I
Izbrisan uporabnik #488
O otoku Mljetu na forumu še nismo veliko pisali. Za začetek nekaj osnovnih podatkov iz Wikipedije.
http://hr.wikipedia.org/wiki/Mljet
Za zaključek moto sezone sem se odločil, da še nekaj dni preživim v Dalmaciji, Mljet se je zdel kar obetavna destinacija. Na Mljetu sem sicer bil že pred mnogimi leti kot navtik, vendar mi kaj dosti ni ostalo v spominu.
Pot me je vodila iz Maribora (krenil sem ob 6.00) po avtocesti do Karlovca, nato po stari cesti čez Plitvice do Sinja, kjer sem spet zavil na avtocesto do Ploč (nekoč Kardeljevo) ter po Jadranski magistrali proti Pelješcu, do kraja Prapratno od koder pluje trajekt ne Mljet. 630km kombinirane vožnje sem prevozil v slabih devetih urah, tako da sem imel do izplutja trajekta ob 17.00 uri še dve uri časa.
Prvi semafor pri Plitvicah ter pogled na mesto Knin.
Na avtocesti v bližini Zagvozda, v ozadju Sv. Jure Biokovo ter Kardeljevo in Pelješac.
Vožnja po Pelješcu mimo Stona.
Pogled na kraj Prapratno, kjer je trajektna luka ter kamp z lepo plažo, ki je obratoval. Zraven sem peljal tudi kamp opremo za vsak primer, če bi zamudil trajekt. http://www.avtokampi.si/kamp.asp?drzava=2&ID=92#tab6_kamp <--- kamp Prapratno, na oko zelo urejen.
Plovba s trajektom traja 45 minut, cena za motor in šoferja je bila 92kun v eno smer.
Kraj Sobra, kjer sva v prvi gostilni "našla" pijačo in prenočišče v bližini. Kot se je kasneje izkazalo so bili kampi na otoku že zaprti oz. niso več obratovali.
Pogled iz apartmaja (stal je 15 EUR na noč po glavi po manjšem barantanju) na kraj Sobra, kjer so le najnujnejše institucije. Na otoku je tudi črpalka v trajektni luki.
Domačin je priporočal gostilno v kraju Saplunara, http://www.stermasi.hr/restaurant.aspx?LangId=EN , kjer so komarji sekali kot za stavo. Sledila je nočna vožnja do apartmaja s postankom na pivu.
Kraj Blato, vstop v nacionalni park, ostanki rimske bazilike v kraju Polače. Ceste na otoku so solidne, ni lukenj, so pa občasno neravnine, veliko je novega asfalta.
Kraj Pomena na skrajnem zahodnem delu otoka, kjer je edini hotel (Odisej). Bilo je kar nekaj turistov, tudi Slovencev, hotel ima svoj bazen in lepo označeno plažo.
Na skrajni rt mi ni uspelo priti, ker je vojska zaprla cesto.
http://www.np-mljet.hr/ <--- Nacionalni park Mljet, vstopnica je 90 kun za 7 dni, če sem prav prebral. Z ladjico te zapeljejo do otočka s samostanom ter do mosta, ki povezuje malo in veliko jezero. Možno je najeti tudi kolo, saj so razdalje kar velike. Bilo je kar nekaj turistov. V jezeru (morje) se je možno kopati in potapljati.
Nato sva se zapeljala v zaliv Ropa, v bližini obratuje v sezoni tudi manjši kamp. Do zaliva vodi v zadnjem delu makadamska cesta. V zalivu Ropa naj bi živela http://hr.wikipedia.org/wiki/Sredozemna_medvjedica
Proti zalivu Kozarica je ob poti Velika špilja (manjša jama s kapniki). V Kozarici sem se kopal, voda je imal po moji oceni preko 20 stopinj.
Plaža Sutmiholjska, ena izmed lepših na otoku, ob poti ponovno špilja, ki se je očitno pokazal ob izgradnji ceste (nof asfalt, a precej neraven).
Prožurska luka, idiličen zaliv.
Kraj Saplunara, kjer so 3 najlepše plaže na otoku, na fotografijah plaža Blace.
Zaliv Okuklje, nova cesta, zanimiva čer povezana z mostičkom.
Trajektna luka in odhod proti domu.
Prevozil sem praktično cel otok, kjer se je dalo priti do zalivov po cesti. Lep in miren otok, poln zelenja, idealen za zelo miren dopust.
https://picasaweb.google.com/106439269587192855420/Mljet?authuser=0&feat=directlink <-- ostale fotografije so na voljo tukaj.
----------------------------------
Nadaljevanje se sicer ne nanaša več na otok Mljet, vendar vračanja domov predstavlja neko zaključeno celoto izleta.
Pot nazaj sem nadaljeval po Jadranski magistrali, kjer sva se z moto kolegom v Gornji Breli ločila, jaz sem nadaljeval po kanjonu Cetine proti Omišu.
Vožnja po magistralki do Paklenice, kjer sem nočil v apartmajih Adriana, ki so bili polni do zadnjega kotička (20 EUR na noč, ker sem bil sam).
