Dvotaktna vprašanja

ziggy

Fizikalc
8. nov 2007
1.133
2
36
Zgodba je takšna: lotil sem se remonta starejšega (5BS - 1980) Yamahinega 5 KM izvenkrmenga motorčka. Sem tik pred koncem misije in imam par vprašanj za tukajšnje eksperte.
Sornik in pripadajoč iglični ležaj (pravzaprav samo venček z valjčki) sta v slabem stanju. Dimenzija sornika je 12 x 40, pripadajoč ležaj je 12 x 15 x 16. Ti dve reči sta standardnih dimenzij tako, da ni potrebe po nabavljanju na Yamahinem servisu, ki je precej... hmmm, drag. Kje še prodajajo te zadeve?

Na krivini, ki povezuje vplinjač in cilinder je nastavek, kamor se natakne tanko cevko, ki gre do izpušne krivine. Ta priključek je popolnoma neprehoden, očistiti se tudi ni dal. Čemu služi ta povezava (ok, očitno gre del izpušnih plinov nazaj v cilinder) in ali jo lahko pustim zaprto? V nasprotnem primeru bom vse skupaj povrtal in nastružil nov konektor. Na sliki sem reč označil zeleno.

Motor ima 200 cm^3, kar zadostuje za več kot 5 KM (motorji podobnega letnika imajo tudi čez 10KM pri 200cm^3). Kaj je pri takem motorju omejujoč faktor? Vplinjač (je 18mm)? Kak dodaten konj mi namreč ne bi hodil v napoto...
wink-1.gif

741304-yamha-vplinjac.jpg
 

Priponke

  • 741304-yamha-vplinjac.jpg
    741304-yamha-vplinjac.jpg
    77,5 KB · Ogledi: 504

maggio

Fizikalc
19. avg 2007
1.704
1
38
Lj-bežigrad
tisto cevko mislim da lahko mirno pustiš zaprto

kar se pa tiče omejitev pa malo preglej kake lukne so pri izpuhu potem dize in kok je glava kaj visoka

to je moje skromno laično mnenje

bonk.gif
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Večji fergazer ( recimo 18 so imeli Tomos BT oz ATX ), veliko je tudi v izpuhu, pa v kanalih cilindra. ŠZ pravilnim brušenjem se jih da povečati, ter izbrusiti tako da je sesalni odprt malo dlje časa.
Lahko pridobiš kak konjček ali dva, če oreng nardiš.
Je pa tudi odvisno od glave, torej izgorevalne komore. Lahko jo znižaš da povečaš kompresijo, vendar moraš nastavljati vžig in pazit da bat ne zadane ob svečko..
Upam da si ojnico dal sprešat..
 

ziggy

Fizikalc
8. nov 2007
1.133
2
36
Počasi se premika. Kolega mi bo zrihtal sornik in ležaj. Edinole tista cevka me matra... No, najverjetneje jo bom pustil kar zaprto.
Na ebay-u bom čez zimo poskusil najti kak večji vplinjač. Kanali so namreč večji tako, da se mi zdi, da bi zamenjava vplinjača pomagala. Hudič je edino to, da čez zimo nimam kje stestirati rezultata
frown-1.gif
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik ziggy pravi:
Počasi se premika. Kolega mi bo zrihtal sornik in ležaj. Edinole tista cevka me matra... No, najverjetneje jo bom pustil kar zaprto.
Na ebay-u bom čez zimo poskusil najti kak večji vplinjač. Kanali so namreč večji tako, da se mi zdi, da bi zamenjava vplinjača pomagala. Hudič je edino to, da čez zimo nimam kje stestirati rezultata
frown-1.gif

Sesalna cev oz. fi vplinjača ki vodi do cilindra naj bo približno enakega fi-ja ko luknja odprtine, če boš montiral večji vplinjač ne pridobiš nič oz. še izgubljaš ( upor pri prehodu )
 

ziggy

Fizikalc
8. nov 2007
1.133
2
36
Dejansko je ozko grlo vplinjač. Kanali naprej do cilindra imajo precej večji premer.
No, bomo videli. S 3m gumenjakom sam še zglisiram, z 20kg malčkom na krovu pa ne več. To bo torej moj dinamometer
wink-1.gif
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik ziggy pravi:
Dejansko je ozko grlo vplinjač. Kanali naprej do cilindra imajo precej večji premer.
No, bomo videli. S 3m gumenjakom sam še zglisiram, z 20kg malčkom na krovu pa ne več. To bo torej moj dinamometer
wink-1.gif

