Kako prihranim z električnim vozilom

mihagr

Pripravnik
25. avg 2007
394
23
18
Ljubljana
Na tejle strani "http://energijaplus.pozitivnaenergija.si/prevoz/izracun#az" sem si naredil izračun koliko prihranim.
Rezultat je na sliki, torej za prihranek cca 80€/leto, bi moral najprej kupiti avto za 37000€ oz.cca 200€/mesec -kredit, ali po ugodnejši varianti -prodam svojega za cca 12000€ in dodam še 25000€ in potem se vozim skoraj zastonj!
2003045-energijaplus_1.JPG
 

Priponke

  • 2003045-energijaplus_1.JPG
    2003045-energijaplus_1.JPG
    59,9 KB · Ogledi: 242

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ne vem, kako njihov izračun deluje, ampak jaz se vozim za (celoletno povprečje) 1.5 EUR/100km. Na 10.000km privarčujem cca. 1.000 EUR pri gorivu, na leto pa delam v povprečju 25.000km.
 

mihagr

Pripravnik
25. avg 2007
394
23
18
Ljubljana
Saj ni problem njihov izračun, dejstvo je, da bi moral najprej investirati 37000€, za kasnejši res minimalen prihranek (cca 80€/leto)
Pri subvenciji 5000€ moram doplačati še 32000€, če prodam še svojega (nakupna cena 16200€) za 12000€, mi ostane še 20000€, pri
kreditni anuiteti 200€ je to 100 mesecev, oziroma 8 let in 4 mesece. V tem času bo pa tale električni tudi že malo za SERVISIRAT!
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Moje osebno razmišljanje (podatki povzeti iz prvih dveh postov):
- cena električnega avtomobila cca. 37.000 EUR
- cena nekega povprečnega klasičnega avtomobila golfovega razreda z bencinskim motorjem: cca. 20.000 EUR (ali manj)
- prihranek cca. 1.000 EUR na 10.000 km (sklepam, da hibrid)
- moji prevoženi kilometri: cca. 20.000 letno, v tem času porabim cca. 1.700 l goriva, kar je cca. 2.500 EUR (res vse hudo zakroženo), to je tudi zgornji limit letnega prihranka (ta je sicer manjši, saj tudi elektrika pri popolnem električarju ni zastonj)
- razlika v nakupni ceni med avtomobiloma: 17.000 EUR, ki se s prihrankom v stroškim goriva izniči v približno 7 letih (v praksi kasneje, saj ne vem, kakšen je strošek elektrike), kjer se tudi pri električarju že počasi poraja vprašanje o dolgoživosti baterij.
Če ravno nisi nek eko frik, računica (vsaj meni) zaenkrat še ne zdrži, električarji so bistveno predragi.
 

mihagr

Pripravnik
25. avg 2007
394
23
18
Ljubljana
Pri meni ta računica "zdrži" še manj, prevozim 9000km, porabo imam povprečno 8,3l/100km in zato porabim 1107€/leto.
Ko bojo električni avtomobili resna alternativa (cenovna), jaz ne bom več vozil avtomobila -starost.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
itak da za zdaj ne zdrži, enako je pri plinu, če bi računica zdržala, bi vsi imeli električni avto.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Vozilu na tekoča goriva dodajte še stroške rednih servisov, da bo primerjava bolj realna.
Življenjska doba baterij je predvsem odvisna od števila polnilnih ciklov in načina polnjenja. Če je deklarirana življenjska doba 1500 ciklov in ima avto doseg 150 km potem bo trajala najmanj 225000 km. Najverjetneje pa nekaj več. Torej moramo z električnim vozilom primerjati stroške bencinskega motorja za te kilometre in ne nekih povprečnih letnih kilometrov. Če delamo 9000 kilometrov na leto bo električni avto uporaben tam 25 let, če pa 25.000 pa tam 10 let.