Zadnji dan me je od Karlobaga do Senja malo opralo, je pa bila zato cesta prazna in prijetna za vožnjo.
Lidlova oprema se je v dežju solidno obnesla, ostal sem suh in na toplem ("zimske" rokavice).
http://hr.wikipedia.org/wiki/Mljet
Za zaključek moto sezone sem se odločil, da še nekaj dni preživim v Dalmaciji, Mljet se je zdel kar obetavna destinacija. Na Mljetu sem sicer bil že pred mnogimi leti kot navtik, vendar mi kaj dosti ni ostalo v spominu.
Pot me je vodila iz Maribora (krenil sem ob 6.00) po avtocesti do Karlovca, nato po stari cesti čez Plitvice do Sinja, kjer sem spet zavil na avtocesto do Ploč (nekoč Kardeljevo) ter po Jadranski magistrali proti Pelješcu, do kraja Prapratno od koder pluje trajekt ne Mljet. 630km kombinirane vožnje sem prevozil v slabih devetih urah, tako da sem imel do izplutja trajekta ob 17.00 uri še dve uri časa.
Prvi semafor pri Plitvicah ter pogled na mesto Knin.
Na avtocesti v bližini Zagvozda, v ozadju Sv. Jure Biokovo ter Kardeljevo in Pelješac.
Pogled na kraj Prapratno, kjer je trajektna luka ter kamp z lepo plažo, ki je obratoval. Zraven sem peljal tudi kamp opremo za vsak primer, če bi zamudil trajekt. http://www.avtokampi.si/kamp.asp?drzava=2&ID=92#tab6_kamp <--- kamp Prapratno, na oko zelo urejen.
Plovba s trajektom traja 45 minut, cena za motor in šoferja je bila 92kun v eno smer.
Kraj Sobra, kjer sva v prvi gostilni "našla" pijačo in prenočišče v bližini. Kot se je kasneje izkazalo so bili kampi na otoku že zaprti oz. niso več obratovali.
Pogled iz apartmaja (stal je 15 EUR na noč po glavi po manjšem barantanju) na kraj Sobra, kjer so le najnujnejše institucije. Na otoku je tudi črpalka v trajektni luki.
Kraj Blato, vstop v nacionalni park, ostanki rimske bazilike v kraju Polače. Ceste na otoku so solidne, ni lukenj, so pa občasno neravnine, veliko je novega asfalta.
Kraj Pomena na skrajnem zahodnem delu otoka, kjer je edini hotel (Odisej). Bilo je kar nekaj turistov, tudi Slovencev, hotel ima svoj bazen in lepo označeno plažo.
http://www.np-mljet.hr/ <--- Nacionalni park Mljet, vstopnica je 90 kun za 7 dni, če sem prav prebral. Z ladjico te zapeljejo do otočka s samostanom ter do mosta, ki povezuje malo in veliko jezero. Možno je najeti tudi kolo, saj so razdalje kar velike. Bilo je kar nekaj turistov. V jezeru (morje) se je možno kopati in potapljati.
Nato sva se zapeljala v zaliv Ropa, v bližini obratuje v sezoni tudi manjši kamp. Do zaliva vodi v zadnjem delu makadamska cesta. V zalivu Ropa naj bi živela http://hr.wikipedia.org/wiki/Sredozemna_medvjedica
Proti zalivu Kozarica je ob poti Velika špilja (manjša jama s kapniki). V Kozarici sem se kopal, voda je imal po moji oceni preko 20 stopinj.
Plaža Sutmiholjska, ena izmed lepših na otoku, ob poti ponovno špilja, ki se je očitno pokazal ob izgradnji ceste (nof asfalt, a precej neraven).
Prožurska luka, idiličen zaliv.
Kraj Saplunara, kjer so 3 najlepše plaže na otoku, na fotografijah plaža Blace.
Zaliv Okuklje, nova cesta, zanimiva čer povezana z mostičkom.
Trajektna luka in odhod proti domu.
Prevozil sem praktično cel otok, kjer se je dalo priti do zalivov po cesti. Lep in miren otok, poln zelenja, idealen za zelo miren dopust.
https://picasaweb.google.com/106439269587192855420/Mljet?authuser=0&feat=directlink <-- ostale fotografije so na voljo tukaj.
----------------------------------
Nadaljevanje se sicer ne nanaša več na otok Mljet, vendar vračanja domov predstavlja neko zaključeno celoto izleta.
Pot nazaj sem nadaljeval po Jadranski magistrali, kjer sva se z moto kolegom v Gornji Breli ločila, jaz sem nadaljeval po kanjonu Cetine proti Omišu.
Vožnja po magistralki do Paklenice, kjer sem nočil v apartmajih Adriana, ki so bili polni do zadnjega kotička (20 EUR na noč, ker sem bil sam).
Zadnji dan me je od Karlobaga do Senja malo opralo, je pa bila zato cesta prazna in prijetna za vožnjo.
Lidlova oprema se je v dežju solidno obnesla, ostal sem suh in na toplem ("zimske" rokavice).