Ja glej, mogoče bi osnovo ločili po materialu ne pa po "plastiki" ...
Večina boljših (premium) vozil ima namesto plastike vsaj delno ali v celoti uporabljene druge materiale kot so:
- les
- usnje
- aluminij
- karbon
Drugače pa plastiko dojemamo z našimi čutili kot so "(o)tip", "vid" in "sluh" (mogoče še voh, ampak to trenutno zanemarimo).
Otip: na otip prijazna plastika je mehka plastika večinoma je to gumirana plastika oz. plastika ki je naknadno oblečena v mehkejši material. Tole recimo poznajo nekatera nemška vozila že 20 let z vmesnimi mimosuki in pa manjšimi serijskimi težavami pri implemetnaciji tega (luščenje plastike). Zame je "oblečena" plastika pojem kvalitete in recimo pogledaš danes se špara več ali manj ravno tu (vsi avti vstopnih razredov (ja tudi nemški) nimajo oblečene oz. mehčane plastike, korejci tega večinoma niti še niso poskusili).
Pri otipu je pomembno tudi kako so gibljivi deli narejeni. Recimo odpiranje predala (a kar pade ven, je lahek, se gunca), odpiranje kljuk, pritiskanje na gumbe, obračanje ventilacije.
Vid: Dobro na ogled je plastika lahko zelo različna, ampak v osnovi se vidi da imaš plastiko ki je vlita ko "curver" koši za smeti (dejansko se VIDI kje so robovi vlitka) in pa plastiko ki je kvalitetno obdelana (brušenje oz že prej omenjene gumizacija). Delno sem spada tudi lakiranje, čeprav ima lahko ravno kontra učinek. Potem kako je plastika skupaj povezana pove tudi veliko, ena vozila (poceni rang) imajo pritrditvene mehanizme vidne (recimo vijaki ali pa "kliperji"), razmaki so veliki in na čudnih mestih (ponavadi se tam oblika prelomi). Boljša vozila imajo manj oz. nič "rež", nikjer ne vidiš kje je plastika pritjena (ko podiraš je sicer zabavno) ...
Sluh: ko sedeš za volan, pritiseš par stikal, odpreš predal, odpreš vrata ... če slišiš pokanje plastike je to pojem nekvalitete. Ko voziš in povsod škripa in poka je to pojem nekvalitete. Ko imaš muziko z nekaj basov in so povsod resonančni odzivi je to pojem nekvalitete.
Skratka ja, težko je opisat, ampak plastika ni plastika in da prvi ter močan odziv o kakovosti vozila, pa tu ni samo dejanska kakovost in kvaliteta izdelave, gre tudi za splošno počutje. Če tega n opaziš potem pač nisi tip za estetiko in dovršenost, potem je vseeno kaj voziš oz. gledaš druge atribute.
Aja primeri dobre plastike oz. intetiorja na splošno, recimo angleška vozila (več ali manj vsa) so od vedno imela velik povdarek na interiorju (poglej stare roverje npr.). Italjanska premium vozila (Lacia) pravtako. So pa to tudi tipični primeri zakaj kvaliteta palstike ni vse oz. lahko daje napačne vtis!
Po drugi stran npr. japonci uporabljajo očitno jogurtove lončke, pa večina poceni vozil (ne glede na znamko) dobiva zadnje čase najbolj poceni plastiko, ki je obup po vseh zgoraj omenjenih standardih.