Pri dvotaktkah je ravno to najbolj ozko grlo, poleg izpuha. Tam se da s pravo krivino ( resonanca ) pridobiti še kak konj! Dejansko se ti bo pa najbolje poznala ta generalka, saj motor hitro izgubi moč že zaradi dotrajanih ležajev, batnih obročkov, ojnice, tesnil. Najbolj se to pozna ravno pri 2T mašinah. Sej pravim, če gre, nižaj glavo, se bo poznalo. Če so kanali večji jih pusti take kot so, pa samo večji fergazer z večjo dizo gor. Zdej tle je tudi malo srečne roke, da izbereš pravo velikost. Če bo ferg večji kot same zmogljivosti, se bo to poznalo samo v večji porabi in ne tudi v večji moči. Torej do nekje gre, pol pa ne. Uglavnem da se pridobit, da bo gumica še malo bolj letela
evil.gif
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Jah dej no. Nič večjo dizo, razmerje gorivo/zrak mora biti pravo. Cel frgazer večji ali pa nič, ne samo dize večat.

Piše večji fergazer z večjo dizo
tongue-1.gif

se pravi, večji ferg.
tongue-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.297
5.614
113
ziggy Omejujoc faktor pri izvenkrmnih motorjih je elisa...

Ga sfriziraš in boš pridobil samo kavitacijo na propelerju in boš na koncu še počasnejši....korak elise je skonstruiran glede na max obrate...oz je za višje obrate drugačen kot za original nastavitve!

Drug omejujoc faktor je sigurnost takega motorja.....nobeni firmi ni point navijat izvenkrmnih motorjev.....pa da potem to začne crkovat sredi morja...pač omejis konje in ma da dela potem to 10let brez da kaj odpiraš!

Ponavadi se zato tudi vrtijo MAX 4800-5200-5500 obratov (naprimer isti motor z 10KM 15KM 20KM....Yamaha naprimer)

Kar se tiče glede tistega cuzla na frgazarju....naj ostane zaprt....ker je to predpriprava za vbrizg dvotaktola...za tiste motorje ki imajo posebaj mešanje olja in bencina (dodatna oljna pumpa nekje na motorju) ....očitno isti frgazar uporablja več različnih izvenkrmnih modelov

Ker ma tvoj motor predvideno da ne meša olja, sam ampak da to dela uporabnik sam v rezervoarju.....so pač zaprli tist cuzl... Če ga boš prešpikal bo samo vleklo fauš zrak... motorja se ne bo dalo nikakor nastavit (preveč zraka v zmesi)....pa še zaribal ti bo (lean burning condition)
 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.300
1.924
113
ziggy Omejujoc faktor pri izvenkrmnih motorjih je elisa...

Ga sfriziraš in boš pridobil samo kavitacijo na propelerju in boš na koncu še počasnejši....korak elise je skonstruiran glede na max obrate...oz je za višje obrate drugačen kot za original nastavitve!

Drug omejujoc faktor je sigurnost takega motorja.....nobeni firmi ni point navijat izvenkrmnih motorjev.....pa da potem to začne crkovat sredi morja...pač omejis konje in ma da dela potem to 10let brez da kaj odpiraš!

Ponavadi se zato tudi vrtijo MAX 4800-5200-5500 obratov (naprimer isti motor z 10KM 15KM 20KM....Yamaha naprimer)

Kar se tiče glede tistega cuzla na frgazarju....naj ostane zaprt....ker je to predpriprava za vbrizg dvotaktola...za tiste motorje ki imajo posebaj mešanje olja in bencina (dodatna oljna pumpa nekje na motorju) ....očitno isti frgazar uporablja več različnih izvenkrmnih modelov

Ker ma tvoj motor predvideno da ne meša olja, sam ampak da to dela uporabnik sam v rezervoarju.....so pač zaprli tist cuzl... Če ga boš prešpikal bo samo vleklo fauš zrak... motorja se ne bo dalo nikakor nastavit (preveč zraka v zmesi)....pa še zaribal ti bo (lean burning condition)
Stari..dans ti pripada titula 'arhivar dneva'
1648722845733.png


:fredi: