Delam v servisni dejavnosti in je takole nekako:
1. Če je stvar še v garanciji menjanega dela ne boš dobil, ker ga ponavadi uvoznik / distributer / firma zahteva v vpogled. Ni sicer nujno, odvisno tudi od tipa produkta, proizvajalca itd. Pri teh popravilih tako ali tako nič ne plačaš in je povsem OK če zamenjanega dela ne dobiš.
2. Produkt, ki ni več v garanciji pa je druga pesem. Tukaj bi ti po logiki morali zamenjani del dati nazaj, saj si lastnik starega dela ti (plačan ob nabavi) novega pa (po plačilu računa) tudi. V redkih primerih obstaja varianta "refubrishinga" starih delov, vendar moraš biti na to opozorjen, pa tudi cena materiala je potem nižja, kot če bi menjal isto stvar brez vračila stare.
Če kak zakon to ureja pojma nimam, je pa nekako tako in v naši firmi se tega držimo. Čeprav v 99% stranka zamenjanega dela ne odnese in potem pri nas roma v smeti / uničenje / na odpad.... Ker preko 90% stvari popravljamo na terenu je (govorim za našo firmo) velikokrat tako, da nas stranka prosi če zamenjane dele lahko tudi odnesemo in damo v uničenje. Načeloma jih seveda puščamo pri stranki.