Ko te zanese na cesti

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.493
120
63
Oj !

Kljub temu da v bodocnosti bom sel na solo varne voznje, bi rad zvedel npr prakticne nasvete, ko te zacne na lepem zanasati,
bodisi na mokri cesti bodisi na suhi. Teoreticno vem nekako, da moras smer gum obracati v smeri drsenja. Kaj pa ostalo ?
Bremzati verjetno ni dobro takrat...Treba sklopko drzati do konca ?? No, na to temo bi rad da mal razglabljamo.
Bo marsikomu po moje pomagalo.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Če ti rit odnese(prekrmarjenje), obrneš kontra volan oz. obrneš v smer kamor ti tit odnaša. Pri tem ohranjaš oz. po potrebi dodaš gas.
Če ti nos ven nese iz ovinka(podkrmarjenje), dodaš volan v smer ovinka in spustiš gas oz. ga malenkost spustiš. Pri tej situaciji lahko pride takoj zatem do prekrmarjenja, tako da pozornost mora biti velika.
Seveda, približno taka je teorija.

V praksi 95% ljudi na polno zabremza in pritisne sklopko.
 
4. jun 2008
328
0
16
Oberkrain
Po mojih butastih izkusnjah, ob kriticnih situacijah spustim vse stopalke, pustim v isti prestavi, mogoce vrzem v nizjo, in popravljam z rocno ce ne gre drugace.. Tiscanje stopalke za plin mi je pomagalo zelo malokrat..
 

dekca

alter gentleman
25. jul 2007
3.964
0
36
123
To velja samo za sprednji pogon.
Je pa res najslabša možna varianta v takem primeru pritisniti bremzo na ful (če ni ABS-a) - takrat je pol samo še ravna črta v gmajno.
 
Nazadnje urejeno:

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Tebe pa zanasa 5 minut da imas cas vse to naredit?

Ce te zanasa spustis gas pa stisnes sklopko da se avto ujame -- volan pa istocasno obrnes v smer zanasanja. Sklopka zato da vsa kolesa dobijo optimalen oprijem ker se teza porazdeli in kolesa obracajo z pravo hitrostjo glede na podlago.

Eto tako vas bodo naucili v celovcu na treningu varne voznje
wink-1.gif


LP
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.629
356
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Če ti rit odnese(prekrmarjenje), obrneš kontra volan oz. obrneš v smer kamor ti tit odnaša. Pri tem ohranjaš oz. po potrebi dodaš gas.
Tukaj bi dodal še, da ko se ti zadek že umirja moraš že zavijat z volanom v nasprotno smer, sicer se ti zadek ustavi, hip zatem ga pa odnese v drugo smer z bistveno večjo hitrostjo. Običajno se potem to zaključi s pristankom v grabnu.

Nasvet: dovol veliko prazno parkirišče (preverjeno brez robnikov in ostalih pasti), 10 cm snega, čas in malo dobre volje in ročna da dobro prime. Po kakšni urci ali dveh bo tudi največji noob približno skapiral kaj je potrebno narediti, ko ti enkrat rit odnese.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
točno tako. Se spomnim, pred 10 leti sem se tako gonil pred Stolinim parkplacom v Kamniku....velik parkplac, pa sneg....Amerika!
 

qqqqqqq

Fizikalc
23. apr 2008
1.405
0
36
Nism profi, lahk pa dodam praktični primer podkrmarjenja; sprednji pogon, panika in zaviram na polno, kolesi blokirata, letim naravnost s ceste. Naslednjič, ista situacija, celo večja hitrost, spustim vse in samo koregiram z volanom, ovinek uspešno spelem. ;-)
 

Nobody

is perfect.
18. jul 2007
7.038
30
48
sam sem imel izkušnjo, ko sem na suhi cesti malo preveč priletel v 180° ovinek ... seveda je prišlo do podkrmarjenja in avto sem pred jarkom rešil z nenednim zasukom volana v smeri zdrsa in takoj nazaj v ovinek ... avto ostal cel, jaz in punca pa malo prestrašena
tongue-1.gif
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.032
10.789
113
kod Džej-Zija
Tomačevski rondo, izvoz na črnuško obvoznico, vlažno mastna cesta. Pripeljal sem nekoliko preagresivno za tisti ovinek, odneslo mi je oba para koles, pa še konkretno prekrmarjenje. Spustil sem gas, stisnil sklopko in odvil volan. Avto mi je uspelo lepo ujeti, sem bil pa rahlo pretresen, ker sem že videl svoj avto v ograji.
crazy1.gif
Aja, forester, stalni štirikolesni pogon.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Kolega me je jeseni vabil na en asfaltni plato blizu njega, na katerem v snegu vadi (žal pa ni blo en k... snega) in model zna na mokri cesti obračat avto ko profi, sva se enkrat driftala po krožiščih pa sem bil čisto bel, on pa samo volan motal ko nor...

Bi mi take izkušnje prav prišle pozimi, ko je bil leden ovinek in hrib navzdol, pa sem letel preko, ker sem seveda avtomatsko volan v nasprotni smeri zadka vrtel, pa sklopko sem stisnil. Sej človek prebere kaj bi naj naredil, samo to ti mora ''pod kožo'' prit.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.032
10.789
113
kod Džej-Zija
Jaz ga večkrat ob priliki na samotnem makadamu ali ko je sneg, stisnem, da avto odnese in ga potem lovim. Mi je že večkrat prav prišlo. Recimo pri tisti dogodivščini na rondoju.
 

B81

22. jul 2007
37.078
10.578
113
Ne vem, morda ima smolo in ga dostikrat dobi v usta...
grin1.gif


alkotester mislim
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.649
466
83
Tolmin
Predvsem mora biti avto pravilno uravnotezen !
V mladih letih smo veliko divjali s Z101 (stoenkami) in so imele precej prelahek zadnji del-tocno za dve vreci cementa (100Kg)
zmaga.gif

Bolhica in stare skode pa prelahek prednji del -vreca ali dve spredaj.
zmaga.gif

Ogromno je odvisno tudi od tlaka v pnevmatikah-proizvajalec priporoca voznjo s skoraj praznimi gumami in zato se v ovinku ali cudnemu manevru zvijajo kot barske plesalke-smrtonosno!
pej kot se lotite divjanja spoznajte svoj avto in njegove navade - nekateri tu priporocajo prazno parkirisce
zmaga.gif

Po menjavi pnevmatik tudi te najprej spoznajte-ceprav so enakega tipa so drugacne
zmaga.gif
(moj rekord od menjave pnevmatik do totalke 7 Km)
Velika napaka je tudi priti v ovinek s polno mocjo in potem zmanjka za manevriranje v ovinku !
Najvecja napaka pri odnasanju avtomobila je SOK - nekateri spustijo vse pedalke(po moznosti zavirajo) in volan drzijo kot bika za roge - NAPAKA ! Noga mora ostati na plinu(malo se odpusti) in volan normalno drzat, da cutis, kdaj pnevmatike primejo.
Telovadba z volanom je zgodba zase in je najbolje testirati.

PRED VSEM TEM PA JE POTREBNO VOZITI TAKO,DA DO ZANASANJA NE PRIDE
priden.gif
 

PiLLLe

stranger
18. dec 2007
2.068
0
36
Ljubljana/Novo Mesto
Ce si antitalent za voznjo ti nasi nasveti nebodo pomagali. Ce nisi clovek, ki se v kriznih situacijah neznajde ti spet nasi nasveti nebodo pomagali.
Pojdi nekam kjer ves da ni nikogar, in se izzivljaj. Priporocam makedame, ker bodo hitrosti dosti nizje. Avto lahko spravis v drsenje z vec nacinov, priporocam rocno zavoro. Ce bi pa rad videl kako to zgleda v praksi, si pa po netu (youtube) poglej kake posnetke, tega je na tone.
 

dekca

alter gentleman
25. jul 2007
3.964
0
36
123
Citat:
Uporabnik Robert pravi:

Po menjavi pnevmatik tudi te najprej spoznajte-ceprav so enakega tipa so drugacne
zmaga.gif
(moj rekord od menjave pnevmatik do totalke 7 Km)
hysterical-1.gif

No, tukaj te poseka samo še Gerhard Berger, ki je enkrat totalko naredil takoj po izvozu iz boksov po menjavi gum (recimo, da je blo to 100-130 m)
hysterical-1.gif

Drugač pa dobro napisano
hysterical-1.gif
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Kolega me je jeseni vabil na en asfaltni plato blizu njega, na katerem v snegu vadi (žal pa ni blo en k... snega) in model zna na mokri cesti obračat avto ko profi, sva se enkrat driftala po krožiščih pa sem bil čisto bel, on pa samo volan motal ko nor...

Bi mi take izkušnje prav prišle pozimi, ko je bil leden ovinek in hrib navzdol, pa sem letel preko, ker sem seveda avtomatsko volan v nasprotni smeri zadka vrtel, pa sklopko sem stisnil. Sej človek prebere kaj bi naj naredil, samo to ti mora ''pod kožo'' prit.

Da ti pride pod kožo, moraš situacijo sam naredit. Rabiš samo dovolj prostora. Predvsem je problem, ker najprej avto ujameš, potem pa te kontra cukne in obrne - vrže s ceste. To, kdaj zavit v smer in kdaj odvit nazaj, traja da se naučiš... Jaz sem se sicer v preglednih serpentinah, na mokrem, še prej pa v snegu na parkiriščih. In mi je že pomagalo, se je pa treba tega navadit z vsakim avtom, ki ga imaš, ker je precej različno od avta do avta.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.276
1.908
113
v praksi žensek odreagirajo takole: Zamižijo (potem pa e kar je)...po možnosti, če je precej hudo spustijo še pišulo
evil.gif


moški pa (razen par posameznikov) skočimo na bremzo in vrtimo volan (v prazno).

ko te že enkrat nese enostavno nimaš časa razmišljat, in če nimaš v 'krvi' refleksa kam vrteti volan ....ga boš podazevstno vrtel v smer, kamor bi si želel da greš ....torej vrtiš napačno.

torej realnost: zablokirane gume, avto pa naravnost (v upanju da bo čim manj škode).