Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Danes v
Delu:
Citat:
Večina ni vedela za osnovno pravico do minimalne dveletne garancije za novo kupljene izdelke...
Citat:
Testirajte sami sebe
• Hladilnik, ki ste ga kupili pred 18 meseci, se je pokvaril. 
Nimate podaljšane garancije, zato se sprašujete, ali imate pravico 
do brezplačnega popravila oziroma zamenjave izdelka.
• Po telefonu, internetu ali pošti ste naročili avtomobilsko zavarovanje, dva dni zatem najdete ugodnejši paket pri drugem ponudniku. Imate pravico, da prekinete pogodbo?
• Pred vašimi vrati se pojavi zastopnik za sesalnike. Izdelek kupite, 
a dva dni pozneje odkrijete boljšo ponudbo. Lahko vrnete izdelek 
in zahtevate vračilo plačanega denarja brez navedbe vzroka?
Na vsa tri vprašanja je odgovor pritrdilen z dodatkom: brez dodatnega plačila.
Prvič slišim za kaj takšnega
Kar zadeva
prvi citat:
- ne gre za osnovno pravico do 2 letne garancije, ampak pravico do uveljavljanja
stvarne napake.
"Garancija in
"stvarna napaka" sta dve različni možnosti, ki se jih potrošnik lahko posluži - med katerima ima pravico, da sam izbere, kaj bo uveljavljal.
Ljudje (tako potrošniki kot trgovci) večinoma niso najbolj seznanjeni s pravicami in dolžnosti, ko gre za uveljavljanje stvarne napake, zato naj bodo naslednja dejstva v pomoč;
a) stvarno napako kot potrošniki uveljavljamo
pri prodajalcu
b) kdaj gre za stvarno napako ter kakšen je postopek uveljavljanja stvarnih napak.
Bistveno pri tem je, da vzrok za napako ni fizična poškodba ali nepravilna uporaba z vaše strani.
V skladu z 37. členom Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju ZVPot) gre za
stvarno napako na izdelku ,
če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet ali če nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo , za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana, ali če nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene ali predpisane ali če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila. Pri čemer velja omeniti, da se neznatne napake ne upoštevajo.
V teh primerih lahko kot potrošnik, ki je
prodajalca pravilno in pravočasno obvestil o napaki (v dveh mesecih od dneva, ko je bila napaka odkrita, vendar ne smeta miniti 2 leti od izročitve stvari) zahtevate: odpravo napake na blagu ali vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga z novim brezhibnim izdelkom ali vrnitev plačanega zneska, pri čemer velja, da imate vi pravico izbirati, katerega od omenjenih zahtevkov želite uveljavljati..
Prodajalca se mora zaradi morebitnega dokazovanja notifikacije obvestiti pisno. V kolikor pa se ga obvesti ustno, pa vam mora izročiti potrdilo, da se ga je obvestilo o stvarni napaki. V obvestilu je potrebno natančno opisati napako, postaviti enega izmed zahtevkov ter prodajalcu dati možnost, da stvar pregleda in se seznani z obstojem napake.
Nadalje je potrebno opozoriti na 37. b člen ZVPot, ki
določa, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku 6 mesecev od izročitve, kar pomeni, da je dokazovanje obstoja oz. neobstoja napake na prodajalcu. Po preteku šestih mesecev od nakupa pa je potrošnik tisti, ki mora dokazovati obstoj stvarne napake.
Prodajalec mora v roku 8 dni izpolniti vaš zahtevek, če napaka ni sporna, če pa je napaka sporna, pa vam mora v enakem roku pisno odgovoriti ter podati obrazložitev . V primeru kršitev teh določil je za prodajalca predpisana globa, pri čemer sankcije izreka Tržni inšpektorat RS.
Pojasniti je še potrebno, da kadar se potrošnik ne uspe dogovoriti s prodajalcem oz. ta neupravičeno zavrne njegov zahtevek, se lahko obrne na Tržni inšpektorat RS, ki lahko izda odločbo, s katero podjetju odredi, da potrošnikovi zahtevi ugodi, a le, če med strankama ne obstaja spor o napaki oziroma, če potrošnik priloži mnenje sodnega izvedenca oziroma je napaka na drug način nesporno dokazana.
Glede na vse navedeno torej velja, da če podjetje neupravičeno zavrne potrošnikovo zahtevo iz naslova stvarne napake, naj mu izdelek z napako zamenja z novim ali mu vrne plačani znesek ali odpravi napako, lahko tržni inšpektor na potrošnikov predlog izda odločbo, s katero podjetju odredi, naj ugodi zahtevi. Odločbo pa lahko izda le, če med potrošnikom in podjetjem ni spora o obstoju napake ali če potrošnik predloži mnenje sodnega izvedenca ali če je napaka na drug način nedvomno dokazana. Hkrati lahko tržni inšpektor z globo ukrepa zoper podjetje, ki v roku ne ugodi potrošnikovi zahtevi ali mu ne poda pisnega odgovora.
Zakon, na katerega se sklicujemo v odgovoru je dostopen na spletnih straneh:
ZVPot:
http://www.dz-rs.si/index.php?id=101&unid=UPB|B5CBD462AD219D94C125766B00419777&showdoc=1
Kar zadeva
drugi citat:
- gre za običajno uveljavljano določilo o roku "14 dni", ko gre za prodajo na daljavo = izven poslovnega prostora prodajalca (preko interneta, terenskih zastopnikov, telefona...)