Kako naj odvijem tale križni vijak

redorange

Fizikalc
6. avg 2007
1.283
0
36
44
terra rossa
bojanm.blog.com
Menjaval sem zav. ploščice, očistil še "bate" (al kar je) in zdaj bi mogu vlit novo olje noter, ampak ne morem odvit teh dveh vijakov.
S križnim ne gre, z navadnim tudi ne, porukal sem tudi s kladivom po izvijaču ampak ne popusti.
1776826-Image00001.jpg
 

Priponke

  • 1776826-Image00001.jpg
    1776826-Image00001.jpg
    46,1 KB · Ogledi: 598
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik #488

Malo še posprejaj prej s kakšno zadevo, sicer pa če imaš pravi križni (lepo oster) bo šlo, sicer ti preskakuje in pobira glavo kot vidim na sliki
smile-1.gif
 

MOBIKING

Pripravnik
15. okt 2010
163
0
16
Vzemi izvijač ali tak križni gedora nastavek da ga lahko primeš z viličastim ključem pa seveda da se vijaku dobro prilega. Tišči notri in si istočasno pomagaj s ključem. Če je šel not mora tudi ven samo da ne boš utorov "pobral" ker potem bo pa težava.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.949
311
83
tam ko se terc po tori rola
Citat:
Uporabnik Spirit pravi:
a sigurno vrtiš v pravo smer?
evil.gif
Kolikor vidim, so robovi na vijaku pobrani v pravi smeri... Mora iti odviti, le vzami pravo velikost izvijača. Ob odvijanju tišči navzdol (lahko ti kdo pomaga), da ne po preskakovalo. Sicer obstajajo udarni izvijači, ampak za to jih ne potrebuješ.
 

krentip

Pripravnik
26. dec 2010
440
0
16
Citat:
Uporabnik redorange pravi:
Menjaval sem zav. ploščice, očistil še "bate" (al kar je) in zdaj bi mogu vlit novo olje noter, ampak ne morem odvit teh dveh vijakov.
S križnim ne gre, z navadnim tudi ne, porukal sem tudi s kladivom po izvijaču ampak ne popusti.

Meni se zdi da ti poskušaš odviti PZ vijak z PH križnim izvijačem. Pred par leti sem se enkrat podobno zaj*** z nekih vijakom. Pa sem na koncu ugotovil da imam doma samo PH križne izvijače. V trgovini komplet 6 PH izvijačev stane enako kot en PZ izvijač. Tako komplet kot tudi PZ izvijač je bil istega proizvajalca (unior). Ko sem takrat nabavil pravega PZ je zadeva šla z lahkoto ven...
da boš vedel o čem govorim: http://www.gradim.si/naredi-sam/tipi-in-vrste-izvijacev.html
 
Nazadnje urejeno:

Konec

Guru
Izključen uporabnik
22. avg 2007
1.924
753
113
GO rica
Ce imas dober izvijac in ti ga vseeno mece ven se na konico izvijaca da kapjo grobe brus paste ( mehaniki jo uporabljamo naprimer za sedisca ventilov...) nato izvijac tisci noter forsiraj v levo in po njem rukni z kladivom.
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Citat:
Uporabnik redorange pravi:
Menjaval sem zav. ploščice, očistil še "bate" (al kar je) in zdaj bi mogu vlit novo olje noter, ampak ne morem odvit teh dveh vijakov.
S križnim ne gre, z navadnim tudi ne, porukal sem tudi s kladivom po izvijaču ampak ne popusti.

Probaj z ''udarnim izvijačem'' . Uporabi pravi nastavek in vžgi. Pa podloži spodaj da se nebo premaknilo, drugače bo zastonj.

Izgleda približno takole (mnoge verzije so brez gumjastega ročaja)

0000103862.jpg
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.863
5.626
113
zmaga.gif
udarni izvijač......vijaki majo sigurno kak lim za navoje namazan...da se ne bi odvil od vibracij

To odšravfaš samo "na udarc" potem
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Citat:
Uporabnik krentip pravi:
Citat:
Uporabnik redorange pravi:
Menjaval sem zav. ploščice, očistil še "bate" (al kar je) in zdaj bi mogu vlit novo olje noter, ampak ne morem odvit teh dveh vijakov.
S križnim ne gre, z navadnim tudi ne, porukal sem tudi s kladivom po izvijaču ampak ne popusti.

Meni se zdi da ti poskušaš odviti PZ vijak z PH križnim izvijačem. Pred par leti sem se enkrat podobno zaj*** z nekih vijakom. Pa sem na koncu ugotovil da imam doma samo PH križne izvijače. V trgovini komplet 6 PH izvijačev stane enako kot en PZ izvijač. Tako komplet kot tudi PZ izvijač je bil istega proizvajalca (unior). Ko sem takrat nabavil pravega PZ je zadeva šla z lahkoto ven...
da boš vedel o čem govorim: http://www.gradim.si/naredi-sam/tipi-in-vrste-izvijacev.html

Ravno narobe on hoče odviti PH - Philips vijake, PZ-PoziDrive igleda takole.

superscrews-10-x-1-pozidrive-box-of-200-197-p%5Bekm%5D294x300%5Bekm%5D.jpg


Vsekakor tudi z starim zguljenim izvijačem bo naredil samo več škode - sledi vrtanje!

