Homologacija enoprostorca v furgon/tovorno vozilo?

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.331
355
83
39
Zanima kolega:

Kako lahko homologiraš enoprostorca v furgon oz. tovorno vozilo?

Avto ima seveda pripravo za 7 sedežev, nima predelne stene, ima tapete v prtljažniku itd.

Recimo galaxy, smax, touran, espace?

Pa primer terenca (land cruser) itd.

(V+ mu lahko štejete, da zna pravilno napisat homologacija
evil.gif
)
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Po novem težko. Namesto šip mora biti dejansko pločevina, brez oblog, brez pritrditev za sedeže (ne samo sedežev)...
Skratka, avto ne sme biti enostavno prilagodljiv nazaj v potniško varijanto. Tako nekako sem razumel.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Naknadno lahko homologiras in si povrneš DDV samo pri tistih ki obstajajo tudi tovarniško.

Recimo Opel Zafire B se ne da več predelati in dobiti povrnjen DDV; medtem ko Opel corso pa lahko še vedno ( ker se tovarniški model proizvaja).

Nevem zakaj je temu tako,ampak tako je.



Če pa bi nekdo rad samo predelal in si ne obračunal DDVja,potem pa ni problema, predlgam da se obrne na Suma Projekt v mostah pri komendi, mi smo vsa vozila pošiljali tja na predelave...
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Težko rečem zakaj so se tako odločili, so že videli neko korist
smirk-1.gif


Recimo pri Oplu lahko predelaš Vivaro, Combo, Astra H ( če je še kje kakšna na zalogi...), Corsa in to je to.
Zafire Family ali Zafire Tourer se ne da več, prav tako ne Merive, Insignie,...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zaradi goljufij oz. Zlorab. Čisto konkretno vprašanje? A se tebi zdi normalna predelava Zafire ali pa S-Maxa v kombinirano vozilo? Meni liči na zlorabo oz. Utajo DDV...
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.595
1.203
113
Celje
Po drugi strani, zakaj pa nebi za vsa vozila, ki se uporabljajo za službene namene enostavno dovolili odbijati davek? konec koncev, če imam komercialista na terenu, zakaj se mora voziti v tovornem berlingu, če pa mu lahko dam recimo X3? pa zakaj se recimo direktor nebi smel voziti v x6? Kvečjemu bi spodbudili nakupe dražjih vozil in povečali "kroženje" denarja.

Dvomom, da se tu kaj dosti "prišpara"!
 

Chimay

Fizikalc
22. jul 2007
1.518
14
38
37
Dolenjska
Prišpara se precej. DDV.
Pa ne samo pri nabavi vozila, ampak še potem kasneje pri gorivu, servisih, cestninah, gumah,...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ne vem? Zakaj ga pa ne vzameš na poslovni lizing, ki vključuje vse stroške (servis, gume...) in uveljavljaš obrok lizinga kot poslovni strošek?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
V redu. Kako boš pa dosegel, da se to vozilo ne bo NIKOLI uporabljajlo v privat namene izven delovnega časa s strani uporabnikov/lastnikov/whatsoever?
Ker v nasprotnem primeru je to izigravanje, zloraba, prevara, neupravičeno bogatenje.
 

Chimay

Fizikalc
22. jul 2007
1.518
14
38
37
Dolenjska
Vozilo se sicer lahko uporablja v privatne namene, če je tako dogovorjeno - plačuje se boniteta za uporabo vozila.
Kako se reče kršitvi tega, pa mislim da ni predmet te debate
smile-1.gif
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.595
1.203
113
Celje
Citat:
Uporabnik Chimay pravi:
Prišpara se precej. DDV.
Pa ne samo pri nabavi vozila, ampak še potem kasneje pri gorivu, servisih, cestninah, gumah,...

In to se ti zdi OK?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Hkrati bi si pa DDV odbijal? A ni divolj da ti že nekdo drug plačuje za avto?...
Eh, eni mate podjetniške prioritete...
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Zaradi goljufij oz. Zlorab. Čisto konkretno vprašanje? A se tebi zdi normalna predelava Zafire ali pa S-Maxa v kombinirano vozilo? Meni liči na zlorabo oz. Utajo DDV...

Ja zdi se mi ok, ker sem videl ze te avtomobile v praksi in se jih je uporabljalo za tist namen kot so bii kupljeni.
A clio/corsa je kaj manj sporen? Ali pa vivaro? Meninse ne zdi...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Saj se oba strinjava, da tisti ki rabi tako vozilo za dejavnost bo že v osnovi kupil tovorno različico ali pa kombinirano (ki že ustreza zahtevam). Predelava "luksuznih potniških" različic pa ima v večini primerov namen goljufanja oz. mutenja z DDV.
Isto, kot je pred časom ob nakupu Falcona Bandelj provalio da se bo uporabljal za prevoz ranjencev... Jeh right... ME zanima koliko zidarjev direkt iz gradbišča se bo vozilo v Passenegrju, na sedežih iz velurja, z dvopodročno klimo, webastom...
 

maurice

Pripravnik
30. apr 2008
867
2
18
Sedaj je kar zadosti možnosti, da se vzame na firmo avto, ki je dovolj velik, opremljen, močan, ...
Tako da kdo želi veliko zapraviti
smile-1.gif
, lahko recimo kupi VW Caddy-ja z DSG menjalnikom in 170 KM in veliko opreme, ...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
V redu. Kako boš pa dosegel, da se to vozilo ne bo NIKOLI uporabljajlo v privat namene izven delovnega časa s strani uporabnikov/lastnikov/whatsoever?
Ker v nasprotnem primeru je to izigravanje, zloraba, prevara, neupravičeno bogatenje.
Pa saj mu obračunajo boniteto. Kaj bi še radi?
Očitno je bolje da si obračuna kilometrino(se že najdejo razlogi za pot) , vsak teden kakšnega jurja km, pa imaš na koncu mesca jurja pa pol kilometrine pri plači NOBDAVČENO
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Nisi v celoti razumel. OT bi rad predelal potniško vozilo v kombinirano tako da bi si lahko povrnil DDV za nakup kot tudi DDV za gorivo, servise, gume... Največkrat to naredijo s.p.-ji in manjši (enoosebni) d.o.o. ji zato da si po nakupu vozila (ki stane preveč glede na njihove zmožnosti) lahko privoščijo še kaj za na krožnik.
V tem primeru si ti (pa tudi jaz) bedaka, ker bova (sva) plačala polni DDV za enko vozilo, OT pa si bo zaradi dejstva da je d.o.o. (ali s.p.) povrnil DDV, čeprav bo vozilo ne bo služilo za opravljanje dejavnosti.
Namreč, za opravljanje dejavnosti kupiš vozilo ki je po navadi iz trpežnejših materialov v notranjosti, ima večjo nosilnost, uporabnejšo nadgradnjo zadaj ne pa vozilo z dodatki iz žlahtnega lesa na armaturi, kompletno usnjeno notranjostjo...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Poanta je, da zakonodaja očitno avta ne smatra enakovredno kot druga osnovna sredstva. Trgovski potnik npr rabi limuzino, kuli in aktovko z vzorci za svoj posel. Nekdo drug pa rabi npr kombi. Tretji pa računalnik za 5000€. Zakaj to ni enakovredno?
Če je razlog, da so možne zlorabe in da ne vedo, kako kontrolirati, je to slab argument za tako zakonodajo...