I
Izbrisan uporabnik #488
O Korziki so sicer že druge obsežne teme, jaz pa bi kljub temu predstavil še pogled tega lepega sredozemskega otok iz motorja.
Časa sem imel en teden, zato je bilo potrebno izlet solidno splanirati in dnevne ture, ki jih bom predstavil, zajemajo "vse", da obiskovalec otok začuti in spozna njegove raznolikosti.
Na izlet sem se odpravil sam, kameradi so bili zasedeni, za boljšo polovico pa bi bilo itak prenaporno. Sicer pa sem ugovotil, da mi samostojno motoriranje zelo ustreza, saj nisem na nikogar vezan.
1. dan (Maribor-Livorno) 718km
Doma sem se solidno pripravil, vzel sem opremo za šotorenje, ki je služila že prejšnjo sezono. Vremenska napoved za cel teden je bila izjemna.
Vožnja po naši avtocesti brez posebnosti, peljal sem se čez Novo Gorico, ker je do Benetk 3km bližje, pa cestnine ni en del, ker Italijani še obnavljajo avtocesto. Do Benetke sem vozil slabe 4 ure, z dvema kratkima postankoma. Nato sta sledili še 2 uri vožnje bo Bologne, vročina pa je postajala vedno bolj neznosna, okoli 40 stopinj tisti dan. Cestnina do Bologne mislim da je bila 22 EUR.
Za Bologno sem krenil v hribe, vzporedno z avtocesto, kjer je bilo bolj znosno, cesta praktično prazna.
Dva prelaza, kjer se zbirajo lokalni motoristi, prelaz Raticosa (968m) in del Giogo (882m). Nato spust proti Firencam (vidi se tudi drikališče Mugello) in nazaj na hitro cesto polno tovornjakov in prometa. Bencin je opasno drag v Italiji, skoraj 2 EUR.
V Livorno sem prispel malo pred 18.00 uro, ogled Pise sem izpustil, ker sem stolp v preteklosti že videl. Trajekt iz Livorna proti Korziki je odplul ob 21.00 ter prispel na Korziko ob 7.30, skratka nočna plovba. V sezoni pluje trajekt tudi ponoči, kar se je izkazalo za idealno rešitev, saj potuješ podnevi, ponoči pa počivaš in tako ni potrebno v Livornu iskati prenočitve ali pa potovati ob nemogočih jutranjih urah.
Plul sem z http://www.corsica-ferries.co.uk/ , cena povratne karte je bila okoli 110,00 EUR, če bi rezerviral prej, je bila še za 94, zadnji dan pa celo 140,00 EUR, govorim seveda o najcenejši "jack pot" varianti.
Pole position v Livornu, za motorna kolesa je posebna špura.
Na ladji sem hitro našel solidno namestitev. Ni bilo pretirane gneče.
2. dan (Bastia-Solenzara) 254km
Priplutje v Bastio in nervozni Italijan na GSki. Odločil sem se, da ne krenem po vzhodni obali na jug, ker ni nič posebnega iz vidika vožnje, ampak da krenem nekako po sredini otoka proti jugu.
Po dokaj prazni cesti vožnja skozi mestece Corte v kanjon Restonica.
Restonico sem tudi posnel.
Corte in vožnja proti prelaz Col de Sorba (cesto obnavljajo, bo zelo lepo).
Slap Molina ob poti, primere za osvežitev, tu sem prvič naletel na slo vozilo.
Ob poti srečaš zanimivo ekipo domačinov, pujseki so prava znamenitost otoka.
Col de Bavella, kjer se je gnetlo turistov, ki so hoteli videti kipec.
Za prvo nočitev na Korziki sem izbral kamp U Rosumarinu http://www.urosumarinu.fr/english/camping-rosumarinu.php ob reki Solenzari, dobil sem zadnje prosto mesto. Kamp je privat, manjši, vendar urejen in kar je največji plus, ima "svoje" kopališče v reki. Ni bilo nobene dileme. Zraven je še restavracija ter adrenalinski park. Kopal sem se celo popoldne.
Lokalno pivo in pica na ultra tankem testu. Cene zmerne, pivo okoli 3 EUR, pica okoli 10.
3. dan (Solenzara-Porto) 280km
Po vzhodni obali proti Bonifaciu, ki ga ni potrebno posebej omenjati, no tu je že bilo več prometa.
Malo sem tudi posnel.
