Napačna premontaža gum?

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Gledam na avtomobilu - pred kratkim so bile nameščene zimske gume, spredaj desno se na gumi še vidi napis PD, zadaj desno ZD...
Gume so GY UG7+, se pravi usmerjene, brez razlikovanja notranja/zunanja stran.

Ali se oznake, ki jih vulkanizerji rišejo na gume, nanašajo na pozicijo kot so jih imele gume preden so bile odmontirane iz avta? Ali na pozicijo kot naj jih imajo pri naslednji montaži?

Meni se zdi, da je prva razlaga prava. Po tej logiki so bile gume nameščene na isto pozicijo, kot so jih imele lansko zimo, kar je menda narobe? Premontaža je bila narejena v AMZS in po izkušnjah z njihovimi "mojstri" rad verjamem, da so zayebali. Ali pa se motim jaz?
 

Morphey

Fizikalc
6. okt 2008
1.164
4
38
Maribor
Oznake se rišejo glede na pozicijo gum, preden so jih odmontirali. Naslednjič morajo biti namontirane na isto mesto, kot so že bile.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
ponavadi se napiše na gumo kje je bila - torej predno odmontiraš dol jih popišeš.

Zdaj zaradi tega ni pretirano nič narobe, če so ti jih dali na isto mesto kot lani...se pa običajno prednje menjuje z zadnjimi ravno z vidika bolj enakomerne obrabe.


Torej drugo zimo reci monterju naj ti da PD na zadnje kolo ter ZD na prednje kolo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Če ne opaziš obrabe oz. so sprednje gume enak zadnjim, potem je bolje da jih montiraš tako kot so bile lani. Zakaj? Ker na zadnji osi gume prej postanejo jajčaste ampak se tam ne čuti, če jih daš pa na predjo os je pa ojej ..

Sicer pa so v prid "varnosti" vulkanizeri pogruntali, da je bolje gume voziti vedno na istem mestu, pozim je pa še fino če imaš zadaj več profila ker je tako manj možnosti za "napake" voznik!
aplauz.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Citat:
Naslednjič morajo biti namontirane na isto mesto, kot so že bile.

Kot vem se pozicija menja zaradi bolj enakomerne obrabe, kot je že dejal vincent. Ne pomnim, da bi meni že kdaj namestili gume na isto mesto kot prejšnjo sezono.

Sicer pa ni moj avto, sem slučajno opazil na parkingu. Sedaj ne vem ali naj lastnica reklamira "napačno" menjavo ali ne? Se pa vidi, da so prednje gume bolj obrabljene od zadnjih (vožene so eno zimsko sezono, FWD).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.103
4.097
113
Kar naj zamenjajo. To je delo 5-ih minut.

Sicer pa na AMZSju ne delam več premontaž, ko so mi letos spomladi (in verjetno še mnogo drugim), narobe zbalansirali vsa štiri kolesa.
Dogodki so bili takole:
1. Na AMZSju dam zamenjat gume, zimske dol, letne gor
2. Za vikend peljem punco in očeta na izlet, ko na avtocesti, pri hitrosti nad 100km/h čutim tresenje volana
3. Naslednjo soboto grem do AMZSja in jim povem, da so slabo zbalansirane. Dajo jih dol in res so bile - vse 4.
4. Še enkrat jih zbalansirajo in grem na obvoznico proti domu - smer Domžale. Volan še vedno trese!!!!
5. Zavijem do vulkanizerja v Domžalah - Syncro, kjer vzamejo gume dol in so bile vse 4 narobe zbalansirane - odstopale so po 20g na vsaki gumi
6. Jih zbalansirajo, mi dajo račun, grem na AC proti LJ in volan popolnoma miren.
7. Grem do AMZS-ja, kjer jim to povem in v tistem trenutku ugasnejo mašino, na kateri so mi balansirali gume. So rekli, da očitno ni bila umerjena. Povrnili so mi tudi denar od računa Syncra.

