Najemnina - konkretno vprašanje - davčni vidik

sad

Guru
24. avg 2007
21.177
9.814
113
Zanima me sledeče: trenutno imam v najemu poslovni prostor in plačujem x EUR mesečno za najemnino. Z najemodajalcem sem se dogovoril, da mi zaradi težkih razmer na trgu do konca leta najemnine ne obračunava (torej je 0 EUR mesečno). Po tem pričakujem ponoven zagon in seveda bo najemnina spet x EUR. Ali lahko davčna v tem primeru kakorkoli ukrepa, npr. zakaj sedaj ni več najemnine in najemodajalcu obračuna davek na to tudi v letošnjem letu ali pa npr. meni v drugem letu ne prizna stroška, češ saj si imel letos brezplačno. Vem, da je specifično vprašanje, vendar bom hvaležen za vsak vsebinski komentar.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.177
9.814
113
Rabim drugo mnjenje
smile-1.gif
. A so še kakšne druge informacije potrebne, da se ustvari celotna slika? Promet bo dejansko bistveno padel.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik sad pravi:
Zanima me sledeče: trenutno imam v najemu poslovni prostor in plačujem x EUR mesečno za najemnino. Z najemodajalcem sem se dogovoril, da mi zaradi težkih razmer na trgu do konca leta najemnine ne obračunava (torej je 0 EUR mesečno). Po tem pričakujem ponoven zagon in seveda bo najemnina spet x EUR. Ali lahko davčna v tem primeru kakorkoli ukrepa, npr. zakaj sedaj ni več najemnine in najemodajalcu obračuna davek na to tudi v letošnjem letu ali pa npr. meni v drugem letu ne prizna stroška, češ saj si imel letos brezplačno. Vem, da je specifično vprašanje, vendar bom hvaležen za vsak vsebinski komentar.

Najemnina je stvar pogodbenih strank, vendar 0 EUR ne more biti, najmanj je lahko 1 EUR al pa da imata napisan kakšen pobot.

Če bi davčna norela, je potrebno predložiti aneks k najemni pogodbi ki določa začasno znižanje najemnino.

In vse bo ok.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.403
1.413
113
Skleneta aneks k pogodbi v katerem se dogovorita za obdobje ko boš prostor uporabljal brezplačno in je to to. Ti imaš pisno potrdilo, da si res zastonj not (da nebi najemodajalec čez pol "pozabil" kaj sta se dogovorila). On pa ima pisno potrdilo, da od tebe ni prejel najemnine in zato tudi ne more odvesti oz. plačati davka...
Brezplačni najem obstaja in se mu reče uporaba.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.403
1.413
113
Aja mogoče še to, ker ravno govorimo o najemih. Od 01.07.2013 dalje se mora obvezno prijaviti vsaka najemna pogodba ne glede na to kdo so pogodbene stranke. Prijavlja se do 15 v mesecu za mesec nazaj. Aplikacija zato je na GURS-ovi spletni strani. Torj če skleneta aneks k pogodbi ga morata prijaviti.
Stare pogodbe je potrebno/pametno prijaviti do 15.12.2013.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik ribicija pravi:
Skleneta aneks k pogodbi v katerem se dogovorita za obdobje ko boš prostor uporabljal brezplačno in je to to. Ti imaš pisno potrdilo, da si res zastonj not (da nebi najemodajalec čez pol "pozabil" kaj sta se dogovorila). On pa ima pisno potrdilo, da od tebe ni prejel najemnine in zato tudi ne more odvesti oz. plačati davka...
Brezplačni najem obstaja in se mu reče uporaba.

Brezplačen najem ne obstaja, ker je najemna pogodba ODPLAČNA, torej najmanj 1 EUR kot sem povedal.

Lahko pa se sklene kakšne drugo neodplačen posel, npr. dogovor o uporabi, to pa ja.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.403
1.413
113
Ja pa saj "skoraj" to sem rekel
smile-1.gif
Vglavnem ali z aneksom najemnino spremenita na 1 EUR za x mesecev. Ali pa se pač dogovita za brezplačno uporabo nepremičnine za dobo x mesecev. Karkoli bosta naredila pa naj bo pisno...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.177
9.814
113
Hvala obema. A brezplačno uporabo nepremičnine moram tudi prijavit na GURS?
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.403
1.413
113
Na GURS se prijavljajo samo najemne pogodbe in prodajne pogodbe, ki niso sklenjene v sistemu DNPN, ampak so sklenjene v sistemu DDV. Glej link .
Če bo šlo za pogodbo o uporabi je torej ne rabiš prijavljati na GURS-u.
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.399
4.970
113
Citat:
Uporabnik mala86 pravi:
Res je, najbolje se je v teh primerih obrniti na računovodski servis. Smo specializirani za to področje. Kontakt na:

spoštovani,

forum je namenjen izmenjevanju mnenj, med uporabniki in ne direktnemu oglaševevanju storitev, ker za to obstajajo pravila,
zato se v prihodnje vzdržite tega vzdržite oz uporabite oglaševanje ki je predpisano:

Kontakt za oglaševalce
Podjetjem, ki so zainteresirana za oglaševanje na spletni skupnosti Alter.si želimo ponuditi največ za njihov denar in se kadseda prilagoditi njihovim žejam. Zato najraje vidimo, da nam pošljete elektronsko sporočilo z okvirnimi željami, mi pa se bomo potrudili, da se bosta "srečala ponudba ter povpraševanje". Popraševanje pošljite na elektronski naslov: info@alter.si

Če boste objavljali dobre predloga in pomagali članom foruma, se bodo brez skrbi tudi našli uporabniki ki se bodo odločili za vaše storitve.

Do danes imate 5 objav in vsaka je reklama za vaš računovodski servis...
 
Nazadnje urejeno:

sad

Guru
24. avg 2007
21.177
9.814
113
Še eno vprašanje na temo pogodbe o uporabi.
Kako se običajno rešuje tekoče stroške (npr. ogrevanje, telefon, itd.) v takih primerih? Se to kakorkoli zapiše v pogodbo ali pač dejansko zgolj ustni dogovor. Namreč, če se zapiše in prejemnik plačuje npr. pavšal 20 EUR mesečno, potem bi ta moral to prijaviti na davkarijo ali ne?
Dodatna informacija: v konkretnem primeru med obema osebama (dajalec in prejemnik uporabe) ne bo sporov.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.454
9.744
113
EU
V pogodbo zapišeš oboje, da vse obratovalne stroške plačuje najemnik po izstavljenih računih dobaviteljev plus najemnino posebej XY Eur. Toliko da zna DURS ločiti koliko računaš najemnino, ker od tega plačuješ davek in ne od obratovalnih stročkov.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.177
9.814
113
Za pogodbo o najemnini je jasno. Sprašujem za pogodbo o uporabi.