Odškodnina pri letalskih zamudah?

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
Zadnjič smo pri zamudi čarterja za 2 uri 45 modrovali kako je z odškodninami.

EU odredba določa, da mora družba pri zamudi več kot 3 ur plačati odškodnino. Čigavo je pa dokazno breme za natančen čas zamude. Ali šteje čas pristanka, ali čas ko zapustimo letalo (npr. ko prižgem GSM in dobim welcome SMS v tujem omrežju).

Ali je kdo že poiskusil dobiti od kake letalske družbe vse svoje osebne podatke v sklopu GDPRja? Načeloma so točni podatki poleta osebni podatki? Če Adria Airways ne da bolj natančnega podatka, in samo napiše datum in let, ali lahko uveljavljam točen čas na podlagi prejetega SMS?
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.090
2.861
113
Sorry za off, ampak kot zanimivost. Prejšnji mesec sva s sodelavcem letela v Miami z Lufthanso. Tja je šlo vse ok, za nazaj pa je bilo malo komplikacij, za katere še zdaj ne vem točno kaj je bil razlog, ampak mal so zaj... pri Lufthansi nekaj in nisva dobila enega maila, da bi morala potrditi neko spremembo. No, ko sem prišel nazaj, sem na Lufthanso poslal mail, kjer sem se pritožil, ker sem v Miamiju moral pol ure nekaj urejati z njihovim helpdeskom v Nemčiji. Naslednji dan po mailu so me klicali in mi ponudili 300€ v opravičilo, tako da lepa gesta z njihove strani.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.090
2.861
113
Haha, glede na to da so me klical ni bilo nobenega drobnega tiska. Drgac pa ne stekam, to je pohvala za njih. Neki so zaj... in se opravicili in dali odskodnino.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Mah - sam fovš sem ti - naletel že na situacijo, kjer sem sam bil pripravljen počakati na “na naslednji let” (garantiran res “naslednji” - torej dve uri kasneje) in “pokasirati” 250,- EUR nadomestila, pa “pušnil”, ker so očitno “čakajoči” bili zadovoljni z manj kot 250, pa do tega, kjer sem čakal “zadnjo sekundo”, da sem se lahko vkrcal, ker se je eden našel, ki je “odstopil” sedež (prebukiran let - jaz v “prednosti”, sicer bi mi morali tu precej ponuditi, ker bi moral leteti via “stop” in izgubil bi 3-4 ure, kar bi pomenilo, da prispem ob 01.00 ozr. 02.00 po lokalnem času ...) - v obeh primerih sem “letel” (me pa prav zanima kaj je oni v drugem primeru potegnil - jaz bi, če bi obsedel na Dunaju, štartal pri “jurju” in bi ga verjetno tudi dobil ...
 

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
Naceloma so poceni skozi prisli - ali si letel z istim letom, ali so te preusmerili na kak drug let?
 

Diplomat

Pripravnik
20. apr 2019
43
3
8
Načeloma je zabeleženo kdaj je letalo pristalo, verjetno od tistega časa. Probaj odati claim form, in bodo ti potem oni ponudili znesek. Lahko se pa pritožiš in znjimi dopisuješ. Jaz sem zaradi zamujenega connection(a) dobil upgrade v Poslovni Razred.
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.841
458
83
Pogooglaj malo tole: "eu flight complaints" in našel boš linke, kjer lahko vložiš pritožbo... Lahko pa tvoji letalski družbi pišeš mail (spet pod rubriko "complaints" - ima skoraj vsaka letalska družba nekje pod kontakti) in boš takoj videl, kako in kaj... ;)
 

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
GDPR Zakon pravi v 15 clenu : Kadar posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, zahtevo predloži z elektronskimi sredstvi, in če posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ne zahteva drugače, se informacije zagotovijo v elektronski obliki, ki je splošno uporabljana.

