Konstantne težave s centriranjem 18" gum

nimbix

Pripravnik
16. dec 2007
42
0
6
Poleti sem pri pooblaščenem prodajalcu v LJ kupil rabljenega Peugeot-a na zanj precej redkih (originalnih) 18" platiščih.

Že na dan nakupa je med vožnjo po avtocesti močno treslo volan. Grem naslednji dan nazaj k njim, pogledajo, dajo druge gume z razlago, da so stare bile pač zaležane, ker je avto par mesecev stal na mestu.

Testno vožnjo prestane vredu, ampak se tresenje po nekaj časa spet pojavi. Po dveh daljših vožnjah moram spet k njim na centriranje. In potem po manj kot tednu dni še tretjič.

Po tretjem centriranju so rezultati končno bili boljši. Sicer se je tresenje občasno še pojavljalo, a le na začetku vožnje, po nekaj km je pa izginilo. Na spletu raziščem tresenje volana na neogretih gumah in praktično vsi s temi težavami imajo Contenetal SportContect2 - iste, kot moje. Nekako sprejmem, da bo do menjave na zimske gume takšno stanje pač dovolj dobro...

Pred nekaj dnevi mi pri istem prodajalcu/servisu namestijo nove zimske gume... in SPET TRESE VOLAN!

Ima kdo kakšno idejo, kaj se tule dogaja? Imam opravka z neverjetnimi šalabajzerji? Jim mašina za centriranje ne deluje, kot bi morala? So mi prodali avto z zvitimi platišči? Bi v tem primeru morali ugotoviti, da se koles ne da popolnoma centrirati zaradi deformacije platišča? So kljub pregledu zgrešili kakšno napako na podvozju? Imajo vsi trije kompleti gum napako? Kakšna tretja možnost?

In ne, definitivno nisem v BTCju vozil čez robnike, kot me je v nekem trenutku hotel prepričati model, ki sprejema na servis!

Kaj mi priporočate? Ima me, da bi enostavno šel k drugemu vulkanizerju in se z njimi ne bi ukvarjal več, pa čeprav so do zdaj vedno upoštevali reklamacijo...
 

nimbix

Pripravnik
16. dec 2007
42
0
6
Je možno, ampak tudi to so že gledali. Ampak po moje v primeru napake na avtu tisto tretje centriranje vendarle ne bi izboljšalo situacije, kolikor jo je...
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Feltne so zjebane. Da se ji popravit (vprašaj pri španu), a prodajlci se s tem ne bodo šli ukvarjat. Problem je še v tem da se na osemnajstkah vse čuti.

A ste že poizkusili menjati sprednje/zadnje? Ali pa da bi prodajec posodil ene druge feltne in se proba?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ko sem na AMZS-ju par let nazaj menjaval gume, so mi 2x centrirali in obakrat mi je treslo volan. Potem sem šel k lokalnemu vulkanizerju, ki je ugotovil, da so vs 4 enako (po gramih) neuravnotežene in mi jih je zbalansiral. Potem sem šel na AMZS, kjer so tisto centrirko ugasnili, meni pa povrnili stošek centriranja pri lokalnem vulkanizerju.
Me pa zanima, koliko folku so takrat tako narobe zbalansirali, ker takrat so bile kar gužve.
 

nimbix

Pripravnik
16. dec 2007
42
0
6
@IbizaDriver Me ne bi presenetilo, če so res zjebane. Avto ima namreč nekaj drobnih, a prepričljivih znakov, ki kažejo na to, da ga je vozilo "tele". Pa še službeni avto je bil... in kot vemo, službeni gredo brez problema čez vse robnike in 130 po makadamu...

Za rotiranje platišč so pa rekli, da so jih že razporedili tako, da so spredaj dali tista, ki so potrebovala manj uteži (če sem si prav zapomnil). Drugih osemnajstk pa po moje nimajo na zalogi, ker takih ni serijsko na nobenem avtu, ampak samo za doplačilo na določeni opremi. Še zimskih gum niso imeli takih... Bom vprašal.
 
Nazadnje urejeno:

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Sej ne rabijo bit osemnajstke. Naj dajo gor ena kolesa in se proba, da res izločiš da je karkoli z avtom.

