Kosilnica kadi olje čez auspuh

I

Izbrisan uporabnik #9334

Dvakrat sem že pisal in zbrisal ... saj tudi tale zapis ne bo čisto dober.

Svinčev tetraetil se je dodajal v bencin za dvig oktanskega števila, da motor ni klenkal. Šele potem se je pokazal še njegov efekt dihtanja ventilov - seveda, svinec je mehka kovina, ki se v tem primeru krasno odlaga ravno na brušenem robu ventila in sedeža. Dobra ležajna podlaga, hudir je pa ker je strupen. Če se sekiraš.

Ko motor podreš in ventile prešlajfaš, je zadeva fantastična, ampak ne prav dolgo. Če uporabiš pa svinčev tetraetil, pa ta "fantastičnost" kar traja in traja :D .

Pri letalskih motorjih so pa drugi problemi, in to na vseh možnih ravneh. Bencin je enostavno preveč hlapen, preveč dober, preveč ...
Petrolej se bolje obnese. Takoj ko greš malce višje v višino, se zračni tlak spusti,pa še temperature zraven, vsebnost kisika drastično pade itd, motor začne klenkat sam od sebe že zaradi znižanega tlaka - torej tam pride v upoštev samo prisilno polnjenje z gorivom in zrakom. Ajnšpritz. Pravijo da uporabljajo 120 oktanski bencin - o_O , kwa je to ? Nonan? Cetan? Torej dizel pogon toda z iskro? Ne moreš v takih pogojih kar neomejeno filati svinčevega tetraetila v cilindre, nekje se učinek konča ... utopiš zadevo.

Letalska tehnika je ta problem dobro rešila s turbinskimi motorji, toda batni so še vedno batni :) . Luštno je nam tule dol na tleh, kjer je motor skoz v vaservagi in pri eni atmosferi ( 18% kisika) zračnega tlaka. Takoj ko se dvigneš gor nekam na 3km, pa še salto narediš z mašino, bo pa zadeva precej drugačna. Vzameš torej malce manj hlapne frakcije iz nafte (kerozin oz. petrolej po domače), ki so torej tudi bolj mazalne, dober volumetrični polnilnik za zrak, brez tega tam hor ne gre, (ne vem kako je danes ko so turbinski že dovolj razviti), pa če zeza še kapljico nitrometana, da se bo vžgalo takrat ko ti rečeš in ne takrat ko se mu samemu zahoče.

Ehh, tko nekako. ..ko noč. Pa tri bolhe napomoč itd.:zardelalter: