konstruiranje cest in kanalov

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.026
11.149
113
Sem bil bolj pozoren zadnje čase, pa me zanima, ker vem da je tu gor kup gradbincev in cestnih strokovanjkov..

1. Kateri program uporabljamo arhitetkti cest, ki načrtujejo kanalske pokrove? Ker ta program mora imet neko specialno random funkcijo, ki jih nameče v 3pm. Primer, na recimo 1 km odseku z 20 kanali, niti 2 nista na isti premici, ki je vzporedna sredinski črti. Avstrijci imajo očitno drugačnega.

2. No ko uporabimo program z random funckijo da natrese kanale, me pa zanima če ima ta program še funckijo da vsak kanal tudi naključno pozicionira na višino. A je to tudi feature programa? opasno to. Plus me zanima, če je res niveliranje teh kanalov tako zajebano da so ravni samo tarkrat ko ga naredijo. Se mi zdi zelo čudno da je po enem tednu že kak cm nižje. WTF.. Avstrijci imajo očitno drugačne kanale, ker tisti se ne posedajo...

3. Kakšno je šolanje tega kadra pri nas? tako malo tečaji pa to popoldne prek interneta?
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Da ti bo malo lažje...tukaj pišešo 1km in 20kanalov........neki dan sem bil v Opatiji in sem se peljal po zgornji cesti in je tam toliko jaškov ,da ko se pelješ 30-40 na uro jih ne moreš preštet kolikor jih je...praktično na vaskih 20 metrov so 3 jaški...mogoče še bolj pogosto....pa so razmetani kot da bi jih s fračo strljal po cesti.

Zgleda ,da imamo le novejšo verzijo programa kot hrvati :D
 

sparkyboy

Pripravnik
1. nov 2008
548
0
16
Sajkek, ni vse za vsakogar.
Preveč za pisati, da bi ti strokovno vse pojasnil.
Bom pa dodal nekaj...papir prenese vse. Pri vgradnjah, pa se lahko pojavijo nepričakovani zapleti, od tu prekomerni posedki, seveda tudi slaba vgradnja pri izvedbi. Premalo utrjena posteljica in ves ostali zasipni material. Vgradnja drugih materialov od predpisanih v načrtih, letni čas vgradnje, dež, sonce, geomehanika zemljine, temperatura.

Zamaknjeni pa so jaški in ne kanali zato, da sta lahko osi kanala (meteornega in odpadnega npr...) bližje skupaj, saj so cevi manjšega premera, kot jaški. Če sta jaška vzporedna, nezamaknjena, potem so tudi cevi naprej bolj narazen. To pa v praksi ne pride v upoštev, ker je ponavadi v cestnem telesu, velikokrat premalo prostora. Upoštevati moramo še vse ostale komunalne vode, ki potekajo v istem telesu, vsak od njih pa zasede določen volumen. Predpisani so tudi minimalni odmiki med posameznimi komunalnimi vodi.

Dost je za ta forum.
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Daj vseeno napiši še kaj.
Mene že vseskozi zanima zakaj mora biti toliko teh jaškov? Po kamniški obvoznici je nasranih kakih 50 teh slavnih jaškov na kakih dveh kilometrih. Vožnja skozi Vodice je zaradi tega sranja že prav neprijetna.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.026
11.149
113
kaj ni vse za vsakega?

ce prav razumem, zagovarjaš tako konstruiranje in posedanje, in da drugače ne gre? Zanimivo, 50km zračne razdalje (na sever) da ne bo pomote) , lahko greš na ekskurzijo kako je to narejeno brez posedanja in vse v eni vrsti... vsaj povečini (sredina voznega pasu, da se ne voziš preko)... Ali pa tam ne serjejno, nimajo odvodnavanja meteornih voda, in kamnišnka struktura je povsem drugačno.
V mislih imam lokalno cesto šentilj - graz.

s tvojim odg. nisem zadovoljen..

vem pa kako se prekopavajo lokalne ulice. Prvo se spravijo elektriko delajo, zaprejo nazaj, asfaltirajo, cez 2 meseca odprejo za plin, spet vse nazaj, cez 1 mesec še kabli za neko drugo sranje, spet zaprejo..no in imaš v enem letu 3 x prekopano .. balkanci. ne pa strokovnjaki.
 

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
894
28
28
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:
Daj vseeno napiši še kaj.
Mene že vseskozi zanima zakaj mora biti toliko teh jaškov? Po kamniški obvoznici je nasranih kakih 50 teh slavnih jaškov na kakih dveh kilometrih. Vožnja skozi Vodice je zaradi tega sranja že prav neprijetna.

Ta dva odseka sta zelo "lepa", je obvezno treba slalom vozit. Čeprav na kamniški obvoznici vsaj niso posedeni po par centimetrov. V Vodicah je pa katastrofa. Pa še odsek od semaforja v Mengšu pa do odcepa za Suhadole/Topole je tudi mojstrsko izvedeno. Kakšno leto (če je sploh že eno leto) so komplet prenavljali cesto, okoli jaškovi je bilo v tem obdobju že na novo zaflikano z asfaltom, ker so bili vsi posedeni za par centimetrov.

Genialna izvedba del, kapo dol.
rolleyes-1.gif
 

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
894
28
28
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
...vem pa kako se prekopavajo lokalne ulice. Prvo se spravijo elektriko delajo, zaprejo nazaj, asfaltirajo, cez 2 meseca odprejo za plin, spet vse nazaj, cez 1 mesec še kabli za neko drugo sranje, spet zaprejo..no in imaš v enem letu 3 x prekopano .. balkanci. ne pa strokovnjaki.

Tega tudi ne razumem. Kdo in zakaj dovoli, da katerikoli izvajalec prekoplje cesto na vsakih 10 metrov in vleče kable/cevi iz ene strani ceste na drugo po recimo celi vasi ali naselju? Ob tem jasno zaflika nazaj tako, da je ta del centimeter ali dva višji/nižji od ostalega dela ceste.
Ali se res ne da narediti tako, da na začetku dela razkoplješ (razumem, da je nekje pač treba) in potem na drugi strani ceste razriješ rajši pločnik in po celi vasi potem delaš na eni strani.

Tako kot se pri nas dela, pa imaš potem uničeno cesto za nadaljnjih 10-20 let, dokler se ponovno ne obnavlja.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Mene pa zanima zakaj morajo biti ti jaski ravno v sredi ceste, zakaj se jih projektira in doda naknadno sele en teden po tem, ko je asfaltiranje ceste zakljuceno (to seveda povzroci prekopavanje), zakaj jih ne bi dali v travnik/neutrjeno bankino ob cesti, ki je tako ali tako v lasti obcine ?
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.272
3.910
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:

vem pa kako se prekopavajo lokalne ulice. Prvo se spravijo elektriko delajo, zaprejo nazaj, asfaltirajo, cez 2 meseca odprejo za plin, spet vse nazaj, cez 1 mesec še kabli za neko drugo sranje, spet zaprejo..no in imaš v enem letu 3 x prekopano .. balkanci. ne pa strokovnjaki.

Tukaj je pa izključno problem v plačniku, oziroma investitorju. Jaz bi tudi 3x isto odkopal in zakopal, če dobim 3x plačano. Se pa dela točno tako ja. Rešitev bi bila v tem da na občini v rit nabrcaš kakšnih 10 riti in na njihovo mesto postaviš eno. Čeprav tiste ene ne boš našel. Ker normalnih delo na občini ne zanima.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Mene pa zanima zakaj morajo biti ti jaski ravno v sredi ceste, zakaj se jih projektira in doda naknadno sele en teden po tem, ko je asfaltiranje ceste zakljuceno (to seveda povzroci prekopavanje), zakaj jih ne bi dali v travnik/neutrjeno bankino ob cesti, ki je tako ali tako v lasti obcine ?

kanalizacija poteka po sredini ceste zato, ker je občina/država vedno lastnik ceste, zelo redko pa tudi lastnik vzporedne parcele (v urbanih okoljih pravzaprav nikoli).
zakaj se jih projektira in doda naknadno šele en teden po tem, ko je asfaltiranje ceste zaključeno, ne bi vedel, niti ne poznam takega primera. kolikor sem jaz spremljal kaka gradbišča po cestah, se je to delalo sproti
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Kdo je pa lastnik javnega plocnika ali tistega pol metra ali celega metra bankine ob taisti cesti ? Ne govorim za cesto v mestnih srediscih, ampak za ceste na obrobju mest, npr. taka kot je v Vizmarjah med Jelenom in kriziscem pri bivsih Metalkinih skladiscih ali kaj je ze bilo tam (eno krizisce bolj proti zahodu).
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Dragi moji, sem iz Vodic, pred hišo imam dva jaška. Eden je popravljen, drugi je (zraven) uničen. Polno je tudi uničenih pokrovov vodovodnih ventilov. Vzrok?
K.ur.čev.i pof.ukan.i tovornjaki v tranzitu do Kamnika, v iskanju bljižnice do Celja... Živim tu od obnove te ceste leta 1995 in tovorni promet je v zadnjih parih letih narastel eksponentno... Je čisto vseeno kako je bilo delano, cesta enostavno ne zdrži osnega pritiska šleperjev, DRSC, DDC se jebe za stanujoče, tovornjakarjem pa za omejitve in prepovedi. Policajev z vago pa ne vem no, kdaj sem jih nazadnej videl...
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Tako je, pa lazje je kasirati na koncu Vodic proti Komendi... Ponavadi pozno zvecer se skrijejo za tisti skedenj. Tale cesta je obupna in kmalu jo potem okupirajo se 1000 in en kolesar in v kombinaciji s sleperjem... si zelis en tank. Se 5 let nazaj sem potreboval iz Sentvida pri Ljubljani do Komende po stari cesti 15min, danes po AC 15 min do Vodic in 15 do Komende....
 

dentex

Guru
20. sep 2007
2.761
652
113
OH ja, matr kwa pa nej rečem. Očitno mi, uporabniki ne vemo in ne znamo cenit kvalitete in hitrosti gradnje in izdelave cestnega omrežja po naši deželi.
Občutki ob vožnji, pa tudi, po čisto novi ali pa čisto na frišno prenovljeni cesti, so nepopisno lepi in blagodejni za ledvena vretenca. Uh še dobr da mam francoza za na cesto.

Pa sej to ni res, občutek je kot da bi se s staro rehebano kolmkišto po štengah spustil. Nihče mi ne proda več problemov z zemljino, posedanjem, pa tak kanal
pa un kanal, pa infrastruktuta pa še vodi spodi.
BIKOVKAKEC, a uzun pa tega nimajo po cestah pelanga - kanalov je manj, pa še tisti, ki so so lepo v nivoju, tko da jih niti ne čutiš, ko greš preko.

Še en znak kako nesposobna drhal lahko dela vse, tud ceste. To pa zato, ker so plačani iz našega denarja, penalov pa še v življenju plačali niso.


lp D
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.133
96
48
Saj te bo še kap, daj skuhaj si kaj pomirjujočega. Nisem se niti mislil oglasiti v tejle temi, ampak me je dentex sprovociral, ko se tako razburja.
Kot prvo: moje mnenje je, da so pokrovi v cestah po SLO taka katastrofa, da te prime srat. Da nebo kake pomote. Vendar:

RAZLOGI:
1. Šalabajzerska izvedba.
Kaj naj rečem? Mujo in Franci na hitro postavita pokrov, ki je podložen s prazno piksno od piva namesto obbetoniran in rezultat je viden še pred odprtjem. Krivec? ne Franci in Mujo ampak Nadzor (kdo ve o čem pišem, ve tudi zakaj ima veliko začetnico). Stroški popravila gredo itka iz garancije, ne zgleda pa lepo.

