Kvaliteta plastike v vozilih

Generik

Guru
14. maj 2011
3.901
1.279
113
V temah po forumu berem kako ima ta_in_ta avto slabšo plastiko od _onega_ in _tisti_ boljšo od sosedove vrtnega traktorčka ipd., tudi v avtomobilističnih revijah je moč zaslediti grajo ali pohvalo na račun plastike v notranjosti vozil.

A mi lahko prosim nekdo razloži po kakšnih kriterijih se to ocenjuje? Ker če se gleda samo občutek "na otip" in prijetno barvo zmesi, to (zame) ne pomeni kvalitete.
A se gleda kemijska sestava plastike? S tem bi dejansko lahko ločili plevel od zrnja.

Interior.jpg
 

predator

Fizikalc
20. jul 2007
5.141
0
36
Ausland
Še ena tema v kateri bomo ugotovili, da imajo korejci in američani najslabšo plastiko, pri italijanih in francozih so povsod sami črički, švaboti so pa najjači.
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.901
1.279
113
Citat:
Uporabnik predator pravi:
Še ena tema v kateri bomo ugotovili, da imajo korejci in američani najslabšo plastiko, pri italijanih in francozih so povsod sami črički, švaboti so pa najjači.

Upam da ne, ker to ni namen teme. Tisti, ki pa imajo namen smetiti pa upam, da so to zdaj prebrali in se vzdržijo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
Ja glej, mogoče bi osnovo ločili po materialu ne pa po "plastiki" ...

Večina boljših (premium) vozil ima namesto plastike vsaj delno ali v celoti uporabljene druge materiale kot so:
- les
- usnje
- aluminij
- karbon

Drugače pa plastiko dojemamo z našimi čutili kot so "(o)tip", "vid" in "sluh" (mogoče še voh, ampak to trenutno zanemarimo).

Otip: na otip prijazna plastika je mehka plastika večinoma je to gumirana plastika oz. plastika ki je naknadno oblečena v mehkejši material. Tole recimo poznajo nekatera nemška vozila že 20 let z vmesnimi mimosuki in pa manjšimi serijskimi težavami pri implemetnaciji tega (luščenje plastike). Zame je "oblečena" plastika pojem kvalitete in recimo pogledaš danes se špara več ali manj ravno tu (vsi avti vstopnih razredov (ja tudi nemški) nimajo oblečene oz. mehčane plastike, korejci tega večinoma niti še niso poskusili).

Pri otipu je pomembno tudi kako so gibljivi deli narejeni. Recimo odpiranje predala (a kar pade ven, je lahek, se gunca), odpiranje kljuk, pritiskanje na gumbe, obračanje ventilacije.

Vid: Dobro na ogled je plastika lahko zelo različna, ampak v osnovi se vidi da imaš plastiko ki je vlita ko "curver" koši za smeti (dejansko se VIDI kje so robovi vlitka) in pa plastiko ki je kvalitetno obdelana (brušenje oz že prej omenjene gumizacija). Delno sem spada tudi lakiranje, čeprav ima lahko ravno kontra učinek. Potem kako je plastika skupaj povezana pove tudi veliko, ena vozila (poceni rang) imajo pritrditvene mehanizme vidne (recimo vijaki ali pa "kliperji"), razmaki so veliki in na čudnih mestih (ponavadi se tam oblika prelomi). Boljša vozila imajo manj oz. nič "rež", nikjer ne vidiš kje je plastika pritjena (ko podiraš je sicer zabavno) ...

Sluh: ko sedeš za volan, pritiseš par stikal, odpreš predal, odpreš vrata ... če slišiš pokanje plastike je to pojem nekvalitete. Ko voziš in povsod škripa in poka je to pojem nekvalitete. Ko imaš muziko z nekaj basov in so povsod resonančni odzivi je to pojem nekvalitete.

Skratka ja, težko je opisat, ampak plastika ni plastika in da prvi ter močan odziv o kakovosti vozila, pa tu ni samo dejanska kakovost in kvaliteta izdelave, gre tudi za splošno počutje. Če tega n opaziš potem pač nisi tip za estetiko in dovršenost, potem je vseeno kaj voziš oz. gledaš druge atribute.