Nato je sledila vožnja mimo Sartene, Propriano, Ajaccio v smeri Porta po cesti D81, ki je nekako tipična korziška, ožja, polna ovinkov, vklesana v steno. Krasne peščene plaže v bližini kraja Cargese. Voda na Korziki ni problem, je ob cestah veliko izvirov. Na ta način v vročini lahko kar nekaj prihraniš.
Posnetek ceste D81 in znamenitosti Calanques (formacije iz skal).
Prihod v mesto Porto, slikovito mestece, s stolpom in lepo plažo. Kampiral sem v kampu Municipal http://www.campingmunicipal-otaporto.fr/ , nakar sem celotno popoldne preživel na plaži in v morju. Kamp je bil precej prazen.
Plaža in izgled obroka (pica calzone), ki je stal okoli 13 eur. Sicer pa lepo, mirno mesto, kamp ne preveč urejen, vendar ni edini.
4. dan (Porto-Asco) 244km
Ta dan sem rahlo spremenil plan in namesto, da bi iz Porta krenil v notranjos proti prelazu Vergio, sem se raje odločil za vožnjo ob obali po cesti D81 ter proti dolini reke Asco v notranjosti, kjer bom poiskal kamp.
Pot je vodila mimo kanjoa reke Fango, ki je priljubljeno kopališče. Tam sem srečal dva Slovenca (par), ki sta kolesarila (imela sta zastavico).
Malo sem tudi posnel.
Mesto Calvi, kjer bi se naj rodil Kolumb in kjer se je začela nepopisna gneča, skozi mesto I'le Rousse so bile kilometerske kolone (sem obvozil).
Proti Ascu se je promet umiril, takoj sem našel dokaj urejen kamp http://www.campingecanicce.com/ , ki je bil precej prazen in leži ob rečici, kjer se lahko tudi ofrišaš. Po razpakiranju sem popoldne preživel v kanjonu Asco, se zapeljal pod vznožje najvišje gore Monte Cinte ter se kopal v reki.
In se tudi posnel.
Padel je tudi obrok v lokalni gostilni.
5. dan (Asco-Bastia) 203km
Zvečer sem imel trajekt šele ob 23.55, tako mi je preostal še celoten dan za raziskovanje po otoku. Zapeljal sem se na Cap Corse, kjer pa je "presenetila" močna "burja", no ja, tam itak vedno piha.
Vožnja do tja preko Desert Agriates.
Mestece Nonza. Cesta prazna.
Vožnja proti Bastiji, kjer je burja ponehala, nakar sem tam počival ob morju na klopci, dokler me zvečer niso sprejeli na trajekt. Tokrat sem spal na palubi na ležalniku (štople v ušesa, kapa in spalka pa te komaj zbudijo). Trajekt je prisel naslednje jutro v Livorno ob 6.30.
------------------------------------------
6. dan (Livorno-Santa Caterina Valfurva) 438km
Nadaljevanje poti oziroma vračanje domov ne sodi sicer več na Korziko, a kljub temu nadaljujem, ker gre za neko zaključeno celoto. Nazaj se nisem hotel vračati po isti poti, zato sem vračanje razbil na dva dneva in sicer preko severne Italije čez znameniti prelaz Stelvio ter nato čez Avstrijo proti Sloveniji.
Iz Livorna sem krenil po avtocesti proti Parma, Brescia, nakar sem prvotno imel namen kampirati ob jezeru Iseo. Ker je bila ura prezgodnja (okoli 11) sem se odločil, da pot nadaljujem do Bormia preko prelaza Gavia (2621m) in tam poiščem kamp oz. prenočišče.
Krasen prelaz, brez veliko prometa, vreme je bilo idealno.
Seveda sem snemal.
Prenočitev sem našel v prvem hotelu ob cesti, ki je imel tablo "garage gratis". Cena 20 eur na noč z jutranjim obrokom. Za 10 eur sem dobil še solidno večerjo.
Po večerji sem pripravil toplejša oblačila za naslednji dan in se dobro naspal (spal sem 12 ur).
7. dan (Bormio-Stelvio-Metropola) 616km
Ob 8.40 sem krenil iz hotela in napadel najvišji asfaltirani prelaz v vzhodnih Alpah (Stelvio 2758m). Proti pričakovanju ni bilo prometa, sicer je prelaz izjemno obljuden.
Posnetek.
Neskončne serpentine in spust v dolino.
Pot me je nato vodila preko prelaza Giovo (2486m) proti Avstriji po slo. avtocesti domov.
-------------------------------------------
Na poti ni bilo nobenih težav, Italijani vozijo zgledno, kar me je malo presenetilo, enako tudi na Korziki ni bilo nobenih težav.
