DIY Redni servis Passat TDI 130

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
DIY = Do It Yourself - naredi (si) sam.

Odločil sem se, da poslikam in popišem, kako se naredi redni servis na mojem avtu - sistem je praktično pri vseh avtih enak, torej če se bo še kdo lotil tega sam mu bo mogoče prišlo prav.

Gre za avto:

Passat Karavan TDI 130 (96 kW, awx motor, PD), letnik 2002, kilometri po števcu 132.500 km.

Rednis servis po prevoženih 15.000 km.

Menjalo se je:
- Oljni filter
- Olje
- Naftni filter
- Zračni filter
- Filter kabine


192157-PICT7320.JPG
 

Priponke

  • 192157-PICT7320.JPG
    192157-PICT7320.JPG
    70,1 KB · Ogledi: 583

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Ordoje za delo, je na sliki...manjka ključ 19 (Za šravf karterja) ter mali izvjač (zelo kratek - pride prav - alternativa temu so klešče in '5 centov' - predvsem tak kjer ne moreš zraven).

V sredini je ključ za odvijanje filtrov (sicer pri tej menjavi ga ne rabiš) dobro ga je pa imeti....ker pri ostalih avtih ga potrebuješ (za oljni oz. naftni fitler..stane pa borih 5 EUR).
192165-PICT7321.JPG
 

Priponke

  • 192165-PICT7321.JPG
    192165-PICT7321.JPG
    48,6 KB · Ogledi: 564
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
In pa potrebni material:

Olje je kupljeno na bolhi (nekje 7 EUR po litru), rabiš z oznako 505.01 (pumpe dusse oz. PD), fitre pa nabaviš pri svojem prodajalcu rezervnih avto delov. Kompletni material pride dobrih 50 EUR.
Pri nakupu rabiš vedeti...letnik avta, kubaturo, tip motorja (pa še ob tem znajo biti problemi..npr. naftni filter za ta identični motor je lahko drugačen od tega na sliki -> navaden)
192171-PICT7322.JPG
 

Priponke

  • 192171-PICT7322.JPG
    192171-PICT7322.JPG
    59,8 KB · Ogledi: 549

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Torej material imaš, orodje si si znosil na kup....rabiš še en velik kos kartona za pod avto (oz. zdanjo steno kake omarice) in začneš z delom.

Najprej je potrebno odstraniti vso 'okrasno' plastiko na motorju, da prideš do filtrov (tisti, ki te plastike nimate ste časovno v veliki prednosti!)

Na sliki so označena mesta kjer odviješ...najprej z izvijače odstraniš čepke, nato pa z gedoro 10 odviješ vijake, ter križnim šravfencigrom cev do zračnega filtra.
192175-PICT7323r.JPG
 

Priponke

  • 192175-PICT7323r.JPG
    192175-PICT7323r.JPG
    56,6 KB · Ogledi: 468

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Tako prideš do samega motorja....malo se razgledaš ter lociraš filtre. Šravfke, ki ti ostajajo v roki je dobro spravljat na kako krpico da na koncu veš ali si vse tudi pritrdil nazaj.


r8w-PICT73.jpg




Plastika z vrha je odstranjena, sledi še odstranjevanje spodnje zaščite....zadeva je pritrjena od spodaj na 6 mestih, na 2 mestih v samem blatniku za gumo (plastični čepki - zgolj zarotioraš za 90 stopinj). Tu pride prav kratek šravfenciger oz. je treba v blatnikih malo obračati gumo oz. vrteti volan. Pazi: spodanja zaščita je iz 2 delov....in drugega dela ni potrebno jemati dol (del nad menjalnikom).


vr3-PICT73.jpg
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Tako...plastika je odstranjena, akcija se začne.

Sledi:

MENJAVA OLJA IN OLJNEGA FILTRA

Odstraniš pokrovček za dolivanje olja in šibiko.

Na karterju odtegneš šraf (ključ 19) in odliješ olje (posodo pustiš dokler ne zamenjaš še filtra).

