Motoristicna oprema

Znanost

Zelenc'
15. nov 2020
5
0
1
Zivjo

Letos sem v Ljubljani opravil teorijo za motor A brez omejitve.
Za ucenje v avtosoli zahtevajo, da imas motoristicno opremo.
Ali se da kje tudi sposoditi opremo proti placilu v casu opravljanja izpita.
Za zacetek, ne bi rad zapravil veliko denarja, ce slucajno nebi opravil izpita, da mi oprema ne stoji.

Kje je bolje opravljati izpit v Ljubljani ali Domzalah ali v Kranju.
Veliko sem slisal, da je Ljubljana najbolj zahtevna kar se tice opravljanja izpitov.

Pozdravcek :mad:
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Samo predlog: poglej po oglasih in kupi rabljeno opremo, to je dokaj poceni. Se pa zavedaj, da je oprema ena od zadev, ki ti lahko reši življenje, nesreča te lahko dobi tudi na vožnji za avtošolo.
Še kar se tiče delanja izpita (MOJE IZKUŠNJE SO VERJETNO ZASTARELE, KER SO STARE ŽE ČEZ 20 LET): sam sem namerno delal izpit ZA AVTO v Ljubljani, ker je bila kvaliteta inštruktorjev bistveno višja. Izpit pa tudi. Ampak mi ni bil potem problem vozit po Ljubljani, kar za moje kolege, ki so delali izpit v domačem kraju, ne bi mogel trditi. Tako da ti predlagam, da poizkušaš pridobiti kakšno mnenje, kateri inštruktor je kvaliteten in greš k njemu. Uro ali dve več, ni nič v primerjavi z izkušnjami, ki ti jih lahko tak inštruktor poda. Jaz sem to lahko direktno primerjal, ker sem izpit za motor delal v domačem kraju in je bila zadeva usmerjena v to, da bi naredil izpit, ne pa, da bi sam znal samostojno vozit v prometu. V Ljubljani je bil pa inštruktor top: mi je podal recimo full praktičnih nasvetov, ki niso imeli veze z izpitom, ampak da bom preživel v prometu.
 

Rajc

Pripravnik
22. jul 2007
571
5
18
Ne boj se zahtevnosti. Ti bo vse prav prišlo le pravega inštruktorja izberi! Jaz sem A2 delal v Ljubljani pri AŠ Blisk (2007) potem pa višal v kategorijo A v AŠ Šmarca. Inštruktor Martin Žugelj. Kot dan in noč. Vozila sva v večini v navezi motor-motor, kar se meni zdi velika prednost.
V avtošoli te večina inštruktorjev nauči narediti izpit, motor se boš naučil vozit s "kilometrino".

Opremo pa kupi rabljeno ali pa novo. Nerabiš pa dati ogromno denarja, ker jo boš sigurno kmalu menjal, ker šele s kilometri ugotoviš, kaj ti ustreza.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.858
-1.037
113
145 km SZ od Opatije
sam sem namerno delal izpit ZA AVTO v Ljubljani, ker je bila kvaliteta inštruktorjev bistveno višja. Izpit pa tudi. Ampak mi ni bil potem problem vozit po Ljubljani, kar za moje kolege, ki so delali izpit v domačem kraju, ne bi mogel trditi.

Zanimiva teorija. Ampak NE drži. Sam sem opravljal izpit v Kranju. Je bilo bistveno lažje, kot v Ljubljani (tako promet, kot vsa križišča, krožišča itd. ), a pazi, dve leti nazaj (v 2018) sem precej časa preživel na Dunaju (in sem se čez cel Dunaj prevažal s svojim, oz. s službenim vozilom - čeprav bom naslednjič raje uporabljal U-ban, je precej bolj praktično - samo kot opomba), pa glej ga zlomka, mi je kar šlo :evil:

Avtorju; če že sedaj misliš, da ne boš naredil, potem motor ni zate. Jaz sem šel delat izpit za motor z namenom, da ga naredim ... in sedaj že 20 let uživam v vožnji :) (OK, motorja par let vmes nisem imel)
 
Nazadnje urejeno:

