Elektronska vinjeta

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.869
6.030
113
Tako na hitro... kaki sistem cestninjenja bomo v bodoče imeli? Mađarski model, da plačaš vinjeto, vnesejo te v sistem, potem pa samo kamere gledajo kdo od udeležencev je plačal in kdo ne? Ali je kak drug sistem v smislu dejanske porabe po kilometru oziroma po odsekih, kolijk bo pač postavljenih kamer?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Elektronska VINJETA - elektronsko cestninjenje.

Eno je plačilo uporabe vnaprej ne glede na kilometre, drugo je plačilo po prevoženih kilometrih.
Kakšen sistem kontrole točno imajo slovaki pa ne vem.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
kako bo to delovalo? sem se glih zadnjič spraševal?

avto bo imel kartico, kot ABC, in uporabnik bo domov dobival položnice vsak mesec al kako?

Kako bojo nadziral kdo je plačal in kdo ne?
koliko bo cena 1 km?
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.710
6.595
113
Ne boš rabil nobene kartice. Cena bo pavšalna tako kot sedaj in ne na prevožen km.

Posneli bojo tablico s kamero (kamere majo že od cestninjenja za kamione) in v bazi preverili, če je bila vinjeta za to tablico plačana ali ne. V nasprotnem primeru se bo naredila poizvedba za lastnikom tablice in položnica bo sledila. Razen tega se ne bo beležilo popolnoma nič, za tiste, ki jih skrbi zasebnost.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.610
2.565
113
Vsakič, ko grem 'mimo' mi poskenirajo avto. Vse, kdaj, s kom, itd. Točno bodo vedel vse moje podatke! Pi..de
Jaz bom vozil takrat in tam k bom JAZ hotel. Jih nič ne briga kje sem bil in kam grem. Plačam AC ostalo jih ne briga!

Vprašanje: Koga sem oponašal!
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.736
1.412
113
Korak k prijaznejšemu načinu plačevanja cestnine
Družba DARS je v postopku javnega naročila za vzpostavitev in delovanje sistema elektronske vinjete prejela tri ponudbe. Dve nista izpolnjevali razpisnih pogojev, zato sta bili ocenjeni kot nedopustni, izbor tretje ponudbe, slovaškega SkyTolla, pa je danes potrdil tudi Darsov nadzorni svet. Uvedba elektronske vinjete je predvidena s 1. decembrom 2021, veljala pa bo eno leto od datuma nakupa. Poleg dosedanjih prodajnih mest jo bo mogoče kupiti tudi z mobilno aplikacijo in po spletu.


DARS je v postopku javnega naročila za vzpostavitev in delovanje sistema elektronske vinjete prejel tri ponudbe. Iskratel v partnerstvu z madžarskima ARH Informatics in Dataking Informatikai Kft je za vzpostavitev in delovanje sistema ponudil ceno 14.219.197,34 EUR brez DDV, SkyToll ceno 15.681.247 EUR brez DDV, konzorcij podjetij Marand, Telekom Slovenije, Pošta Slovenije in Kapsch pa ceno 33.375.335 EUR brez DDV.

Po izpeljanem postopku sta bili dve ponudbi ocenjeni kot nedopustni, kot edini ustrezen ponudnik pa je bil izbran SkyToll. Odločitev o izboru je bila danes objavljena na portalu javnih naročil. Na odločitev je možna pritožba.

Uvedba elektronske različice vinjete je sicer predvidena s 1. decembrom 2021. Letna vinjeta za 2021 bo ostala veljavna do 31. januarja 2022. Po tem datumu vinjeta v fizični obliki ne bo več v veljavi, saj bodo skladno z novelo zakona o cestninjenju, ki jo je državni zbor sprejel oktobra 2020, v novem sistemu le še vinjete v elektronski obliki.

Elektronska vinjeta se po vsebini ne bo bistveno razlikovala od zdajšnje vinjete v obliki nalepke, torej tudi v tem primeru ne bo šlo za cestninjenje po prevoženi razdalji. Namesto fizične bo v veljavi vinjeta v elektronski obliki, kar pomeni, da bo v centralni cestninski sistem vnesena registrska številka vozila, za katero bo plačana cestnina (kupljena e-vinjeta).