Pri avtih z 'navadnimi' oljnimi filtri (Ki se običjano nahajajo nekje niže na motorju, počakaš da olje odteče, pritdriš šrav nazaj, potem pa se s ključem (tistim namenskim iz prve slike) lotiš filtra...ga losaš, ter nato odšravfuješ - ob tem pa posodo z oljem daš pod filter, ker bo izteklo še kar nekaj olja (!). Nato pri novem filtru gumico (na vrhu) namažeš z oljem!! (pomočiš prst v novo olje ter zaokrožiš po filtru. Nata s krpo obrišeš navoje nosilca filtra ter filter privijačiš nazaj - privij ga toliko kot imša moči v rokah, brez uporabe ključa.


qwq-PICT73.jpg



f27-PICT73.jpg
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Sledi menjava oljnega filtra....najprej poskušaš z rokami losat plastičen pokrov/nosilec filtra. Če ne gre se poslužiš namenskega ključa za filtra (bodi pazljiv, ker je pokrov plastičen in lahko poči!).



Zamenjaš paprinat vložek in dve tesnili (eno spodaj in zgoraj). Ter privijčaiš vse skupaj nazaj (Spet: priviješ toliko kot imaš moči v rokah).

Nato priviješ vijak na karterju, vstaviš merilno paličico (če si jo prej jemal ven) ter natočiš v motor pribl 3,5 litra olja (če ti gre v avto tam nekje do 4 litrov).


Nato se usedeš v avto ter ga vžgeš (pred vžigom še enkrat prekontroliraj ali si zamašil vse kar si odmašil!) ...pusti teči kako minuto, dve (lahko parkrat stisneš gas) tako da olje razmeče po motorju, ter da se napolni oljni filter. Vgasneš. Nato potegneš ven merilno plačko (šibiko) obrišeš, pomeriš...ter postopoma naliješ olje do oznake 'max.' na sami merilni palčki.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Nato zamenjaš ZRAČNI FILTER

Pokrov losaš (s strani so 3 vzmetna držala)



in potegneš stari filter ven ter vložiš noter novega Vzemi si čas in se potrudi da se lepo vleže)



 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Nato greš na menjavo NAFTNEGA FILTRA

- Potegneš ven vzmet, in dvigneš 'zadevico*' Točka 1).
- z dovodne in odvodne cevke potegneš na stran vzmetne objemke (tč. 2 in 3)
- potegneš cevki dol
- losaš vijak (nato greš s šravfencigerjem med objemko in filter ter malo zrahljaš)
- potegneš filter ven


t8-PICT73.jpg



- iz starega filtra pretočiš nafto v novega (oz. v novega natočiš kako drugo čisto nafto npr. iz ročke...to je obvezno treba narediti (!), ker lahko se ti zgodi da avto zaradi tega ne bo potegnil nafte!).

- na 'zadevici' je potreno zamenjati 2 tesnili (najprej potegneš dol modro, ter nato črno, ter daš nazaj najprej gor črno in nato modro...zakaj tako?...manj se zajebavaš
evil.gif
- da ti modra ne skače v utor od črne da imaš s tem dvojno delo


xh4-PICT73.jpg



Nato filter fiksiraš nazaj ter vrneš cevke in objemke na svoje mesto.

Za tiste z 'navadnim naftnim fitrom': Filter losaš z namesnkim ključem, odšravfaš, pretočiš nafto v novi filter ter pred montažo novega filtra gumico namažeš z oljem (!) -> potegneš po njej s prstom, ter piviješ kolikor imaš moči v rokah - menjava je praktično identična menjavi oljnega filtra z razliko da je treba nafto natočiti v novi filter pred montažo
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Sledi še menjava kabinskega filtra.