2. Projektne napake
Vsakodnevni na terenu lahko vidiš projekte, ki:
- nekaterih jaškov sploh nimajo vrisanih
- jašek vrisan npr. v koritnici
- pokrov elektrojaška 45,3 cmnad nivoem asfalta (jasno veleprojektant elektrike je nekdo drug)
- jašek ima napačen naklon (običajno je v "vaservagi" namesto tako kot vozišče)
Krivec? Jasno projektanti in revidenti. Stroške plača naročnik (beri davkoplačevalci), izvedba je nemalokrat prepuščena improvizaciji Mujota in Francija.

3. Časovni roki
Na hitro ali v slabih vremenskih pogojih NE MOREŠ narediti dobro (to MORA bitikončano do božiča/volitev). V tako opevani tujini je velikokrat primer, da se naredi samo nosilna plast asfalta, po kakem letu, ko se izvršijo vsi posedki, pa se jaške dvigne na končno višino in naredi še zaporna plast. Pri nas tega ne moreš dopovedati niti naročnikom, še manjpa uporabnikom.

4. Preobremenitev
Če je cesta dimenzionirana za lahek promet in gre dnevno čez falanga kamionov, potem po popustila. Običajno najprej na njašibkejšem mestu, ki je v tem primeru jašek zaradi oslabitev konstrukcije zaradi stika materilalov različnih togosti.

Pod črto:
Seveda so izvajalci šalabajzerji, ker so lahko. AMPAK: če bi Naročnik, Investitor, Projektant in Nadzor opravili svoje delo in vedeli kaj hočejo imeti, bi to tudi dobili.
 

dentex

Guru
20. sep 2007
2.761
652
113
Bomo P atkole
Ad. 1 Šalabajzerska izvedba - definitivno krivda od vseh udeleženih, vključno z Mujotom in Franclnom. Abjajcat prveg projektanta in dva izvajalca - zaplent vse kar ma privatnega pa bodo še pokojne babice ostalih tudi neudeleženih dnarčke, ki so si jih nagrebli nazaj nosile.

Ad. 2 Projektne napake.

pa ljubi Jezus in Lenin - da se nau kakšna opcija počutila oškodovano in prizadeto.
A ste/so hodil v Šolo - pomoje ja, vsaj 4 razrede osnovne. Zračunat znajo kolk plače bi radi dobil, se prav številke znajo brat. Pa jebem mu boga a ne znajo pa prebrat kaj je 1 in kaj 2 in kaj 45. Ne me farbat to je malomarnost- Iz tega sledi abjajcat dva projektanta pa bo.

Ad. 3 Časovni roki ne ropotat kaj se da in kaj ne . Dan ima 24 ur - delejate skoz pa bo približno 3 krat hitreje narejeno.
Pa bo spet kraval sindikalistov - to je unih k svoj živ dan niso nč naredl pa se po prsih tolčejo. Ja dan ima 24 ur. Kod dober gospodar bi morala država poskrbet za to da ima dan 24 delovnih ur pač dejmo tri izmene . Če lohka policaji, dohtarji, medicinske sestre al pa kdo drug, ki mora delat troizmensko lahko delajo, naj dela še trop brezdelnih ogledovalcev.
DDC in pa DARS ter ostala gospoda, lahko pa tud mal svoje riti premaknejo in si ogledajo dejansko stanje-sranje.

Ad. 4 Ma jebale te preobremenitve, če projektan in naročnikt ni sposoben predvidt kaj in koliko se se po dani trasi vozilo, pol je bolš da jih spolh nimamo. Naročnik je znan - ni ga treba skrbet za dnar, ga dobi tud če nič ne naredi. Nadzor, ma jebe se mu za vse, bistven, da ma plačo in lohk po bifejih in gostilnah prevzeme dela. Investitor smo mi vsi. Se pravi imamo pravico šimfanja. Projektant in izvajalec, no kle se pa zadeva prelomi. Nardijo slabo v veliki večini primerov, nepopolno pomanjkljivo ......

Samo za opomnik - če bi bili izvajalci tunela Markovec švicarji, ki so delal Gothard bi porabili več časa za prevoz mašinerije kot pa za samo vrtanje - Markovec bi fizično prevrtali v 3 dneh.

lp D
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik tesfalar pravi:
1. Šalabajzerska izvedba.
Kaj naj rečem? Mujo in Franci na hitro postavita pokrov, ki je podložen s prazno piksno od piva namesto obbetoniran in rezultat je viden še pred odprtjem. Krivec? ne Franci in Mujo amp

Ne, za zanič izvedbo pa prav gotovo ni kriv nazdzor. Nadzor je lahko kriv za slabo izvedbo nadzora (in posledično sokriv za slabo kvaliteto ceste), zanič pa sta naredila Mujo in Haso, zato sta onadva kriva za zanič izvedbo kanala in zato morata biti primerno sankcionirana.
Saj vsi vemo,d a je nadzor v SLO večinoma zanič in podkupljen, ampak to ne odvezuje krivde tistih, ki stvar fizično izdelajo. Po tvoji logiki bi v revozu za proizvodnim trakom počeli neumnosti, za vse, kar se najde narobe na avtu pri kupcu, pa bi bila pa kriva samo končna kontrola?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.640
2.690
113
še v SLO - ampak komaj
Da - za slabi izdelek je zgolj in samo končna kontrola kriva - žal s(m)o ljudje tako naštrikani, da gremo vedno in samo po liniji najmanjšega odpora - to pomeni, da če lahko zategnem šrauf samo na pol (in se s tem manj matram) bom tudi samo do pol zategnil - razen če stoji nekdo za mano in meni eno okoli kepe pritgne, če ne naredim tako ko je bilo naročeno (predpisano, projektirano, ...).

Končna kontrola pa je v gradnji pač nadzor - samo kaj ko v naši preljubi državi še nadzorni nadzornega rabi nadzor.
tongue-1.gif


@dentex

add1 - utopist
tongue-1.gif


add2 - glej zgoraj - tudi projekt (žal) potrebuje nadzor (predvsem pa šolane projektante)

add3 - tu nimaš prav - nič ti ne pomaga če delaš 24 ur - material se mora "vsesti" - in to gre (v glavnem) samo "sčasoma" - in dokler to ne bo jasno uporabnikom, projektantom in naročnikom bom pač imeli jajc od cest - bodo pa pravočasno narejene (in doprinesle še k eni zmagi na volitvah
crazy1.gif
)

add4 - spet kriv nadzor - in sicer policijski (za sintiča - NE nisem za policijsko državo) - če je cesta projektirana in narejena za max 7,5 to in tako tudi označena - dnevno pa čez vozi mali milijon 40 toncev . kaj misliš kako dolgo bo zdržala - edini, ki to lahko prepreči je pa država z svojim policijskim aparatom . Se pa strinjam, da je pa treba naročnika abjajcat, če naroči cesto za 7,5 to ob vedenju, da bodo višje obremenitve.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Da - za slabi izdelek je zgolj in samo končna kontrola kriva - žal s(m)o ljudje tako naštrikani, da gremo vedno in samo po liniji najmanjšega odpora - to pomeni, da če lahko zategnem šrauf samo na pol (in se s tem manj matram) bom tudi samo do pol zategnil - razen če stoji nekdo za mano in meni eno okoli kepe pritgne, če ne naredim tako ko je bilo naročeno

Potem si pac leno zabito govedo, ki si sluzbe ne zasluzi, ker se ne zaveda, da je vsak najprej sam osebno odgovoren za delo, ki ga mora opravit. Pri meni ne bi dolgo imel sluzbe s takim odnosom.