Včasih je bil bencin bencin, danes je pa bencin zmes bencina in etanola. Mislim da je povsod v EU zakonsko da lahko mešajo 5% etanola noter in v kratkem se bo uvedlo 10% (E10 gorivo).
USA ima 15% (E15) in povzroča velike probleme v dvotaktnih mašinah ki "prezimijo" sezono. Tudi dodatki ki so za stabilizacijo NE pomgajo pri etanolu, dodatek za stabilizacijo stabilizrira ali olje (ker klasična olja razpadejo/se izločijo iz dvotakt mešanice) ali pa bencin (ker hlapljive komponente bencina hitreje hlapijo oz. trazpadajo, po domače povedano bencin izgublja oktane) ne pomaga pa noben tak dodatek da se etanol ne veže z vodo.
Torej problemi dvotaktne mešanice kot take so trije:
- vezava vode v biogorivu (kar je danes vsak bencin ki ga točiš na tankšteli)
- razpad oz. izločanje olja
- izguba oktanov
(1. in 3. alineja veljata tudi za klasičen bencin, torej enako velja za 4 taktne motorje)
Načeloma se te stvari dogajajo s časom, spremenljivk ki pospešujejo ali upočasnujejo staranje mešanice je več. Večja kot je količina goriva, bolj počasen je proces. Enako je bolj počasen proces pri hladnem kot pri toplem okolju, pri zelo nizkih temperaturah se sicer olje lahko izloči prej (samo to so temperature precej pod ničlo) sicer pa gre ostalo bolj počasi. Pomembna je tudi zrakotesnost ali pa ne (ali se zrak v posodi menja ali ne).
Pri dvotaktnih motorjih je pa tu še ena stvar na katero je bi pazljiv. Ko bencin hlapi ostaja olje od mešanice, to olje se potem nabere na delih motorja/uplinjača in ponavadi vsaj malo oteži vžiganje. Če se fino zasuši (mineralna olja, sintetika ni tak problem) lahko povzroči pa celo dolgotrajnejše posledice (ker olje ki primarno maže postane abrazivno, zoogleneli posušeni ostanki olja pa lahko povzročijo "obloge" ki se potem samo še večajo). Zato nasvet da vsake toliko zakurblaš tudi med mirovanjem dvotaktne mašine (če puščaš bencin notri) ni odveč!
Pri manjših motorjih z manjšimi rezervoarji lahko sam potrdim da prezimovanje deluje oz. puščanje mešanice (poln tank) v motorki/kosi za dalj časa vedno potem vodi v neke probleme. Recimo ne vžiga lepo, teče nemirno pri nizkih obratih, trokira v visokih. Ko se mešanico da novo dela BP. Če se po koncu uporabe ponuca ves bencin in se še med čiščenjem zračnega filtra malce našprica start sprej in zakurbla da se pokuri res vse, ni potem ob ponovni uporabi nobenega problema.
Moped ima večji tank, pa tomos mašine so dokaj "yugo bencin" friendly in bo preživel dalj časa neaktivnosti, tako da načeloma ni problem za par mesecev .. samo sej vemo kako to gre, potem si pa na smučanju zlomiš nogo, dobiš dojenčka, baba te vrže iz hiše ipd. in po 2h letih bomo pa poslušali jamranje na alterju zakaj ne vžge!