- potegneš stran tesnilno gumo



- dvigneš plastiko in potegneš stari filter ven, ter zamenjaš z novim




 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Sledi še RESET SERVISNEGA INTERVALA

Sedeš se za volan in:

- pritisneš števec dnevnih kilometrov ter ga držiš
- v tem daš kontakt (obrneš ključ do kontakta)
- spustiš gumb števca dnevnih kilometrov
- gumb za nastavitev ure obreš v desno (izpiše se: 'SERVICE NOW'...oz. kak druga oznaka npr. '----' ker ni posvosd isto)
- obrneš ključ nazaj oz. odvzameš kontakt

Zadevo ponoviš 2 x!



 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Zadeva je v grobem končana. Zato je čas da spet vžgeš avto, ga pustiš kako minuto teči, spet malo pritisneš gas (da potegne nafto v filter) ter na koncu vse še enkrat prekontroliraš (ali drži šravf na karterju, ali kaj teče iz filtrov, ali je dovolj olja).

Ker imaš že vse odprto....prekontroliraj še nivo hladilne tekočine, nivo zavrone tekočine, nivo olja za servo volan in dotoči sredstvo za pranje stekel.

Hkrati še malo preglej sam motor (zgoraj, spodaj, okolica če kje kaj teče, je mastno oz. ni kot bi moglo biti).


Sledi montaža okrasne plastike nazaj na motor (zaščito pod motorjem pusti za na koncu, če ti vmes pade še kak šravfek dol).

Ko končaš pospraviš orodje, staro odpadno olje preliješ v flaškone kjer je bilo novo olje, ter jih shraniš do takrat ko v občini pobirajo (1 x letno običajno) nevarne odpadke oz. odneseš nekam na ben. črpalko kjer zbirajo odpadno olje.

Narediš še en pogled na motor


hrw-PICT73.jpg



In, z dobrim očutkom nad opravljenim delom, greš na pivo
smile-1.gif
.
 

Cola

Pripravnik
26. okt 2007
92
1
6
Svaka čast, lepo narejeno!


LP Cola

PS Glede mojega passata - naslednji teden naredim tuning na mojem avtu, po moje gre za sotwarski problem, baje so imeli golfi IV z enakimi motorji podoben problem s cukanjem v nizkem območju vrtlajev.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
In pa olje po 15.000 km:



Sam sem mnenja da za 'običjanega uporabnika' ki rpevozi letno od 10 do 25.000 km nima kaj početi olje dlje v avtu več kot 15.000 km. Ker z vsakim hodom bata se na cilindru ustvari oljni film, ki ga 'požre' oz. skuri v času eksplozije, in to skurjeno zadevo potem pobere novo olje ....in te zoglenele zadeve potem plavajo po olju ter brusijo gibajoče dele (obročje, stene cilndrov, ležaje, ležaje turbine....etc)...in kdor bi rad vozil avto 200.000 km in dlje ...bo pač menjal.

(ampak to je zgolj moje mnenje...za soj avto se bo vsak po svoje odločal.)
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Vincent odlični posti, predvsem dobre fotke!
p.s. kako to da nisi pri očetovem avtu sam naredil servisa?
nahrung002.gif

l.p!
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Saj sem ga/jih. Dvomim, da je kdaj peljal avto kam na servis (vsaj kar se tiče redne menjave..za zadnja leta vem da ni vozil oz. sem delal jaz....takoj ko je bil nov pa nisem siguren).

Pa sem mislil isto narediti (poslikat in opisat) tudi na njegovem...pa ga žal ni več. No ja....bom pa poslikal na novem.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Servisna?

kaj pa je to
evil.gif


Vodim svojo evidenco - kdaj, kje, za koliko, računi kupljenega materiala,....

Sem sicer razmišljal, da bi pisal podatke v servisno samo ne vidim smisla to početi nekje vmes oz. je bolje to voditi posebej kjer pač napišeš po svoje.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.530
2.907
113
v lokalni ostariji
no to me je zanimalo...torej imas "iber" evidenco...

se tudi sam spravljam na podoben podvig pri moji astri... ampak me je tole begalo...

mimogrede ima kdo navodilo kako resetirati stevec servisnih intervalov na opel astri H?