obremenitev nosilcev/prečk strešnega prtljažnika?

22. jul 2007
13.583
1.766
113
124
No da še vas vprašam, letos bom šli na morje s trugo na strehi in me zanima, do koliko kg lahko obremenim nosilce/prečke.
To sem že spraševal na treh različnih pooblaščenih servisih in pri vsakem sem dobil drugačen odgovor(70, 80, 100kg).
Gre se pa za avto peugeot partner-teppe 2011 z zenith streho(prečke-letve se na vozilu samo obrnejo za 90.st), pri citroenu berlingi pa to imenujejo modutop, tnx.
 

Swetko

Pripravnik
24. jun 2009
307
1
18
Ta podatek ni dober?

1496505-2012-05-24-104659.jpg
 

Priponke

  • 1496505-2012-05-24-104659.jpg
    1496505-2012-05-24-104659.jpg
    38,5 KB · Ogledi: 1.363
Nazadnje urejeno:

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
"Največja dovoljena obremenitev posameznega nosilca je 35 kg"
smile-1.gif


Imaš dva nosilca, prečki in odgovor je; 70 kilogramov
cheer.gif

grims-1.gif

nahrung002.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Razlike med statičnih 70, 80 in 100kg NI oz je tako minimalna da nima veze. Na streho gre lahko 200kg pa ne bo načeloma nič narobe.

Ko se voziš po AC 150km/h namesto 120km/h je razlika (sila) nekajkrat večja pa nisem še videl da bi kdaj trugarji ostali brez strehe pa se vseeno vozijo toliko in tudi hitreje.

Skratka daj pravilno razporjenih 100kg, vozi pa do 130km/h in ni vrag da bo zdržalo tisto pot na morje in nazaj.
 
22. jul 2007
13.583
1.766
113
124
Saj za nosilnost strehe se glih ne bojim, bolj me skrbijo te prečke katere se obračajo, da ne bodo pod težo počepnile
confused-1.gif
 

Swetko

Pripravnik
24. jun 2009
307
1
18
Piše v navodilih do katere teže se lahko "varno" obremenijo. . Sigurno, da zdržijo več, kot je napisano, vedndar je rizik . Nastane pa štale, če vse to odleti s strehe.
Na streho naloži le obleko, pa ne bo panike. Pivo in ostale stvari pav prtlažnik. Pa še težišče avta bo nižje.
Pa lep dopust
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik WeWatchingYou pravi:
Saj za nosilnost strehe se glih ne bojim, bolj me skrbijo te prečke katere se obračajo, da ne bodo pod težo počepnile
confused-1.gif

Ko greš s 70kg po slovenskih cestah je tudi obremenitev spremenljiva od 0-300kg. Vse to zdrži in bo zdržalo tudi 100kg robe na mirni poti na morje in nazaj. Če ne bo zdržalo potem tudi 70kg ne bo zdržalo!
grin1.gif


Skratka te omejitve izhajajo (pri neoriginalnih nosilcih) večinoma na podlagi nosilnosti strehe. Nosilnost je pa itak vzeta 5x z rezervo (cmon 80kg?!), glede na to da je to (lok strehe) del varnostne kletke vozila bi morala zdržati točkovno vsaj 500kg (torej tudi 2t svinca v trugi).
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Ja, ko gre za statično obremenitev. Ampak med vožnjo lahko prevoziš tudi kakšno kratko neravnino - takrat sile zaradi dinamike precej poskočijo. Posledica so ukrivljene palice (že videl, ampak je namanjši problem) in/ali vdrtina na mestu vpetja nosilcev.
 

Swetko

Pripravnik
24. jun 2009
307
1
18
Pri polnenju strešnih kovčkov je treba upoštevati , da se s težo na strehi spremenijo tudi vozne lastnosti avtomobila. Samo težišče avtomobila se zviša .Težje ko ke bremem, manj stebilen je avto.
 

marc

Fizikalc
26. apr 2008
1.206
26
48
V obzir je potrebno upoštevati še možnost, da bo treba pri 140 km na uro na polno zavirati. Za kolikokrat se takrat poveča masa...?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Masa se ne poveča!
grims-1.gif


Poveča pa se sila, sila pri zaviranju se poveča za 5-10x na prednjih nosilcih, v hitro odpeljanih zavojih se lahko poveča sila tudi za nekaj takega na zunanjih pritidiščih.

Pri vožnji po AC deluje zračni upor ki nekajkrat presega samo silo teže (maso). Upor deluje lahko v več smeri.

Ko prideš v wajdowšno ali pa pod velebit piha buraj 100km/h, tudi takrat lahko deluje precej velika sila na trugo.

