Na MyNissanLeaf forumu so imeli člani foruma zanimivo diskusijo (zdajle se mi ne da iskati linka).
Debata je bila o tem, koliko koristnega električnega dosega ima Leaf v primerjavi v Volt/Ampero.
Volt/Ampera imata ob primerljivo nežni vožnji z Leafom okoli 80km dosega na polnjenje. Opomniti moram, da imata Volt/Ampera MY(Model Year) 2012 16kWh kapacitete baterije MY2013 imata 16.5 kWh baterije, to je še za dodatnih 4-5km.
Pa vseeno vzemimo MY2012, ki ima 16kWh. Od tega je uporabnih okoli 10.4kWh kapacitete. Baterija se ne polni več kot 86% in ne prazni pod 22% - tako je vedno. S to kapaciteto se ob mirni vožnji naredi od 70-80km.
Leaf ima baterijo kapacitete 24kWh. Pusti jo prazniti toliko, da v njej ostane 3kWh, to je 12.5%. Lahko se jo polni do 100% polnosti, a ker za življensko dobo to ni priporočljivo, se jo (z izbiro na sredinskem zaslonu) lahko nastavi, da se polni le do 80%, kar podaljša življensko dobo baterije (če odštejemo Ariznosko vročino).
Torej, če polnimo do 80%, je 20% pri bateriji, velikosti 24kWh, 4.8kWh.
4.8kWh (zgornji cut-off pri polnjenju) + 3kWh (spodnju cut-off pri praznjenju) = 7.8kWh.
Torej, uporabne kapacitete je 24kWh - 7.8 kWh = 16.2 kWh
Zdaj pa pride trik, ki ga jaz poznam iz Vectrix-a, ki ima samo baterijo, tako kot Leaf.
Voznik samo električnega vozila ne sme nikoli računati dolžino predvidenega cilja z razdaljo, ki mu jo prikaže računalnik. Vedno si moraš v mislih narediti eno rezervo baterije za raznorazne spremenljivke, ki se ti lahko zgodijo na cesti, ki ti popapa baterijo, npr. veter v trebuh, dež, klima, ogrevanje,...
Tudi jaz se z Vectrix-om nikoli ne odpravim na pot skrajnega dosega motocikla, ker bi s tem samo prosil za težave, da ostanem na cesti. Vedno planiram pot tako, da bi mi načeloma, do cilja oz. do naslednje polnilne točke, moralo ostati vsaj 20% polne baterije. Tako sem tudi planiral včerajšnjo vožnjo z Vectrix-om do Kopra. Prvič sem polnil doma (Domžale), drugič na polnilni Postaji v Vrhniki, tretjič na Petrolu v Postojni, po Kozini je bil tak klanec dol, da mi ni bilo poterbnega polnjenja. Ko pogledam nazaj, mi polnjenje na Vrhniki ne bi bilo potrebno, ampak za nazaj je lahko biti pametno, vendar ko planiraš vnaprej, si moraš pustiti nekaj rezerve.
Torej, recimo, da si te rezerve naredimo 20%. Pri 16.2kWh uporabne kapacitete baterije Leaf-a je to 3.24kWh, torej je dejansko uporabne kapacitete, pri Leaf-u, za planirano pot 12.96kWh.
Ker imata Volt in Ampera še bencinski motor, ki se vžge, ko zmanjka baterije, lahko voznik Volta/Ampere vedno popolnoma izprazni baterijo, ker ne bo zaradi prazne baterije nikoli ostal na cesti, torej vedno lahko računa polnih 10.4kWh kapacitete in mu ni potrebno delati rezervo v bateriji.
Zdaj pa primerjajmo uporabni kapaciteti:
- Volt/Ampera = 10.4kWh
- Leaf = 12.96kWh
Nekaj plusa Leaf še vedno ima, vendar samo za 2.5kWh, to je cca, 20km. In če pogledamo ti dve številki, ima ob moji vožnji Ampera okoli 80km dosega, Leaf pa 100km dosega, ker zaradi različnih nepredvidljivih spremeljivk na cesti, ki povečajo porabo, moram za vožnjo vnaprej vedno, v mislih, narediti eno rezervo, da ne ostanem na cesti.
80km proti 100km uporabnega dosega pa ni tako velika razlika. Poleg tega že prihajajo Ampere/Volti z baterijo z večjo kapaciteto, torej 10.9kWh uporabne kapacitete in to za isto ceno vozila, torej 10.9kWh proti 12.96kWh in je ta razlika še manjša.
Kaj mislite o tem ostali?