Goreča ladja pred nizozemsko obalo ?

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.211
1.383
113
Nekaj me zanima.

Kolikor razemum so bili na začetku na krovu 3 električni avtomobili.
Potem jih je bilo 25.

Sedaj pa jih je nenadoma 500.

Ali se tile v požaru množijo ali pa nekaj ne štima.



 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.262
1.516
113
Nič čudnega, če VW sploh ne ve ali in koliko njihovih avtov je na ladji. Če v 21. stoletju to verjameš :D
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.040
9.682
113
Eh, tolažba je, da ne bodo dolgo vdihavali, tudi če je to eko in zeleno.
Očitno bo moralo nekaj ljudi umreti, da se bo ta stvar začela urejati.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in jendomen

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.525
3.901
113
Ljubljana
hmpg.net
Sploh veš zakaj LPG ne?
"Pri Inženirski zbornici Slovenije odgovarjajo enako, predpisa ni. Razlago, zakaj LPG ne bi bil primeren za garaže, iščejo v besedilu, pobranem iz reklame za CNG plin (metan), ki pa je še bistveno manj razširjen ...
Na zbornici ne pomnijo, da bi se kdaj v kakšni garaži zgodila nesreča z LPG plinom. "

"Pregled smo začeli novembra 2018, ko je v garažnem boksu na Linhartovi cesti v Ljubljani med polnjenjem zagorelo električno kolo. Marca 2019 je prav tako zagorelo električno kolo med polnjenjem, in sicer na Rdečem Kalu pri Trebnjem, lastnik pa se je med gašenjem nadihal strupenega plina. Septembra 2019 so na Kotnikovi ulici v Ljubljani zgorela kar tri kolesa, zanimiv pa je tudi vzrok. Dve sta se polnili in je prišlo do vžiga zaradi preobremenitve električne naprave. Po nepreverjenih podatkih naj bi v enem od kolesarskih servisov istega leta zgorelo nekaj koles. Septembra 2020 je v Mariboru zagorelo električno motorno kolo, dve osebi ste se nadihali dima. Junija 2021 je zagorel električni avtomobil pri Lukovici, in to med vožnjo. Septembra istega leta je zgorelo še kolo v kolesarnici v Dornavi, nekako najbolj tragičen, vsaj glede materialnih posledic, pa je bil požar oktobra 2021 v garažni hiši na Trdinovi ulici v Ljubljani, ko sta zagoreli dve električni vozili, tretje pa je bilo poškodovano. Nekaj mesecev kasneje, oktobra 2021, je zgorel še električni avto v Šmarjeških Toplicah."

"To, da se Li-ionske baterije lahko vnamejo, vemo že iz sveta telefonov, tablic, slušalk in še česa. In v električnih avtomobilih so tehnološko pravzaprav enake baterije, le da so večje in da jih je več."

"Gasilci, ki morajo pogasiti goreč akumulator, se torej znajdejo pred velikim izzivom: gašenje z običajnimi sredstvi ni dovolj učinkovito. Pomaga le eno: potopitev sklopa akumulatorjev v veliko količino vode."

"Sicer pa takšno rešitev priporočajo tudi izdelovalci električnih avtomobilov. V reševalni karti Teslinih avtomobilov - tehničnem dokumentu avtomobila, ki ponuja informacije o karoserijskih ojačitvah, načinu izklopa akumulatorjev in varnostnih mehov ter številne druge informacije - je namreč zapisano, da morajo imeti gasilci za gašenje akumulatorjev na razpolago vsaj 3000 galon (11.563 litrov) vode, s katero morajo hladiti pregrete akumulatorje."
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.356
2.730
113
A si mores mislit. Pojma nimaš in se vadis z enovrstičnico.
Kako drugače pa gorijo EV napram ICE kar se škodljivosti tiče? Vemo da je gašenje jeba. Se kaj drugega? Ko zagori ICE v garažni hiši in gre vse v 3pm, kaj je razlika napram EV?
 
2. jul 2020
5.060
6.604
113
Če odštejemo ostale komponente (sedeži, kabli, karoserija, plastike...) so edina razlika gorivo (oglikovodik) in li-ion baterijski sklop. Akumulator bom spregledal, saj nekateri EVji imajo konvencionalni akumulator, da lahko vsaj avto odkleneš, če glavni celici pade napetost pod določeno mejo.

V idealnih pogojih bi dizel ali bencin producirala vodo+co2. Vendar zaradi nenasičenega gorenja in primesi dobiš kup drugih spojin.

Pri gorenju li-ion baterij pa dobiš floridne pline oz. floridno kislino. Pa daj potem v enačbo dodati še vodo.

Druga težava je temperatura ognja. Baterija gori do 2800°C, med tem ko ice avto do nekje 900°C (predpostavljam da nimaš aluminija v karoseriji, ker tisto dvigne temperaturo gorenja - zato se je WTC sesul, sam kerozin ne doseže dovolj visoke temperature- zato teorije zarote). Pomisli kaj to stori na železobetonsko konstrukcijo garažne hiše....

Source; izkušnje z modelarskimi baterijami.



Za kaj več razlik pa lahko vprašaš chatGPT.
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.262
1.516
113
Kaj ni glavna razlika, da baterija za gorenje ne potrebuje kisika, ker gre za kemično reakcijo, ki med drugim proizvaja tudi kisik. Ter da gorenje traja dlje in izloči več strupov v okolje.
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.262
1.516
113
Vsekakor je velika razlika, da požar ICE vozil na ladji lahko dokaj hitro pogasiš (beri zapreš dotok kisika), električnih vozil pa nikakor.
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.137
314
83
Nekaj me zanima.

Kolikor razemum so bili na začetku na krovu 3 električni avtomobili.
Potem jih je bilo 25.

Sedaj pa jih je nenadoma 500.

Ali se tile v požaru množijo ali pa nekaj ne štima.



Ne razumem kako ne morejo ugotovit kateri avti so na ladji in sprašujejo posamezne proizvajalce. Predvidevam da ima prevoznik celoten seznam vseh vozil vključno s serijskimi številkami avtov. Če ne on pa carina.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in sad