Matematično fizikalni problem?

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.905
640
113
Predstavljajte si tri (enako visoke) ljudi, ki z rokami držijo okroglo ploskev.
Če eden počepne se ploskev nagne v njegovo smer. Če bi vsi trije sproti spreminjali višino po (sinusu?) bi ploskev rotirala podobno kot zemlja okoli svoje osi.

Recimo da je med njimi krog 10m in da lahko počepnejo za max 1m. Kako izračunati na kateri višini mora biti v določenem trenutku vsaka oseba, da okrogla ploskev rotira okoli sredinske osi. Npr. tako kot zemlja okoli svoje osi ali pa kovanec, ki pade na tla.

404833aa.2.gif


Naredil sem namreč tole stvar in bi rad med te tri stebre vpel ploščad, ki bi rotirala okoli svoje osi, tako da bi bil kot med ploščo in "tlemi" ves čas enak (npr 10 stopinj) ampak os ploščadi bi pa spreminjala smer, tako da bi na stropu risala krog.

2139544-rotiranje.jpg

(Na sliki so tri mini koračni motorji, ki imajo navojno os, ki se vrti in premika sidro gor in dol po osi)

Že v naprej hvala.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.867
693
113
Ti bi torej rad simuliral opletanje vrtavke. Temu se "uradno" reče precesija: http://en.wikipedia.org/wiki/Precession

Kotna hitrost precesije (risanje krožnice po stropu) ni nujno enaka kot kotna hitrost vrtenja diska okrog svoje osi. Ti dve vrednosti lahko načeloma neodvisno spreminjaš.

Na pamet bi rekel da se bodo motorčki res sinusno premikali, s faznim zamikom 120°. Hitrost in pa amplituda premikanja pa sta po želji - odvisno kako veliko krožnico želiš imeti na stropu in kako hitro želiš da se ti izrisuje.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Kaj je vprašanje?
evil.gif


Če se koračni motorji gibajo v sinusoidi z medfaznimi razlikami 120 stopinj domnevam da dobiš na stropu izrisan krog. Velikost kroga ti določa sam premik po koračni osi (realna "amplituda"), hitrost izrisa/kroženja pa frekvenca/perioda spreminjanja.

Skratka funkcija ki ti omogoča krmiljenje teh motorjev je sinus, fazni zamik med sinusnimi valovi je pa 120 stopinj. Vržeš noter v enačbo podatke ki jih imaš (amplituda, frekvenca/timing) in bi moral dobiti ven tole kar želiš.

Edit: me je philips prehitel, mislim pa da razumeva problem/rešitev enako
zmaga.gif
 
Nazadnje urejeno:

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.905
640
113
Če sem prav dojel. Štartam na sredini stebrov potem pa računam prvi korak 0, 120, 240 in dobim višine 0; 0,866; -0,866. (krat n za željeno amplitudo)
Nato prištejem npr. 30 stopinj vsakemu posebej in čez 12 korakov bom spet na začetni točki. Špica.
wink-1.gif

2139598-koti.PNG
 

Priponke

  • 2139598-koti.PNG
    2139598-koti.PNG
    43,6 KB · Ogledi: 338

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.867
693
113
Prištevat boš moral zvezno (oz. čim bolj na fino). Če boš za 30 stopinj prišteval zna biti preveč grobo. Pa na začetku imej amplitudo 0, potem pa jo postopoma povečuj - tako boš simuliral postopoma vedno večje opletanje.
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.905
640
113
Saj jaz nočem risati krogov po stropu, to sem samo tako rekel da bi razložil problem.
wink-1.gif

Rabim to krožnico razdeliti na 12 točk in izračunati višine servo motorjev.
Na sredino ploskve bom namreč pritrdil poceni termo kamero in potem bom zajel 1 fotko na vsaki od 12ih točk.
Kasneje bom te slike združil v eno fotko brez šuma in z višjo resolucijo od originala. (super-resolucija)
2139732-super-resolucija.PNG
 

Priponke

  • 2139732-super-resolucija.PNG
    2139732-super-resolucija.PNG
    9,1 KB · Ogledi: 257