Stroški izleta vse skupaj okoli 480 EUR.
Časa sem imel en teden, zato je bilo potrebno izlet solidno splanirati in dnevne ture, ki jih bom predstavil, zajemajo "vse", da obiskovalec otok začuti in spozna njegove raznolikosti.
Na izlet sem se odpravil sam, kameradi so bili zasedeni, za boljšo polovico pa bi bilo itak prenaporno. Sicer pa sem ugovotil, da mi samostojno motoriranje zelo ustreza, saj nisem na nikogar vezan.
1. dan (Maribor-Livorno) 718km
Doma sem se solidno pripravil, vzel sem opremo za šotorenje, ki je služila že prejšnjo sezono. Vremenska napoved za cel teden je bila izjemna.
Vožnja po naši avtocesti brez posebnosti, peljal sem se čez Novo Gorico, ker je do Benetk 3km bližje, pa cestnine ni en del, ker Italijani še obnavljajo avtocesto. Do Benetke sem vozil slabe 4 ure, z dvema kratkima postankoma. Nato sta sledili še 2 uri vožnje bo Bologne, vročina pa je postajala vedno bolj neznosna, okoli 40 stopinj tisti dan. Cestnina do Bologne mislim da je bila 22 EUR.
Za Bologno sem krenil v hribe, vzporedno z avtocesto, kjer je bilo bolj znosno, cesta praktično prazna.
Dva prelaza, kjer se zbirajo lokalni motoristi, prelaz Raticosa (968m) in del Giogo (882m). Nato spust proti Firencam (vidi se tudi drikališče Mugello) in nazaj na hitro cesto polno tovornjakov in prometa. Bencin je opasno drag v Italiji, skoraj 2 EUR.
V Livorno sem prispel malo pred 18.00 uro, ogled Pise sem izpustil, ker sem stolp v preteklosti že videl. Trajekt iz Livorna proti Korziki je odplul ob 21.00 ter prispel na Korziko ob 7.30, skratka nočna plovba. V sezoni pluje trajekt tudi ponoči, kar se je izkazalo za idealno rešitev, saj potuješ podnevi, ponoči pa počivaš in tako ni potrebno v Livornu iskati prenočitve ali pa potovati ob nemogočih jutranjih urah.
Plul sem z http://www.corsica-ferries.co.uk/ , cena povratne karte je bila okoli 110,00 EUR, če bi rezerviral prej, je bila še za 94, zadnji dan pa celo 140,00 EUR, govorim seveda o najcenejši "jack pot" varianti.
Pole position v Livornu, za motorna kolesa je posebna špura.
Na ladji sem hitro našel solidno namestitev. Ni bilo pretirane gneče.
2. dan (Bastia-Solenzara) 254km
Priplutje v Bastio in nervozni Italijan na GSki. Odločil sem se, da ne krenem po vzhodni obali na jug, ker ni nič posebnega iz vidika vožnje, ampak da krenem nekako po sredini otoka proti jugu.
Po dokaj prazni cesti vožnja skozi mestece Corte v kanjon Restonica.
Restonico sem tudi posnel.
Corte in vožnja proti prelaz Col de Sorba (cesto obnavljajo, bo zelo lepo).
Slap Molina ob poti, primere za osvežitev, tu sem prvič naletel na slo vozilo.
Ob poti srečaš zanimivo ekipo domačinov, pujseki so prava znamenitost otoka.
Col de Bavella, kjer se je gnetlo turistov, ki so hoteli videti kipec.
Za prvo nočitev na Korziki sem izbral kamp U Rosumarinu http://www.urosumarinu.fr/english/camping-rosumarinu.php ob reki Solenzari, dobil sem zadnje prosto mesto. Kamp je privat, manjši, vendar urejen in kar je največji plus, ima "svoje" kopališče v reki. Ni bilo nobene dileme. Zraven je še restavracija ter adrenalinski park. Kopal sem se celo popoldne.
Lokalno pivo in pica na ultra tankem testu. Cene zmerne, pivo okoli 3 EUR, pica okoli 10.
3. dan (Solenzara-Porto) 280km
Po vzhodni obali proti Bonifaciu, ki ga ni potrebno posebej omenjati, no tu je že bilo več prometa.
Malo sem tudi posnel.
Nato je sledila vožnja mimo Sartene, Propriano, Ajaccio v smeri Porta po cesti D81, ki je nekako tipična korziška, ožja, polna ovinkov, vklesana v steno. Krasne peščene plaže v bližini kraja Cargese. Voda na Korziki ni problem, je ob cestah veliko izvirov. Na ta način v vročini lahko kar nekaj prihraniš.
