Kdaj se bok gume odtrga in kdaj rata "bula"?

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Zanima me, v kakšni situaciji pride do tega da ima guma bulo na boku? Ter kdaj pride do tega da poči/pade kos gume stran? O čem govorim:

Bula:


Ter odklan kos gume stran:


Kako močna je sploh stena gume? Recimo če greš počasi čez luknjo, res da se komaj premikaš, pa da se stena gume "zriba" z ostrim robom asfalta, je to lahko že problem? Ali pa moraš da ustvariš kaj takega priletet s 30km/h+ na rob asfalta? Govorim o robu, če si predstavljate, asfaltna cesta, ob strani je makedam, v makedamu nastane luknja, torej je rob asfalta kar višje od makedama in posledično podrsaš po boku gume. Recimo če se nekomu umikaš na kraj ceste. Če greš počasi je lahko tudi problem in rata kaka bula/košček fali/je delček odtrgan?

Hvala za info.
nahrung002.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.964
113
pri taščici
Imel buli na GY NCT5, obe sta prevozili vsaj kaksnih 20,000km, ena je spustila se mi zdi, na drugi sem prej profil zlizal.
Se moje vprasanje: zakaj guma naredi bulo na tekalni povrsini. Ali je dovolj za to samo starost, ali je potreben se kak udarec. Slike trenutno nimam, naredi pa konkretno bulo, ki jo precej hitro cutis tudi na volanu, profil na mestu bule pa se hitro zlize. Seveda sem gumo menjal takoj ko sem to opazil. Naredilo mi je na dveh zimskih semperitkah mislim da sport grip.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Bok gume je pri enih gumah trši, pri drugih mehkejši, pri vseh pa občutljiv.

Tako poškodbo kot je na sliki ponavadi povzroči kak robnik, še posebej so nevarni granitni. Pa tudi omenjena luknja v asfaltu zna kaj takega povzročit. Pa recimo ven štrleči jaški med obnovo ceste, neutrjena bankina...možnosti je veliko.

Gume so žal potrošni material
crazy1.gif
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
bule sem jaz pridelal na 18kah in sicer tako, da mi je na AC gma spustila in sem pač nekaj časa vozil s spuščeno...sprav tudi nisem čutil ker je pač bila zelo nizko presečna na Lancerju. no potem sem zadevo dal zaflikat in je imela na notranji strani ene 4 bule.. avto je bil nevozen, tako je treslo.
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Torej lahko do poškodbe pride tudi če samo "lezeš" čez tako luknjo? Ker to mi je mal čudno no. Ker ko gre guma ob robu, pa tudi če je "oster" asfalt, počasi oz. da komaj lezeš, a se ne nekako odriva sama od njega? Kot recimo v avtopralnici ko ti volan poravna. A so res tako občutljivi robovi da tudi to lahko povzroči problem?

Razumem da ti priletiš 50+ v tako luknjo, ampak da dobesedno lezeš, mislim da nebi smelo bit problem? Potem bi folk konstantno gume uničeval na pločnikih, ker tudi ti niso povsod lepo zaokroženi in so nekateri zelo ostri z okrušenimi robovi...

Torej: če hočeš gumi bok poškodovat oz. "pokvarit", moraš imeti določeno hitrost ko greš čez tako luknjo kot sem opisal al je dovolj tudi če samo lezeš?
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.354
769
113
Da se naredi bula, mora biti trd stik z obeh strani, se pravi iz ene strani asfalt, luknja, robnik,... in iz druge strani platišče, se pravi da je guma premalo napumpana... ob ostrem bočnem udarcu se bula ponavadi ne naredi, ampak gre za zunanjo poškodbo plašča...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.964
113
pri taščici
Mislim da je dovolj da lezes, oziroma da ti samo avto nerodno pade v jamo oziroma z robnika. Da ne omenjam tistih voznikov ki vzporedno z robnikom plezajo na njega z gumo. V takem primeru je robnik kot rezilo. In guma na boku ni tako mocna kot na tekalni povrsini, pa se povrsina je bistveno manjsa.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.964
113
pri taščici
Enkrat opazuj kaj guma dela ob robniku pa bos videl kaj se z njo dogaja. Ce pa nimas casa iskat zrtve pa dobi nekoga s zanic gumami da reskira se kak rob feltne, okrasni pokrov, kak del podvozja....
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Taka bula je nastala enkrat ob umikanju na bankino (kjer je rob ceste ze cisto razsut), pac pocila bocna ojacitev. Se pravi situacija je bila identicna tisti, ki jo ti opisujes. Rezultat: menjava obeh gum na tisti osi.
 

bi_dzi

Pripravnik
16. avg 2007
160
0
16
ksz:
tak odklan kos sem imel na Dunlop 9000 jaz sem se vozil še nekaj tisoč kilometrov normalno pa ni bilo panike.
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Še vedno se ne ve kdaj pride do bule na robu in kdaj do "odklanosti". Sklepam da za oboje rabiš neko hitrost ter da "kresneš" nekam, recimo zapelješ na rob jaška itd...? Jaz še vedno mislim da pri "polžjem premikanju" do tega ne more pridet, ker drugače bi vsi imeli bule/razklane robove ki na pločnike parkiramo. Še vedno mislim da je hitrost ter posledično udarec tisti ki razkolje/nabula.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.964
113
pri taščici
Za bulo bi rekel da rabis hitros, da rob odrgas je ne rabis. Naredi dovolj teza avta ki pade ob nekem ostrem robu asfalta robnika, oziroma da hoce na njega splezat.