In cena? Le zakaj si nekdo omisli Lamborginija ali Ferarrija, če pa ima volan in 4 kolesa vsak Fiat ali KIA?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Avto se ima za to da se kam pelje ne pa zato da narediš samo 9.000 km letno
tongue-1.gif


Neki generični izračun bo pa itak katastrofa, treba je pogledati konkretne modele in kako ti dejansko ustrezajo. Zato če na vsak način želiš avtomatski menjalnik, avto velikosti Golfa, te bo nakup novega prišel hitro 20k EUR. Nissan Leaf v AT stane 30k € odštej 5k EUR subvencije in si na razliki 5k EUR.

V življenski dobi ti EV prihrani ca. 10k EUR samo na gorivu (proti manjšem dizlu), potem je pa še vsako leto prihranek na cenejšem servisu in letni dajatvi.

Seveda pa nikoli in še dolgo ne bo za reveža, ki si kupi novega oskubljenega Clia za 9k €, kupec EV bo še dolgo časa tisti, ki mu je tišina in delovanje elektromotorja prioriteta pred prihrankom.
 

bigMIKE

Majstr
19. mar 2012
1.261
152
63
Citat:
Seveda pa nikoli in še dolgo ne bo za reveža, ki si kupi novega oskubljenega Clia za 9k €, kupec EV bo še dolgo časa tisti, ki mu je tišina in delovanje elektromotorja prioriteta pred prihrankom.

Čemu potem ves ta rompompom glede ohranjanja narave, kitov, zelene prihodnosti, če je bistvo EV čist drugje?

Sploh ne berem več tega sranja glede EV in vsega skupaj dkoler cifre oz. zneski ne padejo za najmanj polovico.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Situacija je trenutno taka, da imaš na izbiro samo peščico EV modelov, vsi ti modeli so cenovno lahko pozicinoirani vsaj 10k € višje kot njihova prostorsko in zmogljivostno podobna konkurenca.

Torej imaš:
VW e-UP proti navadnem UP ASG (+12k €)
Nissan Leaf proti Golfu 1.6 TDI DSG (+5k €)
Tesla Model S proti poljubni limuzini s 420 konji (-? €)

Višje kot greš v cenovni in zmogljivostni rang bolj se EV splača, ampak jasno cena ni več plebejska
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kaj, ko bi nehali spet mešati jabolka in hruške in primerjali avte za 20kEUR z Ampero za 38kEUR in si prebrali ta članek:

http://www.avto-magazin.si/vozili-smo/aktualno-dizli-hibridi-in-elektrika/

Začnite že primerjati avtomobile enakih oprem in kvalitet, drugače bom kmalu začel poslušati, kako lahko kupiš Clia za manj kot 10kEUR in zakaj bi potem kupil Ampero.

Zakaj je potrebno vsake nekaj mesecev pnovno iti čez iste predebatirane zgodbe, jaz ne vem.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik mihagr pravi:
Saj ni problem njihov izračun, dejstvo je, da bi moral najprej investirati 37000€, za kasnejši res minimalen prihranek (cca 80€/leto)
Pri subvenciji 5000€ moram doplačati še 32000€, če prodam še svojega (nakupna cena 16200€) za 12000€, mi ostane še 20000€, pri
kreditni anuiteti 200€ je to 100 mesecev, oziroma 8 let in 4 mesece. V tem času bo pa tale električni tudi že malo za SERVISIRAT!

Kako si prišel do številke 80EUR/leto prihranka?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik mihagr pravi:
Pri meni ta računica "zdrži" še manj, prevozim 9000km, porabo imam povprečno 8,3l/100km in zato porabim 1107€/leto.
Ko bojo električni avtomobili resna alternativa (cenovna), jaz ne bom več vozil avtomobila -starost.

Ti tvoji izračuni in računice niso realni vsaj iz dveh razlogov:
1. Za primerjavo si vzel (električen) avto za 37.000 in navaden avto za 16.000 eur? To preprosto ni logično! Zakaj za primerjavo ne vzameš navadnega (bencinar,dizel) avtomobila za 37.000 eur?
2. Nikjer nisi v izračun vključil dejstva,da elektirčni avtomobili (konkretno Ampera) odlično držijo svojo ceno kot rabljena vozila?
Ko boš v svoj izračun vključil še ta dva faktorja,lahko debatiramo o tem naprej....
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.879
107
63
štajerska
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kaj, ko bi nehali spet mešati jabolka in hruške in primerjali avte za 20kEUR z Ampero za 38kEUR in si prebrali ta članek:

http://www.avto-magazin.si/vozili-smo/aktualno-dizli-hibridi-in-elektrika/

Začnite že primerjati avtomobile enakih oprem in kvalitet, drugače bom kmalu začel poslušati, kako lahko kupiš Clia za manj kot 10kEUR in zakaj bi potem kupil Ampero.

Zakaj je potrebno vsake nekaj mesecev pnovno iti čez iste predebatirane zgodbe, jaz ne vem.
iz napisanega sledi, da se bolj splača imeti golfa kot pa te električne , kar vsak, ki ni zagnan eko frik že dolgo ve
smile-1.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
sej ne gre za eko frike, tukaj ni nič od eko frika, ampak gre za budžet frike, torej prišparat, pa naj stane kolikor hoče. Da en tak hibriden ali elektro avto ekološko precej bolj sporen je itak jasno. Ne zatiskajmo si oči.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
tak nekak ja. to so računovodske finte. bomo investirali , pa ker imamo xy let garancije prihranili na vzdrževanju

Kakšne računovodske finte? Dokler bodo ljudje primerjali med seboj električni avto za 37.000 eur in navaden avto za 16.000 eur (ali celo Clia za 9.000 eur
bonk.gif
),do takrat ta debata nima nobenega smisla...
Poleg tega ni vedno vse v denarju,veliko je tudi v prioritetah,ki jih ima posemeznik! V Sloveniji se še vedno proda veliko avtomobilov nad 37.000 eurov,ampak nekateri bi si raje kaj odrezali,kot da bi kupili Ampero namesto naprimer Audija A3 z vso opremo in isto ceno...
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kaj, ko bi nehali spet mešati jabolka in hruške in primerjali avte za 20kEUR z Ampero za 38kEUR in si prebrali ta članek:

http://www.avto-magazin.si/vozili-smo/aktualno-dizli-hibridi-in-elektrika/

Začnite že primerjati avtomobile enakih oprem in kvalitet, drugače bom kmalu začel poslušati, kako lahko kupiš Clia za manj kot 10kEUR in zakaj bi potem kupil Ampero.

Zakaj je potrebno vsake nekaj mesecev pnovno iti čez iste predebatirane zgodbe, jaz ne vem.
iz napisanega sledi, da se bolj splača imeti golfa kot pa te električne , kar vsak, ki ni zagnan eko frik že dolgo ve
smile-1.gif

Iz napisanega sledi, da je v času testiranja nova Ampera stala 44.000 EUR, danes pa 38.000 EUR. Lahko še to vkalkuliraš v svojo ne-računico?

P.S.: Če prebereš članek AM-ja, primerljiv Golf je takrat stal 30.000 EUR. Koliko stane danes ne vem, ampak, če odšteješ 1.000 EUR prihranka pri gorivu za vsakih 10.000km, prideš do tega, da je ob všeti subvenciji pri Amperi, izenačen strošek, le pri gorivu, že po 50.000km. Odštej še 1 menjavo olja/leto (Ampera ga ima le na dve leti), pa računaj.

Če pa Ampero primerjate, kot je napisal SHARK1, s Cliom, pa vam nihče ne more pomagati.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Seveda pa nikoli in še dolgo ne bo za reveža, ki si kupi novega oskubljenega Clia za 9k €, kupec EV bo še dolgo časa tisti, ki mu je tišina in delovanje elektromotorja prioriteta pred prihrankom.

No ja, ne ravno nekoli in še dolgo ne. Pri sosedih je načeloma že. imajo 10.000€ subvencije za EV. Odštej to od cene Zoeja (recimo da bo 25K, ko bodo all inclusive ceno imeli), pa prideš na ceno enega podobno naloženega Clia ... Povprečna cena prodanega avta v SLO je vendarle bližje 15K kot 9K.