Menjalnik na Volvo 440 1.7T

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
Zivjo,

Imam problem s 5 prestavnim menjalnikom na '96 volvotu 440. Simptomi so sledeci in pojavili so se v trenutku po enem mocnejsem pospesevanju v 2. prestavi. In sicer:

Ko je menjalnik v prestavi in se avto premika, tudi ce drzim sklopko - ko ga das v prestavo se slisi piskanje, whine... malo podobno diferencialu na dirkalnem avtu, vendar mnogo nezneje, slabo slisno. Torej, ce se avto pelje 50km/h, stisnem sklopko in imam v N, se ne slisi nic, cim premaknem v prestavo, menjalnik sinhronizira bp, vendar se slisi kako priska ko se vrti. V 2. se hitreje vrti in je visji zvok, v 5. recimo se vrti pocasneje in je nizji zvok - sklopko mam celi cas stisnjeno. Ce jo spustim ni nic drugace, ravno tako piska, hocem sam povedat da ni povezano s sklopko. Cim dam v N, neha. Torej je to del/os menjalnika ki ni vezan na sklopko in tisto prvo os ki jo goni diferencial ampak.. jetra menjalnika, ki se zacnejo vrtet ko sinhroni primejo. Do doma sem imel se 5km in se je tudi zmerom tezje saltalo. Slisi se da je sinhroniziralo takoj, vendar je zmerom tezje slo v prestavo, tik pred domom ze prakticno nemogoce dobit v prestavo.

Zdaj stoji dokler ne pogruntam kaj bi najprej pogledal, oz. bi mel vsaj specificne ideje kaj naj mehanik pogleda (kronicno nezaupanje servisom). Je kdo kdaj srecal to?

Razmisljal sem da bi ostal brez olja, nisem se mel casa pogledat, vendar mi je cudno zakaj bi do tega prislo dobesedno v trenutku po enem pospesevanju. Drugo bi znal bit nosilec motorja, starost in km so pravi, da so ziher svoh, vendar ali je to lahko razlog za tako obnasanje menjalnika? Motor visi na menjalniku, etc in obremenjuje os in obenem je tezje saltat...?

No, al pa je menjalnik sel k hudicu.. kasn lager v notranjosti, vilica, kaj pa vem kaj, etc...?

Any ideas?

lp,
Sasa
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Ne sekiraj se kaj dosti, menjalnik je Reanultov, paše pa 99% karkoli od R5/9/11/19, Clio, Megane, Laguna, ...
Če ugotoviš, da je menjalnik fuč, dobi kakšnega od R5 Five (najdaljša varianta) ali R Express (najkrajša varianta), poči noter olje Castrol SAF-XJ 75w-140 (stalo te bo skoraj toliko, kot menjalnik) in vozi dalje.
smile-1.gif


p.s. Če bi se igral s prestavnimi razmerji, mi pošlji PM z mailom, da ti pošljem PDF s podatki o prestavnih razmerjih in oznakami.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.225
5.661
113
Zamenjaj olje kot prvo....lahko da se sinhroni slišjo zarad starga olja.......pomojem da je pa za zamenjat sinhron...

Pa ne tlač kr en olje not sam da je SAF XJ je API GL 5 olje........če maš menjalnik ki zahteva GL4 ne dajaj predlaganega olja not!!!!!

GL5 ima not kemijo ki napada barvne kovine (bron puše medenino.....materijal iz katerega so sinhroni v GL4 menjalnikih). In bo lahko samo še slabše!

Če že kupi 75W140 GL4 olje al naj bo GL4/5 ( Gl5 ki se lahko uporablja tudi v GL4 menjalnikih!!! )
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.225
5.661
113
EDIT: http://datasheets.bp.com/bpgli...XE-85KPBQ_0.pdf

Sicer nekaj omenja da je univerzalno:
Castrol SAF-XJ is a fully synthetic SAE 75W-140 hypoid gear oil formulated for use in both conventional and limited slip differentials.

Ampak spodaj je še zmeram GL5 only
sprasujem se.gif
 
Nazadnje urejeno:

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Si prepričan, da SAF-XJ napada barvne kovine? Teh je v diferencialih z zaporo kar nekaj, a v specifikaciji piše to:

Für Hinterachsen mit oder ohne Sperr-Differential: Castrol SAF-XJ Synthetic Axle Fluid · SAE 75W-140 · übertrifft API GL 5 Vollsynthetisches Getriebeöl für Einsatz in BMW Hinterachsen mit Sperr-differential und Hinterachsen japanischer Hersteller – mit und ohne Sperrdifferential. Empfohlen von Mitsubishi, Nissan, Toyota und Chrysler.

Jaz in še kar nekaj kolegov ga točimo že nekaj let v hudo obremenjene menjalnike, kjer se je običajni 75w-90 skuhal v par 100km, pa ni več nobenih težav.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.225
5.661
113
Možno....sem ravno zgoraj dal EDIT

Sam pol vedno naštejejo obe da odgovarja GL4, GL5.....al dajo pa GL 4/5....tuki pa v textu trdijo eno po spec. pa drugo
confused-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.225
5.661
113
To mi je še uspel najdt... http://www.gmt.si/downloads/CASTROL/SAF-XJ.pdf

Specialno za diferenciale z zaporo za vozila s pogonom na vsa štiri kolesa, za katere je predpisano "Limited Slip Oil" razreda API GL 5. Primerno je tudi za diferenciale, za katere je predpisano olje razreda API GL 4. (upoštevajte navodila prozvajalca).
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
Glede na ta tvoj zadnji post in pdf je to olje po specifikaciji MIL-L-2105D ...

Med tem sem uspel zbrskat kaksno olje naj bi original mel ta volvo in sodec po starem owners manualu priporocajo GL4 po MIL-L-2105.


Razlika pa naj bi bila:
MIL-L-2105 : Former specification equal to API GL-4 performance level.
MIL-L-2105 D : Multi-grade automotive gear oil and heavy duty closed gear oil equal to API GL-4 performance level.


All in all, neko dobro GL4 olje od 80w navzgor bo vredu. Drgac pa, nimam avto za dirkat ampak je winter beater. Da je turbo je pa zgleda osebno prekletstvo, da tko nanese
smile-1.gif



Anyway. Zdej sem najdu kje je srauf za ven stocit in kje je srauf za not natocit olje z menjalnika. Bom probu tole olje zamenjat, pa da vidimo.

Renault menjalnik naj bi res pasal. Volvov je (baje) upgradean renaultov menjalnik, in zarad dolocenih sprememb materijalov sinhronov in nevemcesa ma tud sicer baje drugacne zahteve po olju. Nevem. Opazam da je tesko najt karkoli tehnicnega o teh volvotih sploh pa DIY navodila :-/

Fala obema zaenkrat... i'll be back
smile-1.gif


lp,
Sasa
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
GL5

Zanimiv page:
http://www.ratwell.com/technical/GearOil.html

1/3 pagea dol pise o GL5 ...


Zdaj razumem... Na kratko, GL5 prenese visje pritiske. Da to dosezejo pogosto mesajo v formulo razne, recimo zveplene aditive. Zvepleni dodatki pri visoki temperaturi delovanja pojejo bakrene komponente - sinhrone. Ali je olje prijazno ali ni do bakrenih delov doloca test ASTM D-130 - tega pa za GL5 specifikacijo olje ne rabi prestat. Zato 'GL5' spec. ne pove sama po sebi al jo bo za GL4 narjen menjalnik prenesel al ne.

Ni pa nujno da je GL5 samo po sebi slabo, lahko je ok ce ma prestane dodatne teste, to je pa najbrz tisto olje gori, ki je GL4/5... ampak zagotovo pa ce proizvajalec priporoca GL4 mas najmanj za falit z GL4 taprave viskoznosti.

Pa sem neki novga zvedu
smile-1.gif


lp,
Sasa
 

Anzee

Pripravnik
24. sep 2007
679
0
16
41
Ljubljana - Siska
www.facebook.com
Hm. Glede na to kar si napisal bi jaz sumil vhodni lezaj menjalnika. Torej lezaj, ki je na osovini, na kateri so ripne za sklopko.
Baje neki VW majstri ce tuli menjalnik vlijejo notri prav poseben aditiv (dejansko je flaska VW branded), kolegu je tako nehal tulit menjalnik na G3 GTI.

lp Anze
 

whodareswins

Zelenc'
25. feb 2011
4
0
1
Živjo! podoben problem imam tudi sam s tem da gre za volvo 460... Zanima me ali tudi paše od 19-ke, lagune, 21-ke?

Taka stvarca pride do 100 evrov, imam prav?

Lp
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Od 19-ke bi moral pasat.Edino litraža je zelo redka zato bo gotovo problem...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.225
5.661
113
Predvideval je da je 1.7 svoj blok in ne rahlo povrtan 1.6 al pa 1.4....in s tem (možna) drugačna pritrdišča za menjalnik
 
Nazadnje urejeno:

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Citat:
Uporabnik whodareswins pravi:
ja saj to tudi mene skrbi, edino kar ostane je to, da ga uzamem dol in primerjam s tistim od 19-ke...

99,99% bo pasal, v najslabšem primeru boš moral prestaviti kako malenkost iz tvojega menjalnika (nosilec menjalnika, kako pušo iz ene luknje v drugo). Renault menjalniki pašejo križem na bloke motorjev od pod 1000ccm (Renault 5 z najmanjšim motorjem), do 2000ccm (Clio Williams).