Nov defekten artikel

danielt

Fizikalc
3. jun 2008
1.062
18
38
Pred nekaj časa sem kupil en tehničen predmet (vrednost cca 25€) in ob prvi uporabi se je izkazalo da je stvar defektna, nesel sem jo nazaj v trgovino (v 8 dnevih), pričakoval sem da mi bodo nedelujč artikel zamenjali z delojočem, toda, ne.
Napisali so mi reklamacijski zapisnik in mi povedali da morajo poslat uvozniku da on pregleda artikel in on določi ali se popravlja ali menja, rečeno mi je bilo da ponavadi to poteka hitro in da lahko pričakujem da me v 3 dneh pokličejo. Od tega je 14 dni, pa še vedno ni nič.
Lahko grem v trgovino in zahtevam nov izdelek al ne? K popravljenega "novega" ne mislim prevzeti.

LP
danielt
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.581
4.513
113
49
Na sončni strani ALP
Glede na to, da stvar ni delovala že "out--the-box" bi lahko zamenjali z drugo. Ne vem kako je to rešeno v zakonu o varstvu
potrošnikov? Vsekakor pa je tisti rok za zamenjavo z novim, če ne uspejo napake odpravit v 45 dneh.

Sam sem imel podoben primer sicer pri nakupu preko spletne trgovine. Naprava je imela napako že iz škatle. Jih obvestim,
vrnem staro in oni mi pošljejo novo. Čez slaba 2 tedna se na novi napravi napaka ponovi. Vrnem vse skupaj in oni mi vrnejo
kupnino. Sicer pri nakupu preko ineta imaš 30 dnevni rok za vračilo artikla brez posebnega razloga. Vendar je šlo pri meni za
serijsko napako.

Verjetno pa je v trgovini stvar trgovca, da ti zamenja z novim in sam ureja reklamacijo. Je pa slaba reklama, v kolikor ti zakomplicira.
 

danielt

Fizikalc
3. jun 2008
1.062
18
38
Citat:
Uporabnik The_Red_Devil pravi:
Ponavadi je reklamacijska doba daljša. Moraš pogledati na garancijski list.

Nekaj v smislu, če jim ne uspe odpraviti težave v roku dveh mesecev so dolžni artikel zamenjati za novega oz. vrniti kupnino. Tako nekako je bilo z nekim mojim mobitelom.


vem da je gar. rok daljši (45dni), vendar meni so prodali defekten izdelek, stvar se ni meni pokvarila, pač pa je taka že šla iz trgovine ..., zato sprašujem

Lp
 

kozarec

ALTERKA 08
29. jul 2007
4.802
0
36
na šihtu
"Reklamacija" ni isto kot "Garancija".

Tole zgoraj je reklamacija (izdelek v štartu ni deloval tako, kot bi moral). Rok za ureditev problema je 8 dni. Če v 8ih dneh ne zamenjajo ali vrnejo denar, lahko sprožiš inšpekcijski postopek.
 

grube386

Geek pohotnež
20. jul 2007
2.174
0
36
40
Za vogalom
Citat:
Uporabnik kozarec pravi:

Tole zgoraj je reklamacija (izdelek v štartu ni deloval tako, kot bi moral). Rok za ureditev problema je 8 dni. Če v 8ih dneh ne zamenjajo ali vrnejo denar, lahko sprožiš inšpekcijski postopek.

Nope.

Kdor pa želi več informacij na to temo pa naj malo pobrska po forumu Mobilna telefonija, je bila problematika predelana že n-krat.
 

danielt

Fizikalc
3. jun 2008
1.062
18
38
Sem se pozanimal ..... Zakon o varstvu potrošnikov člen 37 in 39, opisujeta moj primer, in člen 78 so sankcije .....
Trgovina je v prekršku, lahko jih prijavim (kot je kozarčeva napisala)
Vendar še enkrat probam na miren način rešit, če ne bo pomagalo jih bo pač tržna obiskala . . . kakor hočejo.

še copy/paste členov ZVPot


37.c člen

(1) Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
– odpravi napako na blagu ali
– vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
– blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
– vrne plačani znesek.
(2) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
(3) Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.

.
39. člen

(1) Če v primerih iz 37. in 38. člena napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi.
(2) Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.



hvala vsem!

LP
 
Nazadnje urejeno:

kozarec

ALTERKA 08
29. jul 2007
4.802
0
36
na šihtu
Citat:
Uporabnik grube386 pravi:
Citat:
Uporabnik kozarec pravi:

Tole zgoraj je reklamacija (izdelek v štartu ni deloval tako, kot bi moral). Rok za ureditev problema je 8 dni. Če v 8ih dneh ne zamenjajo ali vrnejo denar, lahko sprožiš inšpekcijski postopek.

Nope.

Kdor pa želi več informacij na to temo pa naj malo pobrska po forumu Mobilna telefonija, je bila problematika predelana že n-krat.

