Mazda2 EV z dodatnim rotacijskim motorjem

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
To bodo naredili potem tako da ga boš kar v kufru prinesel na servisni pult (za zamenjavo)?
evil.gif


Sicer neke prednosti v wanklu ne vidim ker ima grozne izkoristke v primerjavi z izhodno močjo. Mogoče je prednost edino teža in pa "preprostost".
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
za range extender potrebuješ:
- najmanjši možni motor, ker 90% časa je to za avto mrtva teža
- če se ga uporablja samo 10% časa ni nobene potrebe po vzdržljivosti in dolgi življenski dobi
- potrebuješ samo "good enough" izkoristke, ker se itak 90% časa voziš na elektriko

Naj bi pokuril 5,2 l/100 km, kar za Mazdo2 res mogoče ni neki dosežek, ampak mislim da bo "good enough". Možno da so dokaj nizko porabo dosegli zato ker generator vseeno obratuje pri dokaj fiksni moči, omenja se 22 kW. Ne vem sicer točno ampak wankel ima verjetno probleme z izkoristki pri nižjih močeh.

Tule je nekaj gradiva o izkoristku wankla, če koga zanima:
http://www.rotaryeng.net/RX8-TC-eng3.html
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Problem wankla je širok razpon vseh lasnosti ki so nekako postavljene v "magični trikotnik". Ima majhno maso in veliko moč, ampak tole velja samo pri velikih RPMjih kjer pa je poraba zelo velika. Torej da wanka "ženeš" varčno dobiš iz njega relativno malo moči in posledično potrebuješ večji motor kar pa se izključuje z maso. Sej to velja za večino IC motorjev, ampak wankel je ekstrem.

Zahteve za range extender so relativno nizka masa in enostavno vzdrževanje (ker pač primarno govorimo o EVjih kjer ne želiš 1x na leto hodit menjat olja). Enostavno vzdrževanje in wankel ne gre skupaj ker motor po zasnovi kuri mešanico, obraba mehanskih delov je pa velika. No mogoče bo imel motor še tank za olje tako da bo ropotal tistih 1000 ur in potem ga bodo vzeli ven komplet rebuildali in dali nazaj noter za naslednjih 1k ur dela.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Problem wankla je širok razpon vseh lasnosti ki so nekako postavljene v "magični trikotnik". Ima majhno maso in veliko moč, ampak tole velja samo pri velikih RPMjih kjer pa je poraba zelo velika.

Pa kaj pol, če je poraba takrat zelo velika? Ne gledat na porabo v l/h, moraš gledati porabo glede na razmerje moči (glej BSFC mape iz prejšnega linka), ker če imaš generator ti lahko dela konstantno z 22 kW pri 4.500 vrtljajih in gredo viški v baterijo, ko je dovolj polna se generator za nekaj časa izklopi in spet ponovi vajo (on/off delovanje).
Če bi hotel tak motor uporabiti v klasičnem pogonu bi ga moral predimenzionirati najmanj x2 (RX-8 ima x4 gibno prostornino) to pomeni, da bi imel najboljšo učinkovitost pri 44kW (RX-8 šele pri 88kW), ko se voziš s konstanto hitrostjo pa pri 60 kmh potrebuješ zgolj 5 kW, jasno da takrat za nizko porabo želiš čim manjše obrate, ampak izkoristek je mizeren. Range extender bo pa tudi pri 60 kmh deloval na polno s 4,500 obrati (ali malenkost nižje), ampak se bo vklapljal in izklapljal in pri daljši vožnji s 60 kmh bo deloval samo 1/4 časa kot je vožnja trajala.

EV ki ima 20 kWh baterijo in bi recimo v 10 letih naredil 200.000 km, bi bilo tega zgolj 20.000 km na bencin, to bo pa en wankel že zdržal.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Sej sem napisal, izkoristek je tak kot je in wankel ima dober izkoristek v območju kjer ima 10% nazivne moči. Torej motor iz mazde rx8 bo pri najboljšem izkoristku dajal od sebe 22kW. Da boš 3x manjši wanklov motor spravil do take moči bo deloval pri 10k rpm, kjer pa je izkoristek zanič.

Torej glede na vsae povedano, wanklov motor je lahko majhen, lahek in močan ampak njegov izkoristek bo zanič. Sej če ga uporabljaš kot range extender za silo je tole ok (boli te k. za tistih 5l bencina v 1% voženj če pa rabiš prit 100km dalj kot ti to mogoča elekrtika).

Bolj kot ti podatki o porabi me moti "nezanesljivost" takih motorjev. Če se pri rx8kah delajo generalke pri 150k km bo nek tak mali navit stojček ki bo ves čas ko bo deloval delal na 10k rpm imel življensko dobo par 100h. Torej vprašanje kako bo v praksi ko se bo motor zlorabljalo za vsakodnevne opravke. Logike sicer ni, če delaš samo dolge vožnje ne boš kupil EV, če delaš kratke pa ne rabiš extenderja. Zato da se boš 1x letno zapeljal na morje in ga uporabil je pa tudi malce nesmisleno dat XXXX EUR več.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Sorry, ampak pišeš nekaj na pamet, podkrepi svoje teze z linki drugače nisi kredibilen.

- RE iz linka pridela 22 kW pri 4.500 rpm in ne 10k rpm, če bo voznik zahteval več bo nekaj bufferja v bateriji, ko zmanjka je moč omejena, žal.
- RX-8 drugače rabi generalko pred 150k km, pa kaj pol?
- v praksi range extenderja ne moreš zlorabljat, ker ga 100% vodi in nadzoruje software, za pogon vedno in zmeraj skrbi el. motor.
- ravno zato je smiseln ker je majhen, lahek in POCENI. Le kdo bi hotel imeti za RE težak dizel z DPF in vso ostalo navlako?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Prebral sem že, ampak 22kw pri 4500rpm kaže na to da motor ne more bit lahek (glede prostornine se itak ne da primerjat s klasičnimi motorji). Podatka o masi nisem dobil ali pa sem slep!
grin1.gif


Sodobni mali motorji ki lahko avtonomno ženejo vozilo imajo 50kg, če tak motor zmanjšaš za potrebe range enxtenderja bi imel 20kg. To ni neka silna teža ki bi ovirala doseg EVju. Vsi ostali sklopi okrog motorja so enaki za rotacijske, dizelske, dvotaktne ali pa klasične bencinske motorja.

V sklopu tega je rotacijski motor samo propaganda od mazde in dvomim da bo to zaživelo. BMW je recimo vgradil klasičen motoristični motor (ker s tem nima stroškov razvoja) in deluje. Mali turbobencinski motorji lahko v vseh pogledih presežejo rotacijski motor (pri visokoh obratih imajo še vedno doakj ugoden izkoristek, masa ostane nizka, moč pa ustrezno velika).