Aja primeri dobre plastike oz. intetiorja na splošno, recimo angleška vozila (več ali manj vsa) so od vedno imela velik povdarek na interiorju (poglej stare roverje npr.). Italjanska premium vozila (Lacia) pravtako. So pa to tudi tipični primeri zakaj kvaliteta palstike ni vse oz. lahko daje napačne vtis!
grin1.gif
Po drugi stran npr. japonci uporabljajo očitno jogurtove lončke, pa večina poceni vozil (ne glede na znamko) dobiva zadnje čase najbolj poceni plastiko, ki je obup po vseh zgoraj omenjenih standardih.
 

B81

22. jul 2007
37.708
10.973
113
Od kod si to prepisal?

Za novega scenica bi lahko rekel, da kolikor je že škatlast in grd, noter je kar prijetna neka mehka plastika, kot neko usnje varianta (mogoče celo je, nisem pogledal). BMW 3 mi je bil tudi kul znotraj, le počutil sem se utesnjeno pri svojih 65 kg in 175 cm.
Ni me pa nikoli motila plastika v nobenem avtu, saj kot sem že enkrat napisal, je ne božam med vožnjo (plastike)
grin1.gif
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.086
1.038
113
Plastikav v avtih mora zadoščati določenim standardom predvsem zaradi morebitnih nesreč----da npr.pri lomljenju ne nastajajo konice, ki bi prebodle človeka, to je prvo in najvažnejše.
Vse ostalo pa kot je že napisano zgoraj.

pa še 3 primeri:

Nekaj dni imam v uporabi avto , ki ima plastiko 3 različnih barv in različne hrapavosti površin .......skupaj je dobro zloženo, nobenih čričkov, nobenih rež, .....ampak trda je ko vrag...ko potrkaš po njej je kot bi trkal bo kakem starem TV(upam da sem dovolj nazoren).
Kvalitetna? Za moje pojme DA , vendar mi pa ni všeč.

Moj primarni avto ima "mehkejšo" armaturko, ampak se vse bolj zvija,.....kvalitetno....za moje pojme je OK še zdaleč pa ne vrhunsko

O gumirani plastiki:......BMW (E90) pa je imel s tem probleme, plastiko(gumo) je napihovalo in se je začelo luščit...nastala je svinjarija .


Torej katera je bolj "kvalitetna".
 
Nazadnje urejeno:

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Jaz lahko naredim primerjavo novi A4 vs stari A4. Novi ima OBČUTNO SLABŠO plastiko kot stari. Včasih se držim za glavo, kako lahko v avto, za katerega hočejo 40 tisočakov, dajo tako obupno plastiko. Plastika kot pri kakšnih plastičnih avtomobilčkih, črički, občutek, da bo počilo, če malo bolj pritisneš ... Za razliko od starega A4, ki ima plastiko, kot bi bila mešana z gumo, skratka prožna, trdna, nobenih čričkov po 12 letih. Ne predstavljam si, kakšna škatla bo B8 čez 10 let.
 

pipo

Majstr
19. mar 2008
947
457
63
vsedeš se v 10+ let star avto, če je negaražiran še toliko bolje in če je plastika takšna kot je bila nova in ne škripa, potem je kvalitetna.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Upostevati je treba se ekologijo. Plastika mora biti taka, da se jo da s cim manj stroski reciklirati.
 

Clueless

Fizikalc
5. avg 2007
745
86
28
Ja, kemijsko analizo se gre delat.
smile-1.gif


Joke aside - za moje pojme mora biti taka, da ni (barva, struktura) že na prvi pogled očitno, da gledaš v recikliran jogurtov lonček.

Tipičen primer iz lastnih izkušenj Megane prejšnje generacije. Sicer je šlo verjetno za kakšno bolj osnovno izvedenko (rental varianta) ampak plastika je bila že na pogled taka kot bi gledal ohišje kakega cheap gospodinjskega aparata. To bi bil dovolj dober razlog, da ga zase ne bi kupil (čeprav mu drugače ni bilo kaj za zameriti, kartica za vžig je IMO prva liga).