javna pobuda

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.498
10.729
113
na forumu...

Zavarovanje plačevat po dejanski trenutni vrednosti vozila (eurotax or smth)

Cestnina po max dovoljeni masi vozila oziroma max osni obremenitvi.

gotovo.

Kakšni konji, kakšna prostornina itd... kdo si je to zmislil, bi moral dalj razmišljat na golem otoku. Več njih.
evil.gif


Imam še več idej..za ministrostvo za promet itd.

naslednje volitve.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Bi se strinjal...samo zavarovanje še vedno pride v slo skoraj zastonj. Mi je pa noro, da tudi če nisi kriv ne prideš v Slo na situacijo pred nesrečo. Poznam več primerov, ki so se razšli v škodo, ker enostavno razbitin niso dovolj visoko ocenili.

Jaz bi avto zavaroval za toliko kolikor hočem. Če je meni 10k€ vreden avto po eurotaxu vreden 15k€, želim toliko za razbitino+razliko.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:Zavarovanje plačevat po dejanski trenutni vrednosti vozila (eurotax or smth)
Torej dražji avto naredi več škode pešcu, ki ga povozi kot cenejši? Ali drugemu vozilu in je nevarnejši v prometu? Dvomim. Promet pa tudi ne more biti socialna kategorija, da bi imel strošek noko težo.
Sedanji sistem je slab, tvoj predlog pa še slabši. Smiselna sprememba je pri zavarovanju avtomobilske odgovornosti voditi statistiko nesreč (s stroški vred) s posameznimi tipi vozil in na osnovi tega določati višino zavarovanja v + ali -. To po svetu obstaja.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.498
10.729
113
točno torej je logično da kasko zavaruješ na novega, dobiš pa potem par glede na trenutno, ja logika.
bonk.gif


ali pa še bolj hecna..imaš 80 konjev ali pa 600.... in tisti z šesto naredi v naselju več škode pešču? po tvoji logiki??

pišem pa drugač za obvezno zavaronje in ne za višino zavarvalnine ampak odrejanje, ki bi bilo bolj logično.
 
Nazadnje urejeno:

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Razumel sem, da misliš za za zavarovanje avtomobilske odgovornosti in tu vrednost vozila ne igra neke vloge pri dejanski škodi drugim udeležencem v nesreči. Pri kasku je ocena možne škode mala malica. Največ vrednost zavarovanega vozila.
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Citat:
Smiselna sprememba je pri zavarovanju avtomobilske odgovornosti voditi statistiko nesreč (s stroški vred) s posameznimi tipi vozil in na osnovi tega določati višino zavarovanja v + ali -. To po svetu obstaja.

Kar je ravno tako, če ne še bolj nepravično. Posploševati, da je konkretna oseba nevarnejši voznik, ker vozi avto, s katerim je v povprečju povzročenih več nesreč, je diskriminacija. Poleg tega bi to najbolj prizadelo voznike povprečnih avtov, ker je statistično z njimi povzročenih največ nesreč.

IMO bi morali večji poudarek dati na preteklo škodno dogajanje. Nadgraditi sedanji bonus-malus sistem, da bolj nagrajuje voznike brez škodnih dogodkov. In morali bi tudi rangirati škodne dogodke - ni enako, če nekomu na parkirišču opraskaš barvo z odbijača, ali če narediš totalko, a za zavarovalnico si v obeh primerih enako slab voznik, kar se tiče malusa.

Plus, višina zavarovanja vezana na prometne kazni. Npr. vsaka kazenska točka prinese 5% pribitka k premiji. Za to bi sicer morali spremeniti zakon, da bi zavarovalnice imele dostop do evidence kazenskih točk.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Bi se strinjal...samo zavarovanje še vedno pride v slo skoraj zastonj. Mi je pa noro, da tudi če nisi kriv ne prideš v Slo na situacijo pred nesrečo. Poznam več primerov, ki so se razšli v škodo, ker enostavno razbitin niso dovolj visoko ocenili.

