Greyp, električno kolo

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Mal drago
frown-1.gif
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.179
3.891
113
Za jurja manj dobiš že nekaj konkretnega od znanega in preverjenega proizvajalca. Seveda pa sta oba v EU prepovedana, oziroma ju je treba registrirat kot motorno kolo (kar pa ne vem če se da).

 

jello

Guru
22. sep 2008
10.179
3.891
113
Ker preveč leti. V ZDA naj bi bil prepovedan, po nekaterih informacijah pa naj bi ga v EU zdaj omejili na 45 km/h. Čeprav v resnici leti več kot 55 km/h.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik nUUb pravi:
Zakaj prepoved v EU?

Ne gre za prepoved, kolo ki ima samodejni pogon se imenuje "kolo s (pomožnim) motorjem" in ima omejitev na 25km/h max. hitrosti. Za to ne rabiš izpita niti ne rabiš čelade, lahko se voziš po kolesarski stezi iod.

Če gre več se to tretira kot klasičen moped, torej kot kolo z motorjem za katerega rabiš danes izpit (ajd, tega dobiš avtomatično če imaš izpit za avto), čelado in pa še registracijo (tablico). Omejitev za taka vozila je 50km/h.

Če gre več kot 50km/h je to motor, torej rabiš posebej izpit. Pa tole čudo ima še 12kW kar pomeni da celo ne moreš vozit z začetniško kategorijo (A1).

Mislim da se za homologacijo mopeda danes rabi že utripalke in svetlobna telesa in taka "električna" kolesa ni šans da gredo skozi. Torej na nek način so "nelegalna", vsaj za vožnjo po javnih cestah.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Glede na to, da ima tale Greyp street mode, ki ustreza zakonskim zahtevam za kolo z motorjem, se bo verjetno zgodilo,d a boš imel ostale mode ob nakupu zaklenjene, potem jih bo pa vsak lahko odklenil ...
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.179
3.891
113
Že samo omenjati besedo kolo pri teži 49 kg je noro. Prej kros motor s pedali, ki naj bi bili namenjeni čemu že?
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Jaz imam tega, ce koga zanimajo informacije iz prve roke. Scott E sub 20. Kupljen konec maja, narejenih skoraj 3000km. Brez najmanjsih problemov. Vozim se na siht in nazaj (skoraj 50km) ter po manjsih opravkih. Slaba stran je teza, ki znasa skoraj 21kg, ampak se pozna samo pri speljevanju in voznji v hrib. Vzdrzujes pa tempo 25kmh brez pomoci elektrike lazje kot s katerimkoli 26" mtb kolesom. Na najlazji stopnji (eco 1) se do 25kmh obnasa bolj lahkotno kot 7kg specialka za 5000eur. Na najvisji malce bolj kot povprecno trenirani kolesar na Vrsic z lahkoto vzdrzuje 20kmh.
Hitrost je zakonsko omejena na 25kmh, po em se asistenca izkljuci. Ampak se da pretentati senzorje hitrosti oz. zadevo "tunati", potem gre okoli 56kmh.
Ne gre pa kolo samo od sebe pac pa je treba poganjati - pedelec

Scott-Bike2.jpg
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Se pravi moreš vedno vrtet pedala?
Si si ga že zrihtal na 56km/h:)?
Kolk km ti baterija drži in kolk misliš, da bi, če bi ga odklenil, da bi dobil max hitrost?
Kje si nabavil in kolk si dal?

Neko tako e-kolo mi je zanimivo ravno zato, ker ne rabiš tavelke čelade, lahko se po kolesarski voziš, pa tudi po cesti ga lepo pičiš.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Meni je zanimiva ideja ravno zato, ker se mi ne da ravno vsak dan vrteti pedala 22km na siht v eno stran. Ponavadi imam nazaj grede dosti in vkljucis pomoc in gre. Piha veter v prsa, vkljucis pomoc in ne cutis nicesar, kot bi te nekdo porival z avtomobilom zadaj. Klanec, ni problema, vkljucis pomoc in gres kot po ravnem v 22% klanec.
Baterije drzijo v mesanem nacinu, ce imam zadevo vklopljeno nekje na polovici vseskozi (touring 3) cca 160kmh. Od tega je cca 100m vzponov na poti na 22km oddaljen siht in toliko spustov. Ce pazim in izklapljam vmes, se vozim cel teden na siht z enim polnjenjem. Baterija se polni na navadni 220V vticnici in porabi cca 9 centov elektrike (poraba plus vse pristojbine) do polne kapacitete. Itak jo kot pravi gorenc lahko polnim na sihtu
smile-1.gif

Prevozim pa ze tako dosti km letno in mi je to samo ena dodatna pomoc. Za ture imam normalno MTB kolo. Upam, da bo tehnologija v naslednjih 10 letih toliko napredovala, da bomo imeli 15kg, 29 colarje z 12cm vzmetenjem in regeneracijo elektricne energije (v vsaj 500W "posodah")... Potem bom potreboval samo eno kolo.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Baterija kr lepo drži! V službi bi itak vsi filal
evil.gif



Men je zlo zanimiva tale zadeva.
Seveda so takoj ceno nabil
jezen.gif

Fajn mi je ravno zato, če me dež ujame, hop na trolo:) Sam kaj, če baterija ne zdrži niti v eno smer
cry12bpy.gif

 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Samograditelj
Citat:
Ljubljana – Primož Tominc, strojni inženir s Ptuja, je pred dnevi končal več kot 1000 kilometrov dolgo pot okoli Slovenije, na kateri je preizkusil svoj izum, električno kolo na sončne celice. »Če je šlo letos, je kolo prestalo najtežji preskus,« je opozoril na mokro leto.

