Iz prestave brez sklopke?

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
620
18
18
V zadnjem času sem se kar navadil, da iz prestave (npr. pred semaforjem) prestavim kar brez sklopke. To je brez ropotanja in velike sile mogoče, če počasi zmanjšujem hitrost. Sevede ne rinem na silo hebl iz prestave, običajno kar sam pade v ler.
Je to kakorkoli škodjivo za pogonski sklop?

lp
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Ne vem sicer kako se to obnese pri novodobnih avtomobilih, ampak včasih se je to delalo b.p. in na mehaniko ni vplivalo popolnoma nič. Zdej si me spomnil na očeta, ki je to praktično redno počel.
 

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
125
Verjetno res kakšne posebne škode ne bo, čeprav je takšna navada lahko včasih tudi škodljiva. Ko pride v podzavest in je to prestavljanje v prosti tek rutina, bi lahko imel v primeru, da enkrat ne bo šlo problem - najprej razmislek, kaj je narobe, šele nato stisnjena sklopka in te desetinke sekunde bodo morda na kakšnem križišču preveč za varno ustavljanje.

Ko se že omenja nekdanjo tehniko prestavljanja - brez sklopke se je prestavljalo navzdol (iz 4v 3 na primer) z 'medgasom' in tako je šlo tudi navzgor. Sem v mladih letih vozil kar precej vozil, ki niso imela sinhronov med prestavami.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Međugas jaz redno uporabljam pri prestavljanju v nižjo prestavo, saj s tem popolnoma rešim nadležno sunkoviti pojemek.
Če pa prehitevam pa z gasom držim obrate in jih približam obratom nižje prestave. S tem odpade cukanje in še turbo luknja je minimalna ( včasih je ni, odvisno od situacije in prestave ).
 

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
620
18
18
Citat:
Uporabnik oriolus pravi:
Verjetno res kakšne posebne škode ne bo, čeprav je takšna navada lahko včasih tudi škodljiva. Ko pride v podzavest in je to prestavljanje v prosti tek rutina, bi lahko imel v primeru, da enkrat ne bo šlo problem - najprej razmislek, kaj je narobe, šele nato stisnjena sklopka in te desetinke sekunde bodo morda na kakšnem križišču preveč za varno ustavljanje.

če je treba hitreje ustavit itak pohodim bremzo in sklopko naenkrat. moje vprašanje je bolj za primere, ko na 300m vidiš, da se prižge rdeča luč. takrat lahko pri 60 km/h lepo prestaviš iz 4. prestave v ler.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Citat:
Uporabnik gufy pravi:
Citat:
Uporabnik oriolus pravi:
Verjetno res kakšne posebne škode ne bo, čeprav je takšna navada lahko včasih tudi škodljiva. Ko pride v podzavest in je to prestavljanje v prosti tek rutina, bi lahko imel v primeru, da enkrat ne bo šlo problem - najprej razmislek, kaj je narobe, šele nato stisnjena sklopka in te desetinke sekunde bodo morda na kakšnem križišču preveč za varno ustavljanje.

če je treba hitreje ustavit itak pohodim bremzo in sklopko naenkrat. moje vprašanje je bolj za primere, ko na 300m vidiš, da se prižge rdeča luč. takrat lahko pri 60 km/h lepo prestaviš iz 4. prestave v ler.

Dve napaki, pri 60km/h se lepo vozi v zadnji prestavi.

Iz 4. v ler pomeni da moraš potem (ob)rabit zavore da se ustaviš + motor mora prisilno zagotavljat tek kar pomeni porabo goriva. Če lepo mečeš brzine navzdol (no kakšno lahko spustiš) boš motor izkoristil za ustavljanje + poraba goriva bo 0 oz. blizu 0.

Glede menjanja oz. prestavljanja brez sklopke načeloma ni nič narobe, so pa različni menjalniki različno tolerantni do tega. Na splošno če nič ne zaškrta je ok, pogoj da ne zaškrta oz. da ni potrebno ročice na silo vlečt je pa nizka obremenitev na menjalniku (obremenitev na menjalnik je odvisna od navora ki prihaja z motorja [ga spustiš blizu 0 če spustiš gas] in pa navora iz koles [ki se veča z obrati oz. pogonom s ceste (klanec), tako da pri 5k rpm po klancu navzdol ni ravno priporočljivo da si len na sklopki]).
 

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
125
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Međugas jaz redno uporabljam pri prestavljanju v nižjo prestavo, saj s tem popolnoma rešim nadležno sunkoviti pojemek.
Če pa prehitevam pa z gasom držim obrate in jih približam obratom nižje prestave. S tem odpade cukanje in še turbo luknja je minimalna ( včasih je ni, odvisno od situacije in prestave ).
aplauz.gif

To tehniko sem imel 'izpiljeno', ko sem pred mnogimi leti še vozil taksi. Posebej pri kakšnem prevozu v porodnišnico je bilo to zelo zaželeno (in nekajkrat tudi pohvaljeno)
 

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
620
18
18
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Dve napaki, pri 60km/h se lepo vozi v zadnji prestavi.

