Kako pravilno nastavit zadnje bobne

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Ta vikend bom menjaval zadnje cilindre in sprednje čeljusti (vse že zarustano) pa so me bobni že enkrat zajebavali.

Ko mam vse menjano, kako naj odzračujem? Z bobnom nataknjenim na obloge ali brez in pustim obloge, da se odprejo po svoje? Kaj pa z ročno? Naj jo kompletno losam oz. zajle vzamem dol z mehanizma?
Zdaj pa še, kako nastavim zadnje bobne. Premikam obloge ven tako dolgo, dokler ne čutim frikcije na bobnu, to mi je jasno. Koliko pa je "dovolj"? Se mora samo na stotinko drajsat ali se mora po npr. enem obratu boben ustavit zaradi trenja?
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
,,odzracis lahko samo z nataknjenimi bobni sicer bodo batki takoj ven popadali
,,ročna nima veze z odzračevanjem
,,nastaviš po občutku, ko se začne malo brusit maš dovolj, verjetno ma tak avtomatsko nastavitev ti samo prednastavič, če boš dal preveč se bo ti pregrelo.
,,pomembno je samo da paziš da je ročna sproščena ko nastaviš obloge, in pol nastaviš ročno na koncu
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Hvala. Ko sem nazadnje to delal, nisem oblog naštelal, na koncu pa sem še zajlo za ročno nategnil do konca (brez da bi mel obloge nastavljene, seveda) in s tem naredil dve nepotrebni bedariji.
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
glej postopek je naslednji,

-menjaš cilindra (stisneš z patent kleščami narahlo gumijaste cevi olja da ti ne teče olje ven pri menjavi cilindrov, oziroma pri tem menjaš še olje)
-menjaš pakne, pri tem ščistiš vse nastavljive dele z bremsreinigerjem tako, da se brez zatikanja premikajo (navoj in matico)
-matico in navoj namažeš z bakreno mastjo ali sprejem za zavore
-matico napenjalca (tam kjer se nastavlja) zavrtiš do konca, da pakne grejo do konca skupaj
-obenem priporočam menjati zraven še zajlo, ker ni nevem kakšen strošek
-če ima boben rob in je še v toleranci (mera je na bobnu) potem pobrusiš rob do konca dol
-premeriš premer bobna in nastaviš pakne z vijako približno isto narazen
-daš oba bona gor
-ižčrpaš ven ves zrak (to verjetno veš napisal že mac zgoraj)
-preveriš, če se vrtita b.p. parkrat udariš z kladivom na boben, da sedejo pakne (boben se mora vrteti b.p)
-če se vrti probaš zategniti ročno parkrat na polno in spustiti
-potegneš ročno, da začne boben rahlo blokirati, probaš, če na drugi strani približno isti upor, če ne popraviš nastavitve enega ali drugega (ponavadi lahko skozi luknjo vijaka na bobnu nastavljaš španer, tako da ni potrebno sneti boben
-ko si to naredil nastaviš še hod ročice zavore (odvisno od avta je to spodaj ali zgoraj v kabini) hod bi naj bil cca 7 zobov, če preveč našpanaš nimaš moči za poteg ročne, če pa premalo pa mogoče nebo do konca prijela
-preveriš, če dela ročna in nožna zavora ter, če je pedala čvrsta (ne uhaja noter)

Na koncu priporočam menjati zajlo, ker če samo malo na eni strani šteka, ne boš imel enakomerne ročne. Zajla na eni strani malo zašteka in bolj potegne drugo stran, to se lepo vidi na valjih. Preveliko odstopanje levo desno ni dovoljivo. Če sem kaj pozabil bo verjetno že kdo dodal. Nastavitev vijaka je potrebna ker se dostikrat pakne dolgo same ne nastavijo. V teoriji bi se naj prilagodil ob tem ko stiskaš nožno zavoro, ampak včasih pride do problemov, zato je tak postopek po mojem najhitrejši.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Peesda, zajle me koštajo 20 EUR sprednja, potem pa 46 EUR vsaka stranska.
bonk.gif


Nimam zvezdastega vijaka, ampak tak dvodelni preklopni mehanizem z jezički (kot getriba na getribo). So taki bolj problematični?

V zadnjem cajtu sem malo zanemaril bremze in so mi spredaj spet puše zaštekale, zadaj mi pa seveda niti ročna dobro ne prime (saj prime že, ampak sred kakega Dupleka mi pa ne bi hasnila), ker sem takrat vse skup bebavo nastavil in mi spet slabše bremza. Zdaj se mi pa preprosto ne da več izbijat teh puš, sem nabavil nov komplet čeljusti, cilindre bom pa dal druge iz preventive. Puše bom pa mazal pri vsakem servisu, očitno ni druge.

Hvala za postopek!
 
Nazadnje urejeno:

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Da se uštulim poleg.

Je kdo že razdiral zavore (naletna) na avtomobilski prikolici?

Namreč, če pustim zategnjeno ročno nekaj časa, mi zablokira (desno) kolo. Po nekaj metrih vleke prazne prikolice sicer odpusti...

Je pa TPV-jeva.
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Zdaj vidim, da mi ne prime spljoh. Ne ročna, ne naletna.
cry12bpy.gif


Moram biti na kaj posebej pozoren, če se spravim razdirat?

Oz. kaj bi lahko bilo narobe?