Jaz bi avto zavaroval za toliko kolikor hočem. Če je meni 10k€ vreden avto po eurotaxu vreden 15k€, želim toliko za razbitino+razliko.
potem bom jaz moj 10.000 EUR vreden avto zavaroval za 30.000 EUR in se zmenil, da se sosedov francl zaleti vame z njegovo staro garo, dobiček pa si razdeliva
aplauz.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.498
10.729
113
obvezno bi lahko še bolj poenostavili, polna je 500 € in gotovo. če si priden lahko prideš do 10%tega. ne glede na konje in ostalo šaro. 500 ljudi manj zaposelnih okol te šare in se poceni delovanje zavarovlaništva..ampak, zakaj če pa lahko kompliciramo.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Kar se kaska tiče..najmanj kar bi bilo, bi moglo bit od prodajne cene avta (čeprav to pri meni pravzaprav je...
crazy1.gif
)

Ostalo pa...bi bilo za razpravljat...ker kakor obrneš na nek način ne bo fer. Mogoče bi tudi pri obveznem mogli gledat ceno, dasiravno kriješ škodo drugemu.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik alfabet pravi:Poleg tega bi to najbolj prizadelo voznike povprečnih avtov, ker je statistično z njimi povzročenih največ nesreč.
Mislim, da imajo Nemci tak sistem. Oni znajo tudi izračunati razmerje med številom nesreč in številom registriranih primerkov tipa vozila.
Vem, da so včasih pisali po primerjalnih testih, da je za BMW pač višja zavarovalna premija. Mislim, da mi je jasno zakaj.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.498
10.729
113
ja pri obveznem je zadeva relativno enostavna, najbolj logičen je dejansko nek pavšal, glede na letne škode ocena in ocena avtomobilov iz tega naslova..papdbiš neko cifro. Načelno bi moral vsak isto plačat (ti lahko poknš in dragi ali poceni avto, nesreča ne izbira recimo), logika po KW in ostalem je čudna ko satan in ni fer. sploh.

CEstnian po kubikih je pa sploh eksotika prve vrste.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
točno torej je logično da kasko zavaruješ na novega, dobiš pa potem par glede na trenutno, ja logika.
bonk.gif
Zanimivo, ker jaz sem za popravila iz kaskavedno dobil vse nove dele. Sicer pa od kod temi informacija, da se premija plačuje na novega? Takšni glupan nima kaj iskatina volitvah.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.498
10.729
113
kasko se plačuje na novo vrednost, če narediš totalko ne dobiš novega.

Funkcionalno nepismen. hvala.
 
Nazadnje urejeno:

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
kasko se plačuje na novo vrednost, če narediš totalko ne dobiš novega.

Funkcionalno nepismen. hvala.
Kasko se niti slučajno ne plačuje na novo vrednost. Vozilo lahko zavaruješ na novo vrednost samo novo vozilo za prvo leto zavarovanja.
bonk.gif


Sam sem za splošni kasko novega vozila plačal 200eur, za 4 leta starega pa 150eur. Pa je bil enak premijski razred, brez škod, z enakimi posebnimi popusti.

Očitno ste eni precej funkcinalno nepismeni, pa bom razložil kako se obračunava kasko premija:
- za osnovo se vzame novonabavna vrednost vozila (zakaj novonabavna? zato, da se v poštenem sorazmerju zaračuna tistemu za Cliota in tistemu za X6).
- potem se to osnovo pomnoži s premijsko stopnjo
- potem se ta zmnožek pomnoži s faktorjem znižanja premije glede na starost vozila
- potem se ta zmnožek pomnoži s faktorjem od 50% do 200% glede na škodno dogajanje v preteklosti
- potem se ta faktor pomnoži še z raznimi dodatnimi popusti in doplačili.
in ti dobiš cifro za plačat.

In ne mi prosim klobasat, da tebi vozilo zavarujejo na novo vrednost, dobiš pa za starega.
priden.gif

Imaš osnovo za obračun premije, ki je zmnožena s faktorjem starosti vozila ...
 

elektron12

Pripravnik
23. apr 2016
134
0
16
Mogoče je bolj vprašljiv tale faktor starosti vozila. Gre realno kot je vozilo vredno ali nekaj po svoje "nategunsko"?

Mislim da bolj drugo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.498
10.729
113
potem pa dajma bolj počasi, ker vidim da si trd.

Koliko se plača kasko za kliota, ki je danes vreden 5000 € in koliko za bmw 5 ki je danes vreden 5000 €

hvala.
evil.gif