Letna vinjeta bo veljala eno leto od nakupa. To se razlikuje od sedanjega sistema, kjer velja do 31. januarja v naslednjem letu ne glede na to, kdaj je bila dejansko kupljena. Nakup e-vinjete bo mogoč z mobilno aplikacijo, na spletu ali na dosedanjih prodajnih mestih (bencinski servisi, različni trgovci). Za vsa vozila nosilnosti do 3,5 t bodo ostale kategorije vinjet enake: letna, mesečna (oziroma polletna za enosledna motorna vozila) in tedenska. Ob odjavi vozila iz prometa bo možno pridobiti povračilo neizkoriščene vrednosti letne vinjete.


Tovornjaki, avtobusi in druga vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 t imajo že od aprila leta 2018 svoj sistem elektronskega cestninjenja DarsGo, v katerem se cestnina plačuje po dejansko prevoženi razdalji.


 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
Ne boš rabil nobene kartice. Cena bo pavšalna tako kot sedaj in ne na prevožen km.

Posneli bojo tablico s kamero (kamere majo že od cestninjenja za kamione) in v bazi preverili, če je bila vinjeta za to tablico plačana ali ne. V nasprotnem primeru se bo naredila poizvedba za lastnikom tablice in položnica bo sledila. Razen tega se ne bo beležilo popolnoma nič, za tiste, ki jih skrbi zasebnost.

pa bo kej cenej? kaksne so pol sploh prednosti? a ni neki govora da bo to cestninjenje bolj enakovredno...
 

amacar

Majstr
29. apr 2010
4.170
489
83
Prednost je, da ti velja 1 leto od nakupa (npr. kupiš maja 2022, velja do maja 2023), ne tako kot ta, ki je veljala do konca leta (+ januar), ter da ne boš rabil več lepiti na steklo in potem strgati dol. Cena kolikor vem ostaja enaka (se pa lahko seveda še spremeni).
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko in msenjur

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Ne boš rabil nobene kartice. Cena bo pavšalna tako kot sedaj in ne na prevožen km.

Posneli bojo tablico s kamero (kamere majo že od cestninjenja za kamione) in v bazi preverili, če je bila vinjeta za to tablico plačana ali ne. V nasprotnem primeru se bo naredila poizvedba za lastnikom tablice in položnica bo sledila. Razen tega se ne bo beležilo popolnoma nič, za tiste, ki jih skrbi zasebnost.
Sistem bo ločen od kamionskega - se ne sme uporabljat iste naprave, tak je bil pogoj pri razpisu. Sicer tudi ne vem kaj bi stalo 15M€.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.710
6.595
113
Sistem bo ločen od kamionskega - se ne sme uporabljat iste naprave, tak je bil pogoj pri razpisu. Sicer tudi ne vem kaj bi stalo 15M€.

priznam, da kasneje nisem več spremljal

sem nekaj sodeloval še pri cestninjenju za kamione in smo se kakšno leto nazaj pogovarjali, da bi se za osebne v največji meri uporabljalo obstoječi hardver, ker kamere so pač že nameščene za štetje osi in branje tablic
 
  • Všeč mi je
Reactions: pumaxx

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
15m€ bo verjetno šlo v hardver/softweare za prepoznavanje cestninskega razreda (motor, vozilo z manj kot 130cm nad prvo osjo (avto) in vozila z več kot 130cm nad prvo osjo (kombi). Pa baje obstoječe kamere niso dovolj "zmogljive" da bi podpirale sistem elektronskih vinjet in bo treba montirat nove. Obstoječe lahko (poleg nadzora tovornega prometa) samo poslikajo vetrobransko steklo in če na njem ni fizične vinjete to javijo v nadzorni center DARSa (ki potem javi naprej mobilni enoti oz lahko mobilna enota za nadzor direktno vidi te podatke). To je pa tudi to. Zato tudi 15m€ za novo opremo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
Vprašanje, če se sme na obstoječe portale sploh kaj novega obešati, sploh pa močno dvomim, da se sme uporabljati obstoječi HW. To je tako, ker je pač DARS nekoč tako hotel.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

asteliks

Fizikalc
5. mar 2013
1.445
98
48
Prednost je, da ti velja 1 leto od nakupa (npr. kupiš maja 2022, velja do maja 2023), ne tako kot ta, ki je veljala do konca leta (+ januar), ter da ne boš rabil več lepiti na steklo in potem strgati dol. Cena kolikor vem ostaja enaka (se pa lahko seveda še spremeni).

Ampak. Niso to nekakšne "jake"prednosti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: semnov