Feltna se sicer lahko pri orenk udarcu malenkost splošči oziroma postane jajčasta. In potem je lahko na centrirni mašini narejena v nula, ko se pelješ pa avto še vedno trese.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Tako je, naj ti nasravfajo testne feltne ni vazno.dimenzija. Vazno da pase tudi po homologaciji ker se ti bo ravnotakrat kaj zgodilo.
Lahko gres tako kot andy k nekomu pod kozolc delat kontrolo njihovega dela.
Je pa nekdo ze imel po forumu podoben.problem, na koncu se je ugotovilo ( mislim da) da so bile krive polosovine( ne se sedaj v poimenovanje zapicit kot zadnjic v neki temi).
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.212
1.384
113
Pelješ k mojstru ki popravlja platišča. tisti še ponavadi znajo uravnotežiti pnevmatike. Sem mel precej podoben problem pa ga je edino mojster za ravnanje platišč- kjer jih je samo uravnotežil in tresenja ni bilo več.
 

ales66

Zelenc'
27. mar 2011
12
0
1
@nimbix,

napisal ti bom nekaj stvari, ki sem jih zvedel ob prebiranju forumov v zadnjih letih o problemu, ki ga imaš, morda ti bo kaj v pomoč:

1) Obstaja varianta centriranja koles na avtomobilu. To menda počne vulkanizer Pestator v Šentivdu.

2) Pnevmatike in platišča niso popolnoma okrogla in masa ni enakomerno razporejena. Razporeditev mas se uredi s centriranjem. Razporeditev "okroglosti" pa se uredi z ujemanjem oznak na pnevmatiki in platišču. Če nekdo nehote namesti pnevmatiko na platišče tako, da ven dobiš "elipso" in če gre za velika odstopanja se lahko pojavijo problemi. Pnevmatike imajo na boku z barvnimi pikami označene omenjene točke. Nekaj podobnega je pri platišču. Dobro je , če se pri montaži to upošteva. Pri centriranju se bo to pokazalo tako, da bo potrebno dodati malo uteži ali pa sploh ne. Nekaj podobnega je pri upoštevanju kombinacije, da bo kolo na koncu čim bolj okroglo. To, kar sem napisal se verjetno pojavi zelo redko. Enkrat sem bral, da so šele ob upoštevanju omenjenih oznak rešili problem, prej pa so poskušali vse mogoče. Spomnim se tudi primera, ko je bil problem v samih pnevmatikah, da se drugače kot z menjavo ni dalo rešit. Enako za platišča. V zvezi s tem si poglej malo na google pod "tire match mounting" npr: http://www.motor.com/magazine/pdfs/042008_09.pdf

3) Problem je lahko v podvozju, polosi, roke, stabilizatorji.
 
Nazadnje urejeno:

nimbix

Pripravnik
16. dec 2007
42
0
6
Hvala vsem za mnenja in odgovore.

Glede na današnji sneg pričakujem v naslednjih dneh konkreten kaos pri vulkanizerjih, tako da se mi kontrola njihovega dela pri kom drugem verjetno ne bo izšla. Jim ga bom kar postavil nazaj pred delavnico, pa naj ga sami peljejo kam na popravilo, če ga z lasnim znanjem ne znajo porihtat. Glede na to, da gre zelo verjetno za prikrito napako v času prodaje, jim kaj drugega niti ne ostane.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.426
1.428
113
Gumo je treba obrnit na feltni - v drugo lego. Če nimaš felten na konus (pri francozih zelo pogosto) je problem v vijačenju koles na pesto. Predlagam, da ga izvedeš sam - kolo se mora natančno vleči na pesto (počasno privijanje vijakov) - s pištolo namreč kolo pribije na spodnjo lego (luknje so večje od vijaka, vijak nima konusa) in dobiš ekscentično vrtenje. Torej ni problem v opletanju kolesa levo-desno ampak gor-dol. Pestator to ponavadi reši v par minutah, ampak samo če ima čas.
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Ja pajade...
Centriranju feltne na pesto je namenjen srednji izbočeni del , prav tako pa je v prilegajoči toleranci narejena luknja v feltni. Konusni vijaki preprečujejo vrtenje feltne naprej-nazaj na pestu. sam tolk.
Res pa je da feltna ne sme skakat na pestu ker potem res ne bo v centru. Spomnite se kako izgleda demontaža železne feltne ko se včasih preveč drži na pestu.....
 

colos

Pripravnik
12. jan 2008
494
6
18
Izkušnja izpred dveh dni. Zamenjal sem gume - letne zimske na istih feltnah. Na avtocesti pri 130 je začelo tresti kot da bo vse skupaj razpadlo. Sem šel nazaj k vulkanizerju kjer se je izkazalo da s centriranjem ni nič narobe, samo feltna se ni v redu ulegla na pesto, ker je bila tam umazanija in rja, kar je bilo treba očistiti in sedaj je OK.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Saj bi kaj rekel, če ne bi imel prav tako težave, sicer na 17 ALU. Continental SportContact 3 isto trese, so glasne, dokler se ne ogrejejo. Balansiranje je v redu, platišče lepo naleže na pesto, vijaki so za ALU feltne z gibljivim pestom...
Druge gume gor, ni blema, ni tresenja, ropotanja...

Zaključil da so gume zanič. Kupil nove, stare so 3 leta...