Elektrika pri avtu, cin špula itd

alese

Pripravnik
22. dec 2021
35
3
8
Vprašanje še o elektriki. Kaj je tisto pri avtu kar lahko pomeriš z multimetrom, da bi ugotovil, če ti sličajno nagaja elektrika pri avtu, da je prekinjen kak vod, da je kakšen mali stik oz ne dovolj prehoden tok, ki vpliva na delovanje avtomobila. Recimo kako preveriš svečke cin špulo senzorje s tem multimetrom. Hvala
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.835
3.858
113
Tehnično je to visokonapetostni voltmeter. Ker je taka naprava precej draga (specifična) v obliki voltmetra se da dobit sekundarne tuljave za merjenje visokih napetosti na klasičnem voltmetru.

Ker tebe najbrž zanima samo ali je "iskra" dovolj dobra se dobi cenejše "fazenpriferje" za avtomehanike (stanejo (par) 10 EUR) ki imajo nastavljivo distanco obloka in omogočajo detekcijo kvalitete iskre. Drugače pa lahko neko staro svečko vzameš pa se igraš z razdaljo elektrode na delujočem cilindru in potem preveriš še razdaljo na nedelujočem cilindru če misliš da je to težava. Za tole rabiš pa komplet merilnih lističev za par EUR.
 

alese

Pripravnik
22. dec 2021
35
3
8
multimetri stanejo od 8 evrov in gor, to s emi ne zdi drago, če govoriva o isti stvari. mene zanima vse kaj drugega kot samoiskra na svečki, recimo prekinjeni vodi tudi do drugih senzorjev meritve senzorjewv in cin špule, ker baje tam deluje tako, da daje tok na 2 in 3 cilinder in na 1 in 4 to bi rad preveril če daje praviklnotok ven,
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.835
3.858
113
Tole natakneš na kabel namesto svečke, povežeš drug konec na maso in potem na delujočem cilindru nastaviš razdaljo na max. na kateri še dobiš stabilno iskro. Potem daš stvar na kabel nedelujočega cilindra in pogledaš a daje iskro na isti razdalji +- par obratov. Če jo daje, potem te ne zanimajo senzorji, razdelilna kapa in kaj vem kaj še ker je vse ok okoli elektrike. Če pa ne daje prave iskre do svečke pa začneš iskat po vrsti dalje z logiko izločanja komponent. Senzorji so čisto na koncu.

Multimeter za 10 eur ti ne bo nič pomagal pri visokonapetostnem delu ker ga bo skurilo ob prvi iskri skozi njega. Če pride napetost za visokonapetostno tuljavo ločeno za posamezne cilindre se da preverit tam z multimetrom. Ne vem pa kako ima to clio rešeno. Včasih je napetost skupna in je potem signalno preklapljanje kar pa spet ne moreš merit z multimetrom za 10 EUR, rabiš vsaj takega z RMS opcijo oz. pulznim merjenjem. Vsekakor rabiš pa pri vsemu temu vsaj električno shemo vozila in neko srednje znanje elektrike/elektronike.

Za sezorje spet odvisno. Najbrž misliš za senzor lege pozicije gredi. Tisti senzor se da preveriz z multimetrom za 10EUR (ponavadi preko upornosti, ker gre za senzor magnetnega polja [halov senzor]), samo spet rabiš neke referenčne vrednosti s katerimi lahko preveriš ali so podatki na multimetru ok ali ne.
 

alese

Pripravnik
22. dec 2021
35
3
8
Tole natakneš na kabel namesto svečke, povežeš drug konec na maso in potem na delujočem cilindru nastaviš razdaljo na max. na kateri še dobiš stabilno iskro. Potem daš stvar na kabel nedelujočega cilindra in pogledaš a daje iskro na isti razdalji +- par obratov. Če jo daje, potem te ne zanimajo senzorji, razdelilna kapa in kaj vem kaj še ker je vse ok okoli elektrike. Če pa ne daje prave iskre do svečke pa začneš iskat po vrsti dalje z logiko izločanja komponent. Senzorji so čisto na koncu.

Multimeter za 10 eur ti ne bo nič pomagal pri visokonapetostnem delu ker ga bo skurilo ob prvi iskri skozi njega. Če pride napetost za visokonapetostno tuljavo ločeno za posamezne cilindre se da preverit tam z multimetrom. Ne vem pa kako ima to clio rešeno. Včasih je napetost skupna in je potem signalno preklapljanje kar pa spet ne moreš merit z multimetrom za 10 EUR, rabiš vsaj takega z RMS opcijo oz. pulznim merjenjem. Vsekakor rabiš pa pri vsemu temu vsaj električno shemo vozila in neko srednje znanje elektrike/elektronike.

Za sezorje spet odvisno. Najbrž misliš za senzor lege pozicije gredi. Tisti senzor se da preveriz z multimetrom za 10EUR (ponavadi preko upornosti, ker gre za senzor magnetnega polja [halov senzor]), samo spet rabiš neke referenčne vrednosti s katerimi lahko preveriš ali so podatki na multimetru ok ali ne.
hvala za odgovor. moj clio nima senzorja odmične gredi
 

alese

Pripravnik
22. dec 2021
35
3
8
Mora imeti, če ima vbrizg goriva. Poglej na vztrajniku je ponavadi nameščen bolj zgoraj na bočni strani.
nima, sm bil zadnjič pr nehaniku, je reku da nima, sem ga večkrat vprašal sm reku natančno poglej, je reku ne najdem, nima, kaj čem pol.edino če mi daš sliko mašine pa označiš kje naj pogledam
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.388
1.354
113
Nehaj :valjamse::valjamse::valjamse:Tole tle je resna tema, tle ni plac za delanje konfliktov :fredi::fredi::fredi:

(OP pa še vedno ne bo pomeril kompresije!!! Pravzaprav boš sokriv, da mu ne dela clio!!! :cheer:)
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.151
54
48
Osrednja Slovenija
Ni nujno, Pežo 307 ga prav tako nima, spremlja vžig na eni od cin špul (zato narediš iz p.... kozolec, če kupiš vžigalni modul drugje kot original/Valeo)...
Tale ga pa zmaga na puno. Kako pa cin špula ve kdaj naj vžge?
Ne seri, en senzor nekje mora biti in je. Večinoma na glavni gredi, lahko na odmični, včasih pa kar oba. Če ga kdo ne najde, to še ne pomeni da ga ni :) .
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.388
1.354
113
Tale ga pa zmaga na puno. Kako pa cin špula ve kdaj naj vžge?
Ne seri, en senzor nekje mora biti in je. Večinoma na glavni gredi, lahko na odmični, včasih pa kar oba. Če ga kdo ne najde, to še ne pomeni da ga ni :) .
Še eden, ki ne verjame, da ločim feltno od kolesa. :zmaga: Ker pa si, za razliko od Crasha, napisal post neposmehljivo, nevsevedno, nekonfliktno, neponižujoče do sogovornika in civilizirano, bom z veseljem odgovoril.

Takih avtov verjetno ni veliko, sem pa to, da motor nima senzorja odmične, v živo videl na pežoju 307 z 1.6 motorjem, kjer so francozi očitno uspešno pogruntali, kako prihraniti nekaj evrov. Zato sem tak primer omenil v tej temi, kjer je OP napisal, da mu je mehanik zatrdil, da tudi jegov clio 2 tudi nima senzorja odmične (zanj, konkretno pojma nimam, če je res ali ne). Avto seveda ima senzor na glavni gredi.

To se mi iz izkušenj s starimi bemfli tudi ne zdi nič posebnega: avto z zanič senzorjem odmične dela (rabi pa dlje, da vžge, na primer), z zanič senzorjem glavne gredi pa sploh ne vžge.

Konkretno na omenjenem pežoju pa sem imel problem, da je motor občasno delal brez moči zaradi izrabljenega vžigalnega bloka (tj. skupne škatle s cinšpulami, ki so sicer ločene za vsak cilinder), na testerju je izpisalo napako v senzorju odmične.

Kar je seveda zanimivo, ker avto senzorja nima (brez zamere, vendar se mi ne da iti v klet fotkat Haynesov manual), se pa to da prebrati tudi na spletu:
" My problem is that I am getting the MIL light on the dash caused by P0341 - Camshaft Position Sensor fault. (...) I have done some shopping around the internet and I have found that other people have had this problem but there is no camshaft sensor on this engine.
(...)
No cam sensor on 1.4, cam phase detected via plugs and coil pack. Faulty coil pack or in some cases NGK plugs can cause error as can worn wiring."


Po menjavi cinšpule z Valeovim kosom je bila napaka odpravljena, koda pa se po izbrisu P0341 ni pojavila nikoli več. Skratka, takšni bencinarji obstajajo, senzor je del vžigalnega modula. Nikakor nisem mehanik, sem pa kakšen problem na starih kantah že rešil s pomočjo interneta in lastnimi rokami. :zmaga:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.835
3.858
113
Tu gre samo za to da je očitno činšpula toliko pametna da ima povratno indikacijo na ECU in javlja zaradi XYZ težave napačno kodo napake. Motor vsekakor ima senzor lege, ne more preko svečke dobit podatka v kateri fazi je. Kot je bilo omenjeno sta senzorja ponavadi dva (senzor odmične in glavne gredi), odvisno od motorja lahko tudi kakšen manjka oz. logika vžiga lahko deluje samo na enem ali pa je redundančna oz. dopolnjujoča v različnih fazah delovanja motorja.

Če ni senzorja je edina opcija da je motor v fazi preko mehanske povezave, torej danes oldtimer klasika z distributorjem/rotorjem, kapo, platinam ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.388
1.354
113
Presneto, pa saj sem napisal črno na belem: pežo je imel senzor glavne gredi, senzorja odmične pa ne. (Enega seveda mora imeti.)

Ampak, pojdimo nazaj na temo: ali drži, da clio 2 (menda 1.2 benz) tudi nima senzorja odmične?
 

map

Guru
6. jul 2008
7.788
1.927
113
najrajš na babi
Verjetno da drži, ker 2006 corsa c 1.2 twinport ga tudi nima. Ima samo spodaj na vztrajniku. Sem menjal zadevo kake 3 leta nazaj. Zato vem da vžge tudi če je ta senzor hin, ampak kleple ko stara hurba.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony