Naročilo in nedvigovanje pošiljk?

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Pozdravljeni! Kolega mi tarna da se na njegovi spletni trgovini najde vsak teden nekaj mojstrov ki mu naročajo pošiljke potem pa jih nočejo prevzeti. A slučajno obstaja kak učinkovit mehanizem za izterjavo teh stroškov? Sicer gre res za majhne stroške (cca. okoli 5€) ampak gre se za princip oz. za vzgojni prijem! Ali pač to je tako v Sloveniji da lahko vsak naroči in potem če se mu ne ljubi prevzet oz. če dobi vmes boljšo ponudbo ali si premisli pač zavrne pošiljko? TnX

LP
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Enkrat je en pisal podobno o mobilnih telefonih. Očitno je to postal biznis z "in time" skladiščem na pošti.
"Kupiš - naročiš" nekaj s povzetjem, istočasno ponudiš naprej na Bolhi,... in če ne prodaš, pač ne dvigneš iz "zaloge" na pošti.

Rešitev: če je spletna trgovina - plačilo s kartico ali z računa, če je fizik - plačilo vnaprej, vsaj za stroške pošte.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Hja... če bi kolegu hotli vsi plačat vnaprej verjetno ne bi bilo te težave ampak veš da verjetno to ne gre kar tako... tudi sam osebno ne bi denarja nekomu vnaprej nakazoval, sploh pa ne danes v teh časih ko velja da "danes si, jutri te več ni"...
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
Čakaj, najprej bi folku nudil to ugodnost, potem pa bi jih terjal za izkoriščeno ugodnost. To, da kupec paket zavrne, je njegova pravica.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Čakaj zdaj... ne razumem kaj bi ti rad povedal? Glej... kolega in registrirano podjetje, prodaja izdelke. Drži, kupec ima pravico vrniti izdelek, ampak tukaj je težava da kupec sploh ne dvigne izdelka in ne vidi ali je ustrezen ali ni. Sicer nevem kakšni so splošni pogoji ki jih narekuje zakon ampak verjetno če se odločiš za vračilo izdelka ga pač vrneš na svoje stroške? Zakaj bi ti pa prodajalec moral "častit" poštnino? Se pravi ti kupiš pri meni artikel, tvoja ugodnost je da ga lahko vrneš ampak zakaj pri hudiču bi ti jaz moral zraven tega da imam s teboj še sitnosti (pakiranje, nakazovanje denarja nazaj, stornacija računa) plačevat poštnino?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
AvtoFun: Pol pa ne jamrajte za stroške pošte (pri cifri ki se omenja zgoraj je to skoraj vrednost nakupa), ki jih "nategnjenci" sami nosijo.

Pbutec: Zavrniti neustrezno pošiljko je eno, nedvigniti naročeno je nateg. Poleg tega sprašuje za rešitev in jaz sem jo poizkusil dat. Kakšna je tvoja?
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Ma pusti butca, on živi v svojem svetu
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Splošni pogoji poslovanja naj pač določajo da je kupec dolžan poravnat nakup v roku XX od dne nakupa. Lahko se doda člen da se ob nedvigu pošiljke smatra da je bil nakup opravljen z dnem vračila paketa do pošiljatelja. Potem se terja naslovnika po pravni poti, verjetno se mu lahko nabije stroške priprave in pošiljanja blaga (=poštnina tja in nazaj), za samo blago se mu pa mora izdat dobropis. A se splača it v izterjavo 15 EUR je pa stvar "principa", torej splača se ne ampak če praviš da gre kolegu za princip bo pač to moral preživet!
grin1.gif


Glede vračanja artiklov in ostalih "potrošniških pravic", v paket zraven artikla se da listek za vračilo blaga (z neko unikatno šifro) in v splošnih pogojih poslovanja naj bo ta šifra omenjena. Če človek ne dvigne paketa listka nima in naj se je.be za svoje potrošniške pravice.

Realno pa je pač stvar taka da mora kolega take bedake vkalkulirat v poslovni načrt in posledično pokrivat teh 5 EUR izgube vsake toliko iz naslova poslovanja, če tega ni sposoben naj zapre firmo. (kot rečeno "iz principa" mu ostane opcija zgoraj, s tem da zaslužil z njo ne bo nič, kvečjemu bo imel še precej večjo izgubo)
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Pbutec: Zavrniti neustrezno pošiljko je eno, nedvigniti naročeno je nateg. Poleg tega sprašuje za rešitev in jaz sem jo poizkusil dat. Kakšna je tvoja?
Avans ali pa celotno plačilo vnaprej. Potem pa bomo pogledali, koliko bo nedvignjenih paketov.
wink-1.gif

Sicer pa tudi odvisno, kako pogosto se to dogaja. Na 100 naročil je potrebno že v štartu kalkulirati, da se bodo našli 2-3 osebki, ki pri plačilu z odkupnino ne bodo dvignili paketa. Če je tega precej preveč, se uvede avans (kar resnim in zvestim kupcem ne bo problem), ali pa se strošek blef naročil vkalkulira v ceno (kar pa seveda tepe resne in zveste kupce, tebe pa tepe pri konkurenčnosti cen).
Ne rabiš biti ravno neki mojster ekonomije, da bi doktorate delal na tako preprosti stvari ...
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik AvtoFun pravi:
Hja... če bi kolegu hotli vsi plačat vnaprej verjetno ne bi bilo te težave ampak veš da verjetno to ne gre kar tako... tudi sam osebno ne bi denarja nekomu vnaprej nakazoval, sploh pa ne danes v teh časih ko velja da "danes si, jutri te več ni"...

Kaj pa neka opcija,da mu vnaprej nakažejo vsaj poštne stroške? Kako imajo pa to rešeno druge spletne trgovine?
 

Ice

Pripravnik
17. avg 2007
816
19
18
Ja bravo.

In kaj boš potem ko stranka / kupec ne plača 2-3 € računa za poštnino? Podal predlog na COVL za izvršbo?

Naj nastavi edine opcije plačil kartice ali pa predračun pa zadeva zaključena.
 

böc

Majstr
1. avg 2007
2.390
451
83
Lahko naredi tako, da za predplačilo, da nek popust -3-5% (oz. dvigne ceno za pošiljanje po povzetju).

Ker je predplačilo vedno riziko za kupca, bi verjetno bili za obe strani najbolje uporabiti kakšen sistem ala PayPal.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Ja... saj razume to moj kolega vse, tudi meni je jasno, tukaj sem pač odprl to temo, da malo predebatiramo kakšne so opcije in kakšni so MOŽNI (ali pa tudi ne) mehanizmi proti parazitom. Seveda je kolegu že bilo prej jasno da je elegantna rešitev nakazilo po predračunu ampak žal je praksa pokazala da ljudje v večini ali vsaj v velikem procentu tega ne marajo. Ne gre se za to, kar je nekdo pametoval, da če tega ne more požreti da naj dol zapre. Seveda lahko to požre, niti ga to ne bo ubilo ampak vseeno bi rad to poskusil izkoreninit če je to seveda možno. Predlog Utisevalca je dober oz. je za razmislit v tej smeri v kolikor gre zadeva "skoz". Kaj pa glede vračila paketov? Kaj nalaga zakon? Torej če stranka ugotovi da ji produkt ni všeč ali je pri vračilu kupnine prodajalec dolžan vrniti tudi poštnino ali zgolj kupnino za izdelek? Lp
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.670
6.426
113
- pred pošiljanjem po povzetju naj pošlje mail, naj potrdijo svoj naslov, tako jih preveri (da niso izmišljeni podatki)
- po petih dneh od pošiljanja telefonsko pokliče ali pošlje mail in preveri, zakaj niso dvignili (mogoče niso dobili obvestila)
- pogosto to počne konkurenca, naj spremlja značilnosti takih naročil
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Ok hipotetično, jaz tebi naročim na spletni trgovini TV iz maila: jazsembudala@gmail.com, pustim svoje podatke, in morda celo številko. Kaj boš potem preveril? Pokličeš na številko, in se jaz javim in ti potrdim. OK? Kaj pa potem? Me kličeš deseti dan in se ti javim in te nategujem da sem moral nujno v tujino na službeno potovanje. Koliko mi je rekel se ljudje sploh več ne trudijo da nebi dvigovali. Menda se mu javijo in mu obljubljajo da bodo dvignili in nizajo vse možne laži.
 

karamarko

Pripravnik
29. sep 2014
365
0
16
Imel spletno trgovino. 95% naročil je bilo s plačilom po povzetju, tako da omejevanje na plačilo po predračunu ali s kartico odpade. Delal tudi diplomsko na temo e-trgovine v Sloveniji in so odstotki načina plačevanja podobni kot pri meni. Takšnih, ki so naročili in niso dvignili, je bilo procent ali dva, tako da se z njimi nisem ukvarjal. Bo pa to vedno. Da bi pa komu od teh poslal račun za poštnino, ker ni dvignil paketa, mi pa še na misel ni prišlo. Verjetno bi si težko zamislil slabšo reklamo..
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
ksz

Če dostavljaš preko Pošte Slovenije in imaš dovolj prometa, se lahko izpogajaš, da ti ne zaračunajo poštnine za neprevzete pošiljke. To se dogovoriš z direktorjem prevzemne pošte. Na manjših poštah so bolj fleksibilni.

Kot je že nekdo omenil, na takšen način rada nagaja konkurenca.

Pri registraciji daj obvezno polje mobilno telefonsko številko. Na eni strani zato, da lahko stranko pokličeš, na drugi strani zato, da delaš blacklisto kupcev (s telefonsko kot enoličnim identifikatorjem), ki ne prevzamejo robe.

Kot nadgradnjo lahko uvedeš še pošiljanje kode na sms, s katero kupec v zadnjem koraku potrdi nakup (s tem se rešiš vpisovanja lažnih številk).

Kupcu, ki pristane na blacklisti, ker ni prevzel robe, prodajaš samo še pod pogojem, če plača vnaprej (nakazilo, kartica, paypal ...).

Lahko ponudiš tudi kakšno ugodnost za plačilo vnaprej, s čimer spodbudiš ljudi, da plačujejo z nakazilom in kartico. Konkreten primer za eno trgovino: Kupcem, ki plačajo vnaprej, poštnino namesto 4,90€ zaračunajo 1,90€. Do uvedbe tega skoraj ni bilo plačil vnaprej. Odkar je ta opcija, je plačil vnaprej že blizu 25%.

Odvisno sicer kaj prodajaš .... večina spletnih trgovin ima stroške pošiljanja preračunane tako, da se pri majhnih artiklih s poštnino dela kar lep plus, s katerim se potem poravna minus na velikih (težkih) izdelkih, ugodnosti za kupce, ki plačajo vnaprej, in stroški, ki nastanejo z vračili.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
zakon
kataloška prodaja

če pošiljke ne prevzame je super. kaj če prevzame..recimo fotoaparat..poslika cel dopust, potem pa vrne nazaj.

čar spletne trgovine.