Pod črto če vse te sile sešteješ prideš lahko do seštevkov blizu 500kg na eno pritrdišče in to načeloma nosilci zdržijo.

Jasno večja masa v določenih pogojih te sile lahko potencira, ne pa vedno (zračni upor, veter ... to ni odvisno od mase).

Ampak za družinsko pot na morje kjer malce paziš kako voziš in itak ne pretiravaš ker si na dopustu bo obremenitev summarno še vedno manjša kot pa obremenitev pri nekem privatniku ki sicer vozi samo 50kg robe ampak vozi ko osel.

Glede ukrivljenja nosilcev: dobri nosilci (verjetno so originalni všteti sem) so kvalitetni in se ne bodo ukrivili. Šparovi za 15EUR se pa verjetno uktivijo že ko jih nameščaš na streho.

Poškodbe strehe: to je bilo moderno v času yugotov in stoenk z jeklenimi nosilci ki so se pritjevali preko klešč dirketno na pleh. Vsi kvalitetni nosilci (sploh pa original ki so itak stalno na strehi. beri: vgrajeni v streho) ne morejo poškodovat pleha ob pravilni uporabi.

Pa še opozorilo, pri poceni nosilcih in poceni "trugah" je bolje nosilnost vzeti z rezervo medtem ko se recimo nek thule komplet BP preobremeni.
 

Swetko

Pripravnik
24. jun 2009
307
1
18
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Masa se ne poveča!
grims-1.gif


Poveča pa se sila, sila pri zaviranju se poveča za 5-10x na prednjih nosilcih, v hitro odpeljanih zavojih se lahko poveča sila tudi za nekaj takega na zunanjih pritidiščih.

Pri vožnji po AC deluje zračni upor ki nekajkrat presega samo silo teže (maso). Upor deluje lahko v več smeri.

Ko prideš v wajdowšno ali pa pod velebit piha buraj 100km/h, tudi takrat lahko deluje precej velika sila na trugo.

Pod črto če vse te sile sešteješ prideš lahko do seštevkov blizu 500kg na eno pritrdišče in to načeloma nosilci zdržijo.

Jasno večja masa v določenih pogojih te sile lahko potencira, ne pa vedno (zračni upor, veter ... to ni odvisno od mase).

Ampak za družinsko pot na morje kjer malce paziš kako voziš in itak ne pretiravaš ker si na dopustu bo obremenitev summarno še vedno manjša kot pa obremenitev pri nekem privatniku ki sicer vozi samo 50kg robe ampak vozi ko osel.

Glede ukrivljenja nosilcev: dobri nosilci (verjetno so originalni všteti sem) so kvalitetni in se ne bodo ukrivili. Šparovi za 15EUR se pa verjetno uktivijo že ko jih nameščaš na streho.

Poškodbe strehe: to je bilo moderno v času yugotov in stoenk z jeklenimi nosilci ki so se pritjevali preko klešč dirketno na pleh. Vsi kvalitetni nosilci (sploh pa original ki so itak stalno na strehi. beri: vgrajeni v streho) ne morejo poškodovat pleha ob pravilni uporabi.

Pa še opozorilo, pri poceni nosilcih in poceni "trugah" je bolje nosilnost vzeti z rezervo medtem ko se recimo nek thule komplet BP preobremeni.


467716-post_slo.gif

In razlaga
LP
 

vuk

Pripravnik
19. nov 2007
499
4
18
Si ze kdaj obracal te nosilce? Samo jajcanje...jaz sem rajsi montiral kr Thulejeve precke (mel se od prejsnjega avta), ker sem se ze pri probni montazi prevec zezal.
1499504-berl.jpg
 

Priponke

  • 1499504-berl.jpg
    1499504-berl.jpg
    255 KB · Ogledi: 1.058

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Poglej kaj vse trogajo na strehah avti z RO in UA oznakami na poti iz Italije, pa se ne bos vec sekiral.
 
22. jul 2007
13.583
1.766
113
124
Citat:
Uporabnik vuk pravi:
Si ze kdaj obracal te nosilce? Samo jajcanje...jaz sem rajsi montiral kr Thulejeve precke (mel se od prejsnjega avta), ker sem se ze pri probni montazi prevec zezal.
Nisem, zato pa sprašujem in kje se pojavi težava
sprasujem se.gif
 
22. jul 2007
13.583
1.766
113
124
Nosilci in truga uspešno opravila pot na morje in nazaj naloženo je bilo cca 50 kg več si nisem upal, ker je truga prekratka ali pa nosilci preveč narazen
smile-1.gif