Odgovor letalske druzbe (prevod iz tujega jezika)

Sporocite nam svoj naslov , da vam posljemo zahtevane podatke, standardno posljamo zahtevane podatke po posti, zaenkrat posiljanje v elektronski obliki ni mogoce

ali se hocejo izogniti posiljanju vseh metapodatkov, da bi videl kako prilagajajo cene glede na brskanje, ali pa res ne vedo da zakon krsijo
 

Matjaz1974

Fizikalc
10. okt 2007
1.734
33
48
50
Nekje po sloveniji
Obišči stran
Naceloma so poceni skozi prisli - ali si letel z istim letom, ali so te preusmerili na kak drug let?
Zadnjic sem videl, ko so eni kitajski familiji v Economy ponujali 750 € po osebi, ter vseveda hotel, hrano, taxi, ce bi zaradi prebukiranosti leteli iz Evrope v PEking en dan kasneje. Druzba Austrian.
Po drugi strani, se mi je zadnjic zgodilo, da so zaradi slabega vremena zaprli letalisce za prestopanje, in posledicno so mi prestavili let za 24 ur. Ponudlili so hotel prevoz, hrano, ter nic odskodnine. Ko sem se pritozil, so mi citirali clene teh pravilnikov, kjer res pise, da v primeru visje sile prevoznik nima odgovornosti. In ker sem njihov zvesti (business, blalablabla) potnik, mi ponudijo nadomestilo 60 €. O placilu hotela, ki sem ga na destinaciji placal brezveze seveda niso hoteli niti slisat. Druzba Lufthansa.
 

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
Pravila so precej jasna.

Če je zamuda zaradi višje sile, potem ti nudijo zelo malo. Višja sila je takrat, ko imajo probleme vse druzbe, ali je celo letališče (in vsa letališča v bližini) zaprto.

Kazensko odškodnino morajo plačati če ti odpovejo ali prestavijo let manj kot dva tedna pred letom, in vzrok ni višja sila. Npr Adrija je imela dolgo časa prazne lete v CPH in če je bilo prodanih samo 10 kart za določen dan, so potnike 3 tedne pred tem poklicali in jim ponudili da letijo s prestopanjem ali kak drug dan.

Problem je v natrpanih urnikih, ko se čez dan naberejo zamede. Adrija je imela za večerni let ZRH-LJU pogosto par ur zamude, ker je tisti avion preje letel po celi Evropi: ce je take zamude vec kot 3 ure, ti pripada odškodnina.

Pri tvojem prestopanju, pa bi načeloma moralo biti takole. Ti letiš npr. LJU-FRA-JFK. Rekel, si da je bilo letalisce za prestopanje zaprto,. Lahko bi zahteval, da te isti dan prepeljejo preko katerega drugega letalisca za prestopanje. Lahko bi celo zahteval, da ti plačajo let s konkurenčno družbo. Npr., ce bi sam sprintal eni od web strani, da bi lahko tako karto rezerviral, bi jim to poslal, napial, da te niso pripeljali na dolocen dan, kljub temu, da je bilo to tehnicno mogoce, in zato zahteval povracilo hotela.
 

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
Še eno stvar sem pozabil: tudi če spremenijo (odpovejo) let več kot dva tedna v naprej in moraš zato npr en dan ali eno noč prebiti na letališču, ti dajo voucher za hotel in voucherje za hrano v letaliških restavracijah. Isto je npr če letiš iz Amerike in imajo zamudo pri pristanku in zamudiš zadnji let v Ljubljano.

Včasih sem precej letel preko Pariza in AF je imel let popoldne proti LJU, adria pa šele zvečer..
Praktično nisem imel šans, da ujamem AF let, in potem je njihova ponudba: 1) plačajo adriji, da me vzame, 2) plačajo hotel in let naslednji dan z AF.
Pri varianti 2 sem pa ugotovil, da se da z gospodičnami na šalterjih zmeniti, da namesto voucherja za hotel na letalipču in voucherjev za hrano na letališču, lahko dobim tudi voucher za hotel v mestu. Pa sem si privoščil en večer v Parizu...
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.841
458
83
Mi smo leteli iz Tokia proti Parizu in se je letalo moralo vrnit v tokio po kakih 1,5 ure letenja zaradi neke napake (družba AirFrance) in so nas z avtobusi odpeljali v nek (kar nobel ;) ) hotel. Let nazaj so zagotovili naslednji dan po nekje 36h (mi bi mogli it v ned ob 14h, let nazaj pa so zagotovili v pon ob 23:50). Na AirFrance smo pod "complaints" izpolnili obrazec, nato jim poslali vse račune v zvezi s preživetjem (obroke, javni prevoz) in smo dobili povrnjene stroške ter kasneje še 600 eur odškodnine (ker je bilo oddaljeno več kot 3500 km in ker smo zamudili več kot 12h (al nekak tak))... Je pa trajalo vse skupaj nekje 2-3 mesece, da so vse porihtali...