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.019
394
83
tam ko se terc po tori rola
Ne vem, kako je pri vas, oziroma sedaj... ampak instruktor za motor, naj bo tudi motorist. Sam sem izpit za motor delal 1983, ko še ni bilo toliko prometa in nevarnosti. Pri nas je instruktor za A ...no, motor že zna peljati, ni pa motorist. Vozi se z avtom zadaj in sta na radio vezi. V sosednjem kraju pa je (bil, mogoče je zdaj še) moto instruktor, ki je za tabo vozil s svojim motorjem. Upam trditi, da je oni z motorjem presneto več nauči praktične vožnje. Ne le z nasveti, praktično ti pokaže idealno linijo, razne fore....ki ti jih teoretik nikoli ne bo. Že zdaj pa ti želim uspešno opravljanje izpita in srečno vožnjo.
 
15. jan 2019
3.459
1.086
113
Ne delat raketne znanosti iz vožnje z motorjem :)

Če ti mora nekdo kazat idealno linijo pri 16ih, 18ih letih, potem se je malo za zamislit.

Delal sem ga 91leta, A16, pred tem pa sem prometno znanje nabiral na kolesu, mopedu in kot sopotnik v avtu.

Je pa res, da je danes motorizem trend in se zgodi, da se kdo čez noč spomni, da bo "motorist", pa nima niti motorike za peš hojo.

Ampak na koncu denar zmaga.

Drugače pa vožnja z motorjem nič posebnega...naravno
 
  • Wow
Reactions: motofrik

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.019
394
83
tam ko se terc po tori rola
Ne delat raketne znanosti iz vožnje z motorjem :)

Če ti mora nekdo kazat idealno linijo pri 16ih, 18ih letih, potem se je malo za zamislit.

Delal sem ga 91leta, A16, pred tem pa sem prometno znanje nabiral na kolesu, mopedu in kot sopotnik v avtu.

Je pa res, da je danes motorizem trend in se zgodi, da se kdo čez noč spomni, da bo "motorist", pa nima niti motorike za peš hojo.

Ampak na koncu denar zmaga.

Drugače pa vožnja z motorjem nič posebnega...naravno
Hm... mogoče se nisem najbolje izrazil, ampak je razlika me instruktorjem teoretikom in praktikom. Kaj se je pa za zamisliti, če jim mora nekdo kazati idealno linijo? Zato pa je instruktor, da nauči. Razen, če se je kdo že naučen rodil. Malo karikiram, ampak... vse življenje se učimo. In vedno kaj novega naučimo.
Da ni vožnja z motorjem nič posebnega...ja, dokler nisi v situaciji, ko ''se ne da rešiti''.... Glej, preveč kolegov je že šlo ''na nebeške ceste'', pa so vozili po 10,20+ let... pa imeli za sabo kilometrov, da x-krat obkrožiš zemljo. Mogoče dam za primer ravno eno instruktorico vožnje. Za avto je bila ena najboljših, vsi so hvalili njeno vožnjo, prisebnost, ni da ni. Potem je pa naredila izpit za motor in se na koncu prehitevanja enega avta že vrnila na svoj pas, ampak...ni računala, da mora še bolj položiti motor, ker je bil levi ovinek... Ja, nič posebnega, to avtomatsko veš, dobiš z izkušnjami... ampak njej to nihče ni povedal ali pokazal med vožnjo. Vidiš...to je ono kazanje idealne linije... Pa vsi novejši motorji imajo že ABS, ampak fizika je fizika, ni vsemogočen...
 
Nazadnje urejeno:
15. jan 2019
3.459
1.086
113
Hm... mogoče se nisem najbolje izrazil, ampak je razlika me instruktorjem teoretikom in praktikom. Kaj se je pa za zamisliti, če jim mora nekdo kazati idealno linijo? Zato pa je instruktor, da nauči. Razen, če se je kdo že naučen rodil. Malokarikiram, ampak... vse življenje se učimo. In vedno kaj novega naučimo.

Ja, samo tisti, ki linijo uči, je na Grobniku :)
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Ne vem, kako je pri vas, oziroma sedaj... ampak instruktor za motor, naj bo tudi motorist. Sam sem izpit za motor delal 1983, ko še ni bilo toliko prometa in nevarnosti. Pri nas je instruktor za A ...no, motor že zna peljati, ni pa motorist. Vozi se z avtom zadaj in sta na radio vezi. V sosednjem kraju pa je (bil, mogoče je zdaj še) moto instruktor, ki je za tabo vozil s svojim motorjem. Upam trditi, da je oni z motorjem presneto več nauči praktične vožnje. Ne le z nasveti, praktično ti pokaže idealno linijo, razne fore....ki ti jih teoretik nikoli ne bo. Že zdaj pa ti želim uspešno opravljanje izpita in srečno vožnjo.
Se strinjam, da so inštruktorji različni. Je pa tudi res, da v tistih nekaj urah žal ne moreš dobiti vseh lekcij. To ti potem praksa da, če pa imaš željo je na spletu ogromno uporabnih nasvetov, ki pa jih je treba prefiltrirat, za kar pa spet rabiš izkušnje. Sem se letos peljal za tremi mladci, ki so imeli verjetno konkretno boljše reflekse kot jaz, pa sem se samo križal, kaj so delali po cesti. Brez norenja.

Je pa res tudi kar pravi izbrisani, da se v tem času marsikdo odloči za motor, ker je to modno in misli, da ga bo denar in najboljši motor rešil pred neumnostjo. Resda novi motorji rešijo že marsikaj, ampak čudežev še ne morejo delati
 

Brp500

Pripravnik
15. jul 2016
86
33
18
Hm... mogoče se nisem najbolje izrazil, ampak je razlika me instruktorjem teoretikom in praktikom. Kaj se je pa za zamisliti, če jim mora nekdo kazati idealno linijo? Zato pa je instruktor, da nauči. Razen, če se je kdo že naučen rodil. Malo karikiram, ampak... vse življenje se učimo. In vedno kaj novega naučimo.
Da ni vožnja z motorjem nič posebnega...ja, dokler nisi v situaciji, ko ''se ne da rešiti''.... Glej, preveč kolegov je že šlo ''na nebeške ceste'', pa so vozili po 10,20+ let... pa imeli za sabo kilometrov, da x-krat obkrožiš zemljo. Mogoče dam za primer ravno eno instruktorico vožnje. Za avto je bila ena najboljših, vsi so hvalili njeno vožnjo, prisebnost, ni da ni. Potem je pa naredila izpit za motor in se na koncu prehitevanja enega avta že vrnila na svoj pas, ampak...ni računala, da mora še bolj položiti motor, ker je bil levi ovinek... Ja, nič posebnega, to avtomatsko veš, dobiš z izkušnjami... ampak njej to nihče ni povedal ali pokazal med vožnjo. Vidiš...to je ono kazanje idealne linije... Pa vsi novejši motorji imajo že ABS, ampak fizika je fizika, ni vsemogočen...
Z tem se definitivno ne strinjam! Imaš kar nekaj inštrukorjev, kateri sami ne vozijo motor a so odlični. Za mano se je vozil z avtom in mi ščitil hrbet vsako sekundo. Zakaj? Zato, ker kot kandidat voziš po predpisih in omejitvah in bi se raztresen folk preko tebe zapeljal saj si z vožnjo po omejitvah ovira na cesti. V poponoma vsaki sekundi je vedel, kaj se dogaja, kaj jaz delam, popravljal moje napake... Z takšnim inštruktorjem je užitek opravljati vožnje. Najbolj priznan inštrukor na našem koncu za A in B kategorijo. Evo-pa ni motorist!
Osnove te bo vsak naučil. Izpilit se boš pa moral sam...
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.019
394
83
tam ko se terc po tori rola
Super. Cenim tvoje mnenje in izkušnjo.
Ti povem, kako sem jaz delal vozniškega za motor, 1983...? Drugi časi, skoraj nič prometa (s stanjem sedaj, če primerjam).... Naredil si teorijo, se prijavil ''na poligon'' za L tablico. Kar je izgledalo dokaj kavbojsko -na praznem parkirišču ti je instruktor postavil deset kegljev, da si odvozil slalom, pa eno polkrožno zavijanje z eno roko si odvozil in to je to. Bil si upravičen do sposoje L tablice, ki si jo pritrdil zadaj in... se vidimo čez 14 dni na izpitni vožnji. Vozil si po občini (zanimivo ;) ), na izpitni vožnji pa smo trije, izmenjevaje se v vodstvu, peljali skozi edini semafor v mestu, pa malo v klanec in je bilo to to. Potem pa.. vozi Miško. Nam je pa predsednik izpitne komisije (so se peljali zadaj, v avtu) na koncu čestital za opravljeno vožnjo in rekel ''fantje, zapomnite si -dober motorist je star motorist''. Takrat nismo najbolj razumeli, kaj je mislil s tem... zdaj vem(o).
 

