Dveletna garancija?

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.448
426
83
Danes v Delu:
Citat:
Večina ni vedela za osnovno pravico do minimalne dveletne garancije za novo kupljene izdelke...

Citat:

Testirajte sami sebe

• Hladilnik, ki ste ga kupili pred 18 meseci, se je pokvaril. 
Nimate podaljšane garancije, zato se sprašujete, ali imate pravico 
do brezplačnega popravila oziroma zamenjave izdelka.

• Po telefonu, internetu ali pošti ste naročili avtomobilsko zavarovanje, dva dni zatem najdete ugodnejši paket pri drugem ponudniku. Imate pravico, da prekinete pogodbo?

• Pred vašimi vrati se pojavi zastopnik za sesalnike. Izdelek kupite, 
a dva dni pozneje odkrijete boljšo ponudbo. Lahko vrnete izdelek 
in zahtevate vračilo plačanega denarja brez navedbe vzroka?

Na vsa tri vprašanja je odgovor pritrdilen z dodatkom: brez dodatnega plačila.

Prvič slišim za kaj takšnega
confused-1.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.160
3.630
113
Marlbor
Tudi jaz prvič slišim za kaj takšnega. Če piše Garancija 1 leto, sem bil prepričan da je potem natanko eno leto, ne pa dve???
 

Lifestyle

Zelenc'
20. sep 2010
17
0
1
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Danes v Delu:
Citat:
Večina ni vedela za osnovno pravico do minimalne dveletne garancije za novo kupljene izdelke...

Citat:

Testirajte sami sebe

• Hladilnik, ki ste ga kupili pred 18 meseci, se je pokvaril. 
Nimate podaljšane garancije, zato se sprašujete, ali imate pravico 
do brezplačnega popravila oziroma zamenjave izdelka.

• Po telefonu, internetu ali pošti ste naročili avtomobilsko zavarovanje, dva dni zatem najdete ugodnejši paket pri drugem ponudniku. Imate pravico, da prekinete pogodbo?

• Pred vašimi vrati se pojavi zastopnik za sesalnike. Izdelek kupite, 
a dva dni pozneje odkrijete boljšo ponudbo. Lahko vrnete izdelek 
in zahtevate vračilo plačanega denarja brez navedbe vzroka?

Na vsa tri vprašanja je odgovor pritrdilen z dodatkom: brez dodatnega plačila.

Prvič slišim za kaj takšnega
confused-1.gif

Kar zadeva prvi citat:

- ne gre za osnovno pravico do 2 letne garancije, ampak pravico do uveljavljanja stvarne napake.
"Garancija in "stvarna napaka" sta dve različni možnosti, ki se jih potrošnik lahko posluži - med katerima ima pravico, da sam izbere, kaj bo uveljavljal.

Ljudje (tako potrošniki kot trgovci) večinoma niso najbolj seznanjeni s pravicami in dolžnosti, ko gre za uveljavljanje stvarne napake, zato naj bodo naslednja dejstva v pomoč;

a) stvarno napako kot potrošniki uveljavljamo pri prodajalcu

b) kdaj gre za stvarno napako ter kakšen je postopek uveljavljanja stvarnih napak.

Bistveno pri tem je, da vzrok za napako ni fizična poškodba ali nepravilna uporaba z vaše strani.

V skladu z 37. členom Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju ZVPot) gre za stvarno napako na izdelku , če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet ali če nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo , za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana, ali če nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene ali predpisane ali če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila. Pri čemer velja omeniti, da se neznatne napake ne upoštevajo.

V teh primerih lahko kot potrošnik, ki je prodajalca pravilno in pravočasno obvestil o napaki (v dveh mesecih od dneva, ko je bila napaka odkrita, vendar ne smeta miniti 2 leti od izročitve stvari) zahtevate: odpravo napake na blagu ali vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga z novim brezhibnim izdelkom ali vrnitev plačanega zneska, pri čemer velja, da imate vi pravico izbirati, katerega od omenjenih zahtevkov želite uveljavljati..

Prodajalca se mora zaradi morebitnega dokazovanja notifikacije obvestiti pisno. V kolikor pa se ga obvesti ustno, pa vam mora izročiti potrdilo, da se ga je obvestilo o stvarni napaki. V obvestilu je potrebno natančno opisati napako, postaviti enega izmed zahtevkov ter prodajalcu dati možnost, da stvar pregleda in se seznani z obstojem napake.

Nadalje je potrebno opozoriti na 37. b člen ZVPot, ki določa, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku 6 mesecev od izročitve, kar pomeni, da je dokazovanje obstoja oz. neobstoja napake na prodajalcu. Po preteku šestih mesecev od nakupa pa je potrošnik tisti, ki mora dokazovati obstoj stvarne napake. Prodajalec mora v roku 8 dni izpolniti vaš zahtevek, če napaka ni sporna, če pa je napaka sporna, pa vam mora v enakem roku pisno odgovoriti ter podati obrazložitev . V primeru kršitev teh določil je za prodajalca predpisana globa, pri čemer sankcije izreka Tržni inšpektorat RS.

Pojasniti je še potrebno, da kadar se potrošnik ne uspe dogovoriti s prodajalcem oz. ta neupravičeno zavrne njegov zahtevek, se lahko obrne na Tržni inšpektorat RS, ki lahko izda odločbo, s katero podjetju odredi, da potrošnikovi zahtevi ugodi, a le, če med strankama ne obstaja spor o napaki oziroma, če potrošnik priloži mnenje sodnega izvedenca oziroma je napaka na drug način nesporno dokazana.

Glede na vse navedeno torej velja, da če podjetje neupravičeno zavrne potrošnikovo zahtevo iz naslova stvarne napake, naj mu izdelek z napako zamenja z novim ali mu vrne plačani znesek ali odpravi napako, lahko tržni inšpektor na potrošnikov predlog izda odločbo, s katero podjetju odredi, naj ugodi zahtevi. Odločbo pa lahko izda le, če med potrošnikom in podjetjem ni spora o obstoju napake ali če potrošnik predloži mnenje sodnega izvedenca ali če je napaka na drug način nedvomno dokazana. Hkrati lahko tržni inšpektor z globo ukrepa zoper podjetje, ki v roku ne ugodi potrošnikovi zahtevi ali mu ne poda pisnega odgovora.
 
Zakon, na katerega se sklicujemo v odgovoru je dostopen na spletnih straneh:
ZVPot: http://www.dz-rs.si/index.php?id=101&unid=UPB|B5CBD462AD219D94C125766B00419777&showdoc=1


Kar zadeva drugi citat:

- gre za običajno uveljavljano določilo o roku "14 dni", ko gre za prodajo na daljavo = izven poslovnega prostora prodajalca (preko interneta, terenskih zastopnikov, telefona...)
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Jamčevanje za napake je druga pravna podlaga.

Gre za gornji primer s hladilnikom, kjer bi moralo pisati: da je odgovor DA, le v primeru če dokažeš stvarno napako. To pa lahko le z izvedencem ustrezne stroke.

Če bo ugotovil, da je razlog okvare (npr. kompresorja) v obrabi, ker je pač takšen material (a 18 mesecev, torej nad garancijo je delal brezhibno), je odgovor NE.

Po domače: gre za odgovornost za defekten izdelek, že v štartu, vendar se okvara pokaže šele pri uporabi.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.448
426
83
In kakšno je potem tvoje mnenje glede primera s hladilnikom? Sam sem namreč v praktično enaki situaciji, ko je zadeva z enoletno garancijo crknila po letu in pol (visokotlačni čistilec, wap po domače). Do danes zjutraj sem bil namreč prepričan, da bo treba po novega.

Pišeš, da je po preteku 6 mesecev na strani potrošnika, da dokazuje obstoj stvarne napake? V mojem primeru to pač ni težko, ker se zadeva enostavno ne prižge. Naj nesem zadevo nazaj v Mercator, uveljavljam stvarno napako in zahtevam potrdilo?

Obenem mi ni jasen 37.b člen, natančneje kaj zamen pomeni, da je "napaka na stvari obstajala že v času izročitve" in kaj v nasprotnem primeru? Oz. kako se v praksi kaže razlika med uveljavljam stvarne napake pred in po poteku 6-mesečnega roka?

EDIT: če prav razumem Snecerja je članek false alarm in se lahko obrišem pod nosom?
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik #488

Dokazati boš moral stvarno napako = strokovno vprašanje.
Torej, da je bil montiran nek defekten del že v štartu, ki ne zdrži obremenitev. Oziroma da tisti del, ki je defekten, ni imel oz. nima pričakovanih lastnosti (napaka materiala, izdelave) kar je privedlo do okvare.

V kolikor pa se ugotovi, da je bilo vse ok in da je pač crknilo zaradi "izteka" časa pa ne bo nič.

Dokazno breme pa je na tvoji strani = stroški.

Zakaj je le 6 mesečni rok? ker to svopada z jamčevanjem za skrito napako (rok 6 mesecev), kjer zadevo samo odneseš nazaj.
 

Lifestyle

Zelenc'
20. sep 2010
17
0
1
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
In kakšno je potem tvoje mnenje glede primera s hladilnikom? Sam sem namreč v praktično enaki situaciji, ko je zadeva z enoletno garancijo crknila po letu in pol (visokotlačni čistilec, wap po domače). Do danes zjutraj sem bil namreč prepričan, da bo treba po novega.

Pišeš, da je po preteku 6 mesecev na strani potrošnika, da dokazuje obstoj stvarne napake? V mojem primeru to pač ni težko, ker se zadeva enostavno ne prižge. Naj nesem zadevo nazaj v Mercator, uveljavljam stvarno napako in zahtevam potrdilo?

Obenem mi ni jasen 37.b člen, natančneje kaj zamen pomeni, da je "napaka na stvari obstajala že v času izročitve" in kaj v nasprotnem primeru? Oz. kako se v praksi kaže razlika med uveljavljam stvarne napake pred in po poteku 6-mesečnega roka?

EDIT: če prav razumem Snecerja je članek false alarm in se lahko obrišem pod nosom?


Glede primera s hladilnikom - da, potrošnik ima pravico do brezplačnega popravila oziroma zamenjave izdelka, vendar bo to tudi dobil le, če mu prodajalec ugodi oz. če napaka zanj ni sporna - to mnenje prodajalec praviloma pridobi od pooblaščenega servisa.

Praktičen nasvet iz prakse konkretno za tvoj primer:

- ni še vse izgubljeno. Izkoristi možnost, ki ti jo ponuja zakon

- v obliki dopisa karseda natančno opiši napako. Če imaš možnost fotografiraj predel, kjer se nahaja visokotlačni čistilec in priloži k dopisu

- v dopisu navedi znamko in model hladilnika

- napiši, da je bil hladilnik uporabljan in se je z njim ravnalo v skladu z navodili proizvajalca

- povej, da želiš uveljavljati stvarno napako (ne garancije) in da prosiš za brezplačno popravilo

- hladilnik dostaviš v Mercator in ob njihovem reklamacijskem zapisniku priložiš zgornji opis napake, fotografijo, kopijo računa, navodila. Na sam zapisnik obvezno napiši, da želiš uveljavljati stvarno napako

- Mercator bo hladilnik najverjetneje poslal na pooblaščen servis, da le-ti povedo kako in kaj

- Mercator mora v 8 dneh tvoji želji ugoditi oz. te obvestiti, če bo npr. mnenje servisa, da reklamacija ni upravičena

- Če te ne obvestijo v 8 dneh, jih povprašaj kdaj imajo namen, obenem pa jih spomni, da bi to že naj storili (saj ne gre za uveljavljanje garancije, kjer bi imel servis čas 45 dni)

- ko jim servis pošlje mnenje, bo to lahko zate sicer negativno, vendar se Mercator vseeno lahko odloči, da ti bo ugodil

- v primeru, da se z njihovim mnenjem ne strinjaš in imaš možnost urediti si mnenje izvedenca stroke, potem je to tvoja legitimna pravica


Velikokrat se zgodi, da korekten in pošten pristop do prodajalca vzbudi tudi takšno reakcijo do kupca. Želim ti, da bi bilo tudi v tvojem primeru tako - bom vesel, če boš sporočil, kako se je zadeva razpletla. Hvala.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Saj pa ni serviser, da bi vedel zakaj hladilnik ne dela in kje je napaka
smile-1.gif


opis napake = ne dela, razlog NEZNAN.

Menda ja ne misliš, da bo potrošnik razstavljal hladilnik in iskal napako na npr. na kompresorju. Tako da je zadeva malo neresna.

Zakon o varstvu potrošnikov je glede tega izhajal iz OZja.


---
Pomen dejstva, da je prodajalec vedel za napako

465. člen


Kupec ne izgubi pravice sklicevati se na kakšno napako niti tedaj, ko ni izpolnil svoje obveznosti, da bi bil stvar nemudoma pregledal, ali obveznost, da bi bil v določenem roku obvestil prodajalca o napaki, in niti tedaj, ko se je napaka pokazala šele po šestih mesecih od izročitve stvari, če je bila prodajalcu napaka znana ali mu ni mogla ostati neznana.
---

In sicer tale zadnji del "ali mu ni mogla ostati neznana" = serijske napake, defekten material in so pač dali da skrito napako lahko uveljavlja 2 leti. Gre samo za natančnejše izvajanje splošnega zakona.

Glede nasveta:
Visokotlačni čistilec je ime celotne naprave
smile-1.gif
in je v takšnem ohišju, da napake ne moreš videti, fotografirati oz. jo lahko ugotovi le serviser, izvedenec.

Se strinjam, da lahko zadevo zanese, uveljavlja stvarno napako, vendar ima problem, ker napake ne zna konkretno opisati, 6 mesecev pa je minilo. Boljša firma izdelek res prevzame in pogleda, nekateri zaradi serijskih napak popravijo, menjajo izdelke celo po izteku teh rokov.
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.695
761
113
Ne pozabite pa še, da lahko prodajalec napako prizna in reče, popravilo ne bi bilo smiselno, obrabnina za xy bi bila toliko, vračamo razliko, ki je lahko minimalna ali je pa ni.
 

Konec

Guru
Izključen uporabnik
22. avg 2007
1.924
753
113
GO rica
Kaj pa oni veleumi na ministrstvu ki so nam pred meseci zagotavljali da po €U garancije niso vec obvezne ?
A so ti gnili mrhovinarji se zaposleni in nam se naprej pijejo davkolacevalsko kri ?
V Italiji je garancija 24 mesecna brez vsakih diskusij in izvedencev, zato pa vecinoma kupujem tam,pa se ceneje je vec ali maj.