Iz 4. v ler pomeni da moraš potem (ob)rabit zavore da se ustaviš + motor mora prisilno zagotavljat tek kar pomeni porabo goriva. Če lepo mečeš brzine navzdol (no kakšno lahko spustiš) boš motor izkoristil za ustavljanje + poraba goriva bo 0 oz. blizu 0.

Hvala za nasvet, pa vendar:
- moj avto se ne vozi v zadnji (6.) prestavi pri 60. Verjetno ga jaz bolj poznam kot ti, zato sem napisal tako kot je.
- ni, ni treba obrabljat zavore, ker se že prej prižge zelena. dam v 3. in pospešim nazaj na 60. pa ne obrabljam sklopke
cheer.gif
 

luknjac

Pripravnik
21. feb 2008
374
13
18
Me je tema spomnila ko sem gledu fotra kak prestavlja pri semaforju pri speljevanju. Iz lera v drugo šele nato v prvo. Sem ga vprašal, pa dobro pa ko je teb da zmeri najprej prestaviš v drugo šele nato v prvo potem pa speleš? Pa mi je reku, pri fičkotu ga nisem spravil v prvo če ga nisem najprej imel v drugi :D
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Citat:
Uporabnik djpiky pravi:
Me je tema spomnila ko sem gledu fotra kak prestavlja pri semaforju pri speljevanju. Iz lera v drugo šele nato v prvo. Sem ga vprašal, pa dobro pa ko je teb da zmeri najprej prestaviš v drugo šele nato v prvo potem pa speleš? Pa mi je reku, pri fičkotu ga nisem spravil v prvo če ga nisem najprej imel v drugi :D

Verjetno je to počel oz počenja tudi ko je prvi v semaforju
cheer.gif
 

B81

22. jul 2007
37.655
10.948
113
Citat:
Uporabnik gufy pravi:
Hvala za nasvet, pa vendar:
- moj avto se ne vozi v zadnji (6.) prestavi pri 60. Verjetno ga jaz bolj poznam kot ti, zato sem napisal tako kot je.
- ni, ni treba obrabljat zavore, ker se že prej prižge zelena. dam v 3. in pospešim nazaj na 60. pa ne obrabljam sklopke
cheer.gif

Moj tudi ne, bi bilo ne vem, 1500 obr., to pa ne gre...razen če je mislil ustavljanje.
 

Scorp

Zelenc'
14. maj 2014
4
0
1
Iz 4. v ler pomeni da moraš potem (ob)rabit zavore da se ustaviš + motor mora prisilno zagotavljat tek kar pomeni porabo goriva. Če lepo mečeš brzine navzdol (no kakšno lahko spustiš) boš motor izkoristil za ustavljanje + poraba goriva bo 0 oz. blizu 0.

Ta tehnika, bolj obrablja sklopko in hidravlicni del, ter lezaj sklopke. Vprasanje je ali se bolj splaca sklopko menjat, ali zavore, ki jih dobesedno lahko se sam zamenjas.
Drugace sam ce zaviram brez zavor, puscam v tisti prestavi, ki sem jo prej imel, dokler ne dosezem 900-1000 obratov in nato v ler. Poraba je zanemarljiva. Sklopka pa mi je zdrzala 160k, zavorni diski 120k, ploscice na 60k menjam preventivno. Voznje pa imam vecinoma mestne.
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Vprašanje za vse
smile-1.gif


Kaj pa pri "normalnem" prestavljanju s sklopko in gasom, greste vedno vse prestave po vrsti? Al preskakujete?
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.555
1.157
113
Citat:
Uporabnik gufy pravi:
jest grem vedno po vrsti, brez preskakovanja.
priden.gif

Tudi jaz. Edino če prehitevam (ko sem že mimo) dam recimo iz tretje v peto.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Gox pravi:
Vprašanje za vse
smile-1.gif


Kaj pa pri "normalnem" prestavljanju s sklopko in gasom, greste vedno vse prestave po vrsti? Al preskakujete?

Preskakujem. Po vrsti grem skoraj samo takrat, ko pospešujem "do daske". Drugače pa recimo prehitevam, pa v tretji ali četrti prehitim in direkt v šesto. Zakaj bi dal še v četrto in peto vmes?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.379
5.655
113
To je blo popularno na začetku ko smo šele naredil izpite.....etak prve vožnje....voznik čist not v dogajanju....pa si mu lepo v ler vrgu in seveda obrati do rdečga polja.....in panika za volanom
hysterical-1.gif


Sicer pa ne vem zakaj bi to drugače sploh delal (brez sklopke)
stupid-1.gif