Brp500

Pripravnik
15. jul 2016
86
33
18
To so bili drugi časi. 30 let sem takrat imel B izpit in sem glupo gledal na cesto, ko me je razvrščal po voznih pasovih, varnostna razdalja...za starega voznika marsikaj novega, čeprav nisem eden tistih, ko bi vozili na pamet. Zahteval je od mene dinamično vožnjo in zame nenavajen motorja je bilo na začetku malce strašljivo. Pri abrahamu pač človek ima drugače razdelane varnostne sisteme. Hitro sem se sprostil in začel uživati. Res je, da mi je z avtom v vsakem trenutku ščitil rit. Več krat prektične vožnje se je med naju skušal vriniti kak padalec z avtom a mu nikoli ni pustil. Vozil sem 20 ur in dva krat v rondoju dobil nasproti vozeče vozilo, katerih prej ne vidiš doker niso pred tabo zaradi višine rondoja na enem in fontane v drugem. Odvozil sem 16 ur v dežju in tudi izpitno. Pravi sem “srečko”.
Če se ne motim pa inštruktor ne sme voziti za tabo z motorjem ampak le z avtom.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Super. Cenim tvoje mnenje in izkušnjo.
Ti povem, kako sem jaz delal vozniškega za motor, 1983...? Drugi časi, skoraj nič prometa (s stanjem sedaj, če primerjam).... Naredil si teorijo, se prijavil ''na poligon'' za L tablico. Kar je izgledalo dokaj kavbojsko -na praznem parkirišču ti je instruktor postavil deset kegljev, da si odvozil slalom, pa eno polkrožno zavijanje z eno roko si odvozil in to je to. Bil si upravičen do sposoje L tablice, ki si jo pritrdil zadaj in... se vidimo čez 14 dni na izpitni vožnji. Vozil si po občini (zanimivo ;) ), na izpitni vožnji pa smo trije, izmenjevaje se v vodstvu, peljali skozi edini semafor v mestu, pa malo v klanec in je bilo to to. Potem pa.. vozi Miško. Nam je pa predsednik izpitne komisije (so se peljali zadaj, v avtu) na koncu čestital za opravljeno vožnjo in rekel ''fantje, zapomnite si -dober motorist je star motorist''. Takrat nismo najbolj razumeli, kaj je mislil s tem... zdaj vem(o).

Pri meni zelo podobno kako leto (ali 4 :) ) kasneje. Za 'L' tablico mi ni bilo treba na poligon, sem jim predložil pokal s spretnostne na motozboru na letališču SG, pa je veljalo. :) Na izpitni sva bila dva z motorjema. Prvi se je na enem od dveh semaforjev v SG odpeljal skozi zeleno, jaz sem pa s komisijo za ritjo počakal na rdeči. Naredila sva oba, oni srečnež spredaj v čisto solo izpitni vožnji.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.019
394
83
tam ko se terc po tori rola
Pri meni je bil Vižin, bivši miličnik, instruktor...za poligon vem, da je bil on, na izpitni vožnji pa... verjetno tudi on, ne vem. Prvič me je tako vrgel na poligonu, ker mi je motor vsako levo rido pri slalomu ugasnil... ''ne znaš voziti, pridi čez teden dni''.... Meni nič jasno... ker sem se čisto normalno vozil, le na tem poligonu je ugašal... Potem pa doma vzamem sedež dol (ETZ250), gledam elektriko.... na reglerju je masa bila odklopljena -iztaknjen čeveljček... jebiga...
1987 na letališču ali 1986? Takrat je bil oni... nesrečen dogodek... si bil takrat gor? Nisem videl zraven, je pa vse posneto na VHS, je Garbus predvajal, ko smo imeli sestanek Moto sekcije AMD 1983, nisem hotel gledati... verjetno kaseta še obstaja. Takrat sem bil ravno na dopustu JNA, sem bil z mopijem gor..
 