Idejo za svoj izdelek je Primož Tominc dobil v Peruju, ko je videl tamkajšnje bencinske tricikle, s katerimi so se prevažali domačini. Vsi so imeli strehe zaradi močnega sonca, njemu pa je takoj prišlo na misel, da bi na njih namestil sončne celice in tako izkoristil naravni vir. Po pol leta dela, pri katerem so mu na pomoč priskočili tudi družinski člani, je bilo kolo nared. Veliko časa je šlo za iskanje najrazličnejših delov iz tujine. Ogrodje vozila je ležeče trikolo ali lezikolo, ki je bolj udobno od navadnega in nižje cestišču, nabavil pa ga je kar v Sloveniji, medtem ko je večina drugih delov uvožena.

Tricikel lahko poganja na pedala, elektriko ali oboje hkrati. V zadnjem delu leži električni motor, zadnje kolo je tako pogonsko, in 48-vatna baterija, ki ima življenjsko dobo 2000 polnjenj. »To zadostuje za 100.000 kilometrov, kar pomeni, da bo prej odpovedalo kaj drugega kot baterija,« pojasni Tominc. Z enim polnjenjem je mogoče prevoziti 50 kilometrov; polni pa se lahko prek vtičnice, za kar potrebuje približno dve uri, ali prek sončnih celic, 100-vatnega panela, ki je nameščen na ogrodje namesto strehe. V sončem vremenu streha napolni baterijo v dnevu ali dnevu in pol, v oblačnem traja dlje. »Takšno polnjenje je brezplačno, a tudi prek vtičnice nas eno stane le deset centov, kar pomeni, da sem za pot, ki sem jo prevozil, skupaj odštel le nekaj evrov,« dodaja Tominc.

Kolo, ki ima 21 prestav, krmili z levo in desno roko, hitrost pa dodaja kot pri mopedu z ročico. Na električni pogon doseže 25 kilometrov na uro, saj ima blokado, sicer bi jih 40 kilometrov na uro. Posebnost njegovega izuma je tudi tempomat, s katerim lahko nastavi hitrost. Kolo je udobno za vožnjo, pred slabim vremenom ščiti streha, brez dodatne prtljage pa tehta približno 50 kilogramov. Zmanjšanje teže in uporaba boljše baterije je nekaj, čemur bi pri novih izdelkih namenil več pozornosti, pojasni Tominc in dodaja, da bo kolo preizkusil tudi v zimskih razmerah.

V klanec na elektriko

Primož je tricikel večinoma poganjal na noge, a si je pred vsako etapo, ki je trajala od 30 do 100 kilometrov, vsak dan izrisal višinski profil in si glede na števec, ki mu je kazal, koliko je še polna baterija, v klanec pomagal tudi z električnim pogonom. Za pot okoli Slovenije si je vzel dva tedna časa, ne samo, ker ga je zanimalo testiranje kolesa, ampak ker ga tudi veseli takšen način turizma. »Slovenija je zelo raznovrstna, lepo se jo da prevoziti s kolesom, ker imam dodatni pogon, se tudi klancem nisem izogibal, spal sem na turističnih kmetijah in spoznal, kako hitro se spreminja podoba pokrajine, ljudje in običaji v razdalji le nekaj kilometrov.«

Primož Tominc je zaposlen v avtomobilski industriji, zato nas je zanimalo, kaj meni o prihodnosti električnih vozil. Pravi, da bo sam poskusil še nadgraditi svoj izum, saj meni, da bi lahko takšno vozilo nadomestilo tudi avtomobile za krajše poti. Velikokrat se odpeljemo v službo ali v trgovino le pet minut daleč, in to sami v avtomobilu, kar je zelo potratno. Električna kolesa in avtomobili se razvijajo, povečuje se jim tudi tržni delež. Morda še dolgo ne bodo konkurirala bencinskim vozilom na dolge razdalje, za krajše, kot je mestna vožnja, pa imajo mnogo prednosti. »S takšnim kolesom se lahko pripeljete v službo, medtem ko delate, pa se vam baterija polni na soncu in vas nič ne stane,« še dodaja Tominc.
http://www.delo.si/novice/okol...ekaj-evrov.html
Gospodarska__IMG_2230_hires.jpeg0.jpeg


Če na hitro ocenim je zmogljivost 3km dosega za uro sončnega vreme.