letne gume neenakomerna obraba

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Je že kdo zasledil, da so bile eno leto stare pnevmatike neenakomerna obrabljene, glede na stran vozila?
Mišljeno: pnevmatiki na desni strani sta bolj obrabljeni (obe za 0,3mm), ob levih dveh.
Drugače normalno razmerje, sprednja pogonska os bolj od zadnje. Profil na posamezni pnevmatiki enakomerno zmanjšan.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Ja. Kaj te moti, da podajam v 0,1mm?


Da ne bo dileme:
SD: x (referenčna obraba)
ZD: x - 0,4mm

SL: x - 0,3mm
ZL: x - 0,4mm - 0,3mm

Tega nisem še nikoli doživel.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.628
113
Marlbor
Enkrat si bolj dinamično speljal, pa ti je SD pobralo 0,3mm profila. Lahko je tudi to, da je bil SD tlak za 0,02 bara nižji.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
pa to mu geotrikotnik gravitacija zemlje in lune na vsaki strani za tistega 0,3mm ukrivi

kako se sploh da gume tako natančno izmerit? :)
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
je zadnja desna identično bolj obrabljena od zadnje leve.
Če bi bilo kontra bi rekel, se veliko vozi sam voznik.

hermann Vzameš pomično merilo, po domače šubler, izvlečeš palčko, ga postaviš pravokotno na pnevmatiko z občutkom pritisneš in odčitaš.
Drugače imam zapisano na 0,5mm ampak, zdaj ko mi ni šlo skupaj, sem za hec izmeril bolj podrobno in ponovil.

Edina razlaga, ki mi teoretično pride na pamet: voznik občutno bolj divja v desne ovinke in se vključuje ESP. (V praksi seveda ni res, ker voznik tole piše)
Ali pa obe desni zavori malce blokirata.

Vse pnevmatike so ista serija, vedno enako napolnjene (redna kontrola).
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Tak natančna meritev sploh ni relevantna, če ne vzameš vsaj 10 meritev na 0,05mm natančno in izračunaš povprečno vrednost.
seveda ni, če bi jemali absolutno vrednost,
ampak če imaš odčitek na desni strani vedno relativno identično drugačen...

Vse skupaj je bolj zanimivost.
 

Zanzibar

Majstr
16. sep 2007
1.065
123
63
Meni vedno najbolj pobere sprednjo desno, nato zadnjo desno, nato levo spredaj. Zadnja leva je najmanj obrabljena.
Domnevam, da zaradi krožišč in najbrž leve ovinke v povprečju vozim malo hitreje. Če bi vozil npr v UK, bi bila zgodba zrcalna.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
To je Andy že zdoktoriral leta nazaj. Kriva so krožišča.
Pa prosim ne še 1x
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Je že kdo zasledil, da so bile eno leto stare pnevmatike neenakomerna obrabljene, glede na stran vozila?
Mišljeno: pnevmatiki na desni strani sta bolj obrabljeni (obe za 0,3mm), ob levih dveh.
Drugače normalno razmerje, sprednja pogonska os bolj od zadnje. Profil na posamezni pnevmatiki enakomerno zmanjšan.
Ja, to je normalno. V državah, kjer pa vozijo po levi, pa imajo levi pnevmatiki bolj obrabljeni, kot desni.

Razloga sta (dva poglavitna):
1. Nagib ceste zaradi odtekanja vode, ki na desni strani visi na desno, na levi pa na levo, tako da že pri vožnji naravnost desna pnevmatika premaguje nagib
2. Pri nas so ovinki v levo daljši (ker je desen pas na zunanji strani ovinka), kot ovinki v desno, zato jih zvozimo z višjo hitrostjo, kot ovinki v desno, zato se desna guma bolj obrablja, tam, kjer vozijo po levi, je pa ravno obratno.

To je Andy že zdoktoriral leta nazaj. Kriva so krožišča.
Pa prosim ne še 1x

Sem samo zate še 1x.
 
Nazadnje urejeno:

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.275
4.098
113
Saj vidiš, da ni nič hudega.

Šleper gre čez plot. V corsi pa ti nič ni.