Link?
smile-1.gif


Da se ne bomo potem spet izgubljali, da "Ne, ne tega, ne. Ampak onega na 38. strani...".
grin1.gif
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.217
1.387
113
Citat:
Uporabnik danielt pravi:
Citat:
Uporabnik The_Red_Devil pravi:
Ponavadi je reklamacijska doba daljša. Moraš pogledati na garancijski list.

Nekaj v smislu, če jim ne uspe odpraviti težave v roku dveh mesecev so dolžni artikel zamenjati za novega oz. vrniti kupnino. Tako nekako je bilo z nekim mojim mobitelom.


vem da je gar. rok daljši (45dni), vendar meni so prodali defekten izdelek, stvar se ni meni pokvarila, pač pa je taka že šla iz trgovine ..., zato sprašujem

Lp

Kaj točno pa imaš ti na svojem papirju napisano ? Ker si ti ta ki odloča ali bo stvar šla pod stvarno napako ali garancijo. Če si odločitev prepustil trgovcu bo sigurno šlo na garancijo :D
 

kozarec

ALTERKA 08
29. jul 2007
4.802
0
36
na šihtu
Citat:
Uporabnik grube386 pravi:
Recimo

V tem postu je vse "načičkačačkano" (od 15 dni, preko garancij, do reklamacij).

Pa najprej nekaj temeljnih osnov:
Garancija je OBLJUBA, da bo nekdo še nekaj časa po nakupu (ajde 3 leta) zagotavljal brezhibno delovanje izdelka.
REKLAMACIJA je pa protest kupca, da izdelek že OB NAKUPU ne deluje tako, kot je specificirano v prodajni pogodbo (recimo tisto govorjenje o stvarni napaki je tak hec).

Garancijo se lahko pacari - ajd, da karikiram - sto let (ker se "kao" popravlja izdelek).

Reklamacijo se uveljavlja takoj, ko človek ugotovi, da ima izdelek napako (taka napaka npr. je, da izdelek ne dela) in rok za ureditev tega problema (ali vsaj, da se da pisen odgovor s pojasnilom) je 8 dni od dneva, ko kupec vloži protest.

Če so pa kupci neumni, da uveljavljajo "garancijo" (namenjena odpravljanju napak izdelka, ki je nekoč deloval), ko bi lahko uveljavljali "reklamacijo" (izdelek nikoli ni bil v fazi tistega, kar prodajalec obljublja), je pa njihov problem....

(tistih 15 dni internetne prodaje, ki je tudi našrtikarjena notri, je pa čisto posebna zgodba, ki z delovanjem/nedelovanjem izdelka nima nobene veze)
 
Nazadnje urejeno:

grube386

Geek pohotnež
20. jul 2007
2.174
0
36
40
Za vogalom
Citat:
Uporabnik kozarec pravi:
V tem postu je vse "načičkačačkano" (od 15 dni, preko garancij, do reklamacij).
A kljub vsemu če prebereš veš za kaj se gre. Ne vem ali imaš ti kakšno psihološko motnjo, da moraš vedno imeti prav, kljub temu, da ti nekdo dokaže, da ni tako kot je v tvoji betici?
Za vsak slučaj bom še enkrat razložil tvoje zablode, da jih ne bo še kdo pobral za tabo.


Citat:
Uporabnik kozarec pravi:
Pa najprej nekaj temeljnih osnov:
Garancija je OBLJUBA, da bo nekdo še nekaj časa po nakupu (ajde 3 leta) zagotavljal brezhibno delovanje izdelka.
Nič ajde 3 leta. Garancija mora biti NAJMANJ eno leto, kar je več je dobra volja/reklama proizvajalca.
3. člen Pravilnik o blagu za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje
Koda:
Garancijski rok za blago začne teči z dnem njegove izročitve končnemu uporabniku.
Garancijski rok za blago iz 1. člena tega pravilnika ne sme biti krajši od enega leta.


Citat:
Uporabnik kozarec pravi:
REKLAMACIJA je pa protest kupca, da izdelek že OB NAKUPU ne deluje tako, kot je specificirano v prodajni pogodbo (recimo tisto govorjenje o stvarni napaki je tak hec).
Tisto govorjenje ni tak hec. To je to. Ti lahko podaš reklamacijo edino za stvarno oz. pravno napako in nič drugega. Kaj je stvarna napaka?
37. člen ZVPot
Koda:
(1) Prodajalec mora potrošniku izrociti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.
(2) Napaka je stvarna:
1. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala
biti znana;
3. ce stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molce dogovorjene oziroma predpisane;
4. ce je prodajalec izrocil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen ce je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na obicajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalcevih izjav o
znacilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo dolocbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, ce ta zakon ne doloca
drugace.


Citat:
Uporabnik kozarec pravi:
Garancijo se lahko pacari - ajd, da karikiram - sto let (ker se "kao" popravlja izdelek).
Spet se je ne da pacarit. Točno je določen rok 45 dni.
20. člen ZVPot
Koda:
 (1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblašceni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in
pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec
garancije oziroma pooblašceni servis prejel zahtevo za brezplacno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Ce proizvajalec tega v tem
roku ne stori, mora potrošniku brezplacno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom.


Citat:
Uporabnik kozarec pravi:
Reklamacijo se uveljavlja takoj, ko človek ugotovi, da ima izdelek napako (taka napaka npr. je, da izdelek ne dela) in rok za ureditev tega problema (ali vsaj, da se da pisen odgovor s pojasnilom) je 8 dni od dneva, ko kupec vloži protest.
NE! Ta rok je dve leti, s tem da prvih šest mesecev velja, da je bila napaka že ob nakupu, preostali čas pa je potrebno dokazati, da je ta napaka že bila. S tem, da mora prodajalca o napaki obvestiti v roku dveh mesecev od datuma ko je bila napaka odkrita.
8 dni je navaden bullshit!
ZVPot
Koda:
 37.a clen
(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, ce o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je
bila napaka odkrita.
(2) Potrošnik mora v obvestilu o napaki natancneje opisati napako in prodajalcu omogociti, da stvar pregleda.
(3) Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoci osebno, o cemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno,
kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
37.b clen
(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izrocena.
(2) Ce je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se
pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izrocena.
(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v casu izrocitve, ce se pojavi v roku šest mesecev od izrocitve.


Citat:
Uporabnik kozarec pravi:
Če so pa kupci neumni, da uveljavljajo "garancijo" (namenjena odpravljanju napak izdelka, ki je nekoč deloval), ko bi lahko uveljavljali "reklamacijo" (izdelek nikoli ni bil v fazi tistega, kar prodajalec obljublja), je pa njihov problem....
Se popolnoma strinjam! Zato je pa tudi pomembno da takole na forumih dobivajo točne in pravilne informacije, da vsaj nekateri vedo kaj vse jim pripada in ne da obupajo po osmih dneh
wink-1.gif



Citat:
Uporabnik kozarec pravi:
(tistih 15 dni internetne prodaje, ki je tudi našrtikarjena notri, je pa čisto posebna zgodba, ki z delovanjem/nedelovanjem izdelka nima nobene veze)
Tisto je bilo pa pač povezano s preostankom teme. Jaz sem dal samo en primer, ker se ga tebi ni dalo poiskati
wink-1.gif
Drugače ja pa ista zadeva na različne načine še večkrat napisana v tistem delu foruma.
 

kozarec

ALTERKA 08
29. jul 2007
4.802
0
36
na šihtu
Citat:
Uporabnik grube386 pravi:NE! Ta rok je dve leti, s tem da prvih šest mesecev velja, da je bila napaka že ob nakupu, preostali čas pa je potrebno dokazati, da je ta napaka že bila.S tem, da mora prodajalca o napaki obvestiti v roku dveh mesecev od datuma ko je bila napaka odkrita.
8 dni je navaden bullshit!


ŽE VES ČAS SE POGOVARJAMO O DOLŽNOSTI PRODAJALCA , DA MORA NEKAJ NAREDITI.
To je dečko tudi spraševal v uvodnem postu!
(Boš sam našel ali pa ti je tudi to treba linkat in prevest v znakovno govorico?)

Ti pa še vedno lamariš, lamariš, lamariš in še vedno lamariš o dolžnostih kupca.
bonk.gif

(tisti tvoj .....blablabla o tem, da mora obvestit prodajalca blablablabla..... in citiran 37a in 37b člen).

In potem najedaš, da smo ostali, ki se celo držimo tega, da odgovajamo le na postavljeno vprašanje, ne pa .... da nakladmo kar nekaj, kot to delaš ti.... bedaki.
crazy1.gif



Kar kaže tudi na to, da miljavžent citatov, ki si jih gor nalepil, niti prebrati ne znaš in je zato debata s tabo popolna in čista izguba časa!


Se pa strinjam s tabo glede nečesa - če so na forumih taki strokovnjaki, kot si ti, niti ni čudno, da pri nas te reči nikakor ne morejo prav laufati.

No, ja - meni je vseeno. Saj ne gre za mojo rit...
smirk-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik grube386 pravi:
Citat:
Uporabnik kozarec pravi:
Reklamacijo se uveljavlja takoj, ko človek ugotovi, da ima izdelek napako (taka napaka npr. je, da izdelek ne dela) in rok za ureditev tega problema (ali vsaj, da se da pisen odgovor s pojasnilom) je 8 dni od dneva, ko kupec vloži protest.
NE! Ta rok je dve leti, s tem da prvih šest mesecev velja, da je bila napaka že ob nakupu, preostali čas pa je potrebno dokazati, da je ta napaka že bila. S tem, da mora prodajalca o napaki obvestiti v roku dveh mesecev od datuma ko je bila napaka odkrita.
8 dni je navaden bullshit!

39. člen

(1) Če v primerih iz 37. in 38. člena napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi.
(2) Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.624
208
63
Kranj
dejte se umirit....

ČLOVEK bi izdelek REKLAMIRAL....ne dela ob nakupu ......jaz bi zamenjal z novim takoj brez pardona....

Sprobaš v trgovini, ne dela, daš novega...Defektn se senda na RMA.....

To je itak bila stvarna napaka.....