dobro kot nove. Slabost je ponavadi v tem, da se jih dobi samo kot originalen nadomestni del in so običajno nerazumno drage.

Čisto druga zgodba je pri takih in drugačnih "avtomatskih" (v navednicah, da ne bom omenjal vseh tipov) menjalnikih. Recimo pri DSG je praktično nujno na 60.000 km zamenjati olje in filter. Pri starem je lepo vidna (za razliko od ročnih menjalnikov) izrabljenost olja, prestavljanje in vožnja pa sta po menjavi občutno bolj uglajena. Podobno je recimo pri multitronic menjalniku. Prejšnja verzija, 0AJ (6-stopenjski), je imela 2 filtra - zunanjega (konkretno drag) in notranjega (za menjavo je potrebno odpreti menjalnik), kar je v večini primerov pomenilo, da se je menjalo samo olje. Pri novejšem 0AW (8-stopenjski) je lepo zunanji filter, solidno dostopen ter cenovno ugoden, kar je seveda veliko bolje. Pred kratkim smo recimo menjali olje in filter pri takem menjalniku na A5 sportback in tudi tukaj je opazna razlika.