Za zahtevna dela je treba imet dobro orodje, en dober izvijač je cenejši od kasnejših stroškov.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.247
6.460
113
pri taščici
Glede na tisti link je res bolj verjetno ph vijak, ker ima zagotovo metrični navoj.
Vsaj v tabeli pa piše da so metrični s ph glavo.

Čemu so namenjeni torxi z luknjo v sredini. Teh ni omenjenih.
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Glede na tisti link je res bolj verjetno ph vijak, ker ima zagotovo metrični navoj.
Vsaj v tabeli pa piše da so metrični s ph glavo.

Čemu so namenjeni torxi z luknjo v sredini. Teh ni omenjenih.

PZ-Pozidrive vijaki imajo v glavi odtisnjeno malo (4 kotno) ''zvezdico'' poleg glavnih lukenj. Tudi nastavki so malo drugačni.

Glava vijaka ne določa točno tudi navoja. Lahko je kakorkoli. Je pa res da je pri nekaterih stvareh bolj pogota.

Smisel luknje v torxu je da ključ bolj pravilno nasede pri privijanju (industrijsko sestavljanje) - manjša obraba orodij, boljša končna izdelava.
 

redorange

Fizikalc
6. avg 2007
1.283
0
36
44
terra rossa
bojanm.blog.com
Ok, mala hudička sem uspel odvit. S manjšim kladivom vsakemu dve po glavi in se s celotno težo naslonil na izvijač pa je šlo.

Zdej pa mam eno težavo, montiral sem ploščice in vse privil.
Nalil sem novo tekočino v rezervoar in težava je, ker ne steče tekočina dol. Ročička od zavore je pa stisnjena noter,... če ima kaj veze.
1777000-Image00001.jpg
 

Priponke

  • 1777000-Image00001.jpg
    1777000-Image00001.jpg
    63 KB · Ogledi: 494

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.598
68
48
Če nimaš priprave za menjave zavornega olja lahko olje menjaš tudi tako, da odviješ pokrov posode za zavorno olje, nato pa pri zavornem cilindru odviješ vijak za odzračevanje. Olje nato samo odteka skozi odzračevalnik, ti pa ga moraš sproti dolivat! Olja v posodi ne sme zmanjkati, ker lahko pride v sistem zrak. Če si že spraznil vso olje iz sistema priporočam mehanika, ker se z zavorami ni za igrat.
 

Konec

Guru
Izključen uporabnik
22. avg 2007
1.924
753
113
GO rica
Ce je rocka stisnjena noter je luknja za dotok olja v crpalko zaprta torej tekocina nemore naprej in ti ne pritece ven na pinci. Verjetno bi res bilo najbolje da stvar prepustis strokovnjaku.
 
Nazadnje urejeno:

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Citat:
Uporabnik redorange pravi:
Ok, mala hudička sem uspel odvit. S manjšim kladivom vsakemu dve po glavi in se s celotno težo naslonil na izvijač pa je šlo.

Zdej pa mam eno težavo, montiral sem ploščice in vse privil.
Nalil sem novo tekočino v rezervoar in težava je, ker ne steče tekočina dol. Ročička od zavore je pa stisnjena noter,... če ima kaj veze.

Poišči obročast ključ ki bo odgovarjal odzračevalnem vijaku na čeljusti. Kupi primernoprozorno PVC cev in jo natakni na odzračevalni vijak, spodaj spelji cev v kakšen steklen lonček.

odstrani pokrov posode na ročki, odvij za 1/4-1/2 obrata odzračevalni vijak.

Ko bo dovolj olja v sistemu, bo spodaj začelo teči olje, privij vijak.

Če tekočina ne bo tekla sama od sebe naredi naslednje: stisni ročko, privij vijak, spusti ročko odvij vijak, ponovno stisni ročko, privij vijk, spusti ročko in tako naprej dokler ne priteče olje.

Če bo na koncu ročka pravilno trda, odstrani vse in zapri pokrov za nalivanje, preveri da je dovolj olja po oznakah, ali po navodilih proizvajalca. Olja naj bo do MAX, ker ko se bodo pakne stanjševale bo šlo olje v zavore, v glavnem cilindru ga ne sme zmankati.

Probaj z roko zavrtet kolo, in zabremzat, če se ustavi takoj, lahko poiskusiš s probno vožnjo. Začni počasi in z rezervo, imej v rezervi dovolj metrov da se ustaviš z drugo bremzo. Če bo po parih poiskusih vse OK si pripravljen za vožnjo.