Zetor5011

Fizikalc
14. dec 2010
639
28
28
Zivjo

Letos sem v Ljubljani opravil teorijo za motor A brez omejitve.
Za ucenje v avtosoli zahtevajo, da imas motoristicno opremo.
Ali se da kje tudi sposoditi opremo proti placilu v casu opravljanja izpita.
Za zacetek, ne bi rad zapravil veliko denarja, ce slucajno nebi opravil izpita, da mi oprema ne stoji.

Kje je bolje opravljati izpit v Ljubljani ali Domzalah ali v Kranju.
Veliko sem slisal, da je Ljubljana najbolj zahtevna kar se tice opravljanja izpitov.

Pozdravcek :mad:

Ur je kar nekaj za odpeljat, tako da si izberi inštruktorja, ki ti je blizu. Se ja ne boš 30+ km jajcal z avtom da odpelješ tiste 2-3 h... Vsakemu odgovarja drugačen tip človeka (in prenos znanja in vsa ta jajca) zato je fino, da se ujameta tudi po tej plati. Za opremo poglej na bolhi, jesen je ponavadi pravi čas za to, zdaj si že malo pozen. Ma ja, ali pa pomlad, ko bauh ne paše več v kombinezon, še posebej po kovid-zimi... Glede na to, kakšne motorje imajo avtošole, verjetno tudi ne boš iskal kombinezona ipd... dobre čevlje, da ti noge ne vtrga ko boš drkal start-stop pa kaj pozabil... nepremočljive hlače ker vreme je zadnje čase za en q... jakno pa tudi ujagaš. Čelada je pa itak investicija za naprej, tle ne moreš šparat.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Pri meni je bil Vižin, bivši miličnik, instruktor...za poligon vem, da je bil on, na izpitni vožnji pa... verjetno tudi on, ne vem. Prvič me je tako vrgel na poligonu, ker mi je motor vsako levo rido pri slalomu ugasnil... ''ne znaš voziti, pridi čez teden dni''.... Meni nič jasno... ker sem se čisto normalno vozil, le na tem poligonu je ugašal... Potem pa doma vzamem sedež dol (ETZ250), gledam elektriko.... na reglerju je masa bila odklopljena -iztaknjen čeveljček... jebiga...
1987 na letališču ali 1986? Takrat je bil oni... nesrečen dogodek... si bil takrat gor? Nisem videl zraven, je pa vse posneto na VHS, je Garbus predvajal, ko smo imeli sestanek Moto sekcije AMD 1983, nisem hotel gledati... verjetno kaseta še obstaja. Takrat sem bil ravno na dopustu JNA, sem bil z mopijem gor..
Vižina se spomnim, Garbusa tudi. To so res bili drugi časi. Vižin mi je bil v komisiji za društveni izpit za tovornjaka z domačim MANom z rilcem in je po centru SG vlekel kolena k sebi in bentil, da sem preblizu parkiranim avtom. Pa se je ded samo razvadil na TAMih od avtošole, ki so imeli odsekano kabino. :)

Na spretnostni na letališču sem bil obe leti (1986 s 15SLC, 1987 pa s Husqvarno 250 CR), zadnje leto sem nekaj malega sem tudi pomagal. Ko se je zgodila nesreča, sem bil ravno na pol poti od hangarja do piste. Me kar strese, ko pomislim na topi udarec in kose motorja, ki so leteli po zraku. Pa ravno o prepovedi vstopa na pisto smo se pogovarjali na sestanku na AMZS, dečko ki je s sposojenim motorjem vse povzročil (pozabil priimek), pa je bil na tem sestanku prisoten.