Citat:
Odpuščati so začeli tudi avtomobilski trgovci
V Summit Avtu odpustili osem, v Toyoti Adrii šest zaposlenih
Množična odpuščanja izdelovalcev avtomobilov kot posledica skoraj 30-odstotnega upada prodaje v Evropi so z zamikom sprožila tudi odpuščanja slovenskih trgovcev, ki se v aprilu bojujejo s 36-odstotnim krčenjem trga. Prvo potezo sta naredila Summit Avto in Toyota Adria , drugi likvidnost še lovijo le z zniževanjem stroškov.
"Družba Summit Avto, distributer znamk Land Rover ter trgovec znamk Ford in Volvo , je moral skrčiti kolektiv," trdi izvršni direktor Summitovih družb v Sloveniji Masahiro Tajima. "Letos Summit Avto proda manj kot sto avtomobilov na mesec, skupno z rabljenimi vozili, lani v istem obdobju pa smo dosegli tudi prodajo dvesto avtomobilov na mesec.
Mesečno ima Summit Avto prek 200 tisoč evrov izgube
Tako velik upad vsak mesec pomeni med dvesto in tristo tisoč evri izgube, nekdaj zelo dobičkonosen program jaguar in land rover pa je začel prinašati izgubo," pojasnjuje Tajima. Zato je Japonec, predstavnik lastnikov (družba Summitomo Corporation ), v petek odpustil osem, nekatere tudi v hudih osebnih stiskah, od skupaj 75 zaposlenih v Summit Avtu. Na odpuščanje pa se je, tako pravi, dobro pripravil, s posvetom z odvetniki.
Jaguar in Land Rover ostajata, a kadrovsko osiromašena
S tem je skorajda zaprl oddelek prodaje jaguarja in land roverja , saj so podjetje zapustili tudi mehanik, prodajalec in vodja veleprodaje pri teh znamkah. Tajima pa je ob tem zanikal, da se poslavlja od obeh znamk, z njimi ima vsaj srednjeročno še resne načrte. Manjkajoče kadre so nadomestil z zaposlenimi iz hčerinske družbe Summit Motors.
Zaslužki kopnijo zaradi cenovnih vojn
Razlog za siromašenje oddelka angleških znamk je po Tajimovih besedah posledica upada prodaje in cen avtomobilov, saj mora danes za jaguarje in land roverje družba ponuditi med deset in 15 odstotki popusta, v to pa jo silijo močan upad povpraševanja po prestižnih avtomobilih in močna znižanja cen v sosednjih državah, predvsem v Avstriji in Italiji.
V maju Tajima že pričakuje izboljšanje posla, saj bo družba pridelala le med 110 in 120 tisoč evri izgube. Do septembra, ko bo Summit Avto prestrukturiran, pa utegne službe izgubiti še 15 ljudi, pravi Tajima. V najboljšem primeru pa jo bodo vsi trenutno zaposleni zadržali.
Toyoto Adrio zapustila dvajsetina zaposlenih
Drugo podjetje, ki je moralo racionalizirati poslovanje tudi z odpuščanjem, je ljubljanska Toyota Adria, ki skrbi za znamki Toyota in Lexus na trgih nekdanje Jugoslavije. V Toyoti Adrii je pred kratkim službo izgubilo 4,6 odstotka zaposlenih, pravijo v družbi, po naših informacijah gre za šest ljudi. Toyota se letos v Sloveniji bojuje z močnim upadom prodaje, v aprilu kar 59-odstotnim. Ob tem močno padajo tudi cene toyot, s tem pa zaslužki.
Drugi režejo stroške, ne zaposlenih
Preostali trgovci in distributerji avtomobilov se po naših informacijah z recesijo v prodaji bojujejo z močnim zniževanjem stroškov, ne z odpuščanjem. Dobro se drži tudi mreža trgovcev in prodajalcev znamke Renault , ki je največja v Sloveniji. Po besedah direktorja mreže Renault v družbi Renault Nissan Slovenija Aleša Suhorepca družba zmanjšanja prodajno-servisne mreže v Renaultu v tem trenutku ne načrtuje.
"Rentabilnost mreže skrbno spremljamo in ugotavljamo, da je predvsem zaradi uspešne prodaje novega megana na zadovoljivi ravni. Za prihodnje mesece smo zaradi predstavitev novih produktov ter dobrega upravljanja zalog optimistični," še dodaja Suhorepec.
Vir: Finance