Posnetek ceste D81 in znamenitosti Calanques (formacije iz skal).
Prihod v mesto Porto, slikovito mestece, s stolpom in lepo plažo. Kampiral sem v kampu Municipal http://www.campingmunicipal-otaporto.fr/ , nakar sem celotno popoldne preživel na plaži in v morju. Kamp je bil precej prazen.
Plaža in izgled obroka (pica calzone), ki je stal okoli 13 eur. Sicer pa lepo, mirno mesto, kamp ne preveč urejen, vendar ni edini.
4. dan (Porto-Asco) 244km
Ta dan sem rahlo spremenil plan in namesto, da bi iz Porta krenil v notranjos proti prelazu Vergio, sem se raje odločil za vožnjo ob obali po cesti D81 ter proti dolini reke Asco v notranjosti, kjer bom poiskal kamp.
Pot je vodila mimo kanjoa reke Fango, ki je priljubljeno kopališče. Tam sem srečal dva Slovenca (par), ki sta kolesarila (imela sta zastavico).
Malo sem tudi posnel.
Mesto Calvi, kjer bi se naj rodil Kolumb in kjer se je začela nepopisna gneča, skozi mesto I'le Rousse so bile kilometerske kolone (sem obvozil).
Proti Ascu se je promet umiril, takoj sem našel dokaj urejen kamp http://www.campingecanicce.com/ , ki je bil precej prazen in leži ob rečici, kjer se lahko tudi ofrišaš. Po razpakiranju sem popoldne preživel v kanjonu Asco, se zapeljal pod vznožje najvišje gore Monte Cinte ter se kopal v reki.
In se tudi posnel.
Padel je tudi obrok v lokalni gostilni.
5. dan (Asco-Bastia) 203km
Zvečer sem imel trajekt šele ob 23.55, tako mi je preostal še celoten dan za raziskovanje po otoku. Zapeljal sem se na Cap Corse, kjer pa je "presenetila" močna "burja", no ja, tam itak vedno piha.
Vožnja do tja preko Desert Agriates.
Mestece Nonza. Cesta prazna.
Vožnja proti Bastiji, kjer je burja ponehala, nakar sem tam počival ob morju na klopci, dokler me zvečer niso sprejeli na trajekt. Tokrat sem spal na palubi na ležalniku (štople v ušesa, kapa in spalka pa te komaj zbudijo). Trajekt je prisel naslednje jutro v Livorno ob 6.30.
------------------------------------------
6. dan (Livorno-Santa Caterina Valfurva) 438km
Nadaljevanje poti oziroma vračanje domov ne sodi sicer več na Korziko, a kljub temu nadaljujem, ker gre za neko zaključeno celoto. Nazaj se nisem hotel vračati po isti poti, zato sem vračanje razbil na dva dneva in sicer preko severne Italije čez znameniti prelaz Stelvio ter nato čez Avstrijo proti Sloveniji.
Iz Livorna sem krenil po avtocesti proti Parma, Brescia, nakar sem prvotno imel namen kampirati ob jezeru Iseo. Ker je bila ura prezgodnja (okoli 11) sem se odločil, da pot nadaljujem do Bormia preko prelaza Gavia (2621m) in tam poiščem kamp oz. prenočišče.
Krasen prelaz, brez veliko prometa, vreme je bilo idealno.
Seveda sem snemal.
Prenočitev sem našel v prvem hotelu ob cesti, ki je imel tablo "garage gratis". Cena 20 eur na noč z jutranjim obrokom. Za 10 eur sem dobil še solidno večerjo.
Po večerji sem pripravil toplejša oblačila za naslednji dan in se dobro naspal (spal sem 12 ur).
7. dan (Bormio-Stelvio-Metropola) 616km
Ob 8.40 sem krenil iz hotela in napadel najvišji asfaltirani prelaz v vzhodnih Alpah (Stelvio 2758m). Proti pričakovanju ni bilo prometa, sicer je prelaz izjemno obljuden.
Posnetek.
Neskončne serpentine in spust v dolino.
Pot me je nato vodila preko prelaza Giovo (2486m) proti Avstriji po slo. avtocesti domov.
-------------------------------------------
Na poti ni bilo nobenih težav, Italijani vozijo zgledno, kar me je malo presenetilo, enako tudi na Korziki ni bilo nobenih težav.
Stroški izleta vse skupaj okoli 480 EUR.