No, nazaj na AMZS prvotno nisem šel po denar od računa Syncra, ampak, da sem jim povedal, da jim mašina ne balansira ok. Še pred mojim prihodom in po mojem odhodu je bilo tam, v vrsti, avtov malo morje in pomislite, koliko ljudem so napačno zbalansirali gume!
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
394
83
Ma pojma nima model, bi se pa rad delal pametnega in težil profijem, ki to delajo vsak dan.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.103
4.097
113
Seveda, povedati jim moraš, da dajo zadnje naprej in obratno. Ni to samoumevno.
Čeprav je pa zanimivo in to velja za vsakega vulkanizerja pri katerem sem do sedaj bil, da ko mu to poveš, samo reče 'Jaja', kot, 'Ja, ne mi govort, sej jest to že vem, kako ti hočeš in da se vedno tako počne'.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
No jaz na kombiju ne menjujem zadnje na prednje in obratno...jih porabim in si pred zimo kupim nove samo za spredaj (če so zadnje ok)....in potem vedno kupujem po 2 gume in ne po 4

Pri avtu pa jih obračam.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.508
779
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Če ne opaziš obrabe oz. so sprednje gume enak zadnjim, potem je bolje da jih montiraš tako kot so bile lani. Zakaj? Ker na zadnji osi gume prej postanejo jajčaste ampak se tam ne čuti, če jih daš pa na predjo os je pa ojej ..

Sicer pa so v prid "varnosti" vulkanizeri pogruntali, da je bolje gume voziti vedno na istem mestu, pozim je pa še fino če imaš zadaj več profila ker je tako manj možnosti za "napake" voznik!
aplauz.gif

Tako ali tako je priporocljivo, da imas slabse gume na kolesih, kjer imas pogon ...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Tako ali tako je priporocljivo, da imas slabse gume na kolesih, kjer imas pogon ...

Zakaj?

1. ker je pogonska os (FWD) lažje nadzorljiva
2. ker imaš na pogonski osi več občutka (prej zaznaš zdrs)

.. za povprečnega uporabnika je torej bolje da vozi bolj počasi, ker na prednji osi čuti drsenje, kot pa da divja z novim profilom spredaj in ga veselo odnese čez rit v prvem ovinku (.. pa tega sploh ne občuti dokler ni prepozno).

Taka logika je fina za po ravnem in AC pri neizkušenih in povprečnih voznikih, vseeno z boljšimi gumami na pogonski osi prideš dlje (hribi) in se lažje rešuješ če imaš malce znanja.

Kaj je bolje naj odloči pa vsak sam, zato tudi rečeš vulkanizerju kam ti da kateri par!
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Logična razlaga. Vendar je pa tukaj še vprašanje zaviranja. V tem primeru (FWD avto) pa je bolje imeti boljši profil spredaj. In ker menim, da bom večkrat potreboval dobro zaviranje kot stabilnost v ovinkih (pomanjkanje le-te je pri primernih hitrostih včasih celo zanimivo), bo ostal dober profil spredaj.

P.S.
Pa še prekrmarjenje se mi zdi lažje obvladljivo, kot podkrmarjenje.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Zaviranje ni problem, na drseči cesti se bo vozilo približno isto ustavilo ali ima zadaj ali spredaj boljše gume. Vprašanje je mogoče vodljivost med zaviranjem, pa še tu po ravnem ne sme biti problema, malce je problematično zaviranje v zavoju .. ampak spet ponavadi odnese zadnji konec.

Glede tega kaj je lažje obvladljivo je spet odvisno od vozila in voznika; načeloma pa moje trditve zgoraj veljajo iz statistike. Torej večina nesreč na spolzki cesti je posledica odnašanja zadka (v zavoju). Ne me vprašat kje sem to prebral, ampak vem da je bila neka raziskava v skandinaviji narejena (3,4 leta nazaj).

Idealno bi bilo imeti enak profil z enako kvaliteto (globino) na vseh 4 pnevamtikah, v takih razmerah je obvladljivost najboljša. Recimo za vozila z ESP (ESC) se za najboljše delovanje priporoča čimbolj "identične" pnevmatike na vseh 4 kolesih., sploh pa se odsvetuje različne profile (proizvajlec, tip) pnevmatik na oseh.